021-91305905

دانشگاه آیدین استانبول (IAU) تحت حمایت بنیاد آموزش و فرهنگ آناتولی در سال 2007 تاسیس شد. این دانشگاه خصوصی با تجارب به دست آمده از طریق دانشگاه موجود و مدرسه آموزش عالی حرفه‌ای آنادولو بیل که در سال 2003 در نتیجه پیوندهایی که از قبل ایجاد شده بود، تاسیس شد. در این زمینه IAU دارای موقعیت منحصر به فردی است. این دو موسسه با تاسیس IAU باهم ادغام شدند و شروع به ارائه تحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد کردند. هر دو دانشگاه آیدین استانبول و مدرسه آموزش عالی حرفه‌ای آنادولو بیل تحت حمایت بنیاد آموزش و فرهنگ آناتولی (AKEV) هستند.

دانشگاه آیدین استانبول به عنوان یکی از جوان‌ترین و پویاترین دانشگاه‌های کشور ترکیه که در راستای آموزش جهانی و توسعه بین‌المللی پیش می‌رود، با حفظ آموزش و مطالعات در زمینه علوم مدرن معاصر، نه تنها به کشور ترکیه، بلکه به جامعه بشریت کمک می‌کند. دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه شهری و دارای پردیس است که در مرکز استانبول واقع شده است و با کادر علمی مجرب خود که به دلیل تحصیلات علمی بالا در کشور و جهان شهرت یافته‌اند، آینده‌ای روشن برای دانشجویان خود رقم می‌زند.

با آگاهی از این‌که تحقیقات علمی و توسعه، تنها از طریق پیشرفت‌های فناوری و اصل (دانشگاه فناوری) امکان‌پذیر است، این دانشگاه خدمات بی‌وقفه‌ای را در زمینه‌های زبان‌های خارجی، مواد غذایی و سایر گزینه‌ها را با فناوری‌های پیشرفته به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. از همین رو‎، جای تعجب نیست که بزرگترین مرکز فنی ترکیه در دانشگاه آیدین استانبول قرار دارد.   دانشگاه آیدین استانبول علاوه بر اینکه جایگاه شایسته‌‌ای از طریق مشارکت با واحدهای دانشگاهی خود در زمینه‌های محلی، ملی و بین‌المللی با بهره‌گیری از همکاری و همبستگی بین‌المللی در جهان ایجاد کرده است، همچنان به پیشرفت روزافزون خود در زمینه‌های علم و فناوری ادامه می‌دهد

آشنایی با دانشگاه آیدین ترکیه

دانشگاه آیدین یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2007 در شهر استانبول تأسیس شد. این دانشگاه مهم دارای 36 هزار دانشجو از سراسر دنیا است. شعار دانشگاه آیدین استانبول “به سوی آینده ای روشن” است. این دانشگاه فضای پویایی برای دانشجویان خلاق خود ایجاد کرده است، موجب شده که آثار علمی و پژوهشی بی‌شماری از این دانشگاه در جهان منتشر شود.

هدف و چشم انداز دانشگاه آیدین استانبول

هدف دانشگاه آیدین استانبول تبدیل شدن به موسسه‌ای است که از طریق آموزش به جامعه خدمت می‌کند و تحقیقات پایه، کاربردی و میان رشته‌ای را در سطح جهانی ارائه دهد و تبدیل اطلاعات به محصول را با زیرساخت‌های به‌روز نگه داشتن فناوری که برای آموزش، پرورش و تحقیقات مورد نیاز است در سطوح بالا سرعت ببخشد. همچنین آماده سازی دانشجویان به‌عنوان افراد شایسته در حرفه خود در محیطی با رقابت جهانی و تفاوت‌ها فرهنگی و از طریق در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی آن‌ها با ایجاد محوطه‌ای با شرایط فیزیکی حاوی فرهنگ‌ و عناصر بین‌المللی مختلف، از اهداف این دانشگاه است. از دیگر اهداف این دانشگاه می توان به ایجاد همکاری ملی و بین‌المللی با محیط‌های دانشگاهی، مشاغل و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد. این دانشگاه در نظر دارد به مرکز جذبی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای دانشجویان و دانشگاهیان تبدیل شود.

چشم انداز این دانشگاه تبدیل شدن به یک موسسه آموزش عالی است که در آن نوآوری پایدار حاکم باشد و افرادی که برای بشریت مفید خواهند بود با به دست آوردن صلاحیت‌های حرفه‌ای در برنامه‌های آموزشی و همگام با تغییرات روز دنیا، آموزش ببینند.

دریافت پذیرش دانشگاه آیدین

برای دریافت پذیرش در دانشگاه آیدین استانبول باید با توجه به تقویم آموزشی این دانشگاه و برای ترم‌های پاییز و بهار درخواست‌های خود را به دانشگاه ارسال کنید. اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید، لازم است مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهید. در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز را به همراه آزمون‌هایی که مورد تایید دانشگاه‌ است نیز ارائه دهید. دانشجویان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و میزان شهریه و… به وبسایت دانشگاه به آدرسaydin.edu.tr  مراجعه کنند.

دانشکده‌های دانشگاه آیدین در استانبول

این دانشگاه دارای 13 دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین‌المللی خود قرار می‌دهد. برخی از دانشکده‌های دانشگاه آیدین به شرح زیر می‌باشند:

دانشکده‌های دانشگاه آیدین

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده تعلیم و تربیت

همچنین بخوانید:
دانشگاه کوچ + شهریه 2022، معرفی رشته ها

دانشکده علوم و هنر

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده حقوق

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده علوم بهداشتی

دانشکده پزشکی

دانشکده زبان‌های خارجه

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده پزشکی دانشگاه آیدین استانبول

دانشکده پزشکی دانشگاه آیدین در 14 اوت 2015 تأسیس شد. تحصیل در این دانشکده شش سال زمان خواهد برد و زبان آموزش نیز انگلیسی است. تحصیل در این دانشکده با آزمون ورودی همراه است و چنان چه متقاضیان دارای معدل بالا باشند، می‌توانند بدون آزمون ورودی به تحصیل مشغول شوند. دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای بخش‌های علوم پایه پزشکی، علوم پزشکی داخلی و علوم جراحی است.

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده علوم و هنر

دانشکده حقوق

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده علوم بهداشتی

دانشکده پزشکی

دانشکده زبان‌های خارجه

دانشکده علوم ورزشی

موسسه تحصیلات تکمیلی

رشته‌های موجود در دانشگاه آیدین ترکیه

دانشگاه آیدین دارای چندین دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده‌ها فرصت تحصیل در طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برخی از رشته‌های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه خصوصی و پرطرفدار به شرح زیر می‌باشند:

هزینه تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول

شهریه دانشگاه آیدین نسبت به دانشگاه‌های دولتی ترکیه کمی بیشتر است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این دانشگاه با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن‌ها متغیر خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه می‌توانند جهت کاهش هزینه‌های تحصیل خود به کارهای دانشجویی مشغول شوند. برخی از هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

رشته‌های پرطرفدار دانشگاه آیدین استانبولشهریه 2021
دندان پزشکی (انگلیسی)17.500 دلار
دندان پزشکی (ترکی)14.000 دلار
پزشکی (انگلیسی)19.500دلار
پزشکی (ترکی)16.000 دلار
رشته های مهندسی (انگلیسی)6.000 دلار
رشته های مهندسی (ترکی)4.500 دلار

برای مشاهده شهریه سایر رشته های دانشگاه آیدین استانبول می توانید pdf زیر را دانلود کنید.

هزینه‌های زندگی در ترکیه

دانشجویان بین‌المللی که به تحصیل در دانشگاه آیدین در استانبول مشغول هستند علاوه بر هزینه تحصیل با هزینه‌های دیگری نیز رو به رو هستند. متوسط ​​هزینه‌های زندگی دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه بسته به سبک زندگی و عادت‌های آن‌ها متغیر است. دانشجویان دانشگاه آیدین ترکیه می‌توانند جهت کاهش هزینه‌های خود تا 25 الی 30 ساعت در هفته را کار دانشجویی انجام دهند. برخی از هزینه‌های زندگی در این کشور به شرح زیر است:

همچنین بخوانید:
دانشگاه یدی تپه + شهریه 2024-2023، پذیرش بدون آزمون
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت35 لیر
هزینه قبوض به طور میانگین150 لیر
اینترنت پر سرعت و نامحدود119.3 لیر
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر2187.3 لیر
تخم مرغ (12 عدد)14.6 لیر
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.8 لیر
نوشابه کوچک5.3 لیر

رنکینگ دانشگاه آیدین استانبول

این دانشگاه جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، هنری و نیز مهندسی می‌باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین‌المللی به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه آیدین شده است. رتبه این دانشگاه در مجلات رتبه‌بندی مختلف به شرح زیر است:

این دانشگاه در سال‌های اخیر توانسته است در جایگاه 2902 در بین دانشگاه‌های جهان و رتبه 43 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه قرار بگیرد.

براساس تاثیر گذاری (THE)براساس رتبه‌بندی (QS)براساس (Shanghai)براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (Usnews)براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا (Usnews)براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های ترکیه (Usnews)
800_6011200_1001در رشته فیزیک رتبه 300_2015481125

بورسیه دانشگاه Istanbul Aydin

طیف گسترده‌ای از فرصت‌های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در دانشگاه آیدین استانبول وجود دارد. درخواست‌ها فقط از طریق سایت این دانشگاه قابل انجام است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه به شرح زیر است:

دانشجویان بین‌المللی

IAU که با وجود جوان بودن به موفقیت‌های زیادی دست یافته است، با ارائه خدمات برنامه‌ریزی شغلی رایگان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود، دانشجویان را برای مشاغل رویایی خود آماده می‌کند. دانشگاه آیدین استانبول ضمن اعزام دانشجویان زیادی به خارج از کشور در قالب برنامه اراسموس، در عین حال پذیرای داتشجویان خارجی است. این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی در بین دانشگاه‌های پایه کشور ترکیه است.

IAU دارای یک پردیس بین‌المللی با حدود 2500 دانشجوی بین‌المللی از 101 کشور جهان است.

این دانشگاه فرصت‌های تحصیلی متعددی را در خارج از کشور به همه دانشجویان خود در دانشگاه‌های همکار خود در خارج از کشور ارائه می‌دهد.

دانشگاه آیدین به دانشجویانی که آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. این دانشگاه از هر 100 دانشجو به 86 نفر بورسیه می‌دهد.

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه دخترانه دانشگاه آیدین استانبول در سال 2014 تاسیس شده‌ است که از 265 اتاق و 11 مهمانخانه تشکیل شده است. همه اتاق‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند تا محیطی امن، آرام، راحت، مفرح، دنج و بهداشتی برای خدمات رسانی به 600 نفر دانشجوی داخلی و خارجی را فراهم کنند.

پردیس و امکانات

پردیس اصلی دانشگاه آیدین استانبول به نام  فلوریا دسترسی آسان به بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر استانبول را از طریق حمل و نقل عمومی برای دانشجویان فراهم می‌کند. فلوریا به فرودگاه بین‌المللی استانبول نزدیک است. IAU همچنین دارای پردیس‌های کوچکتری در مرکز شهر است که دارای برنامه‌های زبان انگلیسی، کلینیک‌های دندانپزشکی و برنامه‌های آموزشی مداوم است.

IAU دارای آزمایشگاه‌های مهندسی و علوم بهداشتی مجهز به فناوری روز و همچنین کارگاه‌ها و استودیوهای هنری و طراحی در پردیس اصلی است. این دانشگاه دارای سامانه ثبت نام و اطلاع رسانی آنلاین دانشجو می‌باشد. هر کلاس درس مجهز به تخته‌های هوشمند و امکانات به‌روز است. کتابخانه موجود در پردیس اصلی دارای طیف گسترده‌ای از نسخه‌های چاپی و منابع الکترونیکی برای استفاده داتشجویان و کارکنان است.

خوابگاه دخترانه دانشگاه آیدین استانبول در سال 2014 تاسیس شده‌ است که از 265 اتاق و 11 مهمانخانه تشکیل شده است. همه اتاق‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند تا محیطی امن، آرام، راحت، مفرح، دنج و بهداشتی برای خدمات رسانی به 600 نفر دانشجوی داخلی و خارجی را فراهم کنند.

اتاق‌های تلویزیون، مراکز تناسب اندام، کتابخانه، اتاق مطالعه، اتاق‌های بازی، کافه تریا و مینی رستوران در زمینی به مساحت 3000 متر مربع، علاوه بر اتاق خشکشویی و اتو، نمازخانه و … در ساختمان خوابگاه وجود دارد. هر اتاق دارای حمام، توالت، میزکار با کتابخانه، انبار، مینی بار، رختکن، اینترنت وای فای نامحدود، پخش تلویزیون دیجیتال، تلفن و کولر مرکزی گرم و سرد می‌باشد. این اتاق‌ها دارای گزینه‌های مختلف یک نفره، دو نفره، سه نفره و چهار نفره به دانشجویان ارائه می‌شود.

همچنین بخوانید:
دانشگاه گیرنه امریکن + نحوه پذیرش

این ساختمان با رعایت اولویت‌های ایمنی دارای 8 طبقه و 18000 متر مربع است که دارای سیستم تشخیص چهره مورد استفاده در ورودی‌ها و خروجی‌ها و سیستم دوربین فعال 24 ساعته با دید در شب است و توسط یک تیم امنیتی حرفه‌ای محافظت می‌شود. پارکینگ دو طبقه و درمانگاه در کنار مهمانسرا برای میهمانان دانشجویان در دسترس است.

مراحل درخواست پذیرش

مدارک ثبت نام

اگر فرم درخواست آنلاین شما از طرف دانشگاه آیدین پذیرفته شد، نامه پذیرش موقت را از سمت دانشگاه دریافت خواهید کرد. در این صورت باید به سفارت خانه ترکیه در ایران مراجعه کرده و مراحل لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی خود را طی کنید. سپس به صورت حضوری به اداره ثبت نام دانشجویان دانشگاه مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهید:

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه آیدین در ترکیه

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در کشور ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می‌باشند. در صورتی که آن‌ها در آزمون‌های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کنند، می‌توانند نامه پذیرش از این دانشگاه را اخذ کنند.

خوشبختانه امکان پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی با معدل و مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان وجود دارد. شما متقاضی عزیز می‌توانید با خیالی آسوده برای اخذ پذیرش رشته مورد نظرتان اقدام کنید. مجموعه یونی لند علاوه بر پذیرش دانشگاه مورد نظرتان، می‌تواند بهترین تخفیف ممکن را از دانشگاه مورد نظر برای شما دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ثبت نام دانشگاه های خصوصی ترکیه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. مشاوران مجموعه یونی لند در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس خواهند‌گرفت.

دانشجویان با ارائه نامه پذیرش می‌توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه جهت تحصیل در دانشگاه آیدین به شرح زیر می‌باشد:

آشنایی با شهر استانبول ترکیه

امروزه بر کسی پوشیده نیست که شهر استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر تاریخی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه شناخته می‌شود. این شهر در منطقه اوراسیا ( قاره اروپا و قاره آسیا) واقع شده‌است. این شهر مرکز برگزاری بسیاری از فستیوال‌های بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگ و هنر است. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی شهر استانبول امکانات و تسهیلات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

تحصیل در دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین استانبول از جمله دانشگاه‌های خصوصی و شناخته شده در کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین‌المللی از سراسر دنیا می‌کند. این دانشگاه فرصت تحصیل در بهترین رشته‌های روز دنیا را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد و آن‌ها را جهت ورود به بازارهای کار جهانی آماده می‌کند. تحصیل در ترکیه می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای متقاضیان ایرانی باشد. دانشجویان این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید با مشاوران مجموعه یونی لند تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *