ویزای توریستی ترکیه چند روزه است

ویزای توریستی ترکیه چند روزه است؟

اشتراک گذاری:

ترکیه کشوری در اوراسیا است که در ناحیه آناتولی در غرب آسیا قرار دارد و بخش کوچکی از آن در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور آنکارا و پر جمعیت ترین شهر آن نیز  شهر استانبول است. ترکیه به دلیل آب و هوای بسیار خوب و همچنین جاذبه های توریستی متنوع، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. ایرانیان برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارند. با این حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که ویزای توریستی ترکیه چند روزه است و چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ در ادامه، با ما همراه باشید.

ویزای آنلاین ترکیه | گامی آسان برای سفری خاطره ‌انگیز

ویزای توریستی ترکیه چند روزه است

 

سفر به ترکیه، کشوری با تاریخ غنی و جاذبه‌ های گردشگری بی ‌نظیر، می تواند تعطیلاتی بی نظیر را برای مسافران رقم بزند. برای ورود به این سرزمین، اتباع اکثر کشور ها ملزم به دریافت ویزا هستند. خبر خوشحال ‌کننده این است که فرآیند اخذ ویزای ترکیه به لطف سیستم آنلاین، به سادگی و در چند قدم قابل انجام است.

ویزای آنلاین ترکیه کلید ورود به دنیایی از تجربه ‌های ناب و خاطره‌ انگیز است. درمورد اینکه ویزای توریستی ترکیه چند روزه است باید گفت که مسافران با دریافت ویزای توریستی می ‌توانند تا 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند و از گشت و گذار در مکان‌ های تاریخی، سواحل زیبا و چشیدن طعم ‌های بی ‌نظیر غذا های ترکی لذت ببرند. نکته قابل توجه این است که ایرانیان می توانند تا 3 ماه بدون نیاز به اخذ اقامت در کشور ترکیه حضور داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای آنلاین ترکیه

 

  • شهروندان بیش از 50 کشور برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا دارند.
  • اتباع برخی کشور ها مانند ایران و لبنان می ‌توانند تا 90 روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند.
  • برای اقامت ‌های بیشتر از 90 روز یا برای اتباع کشور هایی که مشمول معافیت ویزا نمی‌ شوند، دریافت ویزای آنلاین ترکیه الزامی است.

مراحل دریافت ویزای آنلاین ترکیه

مراحل دریافت

 

  • ثبت نام: مسافران باید به وبسایت رسمی درخواست ویزای آنلاین ترکیه مراجعه کنند و با تکمیل فرم ثبت نام، حساب کاربری خود را ایجاد کنند.
  • تکمیل فرم درخواست: پس از ورود به حساب کاربری، باید فرم درخواست ویزا را با دقت و به‌ طور کامل پر کنند.
  • بارگذاری مدارک: سپس باید مدارک مورد نیاز مانند اسکن پاسپورت، عکس پرسنلی و بیمه مسافرتی را آپلود کنند.
  • پرداخت هزینه: در مرحله بعد، هزینه ویزا را به صورت آنلاین با استفاده از کارت ‌های اعتباری یا نقدی پرداخت می کنند.
  • بررسی و تایید: سپس درخواست مسافران توسط مقامات ذی ربط بررسی می ‌شود و نتیجه نهایی به ایمیل آن ها ارسال خواهد شد.
  • دریافت ویزا: در صورت تایید درخواست، ویزای الکترونیکی صادر شده و مسافران می‌ توانند آن را چاپ کنند و در سفر خود به ترکیه ارائه دهند.

ویزای توریستی ترکیه چند روزه است ؟ بستگی به درخواست مسافر دارد؛ اما معمولا این ویزا با اعتبار 30 تا 90 روز صادر می شود. در روند دریافت ویزا به مسافران توصیه می کنیم که به نکات زیر توجه کنند:

  • توصیه می ‌شود برای اطمینان از سفری بدون دغدغه، حداقل 3 روز قبل از موعد سفر برای دریافت ویزای آنلاین ترکیه اقدام کنند.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، می ‌توانند از طریق راه‌ های ارتباطی موجود در وبسایت رسمی درخواست ویزای آنلاین ترکیه، با بخش پشتیبانی تماس بگیرند.

اعتبار گذرنامه برای سفر به ترکیه با ویزای آنلاین

اگر مسافران شرایط لازم برای استفاده از ویزای آنلاین ترکیه را دارند، می‌ توانند با پاسپورتی معتبر به این کشور سفر کنند؛ اما مدت اعتبار پاسپورت آن ها باید با طول اقامت درخواستی‌ شان در هنگام ثبت درخواست ویزای آنلاین مطابقت داشته باشد.

برای اینکه بهتر بدانید ویزای توریستی ترکیه چند روزه است ، خوب است که یک مثال بزنیم. افرادی که برای ویزای آنلاین با مدت اقامت ۹۰ روزه درخواست می‌ دهند، باید پاسپورتی داشته باشند که حداقل تا ۶ ماه پس از تاریخ ورود به ترکیه و ۶۰ روز پس از پایان مدت اقامتشان معتبر باشد.

به همین ترتیب، متقاضیان ویزای آنلاین با مدت اقامت ۳۰ روزه نیز باید پاسپورتی با اعتبار حداقل ۶ ماه پس از ورود به همراه ۶۰ روز مازاد پس از پایان سفر داشته باشند.

مزایای ویزای آنلاین ترکیه

مزایای ویزای آنلاین ترکیه

 

  • راحتی بی ‌نظیر: فرآیند درخواست ویزای آنلاین کاملا اینترنتی است. این یعنی مسافر می ‌تواند در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارد، برای ویزای خود اقدام کند. دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری ترکیه نیست.
  • صرفه‌ جویی در زمان: تکمیل فرم درخواست ویزای آنلاین تنها چند دقیقه طول می ‌کشد. این موضوع در مقایسه با فرآیند سنتی درخواست ویزا، باعث صرفه‌ جویی قابل توجهی در زمان می ‌شود.
  • سرعت در پردازش: اعتبار ویزای توریستی ترکیه چند روزه است و آیا مدت زمان پردازش ویزای توریستی آنلاین با مراجعه حضوری فرقی دارد؟ باید گفت که درخواست‌ های ویزای آنلاین به سرعت، اغلب بین 6 تا 48 ساعت، بررسی و تایید می‌ شوند. این ویژگی کمک می کند تا مسافران با خیالی آسوده و بدون استرس، برنامه سفر خود را تنظیم کنند.
  • امکان ورود و خروج چند باره: با توجه به ملیت شخص، ویزای آنلاین ترکیه امکان ورود و خروج چند باره از کشور را در طول مدت اعتبار ویزا فراهم می‌ کند.
  • هزینه مناسب: هزینه دریافت ویزای آنلاین ترکیه به طور کلی از ویزای سنتی کمتر است. همچنین مسافر از پرداخت هزینه‌ های اضافی مانند کارمزد خدمات و یا هزینه ‌های سفر به سفارت و کنسولگری معاف خواهد شد.
  • انعطاف ‌پذیری بالا: ویزای آنلاین ترکیه برای طیف وسیعی از اهداف سفر از جمله گردشگری و تجارت کاربرد دارد. این موضوع انعطاف ‌پذیری و سهولت بیشتری را در سفر به ترکیه به ارمغان می ‌آورد.

جمع بندی

سفر به ترکیه، کشوری با تاریخ غنی و جاذبه های گردشگری بی نظیر می تواند تجربه ای فوق العاده را رقم بزند. البته درست مانند دیگر کشور های دنیا، اکثر مسافران برای ورود به خاک این کشور با اهداف توریستی باید ابتدا ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. خوشبختانه  اتباع برخی کشور ها مانند ایران و لبنان می ‌توانند تا 90 روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد اینکه ویزای توریستی ترکیه چند روزه است توضیح دادیم.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط