ایرانیان مقیم استانبول کدام شهر ها را برای زندگی انتخاب کرده اند؟

ایرانیان مقیم استانبول

یکی از سوالات بسیار رایج برای کسانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، این است که وضع ایرانیان در ترکیه چگونه است، به چه کاری مشغول هستند و زندگی آن ها چگونه می گذرد. همچین خیلی از افراد تمایل دارند در شهر هایی از استانبول زندگی کنند که ایرانیان بیشتری در آن اقامت دارند تا بتوانند از صحبت کردن با هم زبان ها و هم وطن های خود لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم درمورد ایرانیان مقیم استانبول و این که ایرانیان بیشتر در چه شهر هایی از استانبول زندگی می کنند بیشتر توضیح دهیم.

شهر های محل اقامت ایرانیان مقیم استانبول

ایرانیان مقیم استانبول

مردم ایران و ترکیه به علت این که هر دو اکثرا مسلمان هستند، شباهت های فرهنگی و دینی بسیار زیادی به یکدیگر دارند؛ با این حال ایرانیان ترجیح می دهند شهری را برای اقامت و زندگی انتخاب کنند که هم وطنان بیشتری در آن اقامت دارند. چون بسیاری از ایرانیانی که به ترکیه سفر می کنند به زبان ترکی تسلط کاملی ندارند و ترجیح می دهند که با هم زبانان خود صحبت کنند و امور زندگی را انجام دهند.

ایرانیانی که در ترکیه زندگی می کنند معمولا به صورت پراکنده زندگی می کنند. زندگی ایرانیان مقیم استانبول به طور کلی خوب است و اگر حق شهروندی داشته باشند می توانند از مزایای بسیار بیشتری نیز برخوردار شوند.

به هر شهری از استانبول که بروید ایرانیان زیادی وجود دارند؛ اما برخی از محلات هستند که تعداد ایرانیان مقیم آن حتی از خود مردم ترکیه نیز بیشتر است و این محله ها به نوعی با نام محله های ایرانی نشین شناخته می شوند. اکثر ایرانیان مقیم استانبول در محله های فتیج و اسن یورت زندگی می کنند. آن ها بیشتر در محله هایی اقامت دارند که خدمات مختلفی مانند بیمارستان ها، مدارس و جاذبه های توریستی مختلف وجود دارد.

محله خان والده

اگر می خواهید که در دوران اقامت در استانبول احساس تنهایی نکنید، توصیه می کنیم که محله خان والده استانبول را برای زندگی انتخاب کنید. محله خان والده یکی از محله های ایرانی نشین استانبول است. محله خان والده از محبوب ترین محله های ایرانی نشین استانبول محسوب می شود که و اکثر ایرانیان علاقه دارند که در آن اقامت داشته باشند.

علت این که ایرانیان مقیم استانبول بیشتر محله خان والده را برای زندگی انتخاب می کنند، وجود امکانات توریستی بسیار زیاد است. شهروندانی که در محله خان والده زندگی می کنند تقریبا از تمامی امکانات برخوردار هستند.

محله ایرانی نشین خان والده استانبول در بخش فاتیح قرار گرفته است. فاتیح یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهر های ترکیه است. این منطقه زمانی مرکز زندگی مسلمانان ترکیه بوده است. یکی از نکات جالبی که خوب است بدانید این است که محله خان والده یک مسجد بزرگ نیز دارد که توسط ایرانیان مقیم استانبول تاسیس شده است و از آن برای برگزاری مراسم های مذهبی ایرانیان مقیم کشور ترکیه استفاده می شود.

ایرانیان استانبول

محله آکساری

از دیگر محله های محبوب برای زندگی در ترکیه که ایرانیان بسیار زیادی را در خود جای داده است، محله آکساری در استانبول است. آکساری نیز درست مانند خان والده از قدیمی ترین محله های استانبول محسوب می شود. یکی از دلایلی که ایرانیان این محله را برای زندگی انتخاب می کنند، هزینه خرید و اجاره خانه بسیار کمتر نسبت به دیگر محله های استانبول است. اکثر ایرانیانی که در این محله زندگی می کنند، با خرید خانه به این محله آمده اند و تابعیت این کشور را گرفته اند.

به همین دلیل اگر دوست دارید که شما هم به یکی از ایرانیان مقیم استانبول تبدیل شوید، توصیه می کنیم که یک خانه در محله ارزان آکساری بخرید و از طریق خرید ملک به این کشور مهاجرت کنید. آکساری با وجود اینکه یکی از محله های ارزان ترکیه محسوب می شود، مراکز تجاری بسیار زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این موارد هزینه زندگی در محله آکساری نسبت به دیگر نقاط استانبول بسیار کمتر است؛ بنابراین لازم نیست که برای تهیه وسایل مختلف هزینه بیشتری نسبت به دیگر نقاط ترکیه بپردازید.

منطقه فاتح

بسیاری از ایرانیان مقیم استانبول در منطقه فاتح زندگی می کنند. فاتح به غیر از خان والده محله های زیادی دارد. این منطقه از نظر محل قرار گیری بسیار نزدیک به مرکز استانبول است. به دلیل رفت و آمد فراوان توریست ها به این ناحیه امکاناتی از جمله رستوران، کافه، سینما و غیره در این منطقه قرار گرفته است.

از مهم ترین مکان های دیدنی منطقه فاتح می توانیم به کاخ توپکاپی و موزه زباله ها اشاره کنیم که دو مورد از مهم ترین مکانی های دیدنی فاتح محسوب می شوند. علاوه بر این ایرانیان مقیم استانبول به بازار مصری ها نیز زیاد سر می زنند.

استانبول

محله اسن یورت

محله اسن یورت یکی از مناطق اروپایی ترکیه است که بیشتر ایرانیان مقیم استانبول در آن زندگی می کنند. درست مانند محله آکساری اکثر ایرانیان اقامت ترکیه را با خرید خانه در محله اسن یورت گرفته اند. این محله بسیار پر جمعیت است و از نظر امکانات و امنیت نیز در بین بهترین محله های ترکیه قرار می گیرد.

در اسن یورت پروژه های ساختمان سازی بسیار زیادی در حال انجام است. این موضوع برای افراد جویای کار در ترکیه نیز خبر بسیار خوبی است. چرا که موقعیت های شغلی فراوانی در این ناحیه وجود دارد.

جمع بندی

یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت برای ایرانیان ترکیه است. بیشتر مهاجران ایرانی به ترکیه در شهر استانبول ساکن هستند. یکی از سوالات بسیار رایجی که بین کسانی که قصد دارند به ترکیه مهاجرت کنند، این است که محله های ایرانی نشین ترکیه کدام اند تا بعد از مهاجرت احساس تنهایی و غربت نکنند. مردم برای انتخاب محله ای برای زندگی به ویژگی هایی مثل ارزان بودن، امنیت و خدمات رفاهی و درمانی توجه می کنند. در این مقاله برخی از معروف ترین مناطق و محله های ایرانی نشین استانبول را که امکانات مناسبی دارند نام بردیم.

admin
بدون دیدگاه
فهرست مطالب
پربازدید ترین ها
تبدیل ریال به لیر در استانبول
زراعت بانک ترکیه در تهران
مطالب مرتبط
ویزای توریستی ترکیه چند روزه است
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
تدریس زبان انگلیسی در ترکیه
فروردین ۲۱, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
کرایه تاکسی در استانبول
فروردین ۱, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
مطالب مرتبط
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه