021-91305905

تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه + آینده شغلی + مزایای تحصیل

تحصیل-در-رشته-اقتصاد-در-ترکیه

فهرست مطالب

رشته اقتصاد که کلیه فرایندها از تولید تا مصرف را پوشش می‌دهد، شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که به بررسی موضوعاتی مانند تولید، توزیع، مصرف، عرضه و تقاضا، واردات و صادرات می‌پردازد. رشته اقتصاد در ترکیه یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در بین دانشجویان بین‌المللی است. ازآنجایی‌که مدارک تحصیلی ترکیه در سراسر جهان اعتبار دارد، دانشجویان زیادی این رشته را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر، وزارت اقتصاد در ترکیه تضمین می‌کند که دولت‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات یا سازمان‌های جهانی، معاملات اقتصادی را دنبال، مشاهده و بازرسی می‌کنند و با استخراج نتایج معنادار از این معاملات، به نتایج کارآمدی در زمینه فروش و بازاریابی دست می‌یابند. در ادامه به بررسی تحصیل اقتصاد در ترکیه می‌پردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل این رشته در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

تحصیل اقتصاد در ترکیه

هدف دپارتمان اقتصاد در ترکیه آموزش اقتصاد پایه و تکنیک‌های تحلیل به دانشجویان دانشگاه است. همچنین هدف از این آموزش دانش پایه اقتصاد و روش‌های تجزیه‌وتحلیل، بهبود پژوهش و ارزیابی نتایج دانشجویان است. تحصیل کارشناسی در رشته اقتصاد در ترکیه 4 سال به طول می‌انجامد.

چگونه بیکاری را کنترل کنیم؟ پیامدهای جهانی‌شدن چیست و آیا برای ما یک خطر است یا فرصت؟ چگونه می‌توانیم راه‌هایی برای خروج از بحران‌های مالی پیدا کنیم؟ آیا واقعاً به دنبال دستمزدهای برابر برای همه هستیم؟ این سؤالات و بسیاری از سؤالات مشابه در جامعه پرسیده می‌شوند اما پاسخ مشخصی برای آن‌ها پیدا نمی­کنیم. با تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه دقیقاً پاسخ این سؤالات را مطالعه می‌کنید. آیا شما هم می‌خواهید با پیشینه دنیای شبکه جهانی آشنا شوید و در نهایت پاسخ همه سؤالات خود را دریابید؟

هدف از تحصیل اقتصاد در مقطع کارشناسی در ترکیه، تجزیه‌وتحلیل و کمک به شکل‌دادن فرایندهای غالب در اقتصاد و جامعه است؛ بنابراین، دانشجویان می‌آموزند که مشکلات اقتصادی – سیاسی را درک کنند و تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسند، آن‌ها را حل کنند. برای این کار، دانشجویان ابتدا به دانش پایه در زمینه‌های ریاضیات، اقتصاد و همچنین جامعه‌شناسی نیاز دارند تا روابط مختلف فنی و بین‌المللی را درک کنند. دانشجویان همچنین با زیر حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، قانون تجارت و همچنین اخلاق و تاریخ تجارت، سروکار خواهند داشت تا بتوانند تغییرات را درک کنند. علاوه بر این، مدل‌های مختلف تجارت را بررسی خواهند کرد و این فرصت را خواند داشت که بر روی اقتصاد یک منطقه خاص جهان مانند امریکا، اروپا، آسیای شرقی، خاورمیانه و… تمرکز کنند.

دانشجویان، با تحصیل اقتصاد در ترکیه، بینشی صریح از بازار جهانی به دست می‌آورند و از محتوای بازار جهانی یاد می‌گیرند که چگونه می‌توانند استراتژی‌های تبلیغاتی را به بهترین نحو اجرا کنند. با دیجیتالی‌شدن تمامی زمینه‌های زندگی، دانشجویان رشته اقتصاد در ترکیه می‌آموزند که چگونه مدل‌های کسب‌وکار را با امکانات دیجیتال جدید تطبیق دهند.

دو بخش عمده در اقتصاد وجود دارد. اقتصاد خرد که رفتارها، تعامل و تأثیر عوامل فردی مانند خانواده، شرکت‌ها، خریداران و فروشندگان را موردمطالعه قرار می‌دهد. درحالی‌که اقتصاد کلان روندها و تأثیرات را در مقیاس بزرگ‌تر با نگاه به مسائلی مانند تورم، کاهش تورم، بیکاری، اثرات بازار کار، رشد اقتصادی، اثرات سیاست پولی و مالی و… موردمطالعه قرار می‌دهد.

آینده-شغلی-تحصیل-اقتصاد-در-ترکیه

آینده شغلی تحصیل اقتصاد در ترکیه

پس از تحصیل اقتصاد در ترکیه، موقعیت‌های مدیریت عمومی مختلفی برای  دانشجویان در دسترس خواهد بود. به‌عنوان یک مدیر توسعه کسب‌وکار، شرکت‌ها به فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد این فرصت را می‌دهند که توسعه استراتژیک و عملیاتی خود را از طریق محصولات یا خدمات جدید انجام دهند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد در ترکیه می‌توانند وارد حرفه مشاوره کسب‌وکار یا مدیریت شوند. فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد به‌عنوان یک مشاور مدیریت، مسئول مشاوره با سطح مدیریت هستند و به آن‌ها درمورد سؤالات استراتژیک کمک می‌کنند. مشاور مدیریت، از طرف دیگر به کل شرکت نگاه می‌کند و مفاهیم و تحلیل‌هایی را برای بهینه‌سازی عملیات ایجاد می‌کنند.

فرصت‌های شغلی دیگری برای فارغ‌التحصیلان اقتصاد در بخش دولتی، مالیه عمومی و بخش خصوصی وجود دارد. برخی از مشاغلی که دانشجویان رشته اقتصاد در ترکیه در پایان تحصیلات خود می‌توانند انتخاب کنند عبارت‌اند از:

  • تحلیلگر بازرگانی
  • اقتصاددان
  • تحلیلگر بازار
  • مدیر مالیات
  • مشاور اقتصادی
  • تحلیلگر اعتباری
  • تحلیلگر مالی
  • آمار
  • مشاور مالی
  • رئیس بودجه و…

درآمد اقتصاددانان در ترکیه

به دلیل تنوع در طیف شغلی رشته علوم اقتصادی در ترکیه، درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته متغیر است. به‌طورکلی درآمد اقتصاددانان به نوع فعالیت، سابقه کار و توانایی هر فرد بستگی دارد. میانگین درآمد سالانه کسانی که در رشته اقتصاد در ترکیه فارغ‌التحصیل شده و مشغول به کار شدند، 146000 لیر در سال برآورد می‌شود.

مزایای-تحصیل-اقتصاد-در-ترکیه

مزایای تحصیل اقتصاد در ترکیه

تحصیل اقتصاد در ترکیه فرصتی بی‌نظیر برای کسب تجربیاتی است که دانشجو را واجد شرایط ورود به بازار کار می‌کند. دانشگاه‌های ترکیه با کادر مجرب و واجد شرایط خود و هزینه تحصیل مقرون‌به‌صرفه از دانشگاه‌های دیگر کشورها متمایز می‌شوند. دانشگاه‌های ترکیه مجهز به همه امکاناتی هستند که به دانشجویان کمک می‌کنند تا نیازهای آموزشی خود را برآورده کنند. همچنین روش تدریس اقتصاد در ترکیه از نظر علمی پیشرفته و با استانداردهای بین‌المللی در تدریس به‌روز شده‌اند.

شرایط تحصیل اقتصاد در ترکیه

پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه مشروط به شرکت در آزمون‌های ورودی و کسب نمره مورد قبول دانشگاه موردنظر است. از جمله آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دولتی ترکیه می‌توان به YOS، SAT و ACT اشاره کرد. علاوه بر این، دانشجویان باید باتوجه به زبان تحصیل دانشگاه موردنظر مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ترکی ارائه دهند. دانشجویانی که دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند نیز باید از شرایطی مانند نمرات بالا، موفقیت در آزمون ورودی، مدرک زبان و… برخوردار باشند.

مطالعه اقتصاد مستلزم آن است که دانشجو بتواند مهارت‌های محاسبتی را کسب کند. او باید علاقه‌مند به اطلاع از تحولات حوزه اقتصاد و درک برجسته‌ترین مشکلات اقتصادی موجود در این حوزه باشد.

مدارک لازم

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • ریز نمرات دبیرستان
  • مدرک مهارت زبان ترکی (TOMER) یا انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
  • عکس
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه
بهترین-دانشگاه‌ها-برای-تحصیل-اقتصاد-در-ترکیه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل اقتصاد در ترکیه

دانشگاه‌های زیادی در ترکیه رشته اقتصاد را ارائه می‌دهند. از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل اقتصاد در ترکیه عبارت‌اند از:

تحصیل-اقتصاد-به-زبان-ترکی

تحصیل اقتصاد به زبان ترکی

دانشگاه‌هایی که رشته اقتصاد را به زبان ترکی ارائه می‌دهد عبارت‌اند از:

تحصیل اقتصاد به زبان انگلیسی

دانشگاه‌هایی که اقتصاد را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند عبارت‌اند از:

هزینه-تحصیل-در-رشته-اقتصاد-در-ترکیه

هزینه تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به‌طورکلی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به نوع دانشگاه، زبان و مقطع تحصیلی بستگی دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بالاتر از دانشگاه‌های دولتی است و تحصیل به زبان ترکی حدود 300 الی 400 لیر ارزان‌تر از تحصیل به زبان انگلیسی است. هزینه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه از 3000 الی 10000 دلار در سال متغیر است. هزینه تحصیل اقتصاد در دانشگاه‌های دولتی ترکیه از 1000 تا 5000 لیر برآورد می‌شود.

تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه گزینه‌ای عالی برای دانشجویان ایرانی است. کشور ترکیه علاوه بر هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی مقرون‌به‌صرفه، دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبری است که در سراسر دنیا شناخته شده‌اند. با تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، می‌توانید از این کشور به‌عنوان پلی برای رسیدن به کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی استفاده کنید. رشته علوم اقتصادی را می‌توان یکی از رشته‌های پرتقاضا در بین دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ترکیه در نظر گرفت. با تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه‌های ترکیه، می‌توانید آینده‌ای روشن برای خود رقم بزنید. در این مقاله به بررسی تحصیل اقتصاد در ترکیه پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.