021-91305905

تحصیل در ازمیر + معرفی دانشگاه‌ها

تحصیل-در-ازمیر

فهرست مطالب

ازمیر یک کلان شهر بزرگ در غرب آناتولی و سومین شهر پرجمعیت ترکیه پس از استانبول و آنکارا است و جمعیتی حدود 4 میلیون نفر دارد. نیمی از جمعیت ازمیر زیر 30 سال سن دارند و به همین دلیل این شهر به‌عنوان یک شهر جوان و پویا شناخته می‌شود. تاریخ ازمیر به حدود 5000 سال قبل از میلاد باز می‌گردد، زمانی که تروجان‌ها برای اولین بار وارد ترکیه شدند. از تاریخ 9 سپتامبر 1922 که به‌عنوان روز آزادسازی این شهر نامیده شده است، ازمیر به یکی از شهرهای اصلی ترکیه تبدیل شده است. ازمیر دارای یکی از بزرگ‌ترین بنادر دریایی در منطقه دریای اژه و کل ترکیه است. ازمیر یک مقصد محبوب برای گردشگرانی است که برای لذت از آب و هوای مطلوب و مناظر بکر به این شهر سفر می‌کنند. این شهر با داشتن بیش از 8 دانشگاه یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه به شمار می‌رود و میزبان دانشجویان بین‌المللی بسیاری است. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات کلی تحصیل در ازمیر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی ازمیر، هوا این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی است. هوا در تابستان خشک و گرم است؛ با این حال، سواحل بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید در روزهای گرم تابستان از آن‌ها لذت ببرید. به طور کلی ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های گرم و مرطوب است. میانگین دما در ازمیر 18 درجه سانتی گراد است. بارش برف در این شهر بسیار نادر است و تقریبا هوا در 148 روز از سال صاف و آفتابی است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل در ازمیر را دارید، باید این نکات را در نظر داشته باشید.

زندگی در ازمیر

ازمیر که زمانی به‌عنوان شهر باستانی Symrna شناخته می‌شد، اکنون به یک مرکز تجاری مدرن، توسعه یافته و شلوغ تبدیل شده است که در اطراف آن خلیجی بزرگ قرار گرفته و توسط کوه‌ها احاطه شده است. جمعیت ازمیر بالغ بر 4 میلیون نفر است. بلوارهای عریض، ساختمان‌های شیشه‌ای و مراکز خرید مدرن با سقف‌های سنتی، بازار قرن هجدهم و مساجد و کلیساهای قدیمی ازمیر بیشتر فضایی شبیه به اروپای مدیترانه‌ای در این شهر ایجاد کرده است. ازمیر موقعیت خود را به‌عنوان شهری پویا از نظر اقتصادی و اجتماعی مدیون موقعیت، آب و هوا و این واقعیت که خانه فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف بوده است، می‌باشد. ایرانی‌ها، یونانیان باستان، رومی‌ها، بیزانسی‌ها و عثمانی‌ها تنها تعدادی از ده‌ها تمدن متفاوتی هستند که این شهر در طول تاریخ خود میزبانی کرده است.

شهر ازمیر با سواحل زیبا، بازارهای فراوان و محله‌های شگفت‌انگیز لقب مروارید دریای اژه را به خود اختصاص داده است. ازمیر به دلیل دارا بودن آثار تاریخی، باستانی، مذهبی و طبیعی فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است. ازمیر به دلیل طبیعت زیبا و ویژگی‌های شناخته شده توریستی و هزینه‌های مناسب زندگی و مسکن مشهور است. با تحصیل در ازمیر می‌توانید در کنار تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه، از آب و هوا و مکان‌های دیدنی این شهر لذت ببرید.

ازمیر در سال‌های گذشته به دومین شهر با رشد سریع در جهان تبدیل شده است. این شهر مرکز صنعت و کشاورزی ترکیه به شمار می‌رود. اگر از دیدگاه آموزش و پرورش به این شهر نگاه کنیم، ازمیر همچنین دارای باکیفیت‌ترین دانشگاه‌ها در سطح ترکیه می‌باشد. همین نکته ازمیر را به یک شهر دانشجویی با شرایط زندگی و تحصیل ایده‌آل تبدیل کرده است. ازمیر یکی از مهم‌ترین نقاط جذاب ترکیه برای گردشگری، صنعت، تحصیل و زندگی به شمار می‌رود.

مکان-های-دیدنی-ازمیر

مکان‌های دیدنی ازمیر

مکان‌های زیادی وجود دارد که با تحصیل در ازمیر می‌توانید از دیدن آن‌ها بهره‌مند شوید. در اینجا لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی ازمیر آماده کرده‌ایم که می‌توانید در اوقات فراغت خود به دیدن از آن‌ها بپردازید.

1. برج ساعت ازمیر

لیست بهترین مکان‌های دیدنی ازمیر را با برج ساعت ازمیر آغاز می‌کنیم. برج ساعت ازمیر به یکی از مشخصه‌های شهر ازمیر تبدیل شده است و قطعا ارزش دیدن را دارد. این برج در میدان مرکزی شهر ازمیر، کوناک واقع شده است. این بنا در سال 1901 به افتخار سلطنت 25 ساله سلطان عبدالحمید دوم به‌عنوان هدیه‌ای از پادشاه آلمان ساخته شد. این برج 121 ساله که از مرمر ساخته شده است، 25 متر طول دارد.

2. پارک حیات وحش ازمیر

پارک حیات وحش ازمیر یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این پارک تنها یک باغ وحش نیست و در نوع خود بی‌‌نظیر است. محوطه‌های نگه‌داری حیوانات در فضای باز بسیار بزرگ هستند. این به مراجعه‌کنندگان اجازه می‌دهد تا زندگی حیوانات و زیستگاه‌ آن‌ها را از نزدیک تماشا کنند. اگر قصد تحصیل در ازمیر را دارید، حتما در زمان مناسب به این پارک سر بزنید و از تماشای حیوانات لذت ببرید. قلمرو وسیع این حیات وحش پر از فضای سبز زیبا است که با ترکیب با آفتاب گرم ازمیر فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند.

3. قلعه جنوا

قلعه جنوا در مرکز Cesme، قلب توریستی ازمیر واقع شده است. این قلعه در قرن چهاردهم و در زمان سلطنت سلطان بایزید دوم ساخته شده است. این بنا برای محافظت از شهر در برابر شوالیه‌های رودز ساخته شده بود. پس از یک طوفان در قرن هفدهم این قلعه تقریبا ویران شد اما خوشبختانه بعدا بازسازی شد. در حال حاضر در این قلعه یک موزه باستان شناسی قرار دارد.

4. بازار کمرالتی

کمرالتی یکی از جاذبه‌های اصلی ازمیر به حساب می‌آید. این بنا در قرن هفدهم ساخته شده است و نه تنها مکانی برای خرید، بلکه نقطه‌ای برای بازدید از آثار باستانی مانند مسجد خزر و بنای باستانی کاروانسرا می‌باشد. بسیاری از گردشگران ادعا می‌کنند که بازار کمرالتی ازمیر نسخه کوچک‌تری از بازار بزرگ استانبول است. اگر قصد تحصیل در ازمیر را دارید، در اینجا می‌توانید برای هر سلیقه‌ای کالاهایی مانند لباس، سوغاتی، کالاهای چرمی، ساعت و… بیابید. با وجود شهرت این بازار، قیمت‌ها کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند.

مکان-های-دیدنی-ازمیر

5. آلسانجاک

آلسانجاک پر جنب و جوش‌ترین منطقه ازمیر است، جایی که می‌توانید در فضای جادویی شهر غوطه‌ور شوید. آلسانجاک ترکیبی از یک مرکز تجاری، مکان‌های تاریخی و تفریحی است. جو این منطقه در شب باورنکردنی است. کافه و رستوران‌های متعددی با چشم انداز شگفت‌انگیز دریا در این منطقه وجود دارند که می‌توانید در هنگام تحصیل در ازمیر با دوستان خود در آن‌ها وقت بگذرانید.

6. موزه کلید

اگر قصد تحصیل در ازمیر را دارید و از طرفداران اتومبیل هستید، حتما باید از موزه کلید دیدن کنید. این موزه توسط سه کلکسیونر ترک تاسیس شده است که از سال 2001 تابحال 130 اثر منحصر به فرد را به این مجموعه اضافه کرده‌اند. این موزه همچنین شامل مجموعه‌ای از موتور سیکلت‌ها است.

7. مرکز هنری آرکاس

اگر از علاقمندان به هنر هستید، باید مرکز هنری آرکاس را در لیست مکان‌هایی که باید در ازمیر ببینید، اضافه کنید. این مرکز هنری دو طبقه متشکل از 9 سالن نمایشگاه و یک استودیو است که در آن می‌توانید نمایشگاه نقاشی‌های قرن 19 و 20 و همچنین نمایشگاه‌های موقت هنری و باستان‌شناسی را تماشا کنید. مرکز هنری آرکاس تنها 10 دقیقه با موزه آتاتورک فاصله دارد.

8. موزه آتاتورک

مقصد بعدی که پس از تصمیم به تحصیل در ازمیر باید در نظر داشته باشید، موزه آتاتورک است. ساخت ساختمان باشکوه این موزه در سال 1880 به پایان رسید. قبلا از این ساختمان به‌عنوان یک هتل استفاده می‌شد. پس از اولین سفر مصطفی کمال آتاتورک به ازمیر، این ساختمان بازسازی شد و به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. در کتابخانه این موزه می‌توانید کتاب‌های اصلی که بخشی از مجموعه آتاتورک بوده‌اند را بیابید.

9. آسانسور

آسانسور قدیمی که قسمت پایین و بالایی شهر را به‌هم متصل می‌کند، یکی از جاذبه‌های اصلی ازمیر به حساب می‌آید. در ارتفاع 58 متری، یک تراس زیبا با مناظر دیدنی از دریای اژه و مناطق شهری ساحلی به چشم می‌خورد. یک رستوران خوب نیز در این مکان وجود دارد که غذاهای ملی ترکیه را سرو می‌کند. اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید پس از مهاجرت و تحصیل در ازمیر به آنجا بروید و عکس‌های زیبایی از این شهر بگیرید، آسانسور مکان مناسبی برای شما است. در عین حال، همه می‌توانند به صورت رایگان از آسانسور دیدن کنند.

10. شهر باستانی افسوس

افسوس مشهورترین منطقه ازمیر است. شهر باستانی افسوس شامل ویرانه‌های سکونتگاه باستانی است که اسرار گذشته را حفظ می‌کنند. این شهر شگفت‌انگیز در قرن دهم قبل از میلاد ساخته شده است. افسوس دارای جاذبه‌های زیادی است اما چند مورد اصلی در آن وجود دارد که قطعا ارزش کاوش را دارند. این موارد عبارت از معبد آرتمیس (یکی از عجایب هفتگانه)، کتابخانه سلسوس، اودئون و معبد دومیتیان هستند.

تحصیل-در-ازمیر-ترکیه

تحصیل در ازمیر

تحصیل در دانشگاه‌های ازمیر تجربه تحصیل و زندگی همه جانبه و منحصر به فردی را برای دانشجویان رقم می‌زند. دانشگاه‌های ازمیر جزء بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌روند. با توجه به آموزش با کیفیت، رتبه‌های ملی و بین‌المللی عالی دانشگاه‌ها و هزینه‌های زندگی و تحصیل مقرون به صرفه، دانشجویان زیادی تحصیل در دانشگاه‌های ازمیر را انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های ازمیر امکان ادامه تحصیل دانشجویان در بهترین شرایط را فراهم می‌کنند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در ازمیر، پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی، امنیت بالا، سیستم حمل‌و‌نقل راحت و گسترده و تحصیل در شهری باصفا و دوست داشتنی است که تجربه تحصیل را برای دانشجویان پر از لذت و خاطرات به‌ یاد ماندنی خواهد کرد. این شهر دارای دانشگاه‌های متعددی است که در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ازمیر می‌پردازیم.

1. دانشگاه اژه

دانشگاه اژه یکی از دانشگاه‌های دولتی ازمیر می‌باشد که در سال 1975 در این شهر تاسیس شد. قرار داشتن در یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، کیفیت بالای تحصیل، برنامه‌های پژوهشی متعدد، فرصت‌های تبادل دانشجو و… از جمله دلایلی هستند که دانشجویان دانشگاه اژه را برای تحصیل در ازمیر انتخاب کنند. دانشگاه اژه با توجه به تلاش‌های خود در زمینه‌های آموزش، پژوهش و همکاری‌های بین‌المللی با بهترین دانشگاه‌های جهان، موفق به کسب رتبه‌های بالا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شده است. رتبه این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه 5 و در بین بهترین دانشگاه‌های جهان 427 می‌باشد. دانشگاه اژه با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مختلف مانند اراسموس، مولانا، فارابی و… فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا و جهان را برای دانشجویان خود فراهم نموده است. دانشگاه اژه رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای 17 دانشکده است. از جمله پرطرفدارترین رشته‌ها در دانشگاه اژه می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، معماری و… اشاره کرد. یک خبر خوب برای دانشجویانی که دانشگاه اژه را برای تحصیل در ازمیر انتخاب می‌کنند این است که دانشگاه اژه یکی از معدود دانشگاه‌های ترکیه است که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می‌باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه اژه با توجه به دولتی بودن این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است.

شهریه تحصیل در این دانشگاه به طور متوسط از 3500 لیر الی 7000 لیر متغیر است.

2. دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول در سال 1982 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی ازمیر است که دارای 17 دانشکده، 10 موسسه و مدرسه، 6 مدرسه حرفه‌ای، 60 مرکز تحقیقاتی و یک بیمارستان تحقیقاتی کاربردی است. دانشگاه دوکوز ایلول در حال حاضر به بیش از 70000 دانشجو آموزش می‌دهد. رتبه‌های بسیار خوب دانشگاه دوکوز ایلول در سطح ملی و بین‌المللی از یک طرف و آموزش باکیفیت با قیمت ارزان از طرف دیگر، این دانشگاه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ازمیر تبدیل کرده است. این دانشگاه دارای رتبه 1001 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان و رتبه 401 در بین بهترین دانشگاه‌های آسیا می‌باشد. تمام دانشجویانی که دانشگاه دوکوز ایلول را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند با استفاده از برنامه‌های تبادل دانشجویی به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا بپردازند. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف به زبان ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهد. رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی ، مهندسی عمران، پرستاری، دامپزشکی، فیزیوتراپی و… از جمله رشته‌های پرتقاضای این دانشگاه به شمار می‌آیند. دانشگاه دوکوز ایلول امکانات رفاهی، خدماتی، فرهنگی، علمی آموزشی و اقامتی مختلفی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

لازم به ذکر است مدارک دانشگاه دوکوز ایلول مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول بسته به رشته، زبان و مقطع تحصیلی از 4400 الی 6600 لیر متغیر است. این دانشگاه دارای قرارداد همکاری با بیش از 59 دانشگاه از 25 کشور مختلف می‌باشد.

3. دانشگاه فنی ازمیر

موسسه فناوری ازمیر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ازمیر و تنها موسسه در ترکیه است که به طور خاص بر تحقیقات علمی تمرکز دارد. دانشگاه فنی ازمیر در سال 1992 تاسیس شد و تاکید زیادی بر علوم طبیعی و مهندسی دارد. نام این دانشگاه اغلب در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد. موسسه فناوری ازمیر دارای 16 بخش دانشگاهی است که در 3 دانشکده سازماندهی شده‌اند. دانشگاه فنی ازمیر یکی از دانشگاه‌های معتبر و خوشنام ترکیه است که سالانه متقاضیان زیادی را به خود جذب می‌کند. زبان تحصیل در اکثر رشته‌های دانشگاه فنی ازمیر انگلیسی است. دانشگاه فنی ازمیر یکی از بهترین دانشگاه‌ها به شمار می‌رود و دارای رتبه 564 در بین دانشگاه‌های برتر دنیا و رتبه 11 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه می‌باشد. دانشگاه فنی ازمیر حضور فعالی در برنامه‌های تبادل دانشجویی دارد و فرصت تحصیلی منحصر به فردی را برای کسانی که این دانشگاه را برای تحصیل در ازمیر انتخاب می‌کنند، به ارمغان می‌آورد. پریس دانشگاه فنی ازمیر در سواحل دریای اژه قرار دارد و مناظر بکر و دیدنی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه بیش از 18 رشته در مقطع کارشناسی، 27 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 19 برنامه در مقطع دکتری را به دانشجویان ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در دانشگاه فنی ازمیر با توجه به دولتی بودن این دانشگاه بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

4. دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی یک دانشگاه دولتی است که در سال 2010 تاسیس شد تا به دانشگاهی پیشگام در تولید، استفاده و اشتراک‌گذاری اطلاعات تبدیل شود. دانشگاه کاتب چلبی در ابتدا بیشتر در حوزه‌های بهداشتی و علوم پایه فعالیت داشت اما امروزه بخش‌های دیگری مانند علوم انسانی، اجتماعی، مهندسی و … به این دانشگاه اضافه شده‌اند. دانشگاه کاتب چلبی با سیر پیشرفت روز افزون خود در زمینه آموزش و پژوهش، موفق به کسب جایگاه 200 در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا شده است. این دانشگاه فرصت‌های مطالعاتی منحصر به فردی را با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس، فارابی، مولانا و… برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشگاه در میان دانشجویانی که تحصیل در ازمیر را انتخاب می‌کنند، بسیار محبوب است. دانشگاه کاتب چلبی رشته‌های تحصیلی مختلفی را در 13 دانشکده خود به دانشجویان ارائه می‌دهد. از جمله پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به پزشکی، داروسازی، مهندسی، معماری، علوم بهداشتی، دندانپزشکی و… اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر، با توجه به امکانات رفاهی و آموزشی مختلفی که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه است. متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر از 948 لیر الی 23218 لیر متفاوت است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است و امکانات زیادی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشگاه کاتب چلبی مراکز تحقیقاتی، بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و خوابگاه‌های دانشجویی را در دسترس دانشجویان قرار می‌دهد. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. جالب است بدانید که تمامی رشته‌های علوم پزشکی و علوم بهداشتی این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می‌باشند.

5. دانشگاه دموکراسی ازمیر

دانشگاه دموکراسی ازمیر یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر زیبای ازمیر است که در سال 2016 تاسیس شد. این دانشگاه با به کار گرفتن اساتید و مدرسین با تجربه و متخصص، در تلاش است تا سطح علمی خود را در سطح بین‌المللی ارتقاء دهد. دانشگاه دموکراسی ازمیر دارای 10 دانشکده است و رشته‌های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان‌های ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهد. اگر قصد تحصیل در ازمیر را دارید، از دانشگاه دموکراسی ازمیر غافل نشوید. دانشگاه دموکراسی ازمیر با تلاش در جهت به روز رسانی سطح آموزش و پرورش دانشجویان خود، جایگاه خود را در رتبه بندی‌های ملی و بین‌المللی تثبیت کرده است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان در جایگاه 6182 و در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 128 قرار دارد. تحصیل در دانشگاه دموکراسی ازمیر با هزینه‌ای معقول امکان پذیر است. هزینه تحصیل در دانشگاه دموکراسی ازمیر به طور میانگین 25000 لیر برآورد می‌شود.

این دانشگاه 33 رشته در مقطع کارشناسی، 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه دموکراسی ازمیر تمامی امکانات لازم برای تجربه زندگی دانشجویی و تحصیل منحصر به فرد به دانشجویان ارائه می‌دهد.

6. دانشگاه باکرچای

دانشگاه باکرچای یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه است که در سال 1986 در شهر ازمیر فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه دارای 7 دانشکده است و زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. دانشگاه باکرچای با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مختلف مانند اراسموس امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های اروپا را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. رشته‌هایی همچون فیزیوتراپی، پرستاری، مدیریت بهداشت، مهندسی کامپیوتر، حقوق و مدیریت از جمله رشته‌های پرمتقاضی در دانشگاه باکرچای هستند. دانشجویانی که تحصیل در ازمیر را انتخاب می‌کنند، می‌توانند دانشگاه باکرچای را به‌عنوان دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل برگزینند. دانشگاه باکرچای موفق به کسب رتبه 10296 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان و جایگاه 170 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه شده است. دانشگاه باکرچای یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود و همواره در تلاش است تا با فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی به تربیت دانشجویای خلاق و متفکر بپردازد. دانشگاه باکرچای یک دانشگاه دولتی است و شهریه نسبتا معقولی را از دانشجویان دریافت می‌کند.

تحصیل-در-دانشگاه-اقتصاد-ازمیر

7. دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد ازمیر که اولین دانشگاه پایه در ازمیر و در منطقه دریای اژه است، در سال 2001 تاسیس شد. این دانشگاه خصوصی بیش از 7500 دانشجو در رشته‌های مختلف دارد که در 8 دانشکده خود به آن‌ها آموزش می‌دهد. این دانشگاه 38 برنامه کارشناسی، 35 برنامه کارشناسی ارشد و 6 برنامه دکتری را به زبان‌ انگلیسی (به استثنای رشته حقوق) به دانشجویان ارائه می‌دهد. انتخاب و ادامه یادگیری زبان خارجه دوم از بین 9 زبان جایگزین (آلمانی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی و پرتغالی) در طول دوره تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی الزامی است. دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای توافقنامه همکاری با 171 دانشگاه در ترکیه و بیش از 36 دانشگاه در خارج از ترکیه می‌باشد. دانشگاه اقتصاد ازمیر موفق به کسب رتبه 61 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 3681 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. دانشگاه اقتصاد ازمیر به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در ازمیر شناخته شده است. از جمله پرمتقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه اقتصاد ازمیر می‌توان به پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، حقوق، مهندسی و… اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر که یک دانشگاه خصوصی است نسبت به دانشگاه‌های دولتی کمی بالاتر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به مقطع، زبان و رشته تحصیلی متفاوت بوده و به طور میانگین حدود 8000 دلار می‌باشد.

دانشگاه یاشار ازمیر

دانشگاه یاشار ازمیر یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در سال 1999 در ازمیر تاسیس شد. این دانشگاه در مرکز شهر ازمیر و در ساحل غربی ترکیه واقع شده است. این دانشگاه بیش از 60 برنامه درسی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویانی که تحصیل در ازمیر و دانشگاه یاشار را انتخاب می‌کنند، این فرصت را خواهند یافت تا از لحظه به لحظه زندگی دانشجویی خود نهایت استفاده را ببرند. دانشگاه یاشار با تکیه بر پیشرفت‌های آموزشی و پژوهشی خود در سال‌های اخیر و همچنین همکاری با بهترین دانشگاه‌های اروپا، موفق به کسب رتبه 3310 در سطح جهان و رتبه 59 در سطح ملی شده است. دانشگاه یاشار با عضویت در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس، امکان تحصیل دانشجویان خود را در بهترین دانشگاه‌های اروپا و جهان تضمین می‌کند. هزینه تحصیل در دانشگاه یاشار به طور متوسط 9000 دلار می‌باشد. دانشگاه یاشار دارای 11 دانشکده است و رشته‌های پرطرفدار و متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه یاشار امکانات فوق‌العاده‌ای را برای رفع نیازهای دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه با به‌کار گرفتن کادر علمی کارآزموده، ارائه امکانات و تجهیزات روز دنیا و ایجاد فرصت‌های تبادل دانشجو، جایگاهی عالی در بین دانشگاه‌های ترکیه به دست آورده است.

هزینه زندگی در ازمیر

هزینه‌های زندگی دانشجویی همیشه یکی از چالش‌های مهاجرت تحصیلی بوده است. خوشبختانه کشور ترکیه یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای اروپایی و آسیایی در بحث زندگی و تحصیل در نظر گرفته می‌شود. هزینه تحصیل در شهرهای دانشجویی ترکیه مانند آنکارا، ازمیر، آنتالیا و… بسیار مقرون به صرفه است. ازمیر یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای ترکیه از نظر هزینه تحصیل و زندگی به شمار می‌رود. همچنین دولت ترکیه با ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع زندگی و تحصیل در این شهر را بسیار آسان‌تر کرده است. عموما دانشگاه‌های دولتی ازمیر کم هزینه‌تر از دانشگاه‌های خصوصی هستند. هزینه ماهیانه زندگی در ازمیر برای یک دانشجو حدود 3000 لیر تخمین زده می‌شود. در صورتی که دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند، باید ماهانه حدود 200 الی 300 دلار هزینه خوابگاه بپردازند. دانشجویانی که زندگی در آپارتمان‌ را انتخاب می‌کنند، باید مبلغی حدود 187.77 دلار در ماه به‌عنوان اجاره‌بها بپردازند.

نمایی-زیبا-از-شهر-ازمیر

تحصیل در شهر ازمیر

امروزه تحصیل در کشور ترکیه جزء گزینه‌های بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانیان است. سطح آموزشی بالا، امکانات رفاهی فراوان، هزینه زندگی و تحصیل مقرون‌به‌صرفه و تحصیل در یک کشور پیشرفته با آب و هوای عالی از جمله دلایل انتخاب ترکیه به‌عنوان مقصد تحصیلی ایده‌آل در نظر گرفته می‌شوند. شهر محبوب ازمیر با بهره‌مندی از آب و هوا و طبیعت بکر و زیبا، دانشگاه‌های برتر و شرایط زندگی آسان به یکی از شهرهای دانشجویی منتخب برای تحصیل تبدیل شده است. دانشگاه‌های ازمیر جزء دانشگاه‌های معتبر ترکیه به حساب می‌آیند و هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی بسیاری هستند. در این مقاله به بررسی هرآنچه لازم است درمورد تحصیل در ازمیر بدانید، پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم. خوشحال میشیم نظراتتون رو باما به اشتراک بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.