021-91305905

بررسی هزینه های زندگی در آنتالیا

هزینه های زندگی در آنتالیا

فهرست مطالب

بسیاری از گردشگرانی که برای چند روز به آنتالیا سفر می کنند، از زیبایی های آن شگفت زده می شوند و تصمیم می گیرند برای همیشه به این شهر زیبا نقل مکان کنند. اما قبل از مهاجرت به یک کشور دیگر و اقامت در شهر های توریستی همچون آنتالیا باید جنبه های مختلف زندگی در آن به ویژه هزینه های زندگی را در نظر بگیرید. از آنجایی که این موضوع اهمیت بسیاری در موفقیت یا شکست پروژه مهاجرت شما دارد، تصمیم داریم در مقاله پیش رو هزینه های زندگی در آنتالیا را به طور کامل بررسی کنیم و اطلاعات درستی را در اختیار شما قرار دهیم؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت و زندگی در این شهر زیبای کشور ترکیه را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با شرایط زندگی در آنتالیا

آشنایی با شرایط زندگی در آنتالیا

طبق نظر سنجی های انجام شده، تعدادی از مردم شهر های توریستی را مکان های خوبی برای زندگی می دانند. در حالی که برخی دیگر با این فکر مخالف هستند و از نظر آن ها شهر های توریستی تنها برای سفر های کوتاه مدت مناسب هستند. مطمئنا آنتالیا شهر خوبی برای سفر های چند روزه و گردشگری است؛ اما سوال اینجاست که آیا ساکنان آن از هزینه های زندگی در آنتالیا راضی هستند و به راحتی در این شهر روزگار می گذرانند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این شهر توریستی امکانات تفریحی بسیاری دارد؛ در نتیجه مردم محلی و خارجی های ساکن در آن به طور کلی از شرایط راضی هستند. شاید به همین دلیل است که در حال حاضر مهاجران بسیاری اقدام به خرید ملک و شروع زندگی در این شهر کرده اند. این موضوع باعث شده آنتالیا بیش از هر زمان دیگری در سراسر جهان معروف شود.

آنتالیا مکانی عالی برای گشت و گذار است؛ بنابراین هر روزه تعداد زیادی مهمان داخلی و خارجی در مناطق تورسیتی مانند شهر قدیمی آسپندوس، مشغول گشت و گذار هستند. اگر زندگی در شهری شلوغ  و پر رفت و آمد برای شما جذاب است، می توانید آنتالیا را برای سال های آتی عمر خود انتخاب کنید.

هزینه های زندگی در آنتالیا

هزینه های زندگی در آنتالیا

در بند قبل سعی کردیم تا حدی شما را با آنتالیا و شرایط زندگی در آن آشنا کنیم؛ اما در ادامه قصد داریم به موضوع اصلی مقاله، یعنی هزینه های زندگی در آنتالیا بپردازیم.

از جمله مهم ترین هزینه های زندگی در این شهر توریستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. هزینه رفتن به رستوران در آنتالیا

از آنجایی که آنتالیا همواره مملو از گردشگر است، رستوران های این شهر نیز طی سال های گذشته افزایش قیمت چشمگیری داشته اند. گوشت و غذا های بین المللی در رستوران های آنتالیا بسیار گران هستند؛ در حالی که غذا های ترکی به نسبت قیمت پایین تری دارند. به طور کلی خوردن یک وعده غذایی با نوشیدنی ممکن است حدود 7 دلار برای شما هزینه داشته باشد.

2. هزینه حمل و نقل در آنتالیا

اگر ترجیح می دهید با ماشین شخصی در آنتالیا رفت و آمد کنید، باید هزینه خرید، سوخت مصرفی و نگهداری از وسیله نقلیه خود را در نظر بگیرید. بهترین راه مدیریت و کم کردن هزینه های زندگی در آنتالیا، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و کارآمد این شهر توریستی است.

4. هزینه آب و برق در آنتالیا

به عنوان یک تازه وارد باید بدانید که اجاره منزل جدا از هزینه های آب و برق است و باید آن ها را جداگانه پرداخت کنید. نگران نباشید. باتوجه به این واقعیت که قیمت آب و برق در این شهر چندان بالا نیست و حتی با تغییر فصل هم تغییری نمی کند، لازم نیست ماهیانه مبلغ زیادی را برای این منظور کنار بگذارید.

5. هزینه پوشاک در آنتالیا

اگرچه آنتالیا یک شهر توریستی است، اما می توان در آن فروشگاه هایی را پیدا کرد که قیمت های منصفانه ای دارند؛ بنابراین افرادی که حقوق متوسطی هم دارند، برای تهیه پوشاک مورد نیاز خود مشکلی نخواهند داشت.

6. هزینه اجاره منزل در آنتالیا

مهم ترین هزینه کار و زندگی در آنتالیا یا هر شهر توریستی دیگری، مبلغی است که باید به عنوان اجاره منزل پرداخت کنید. هزینه اجاره در آنتالیا نسبت به مناطق مرکزی ترکیه ارزان تر است. معمولا یک فرد مجرد برای اجاره یک آپارتمان در حومه شهر باید 130 دلار در ماه پرداخت کند. هر چه به مناطق مرکزی شهر نزدیک تر شوید، اجاره بها نیز به مراتب بیشتر می شود؛ به خصوص اگر به دنبال مکانی بزرگ تر و مدرن تر باشید.

هزینه های زندگی در آنتالیا با حقوق متوسط

هزینه های زندگی در آنتالیا با حقوق متوسط مطمئنا نمی توان هزینه های زندگی در آنتالیا را به طور دقیق اعلام کرد؛ زیرا این موضوع به عوامل مختلفی همچون سبک زندگی و توقعات شما بستگی دارد. اگر با عادات خرید کردن ساکنان آنتالیا آشنا شوید، شاید بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای بودجه ماهیانه خود داشته باشید.

هرچند هزینه آب و برق، تفریح و اجاره منزل در این شهر مناسب است، اما باید برای حمل و نقل و غذا مبلغ بیشتری پرداخت کنید؛ زیرا در این شهر مردم و توریست ها همیشه در حال خرید مواد غذایی هستند و قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کند. شما می توانید با برنامه ریزی درست و خرید از بازار های محلی بودجه خود را سازماندهی کنید. اغلب ساکنین آنتالیا برای خرید میوه، سبزیجات و سایر کالا هایی که به صورت روزانه از آن ها استفاده می کنند، به بازار های محلی می روند. قیمت مواد غذایی و مایحتاج روزانه در این بازار ها بسیار پایین تر از سوپرمارکت ها است. علاوه بر این، شما می توانید به راحتی  محصولات تازه و با کیفیت تری را خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم هزینه های زندگی در آنتالیا را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که گفته شد نمی توان رقم دقیقی به عنوان هزینه زندگی در این شهر اعلام کرد؛ زیرا این موضوع ارتباط مستقیم با سبک زندگی افراد دارد. مسلما هزینه ماهیانه یک فرد مجرد که مرتبا به رستوران ها سر نمی زند و تفریح محدودی دارد با یک خانواده 3 نفره که حداقل دو بار در ماه به رستوران می روند متفاوت است. به طور کلی با یک حقوق متوسط می توانید ​​زندگی خوبی در این شهر توریستی زیبا داشته باشید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.