021-91305905

معرفی بهترین مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

فهرست مطالب

مدارس ایرانی ترکیه مورد استقبال بسیاری از شهروندان ایرانی که به ترکیه مهاجرت می کنند و می خواهند در این کشور تحصیل کنند، قرار گرفته است. این مدارس در استانبول و آنکارا قرار دارند و در آن ها به کودکان به زبان فارسی آموزش داده می شود. خانواده های ساکن ترکیه در صورتی که بخواهند فرزندانشان به زبان فارسی و زیر نظر آموزش و پرورش ایران ادامه تحصیل دهند، می توانند آن ها را در این مدارس ثبت نام کنند. این مدارس در مقایسه با مدارس خصوصی و بین المللی هزینه ثبت نام بسیار پایینی دارد.

تقویم آموزشی مدارس ایرانی در ترکیه مانند مدارس ایران است؛ یعنی ثبت نام از ابتدای تیر ماه و کلاس ها از اول مهر ماه شروع می شوند. نحوه آموزش کودکان نیز بر اساس نظام آموزشی داخل ایران است. البته توجه داشته باشید که برای ثبت نام در مدارس ایرانی ترکیه ابتدا باید اقامت ترکیه اخذ شود؛ زیرا مدارس از ثبت نام دانش آموزان بدون کارت کیملیک خودداری می کنند.

بهترین زمان اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

زمانی که والدین تصمیم به مهاجرت به ترکیه می گیرند، یکی از دغدغه های اصلی آن ها تحصیل فرزندانشان است. این امر به ویژه زمانی مهم است که بچه ها تسلط کافی به زبان ترکی یا انگلیسی نداشته باشند و تحصیل در مدارس دولتی، خصوصی یا بین المللی ترکیه برای آن ها دشوار باشد. در چنین مواردی مدارس ایرانی ترکیه بهترین راه حل را برای والدین ارائه می دهند؛ زیرا آموزش های آن ها کودکان را قادر می سازد به دو زبان ترکی و انگلیسی مهارت پیدا کنند.

برای اطمینان از ثبت نام بدون مشکل توصیه می شود روند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را در ماه آوریل آغاز کنید. روند درخواست ویزا معمولا حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد. پس از ارسال درخواست اولیه، اداره مهاجرت ترکیه در مدت 2 تا 3 ماه برای شما وقت تعیین می کند. با درخواست زود هنگام، فرزندان شما بدون هیچ گونه تاخیری در مدارس ترکیه تحصیل خود را آغاز می کنند. علاوه بر این، آن ها زمان کافی برای آشنایی با مدارس و فرهنگ ترکیه را خواهند داشت.

مزایا و مدارک مورد نیاز مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی در ترکیه

از مزایای ثبت نام در مدارس ایرانی ترکیه می توان به تحصیل به زبان فارسی برای دانش آموزانی که به زبان های ترکی و انگلیسی مسلط نیستند، پیروی از نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، بهره مندی از امکانات آموزشی بهتر نسبت به ایران، هزینه های پایین ثبت نام و اخذ مدرک تحصیلی ایرانی اشاره کرد.

دانش آموزان برای ثبت نام باید مدارک مختلفی از قبیل سوابق مهر و موم شده دانش آموزی (به استثنای پیش دانشگاهی)، کارنامه مهر و موم شده پیش دانشگاهی از اداره کل آموزش و پرورش استان، کارت اقامت یک ساله، اصل گذرنامه دانش آموزی، اصل شناسنامه به همراه یک کپی، شش عکس جدید 4*3 دانش آموز، کارنامه قبولی پایه قبل، دفترچه بهداشت، گواهی انتقال مورد تایید آموزش و پرورش منطقه و پرداخت هزینه ثبت نام مدرسه را به همراه داشته باشند.

  • مدرسه 22 بهمن آنکارا

مجتمع آموزشی 22 بهمن در آنکارا یکی از مدارس ایرانی ترکیه است که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خدمات آموزشی خود را ارائه می دهد. ثبت نام در این مدرسه از اول تیرماه هر سال تحصیلی آغاز می شود. برای ثبت نام در آن باید مدارک خاصی برای هر مقطع تحصیلی ارائه شود.

این مدارس تقریبا در تمامی کشور هایی که دولت جمهوری اسلامی در آن ها سفارت دارد، برای رفع نیاز های آموزشی پرسنل کنسولگری و سایر هموطنان مقیم آن کشور ها به دلایل مختلف از جمله تحصیل و یا تجارت تاسیس شده اند. در ترکیه دو مدرسه ایرانی یکی در استانبول و دیگری در آنکارا قرار گرفته است. مدرسه ایرانیان فجر در استانبول و مدرسه 22 بهمن در آنکارا.

  • مدرسه ایرانیان فجر استانبول

مدرسه ایرانیان فجر واقع در استانبول ترکیه، چندین سال است که یک موسسه آموزشی برجسته برای ایرانیان مقیم این کشور بوده است. این مدرسه آموزش تمام مقاطع تحصیلی را از از پیش دبستانی تا سال چهارم دبیرستان پوشش می دهد.

مدرسه ایرانیان فجر در دو دوره ابتدایی و متوسطه فعالیت می کند که هر دوره 3 سال و در مجموع 12 سال به طول می انجامد. ثبت نام معمولا بعد از کنکور سراسری در 10 تیر ماه آغاز می شود. به دلیل تقاضای بالا و ظرفیت محدود پذیرش، توصیه می شود درخواست خود را تا حد امکان به موقع انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود قبل از مهاجرت به ترکیه شرایط تحصیلی فرزند خود را بررسی کنید و بدون اتکا به وعده های شخص ثالث، ثبت نام خود را مستقیما در مجموعه مدرسه تکمیل کنید.

مدرسه ایرانی ترکیه

  • مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ آنکارا

مدرسه فرهنگ یک موسسه آموزشی ایرانی در آنکارا ترکیه است که در تاریخ 15 دسامبر 2018 تاسیس شد. این مدرسه غیرانتفاعی از سال تحصیلی آینده پذیرش دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه را آغاز می کند.

شهریه این مدرسه تقریبا 180 میلیون تومان است. از آنجایی که مدرسه فرهنگ به تازگی تاسیس شده است، در حال حاضر اطلاعاتی درمورد برنامه درسی، روش های تدریس، اساتید، دوره ها، دستاورد ها و سایر موارد آموزشی آن در دسترس نیست.

جمع بندی

در حال حاضر سه مدرسه ایرانی در ترکیه مشغول به فعالیت هستند که شامل مجتمع آموزشی 22 بهمن در آنکارا، مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول و مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ در آنکارا می شوند. مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ به تازگی تاسیس شده است. تحصیل فرزندان در مدارس خارج از ایران، به ویژه در ترکیه، دغدغه همیشگی والدین آن ها بوده است. ترکیه هر ساله یک مقصد محبوب برای تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی است. وجود مدارس ایرانی، مدارس بین ‌المللی و آموزشگاه ‌های ترکی زبان در ترکیه، طیف وسیعی از گزینه‌ ها را در اختیار هموطنانمان قرار می‌ دهد که با اولویت ‌ها و بودجه ‌های متفاوت آن ها مطابقت دارد. در این نوشته تلاش کردیم این مدارس را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.