021-91305905

دانشگاه کوچ (Koc University) یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی است که در سال 1993 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شد. از زمان تاسیس، دانشگاه کوچ به یکی از دانشگاه‌های پیشرو در ترکیه تبدیل شده است که با کمک‌های قابل توجهی که در ارتقای سطح آموزش، دانش و خدمات در داخل و خارج از این کشور انجام داده است، از دیگر دانشگاه‌ها متمایز شده است. نام دانشگاه کوچ از موسس این دانشگاه، وهبی کوچ گرفته شده است. این دانشگاه تجربه آموزشی در سطح کلاس جهانی را به 7000 دانشجو از بیش از 50 کشور با بیش از 400 عضو هیئت علمی ارائه می‌دهد. این دانشگاه 22 برنامه کارشناسی، 29 برنامه کارشناسی ارشد و 16 دوره دکتری را در دانشکده‌های خود ارائه می‌دهد.

شهر استانبول به طور سنتی یک مقصد محبوب تحصیلی محسوب می‌شود. از سال 2021، 58 دانشگاه در استانبول و بیش از 13000 دانشجوی بین‌المللی در این شهر وجود دارد. استانبول با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین شهرهای جهان و تنها شهری است که دو قاره را در بر می‌گیرد.

دانشگاه کوچ با بیش از 200 دانشگاه همکار در سراسر جهان، 18 مرکز تحقیقاتی، 3 انجمن تحقیقاتی و آموزشی و 104 آزمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان یک همکار عالی برای همکاری‌های تحقیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی با موسسات دولتی و خصوصی از جمله کمیسیون اروپا شناخته می‌شود.

فلسفه آموزشی دانشگاه کوک بر اصل آموزش خلاق و یادگیری مشارکتی استوار است. دانشگاه کوچ از زمان تاسیس دیدگاهی مترقی، گسترده و دانشحو محور داشته است. این دانشگاه دانشجویان را به جستجوی حقیقت از طریق تحقیق، انتقاد و خلاقیت تشویق می‌کند. ذهن پرسشگر، مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه و مبارحثه نیز بخشی از این جست و جو است. بر این اساس، دانشگاه کوچ آموزش هنرهای لیبرال را ضروری می‌داند. همکاری با موسسات بین‌المللی و همچنین سخنرانی‌های دانشگاهیان و رهبران تجاری مشهور بین‌المللی نیز به کیفیت آموزش در دانشگاه کوچ کمک می‌کند.

دانشگاه کوچ با ساختار علمی قوی، فرصت‌های تحقیقاتی، دستاوردهای بین‌المللی، محیط اجتماعی زنده و طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، توجه بهترین دانشجویان را در ترکیه و خارج از کشور به خود جلب می‌کند. کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه به آخرین زیرساخت‌های تکنولوژیکی و سیستم‌های پشتیبانی مجهز شده‌اند. علاوه بر این، امکانات ورزشی و تفریحی عالی برای همه اعضای خانواده دانشگاه کوچ در دسترس است. هدف از برنامه‌های تحقیقاتی در دانشگاه کوچ، ارائه کمک‌ به علم جهانی و تاثیر مثبت بر توسعه فکری، فناوری، اقتصادی و اجتماعی کشور ترکیه است.

دانشگاه کوچ همواره می‌کوشد تا مرکز دانشگاهی برتری باشد که در ارائه آموزش در سطح جهانی به دانشجویان خود، ایجاد دانش جدید از طریق تحقیقات اعضای هیئت علمی، به کار گیری دانش کسب شده به نفع جامعه و تجهیز دانشجویان خود به بالاترین درجات اخلاق، مسئولیت اجتماعی و شهروندی با بهترین کیفیت انجام بپذیرد.

دانشگاه کوچ در سال‌های 2021 و 2022  به ترتیب موفق به کسب رتبه 465 و 511 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. رتبه این دانشگاه در رشته پزشکی در بین دانشگاه‌های ترکیه 6 است.

همچنین بخوانید:
دانشگاه مرمره + شهریه 2022، رنکینگ

 

پردیس و امکانات

دانشگاه کوچ از نظر امکانات رفاهی به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه شناخته می‌شود.  پردیس مرکزی دانشگاه کوچ در روملی فنری در شمال استانبول قرار دارد و در نزدیکی تنگه بسفر و دریای سیاه واقع شده است. این پردیس دارای 60 ساختمان است که 230000 متر مربع را پوشش می‌دهد که محصول یک طراحی دقیق و یکپارچه می‌باشد. این پردیس شامل ساختمان‌های دانشکده‌ها و قسمت‌های اداری، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، خوابگاه‌ها، اقامت‌گاه‌ها، مکان‌های اجتماعی، مرکز بهداشت و امکانات ورزشی می‌باشد.

نمایی از کتابخانه دانشگاه کوچ

کتابخانه Suna Kirac در این پردیس قرار دارد که دارای 5 شعبه است و حدود 322000 جلد کتاب چاپی به علاوه نزدیک به 160000 کتاب الکترونیکی و 64000 عنوان منبع آنلاین را در خود جای داده است. این کتابخانه همچنین حدود 2000 مطلب کمیاب را در زمینه‌های تاریخ، ادبیات و مذهب عثمانی و اروپا نگهداری می‌کند. این کتابخانه تمامی منابع تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز دانشجویان و کارکنان این دانشگاه را تامین می‌کند.

دانشگاه کوچ بورسیه تحصیلی ترکیه را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد که در آن هر برنامه دارای مهلت‌های متفاوتی است. همچنین هرسال تحصیلی کمیته بورس تحصیلی درخواست‌های بین‌المللی را ارزیابی می‌کند و تعداد محدودی بورسیه تحصیلی (25% و 50%) را بر اساس شایستگی علمی به نامزدهای برجسته ارائه می‌دهد.

از دیگر امکانات دانشگاه کوچ ترکیه می‌توان خوابگاه‌های با کیفیت این دانشگاه اشاره کرد. دانشگاه کوچ امکان اسکان دانشجویان خود را در 7 ساختمان مختلف فراهم می‌کند. برخی از این ساختمان‌ها در پردیس اصلی و برخی دیگر در پردیس غربی این دانشگاه قرار دارند. این خوابگاه‌ها در اتاق‌های تک نفره، سه نفره و چهار نفره ارائه می‌شوند. هزینه خوابگاه‌های دانشگاه کوچ متناسب با اتاق‌های انتخابی تقریبا 17 الی 25 هزار لیر در سال برآورد می‌شود. این خوابگاه‌ها دارای تمامی امکانات لازم برای زندگی دانشجویی هستند.

از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به سالن‌های بدن‌سازی، استخر، زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، زمین تنیس، زمین اسکواش، اتاق و سالن رقص و… اشاره کرد. پردیس‌های این دانشگاه از امنیت بالایی برخوردارند و به امکانات بهداشتی و درمانی، کافه، سالن‌های غذاخوری، کافه تریا، خودپرداز، پارکینگ، اینترنت نامحدود، فروشگاه و… مجهز شده‌اند.

معرفی دانشکده های دانشگاه کوچ

دانشکده‌های دانشگاه کوچ

دانشکده علوم

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده مهندسی

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده پرستاری

دانشکده بازرگانی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و اجتماعی

رشته پزشکی دانشگاه کوچ یکی از پر طرفدارترین رشته‌ها در این دانشگاه است و رتبه 501 را در جهان کسب کرده است. بیمارستان این دانشگاه بسیار بزرگ و دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا می‌باشد و در مرکز استانبول واقع شده است. لازم به ذکر است دانشگاه کوچ جزء معدود دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می‌باشد و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پس از اتمام دوره تحصیل خود می‌توانند به کشور بازگشته و مشغول به کار شوند.

شهریه دانشگاه کوچ

شهریه دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه یکی از دانشگاه‌های شناخته شده خصوصی در این کشور است که نسبت به امکانات آموزشی و رفاهی عالی که ارائه می‌دهد، شهریه قابل قبولی را از دانشجویان دریافت می‌کند. این دانشگاه برای کمک به دانشجویان در پرداخت شهریه، بورسیه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها شامل افرادی می‌شود که معدل دبیرستان بالایی داشته باشند، در آزمون‌های ورودی رتبه بالایی کسب کرده باشند و یا در زمان تحصیل در دانشگاه کوچ از نظر علمی و تحقیقاتی رتبه‌های خوبی کسب کرده باشند، می‌شود. شهریه دانشگاه کوچ در رشته پزشکی معادل 133000 لیر در سال و رشته‌های دیگر 96500 لیر در سال می‌باشد.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه ارجیس ترکیه + شهریه 2022-2021

برای برخورداری از بورسیه تحصیلی دانشگاه کوچ، باید از طریق وبسایت دانشگاه اقدام کرده و ثبت نام کنید. با برخورداری از بورسیه دانشگاه کوچ می‌توانید از مزایای مختلفی از جمله پوشش شهریه دانشگاه، حقوق ماهیانه ( 1500 لیر دانشجویان کارشناسی ارشد و 3000 لیر دانشجویان دکتری)، بیمه درمانی، کمک هزینه سفرهای تحقیقاتی، کارت تغذیه و … بهره مند شوید. زمان ثبت نام برای بورسیه دانشگاه کوچ، از اول اردیبهشت الی اوایل خرداد می‌باشد.

پذیرش در دانشگاه کوچ

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه کوچ استانبول یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی را بر اساس آزمون‌های بین‌المللی (SAT، ACT، YOS) ( حداقل نمره 31 از 36 آزمون ACT) و سوابق تحصیلی (معدل دیپلم بالای 18( پذیرش می‌کند.

این دانشگاه دارای پذیرش انتخابی است و از بین افرادی که برای اخذ پذیرش به این دانشگاه درخواست می‌دهند، تنها تعداد محدودی را پذیرش می‌کند. این دانشگاه به دنبال با استعدادترین و درخشان‌ترین دانشجویان می‌باشد و از میان افراد زیادی که درخواست می‌دهند، بهترین‌ها به این دانشگاه راه خواهند یافت. زبان آموزش در اکثر رشته‌های دانشگاه کوچ انگلیسی می‌باشد، لذا دانشجویان ملزم به ارائه مدرک مهارت زبانی انگلیسی یا ترکی هستند. برای درخواست باید به وبسایت رسمی این دانشگاه به آدرس ku.edu.tr  مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم درخواست مدارک زیر را ترجمه و ارسال کنید:

مدارک لازم

نمایی زیبا از دانشگاه کوچ

تحصیل در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ استانبول، ششمین دانشگاه خصوصی برتر رشته پزشکی در کشور ترکیه می‌باشد که از زمان تاسیس همواره تلاش می‌کند تا در همه عرصه‌ها پیشرو باشد و آموزش و امکاناتی در سطح استاندارد جهانی به دانشجویان خود ارائه دهد. دانشگاه کوچ به دلیل جذب اساتید بین‌المللی، جذب دانشجویان نخبه از طریق آزمون‌ها و سوابق تحصیلی و ارائه برترین امکانات در سراسر ترکیه و جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. این دانشگاه به دلیل موفقیت‌های چشمگیری که در 25 سال گذشته کسب کرده است، دومین دانشگاه دریافت کننده کمک‌های مالی تحقیقات در دولت ترکیه و اتحادیه اروپا می‌باشد. اگر شما نیز مانند صدها دانشجوی دیگر از سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل در ترکیه می‌باشید، دانشگاه کوچ می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. در این مقاله به معرفی دانشگاه کوچ استانبول پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *