021-91305905

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه امکان پذیر است. ترکیه از محبوب ترین کشور ها برای تحصیل در آسیا محسوب می شود. اکثر دانشگاه های این کشور نسبتا جوان هستند؛ اما به لطف سرمایه گذاری های ارزشمند دولت در این بخش، دانشگاه های ترکیه پیشرفت های چشمگیری داشته اند و موفق شده اند تا در رتبه بندی های جهانی مقام خوبی را کسب کنند.

یکی از خبر های خوبی که برای علاقه مندان به تحصیل در ترکیه وجود دارد، این است که امکان تحصیل در این کشور بدون تسلط به زبان ترکی و تنها با زبان انگلیسی امکان پذیر شده است. در این مقاله قصد داریم برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را برای تحصیل نام ببریم.

بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه

  • دانشگاه بوغازیچی

مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

دانشگاه بوغازیچی از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آید. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1863 باز می گردد. این دانشگاه در ابتدای کار با نام کالج رابرت آغاز به کار کرد اما بعد ها نام آن عوض شد.

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه را دارید باید بدانید که دانشگاه بوغازیچی از قدیمی ترین کالج های آمریکایی است که در خارج از ایالات متحده تاسیس شده است؛ به همین دلیل از زمان تاسیس تا کنون، زبان اصلی تدریس در این دانشگاه انگلیسی بوده است. خوب است بدانید که در این دانشگاه به غیر از انگلیسی زبان های دیگری مانند ترکی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، یونانی باستان و مدرن، ارمنی، کره و ژاپنی نیز به دانشجویان آموزش داده می شود.

دانشگاه بوغازیچی از بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه است که بیش از 130 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه باید بدانید که دانشگاه بوغازیچی سالانه پذیرای هزاران دانشجو و حدود 400 دانشجو بین المللی از دیگر دانشگاه های دنیا است.

رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند بسیار متنوع هستند. برخی از رشته های این دانشگاه شامل زبان، ادبیات و تاریخ ترکی، زبان و ادبیات غربی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، شیمی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و رشته های گروه مهندسی می شود. شما همچنین می توانید تحصیلات تکمیلی خود را در رشته های مانند ژئودزی، ژئوفیزیک، علوم محیطی، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی ادامه دهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

  • دانشگاه فنی خاورمیانه

مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه می توانید دانشگاه فنی خاورمیانه را نیز در نظر داشته باشید. این دانشگاه یکی از موسسات عالی آموزشی در ترکیه است که زبان اصلی در آن انگلیسی است. این دانشگاه از دانشگاه های دولتی ترکیه محسوب می شود که در سال 1956 تاسیس شده است. البته باید بدانید که دریافت پذیرش از این دانشگاه کار راحتی نیست؛ زیرا رقابت برای دریافت پذیرش آن بسیار بالا است و از میان تعداد زیادی از داوطلبان تنها بهترین افراد انتخاب می شوند.

سالانه هزاران دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه ثبت نام می کنند که در این بین دانشجویان بین المللی بسیار زیادی نیز هستند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه می توانید در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید. هر سال تحصیلی در دانشگاه فنی خاورمیانه دارای دو ترم است. همچنین امکان برداشتن ترم تابستانی برای دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیر است.

  • دانشگاه کوچ

مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

دانشگاه کوچ یکی دیگر از دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه است. این دانشگاه یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در استانبول قرار دارد. دانشگاه کوچ از دانشگاه های جوان ترکیه محسوب می شود که تاسیس آن به سال 1993 باز می گردد.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه لازم است بدانید که دانشگاه کوچ تحت حمایت بنیاد Vehbi Koç ترکیه فعالیت می کند. این دانشگاه را می توان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم اداری دانست.

تمامی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند و اساتید این دانشگاه از برترین اساتید دانشگاه های برتر اروپا و آسیا هستند.

از برنامه های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی می توان به رشته های علوم پایه، علوم اداری، اقتصاد، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی و پرستاری اشاره کرد.

دانشگاه انگلیسی زبان

  • دانشگاه بیلگی استانبول

مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه دانشگاه بیلگی را نیز گزینه مناسبی است. دانشگاه بیلگی یک موسسه خصوصی است و سال تاسیس آن نیز به 1996 باز می گردد. این دانشگاه دارای سه پردیس مختلف در کوشتپه، دولاپدره و استانبول است.

تمامی تدریس ها در دانشگاه بیلگی استانبول تماما به زبان انگلیسی است. به همین دلیل دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه در این دانشگاه باید مدرکی مبنی بر تسلط بر زبان انگلیسی ارائه دهند. در غیر اینصورت دانشجو باید در کلاس های آمادگی زبان شرکت کند.

دانشگاه بیلگی استانبول دارای رشته های مختلفی در دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

رشته های مختلف

  • دانشگاه اقتصاد و صنعت TOBB

مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

  • دانشگاه اقتصاد و صنعت TOBB از جوان ترین دانشگاه های ترکیه است که تمامی آموزش ها در آن به زبان انگلیسی است. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی محسوب می شود و تاریخ تاسیس آن به سال 2003 باز می گردد. دانشگاه اقتصاد و صنعت TOBB همچنین یک پردیس در ازبکستان دارد که در سال 2020 پذیرش دانشجو را آغاز کرد.

در کنار زبان انگلیسی امکان تحصیل به زبان ترکی نیز در این دانشگاه وجود دارد تا دانشجویان با هر دو زبان آشنا شوند. دانشگاه TOBB دارای دوره های متختلفی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله رشته های مهندسی، پزشکی، اقصتاد، علوم اداری، حقوق، معماری و طراحی، علوم و ادبیات، زبان های خارجی و غیره است.

جمع بندی

ترکیه را می توان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در آسیا دانست. در حال حاضر در این کشور تعداد زیادی دانشجو بین المللی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند. یکی از مزایای تحصیل در ترکیه این است که بدون تسلط به زبان ترکی و تنها با داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می توان در این کشور تحصیل کرد. به همین دلیل برای آشنایی درمورد چگونگی تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.