021-91305905

حواله لیر به ترکیه

حواله لیر به ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه یک کشور در جنوب شرقی اروپا است. بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلفی مانند سرمایه گذاری، تحصیل یا زندگی به این کشور سفر می کنند. اما یکی از مهم ترین مسائلی که برای مسافران ترکیه وجود دارد، حواله ارز است. حواله ارز می تواند به دلایل مختلفی مانند تجارت و سرمایه گذاری در ترکیه انجام شود. در صورتی که قصد حواله لیر را به کشور ترکیه دارید، باید ابتدا یک روش مطمئن برای این کار پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم درمورد روش های مختلف حواله لیر به ترکیه توضیح بدهیم.

لیر چیست؟

حواله لیر به ترکیه

لیر واحد پول رسمی ترکیه است. در زبان ترکی، لیر به معنای وزن است و کد ارزی بین المللی آن با TRY نشان داده می شود. لیر در ترکیه از سال 1923 تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. تا قبل از این زمان، واحد رسمی پول ترکیه با نام لیر عثمانی شناخته می شد.

لیر دارای واحد های سکه ای 1، 5، 10، 25 و 50 لیر است. همچنین واحد های کاغذی لیر نیز شامل 5، 10، 20 ، 50 ، 100 ، 500 و 1000 لیر می شود.

روش های مختلف حواله لیر به ترکیه

برای حواله لیر به ترکیه روش های مختلفی وجود دارد. برخی از رایج ترین روش ها عبارت اند از :

  • حواله لیر از طریق بانک

اولین، ساده ترین و بهترین روش برای حواله لیر به کشور ترکیه، از طریق بانک است. شما در این روش لیر را به صورت مستقیم از حساب بانکی خود در ایران به حساب بانکی خود در ترکیه انتقال می دهید. برای این کار لازم است که با بانک خدمات دهنده خود تماس بگیرید تا بسته به روش هایی که برای انتقال ارز دارند، امکان حواله لیر به ترکیه را بررسی کنید.

  • حواله لیر از طریق شرکت های انتقال وجه

امروزه شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که کار انتقال وجه را برای شما انجام می دهند. شرکت های انتقال وجه با دریافت درصدی از مبلغ حواله به عنوان کارمزد، می توانند امکانات و خدمات متنوعی را برای انتقال ارز لیر به کشور ترکیه به صورت آنلاین و حضوری انجام دهند.

  • خدمات پولی آنلاین

امروزه سرویس های آنلاین بسیار زیادی هستند که می توانند کار انتقال ارز را برای شما انجام دهند. برای مثال شرکت هایی مانند پی پال و یا TransferWise امکان انتقال لیر به ترکیه را فراهم کرده اند. برای استفاده از خدمات این شرکت ها لازم است که یک حساب کاربری بسازید و روش هایی که برای پرداخت و انتقال ارز وجود دارد را انتخاب کنید.

  • انتقال ارز از طریق صرافی

راهکار دیگری که می توانید برای حواله لیر به کشور ترکیه از آن استفاده کنید، کمک گرفتن از صرافی ها است. صرافی ها یا مراکز تبدیل ارز می توانند پول شما را در زمان کوتاهی به حساب شما در ترکیه انتقال دهند. برای این کار آن ها مبلغ شما را ابتدا به لیر ترکیه تبدیل و سپس به حساب شما در ترکیه انتقال می دهند. هزینه ای که صرافی بابت حواله لیر به ترکیه از شما خواهد گرفت، شامل هزینه تبدیل ارز و کارمزد انتقال می شود.

نکات مهم در حواله لیر به ترکیه از طریق بانک

حواله لیر

برای این که مبلغ خود را به صورت لیر از طریق بانک به ترکیه انتقال دهید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • مراجعه به بانک

انتقال لیر به ترکیه از طریق بانک، معمولا تنها از طریق مراجعه حضوری امکان پذیر است. بسته به بانکی از خدمات آن استفاده می کنید، روش حواله لیر به ترکیه می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل بهتر است که با مراجعه حضوری به بانک درمورد نحوه انتقال بپرسید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

  • انتقال بانکی مستقیم

تقریبا تمامی بانک ها یک روش انتقال مستقیم ارز را برای حواله ارائه می دهند. در این روش پول از حساب بانکی شما در ایران به صورت مستقیم به حساب بانکی در ترکیه منتقل خواهد شد. برای انجام این شیوه از حواله نیاز به مدارک هویتی و اطلاعات بانکی کامل دارید. همچنین بسته به حسابی که در ترکیه افتتاح کرده اید، ممکن است شرایط انتقال بین بانکی فرق داشته باشد. برای مثال امکان دارد که برای حواله لیر به ترکیه از سوی بانک شما یا بانک خدمات دهنده در ترکیه، حداکثر سقفی برای انتقال مشخص شده باشد.

  • خدمات خاص

ممکن است بانکی که از خدمات آن استفاده می کنید، خدمات ویژه و خاصی برای تراکنش ها و حواله های ارزی بین المللی از جمله حواله لیر به ترکیه ارائه کند که کار را برای شما آسان تر کند. شما می توانید با مراجعه حضوری به بانک یا تماس با یکی از شعب بانک از این خدمات ویژه مطلع شوید.

  • مدت زمان و هزینه

مدت زمانی که لازم است برای انتقال لیر به ترکیه منتظر بمانید، بسته به بانک خدمات دهنده متفاوت است. اما به طور معمول کار انتقال می تواند ظرف چند ساعت یا حداکثر چند روز انجام شود. هزینه ای که برای حواله لیر به ترکیه از سوی بانک دریافت می شود نیز به میزان مبلغ انتقالی شما و همچنین سیاست های بانک بستگی دارد.

سوالات رایج

حواله لیر به ترکیه-3

سقف حواله چقدر است؟

سقف انتقال حواله ممکن است توسط دولت ها و بانک خدمات دهنده محدود باشد. به همین دلیل هر فردی در هر بازه زمانی می تواند حداکثر مقدار مشخصی را انتقال دهد. البته سقف انتقال می تواند با روش انتقال و شرایط مختلف تغییر کند.

چه راه هایی برای حواله لیر وجود دارد؟

برای این که لیر را به ترکیه حواله کنید، می توانید از روش های مختلفی مانند انتقال از طریق بانک ها، صرافی ها و شرکت های شخص ثالث کمک بگیرید.

جمع بندی

حواله ارز یکی از چالش های اصلی مسافران خارجی است. در صورتی که قصد دارید به ترکیه سفر کنید، احتمالا قبل از سفر خود به حواله لیر به ترکیه نیاز پیدا خواهید کرد. برای این که بتوانید مبلغ خود را به صورت لیر به ترکیه انتقال دهید، روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر برخی از روش های حواله ارز لیر از ایران به ترکیه مانند حواله از طریق بانک را نام بردیم و توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.