021-91305905

معرفی مهم ترین اپلیکیشن های کاربردی در استانبول

اپلیکیشن های کاربردی در استانبول

فهرست مطالب

با توجه به زندگی روزمره‌ ما، اپلیکیشن‌ های موبایل به بخش جدایی ‌ناپذیر زندگی تبدیل شده ‌اند. حالا فرض کنید صحبت از شهری باشکوه مثل استانبول باشد، چه گردشگر باشید و چه ساکن این شهر، داشتن اپلیکیشن ‌های کاربردی موبایل می ‌تواند بسیار راهگشا باشد. در این مقاله، ما اپلیکیشن های کاربردی در استانبول را معرفی کرده ایم که از اپلیکیشن‌ های حمل‌ و نقل عمومی استانبول تا سفارش آنلاین غذا و خواروبار و حتی اجاره اسکوتر برقی برای گشت ‌و گذار در خیابان‌ های استانبول را پوشش می دهند.

اپلیکیشن های کاربردی در استانبول

اپلیکیشن های کاربردی در استانبول

  • موویت (Moovit)

برای اینکه واقعا شهری را بشناسید، استفاده از حمل و نقل عمومی ضروری است. لذت سفر با اتوبوس، مترو یا تراموا در استانبول، تجربه ای منحصر به فرد است. اپلیکیشن موویت به شما کمک می ‌کند تا تشخیص دهید که باید برای هر مسیر خاص از کدام وسیله استفاده کنید. موویت با ارائه‌ راهنمای گام به گام از مبدا تا مقصد، یکی از کاربردی ‌ترین اپلیکیشن ‌های حمل و نقل در استانبول به شمار می‌ رود.

این اپلیکیشن زمان رسیدن اتوبوس، تراموا یا مترو به ایستگاه را به شما اطلاع می‌ دهد و پیش از رسیدن به ایستگاه مورد نظر، به شما هشدار می‌ دهد. شاخص حمل و نقل عمومی موویت به مسافران بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان یاری می ‌رساند. موویت بهترین دستیار دیجیتال شما در استانبول برای استفاده از مترو، فونیکولار، قطار، اتوبوس، تراموا و کشتی خواهد بود.

 برای دانلود اپلیکیشن موویت می‌توانید از  App Store برای سیستم عامل iOS و Google Play برای اندروید استفاده کنید.

  • استانبول تاکسی (iTaksi)

از جمله اپلیکیشن های کاربردی در استانبول، استانبول تاکسی است. استانبول تاکسی یک اپلیکیشن برای درخواست تاکسی است که شهرداری استانبول آن را تایید کرده است و با توجه به رضایت بسیاری از گردشگران خارجی، گزینه‌ ایده ‌آلی به شمار می‌ رود. این برنامه یکی از پر کاربرد ترین اپلیکیشن‌ ها در ترکیه است و به شما کمک می‌ کند تا از کلاهبرداری و گران ‌فروشی رانندگان تاکسی در استانبول جلوگیری کنید. همچنین دیگر دغدغه‌ تلفظ صحیح نام مکان‌ ها و خیابان‌ ها را نخواهید داشت. از طریق این اپلیکیشن می ‌توانید با وارد کردن مقصد خود روی گوشی، به راحتی در عرض چند دقیقه یک تاکسی درخواست کنید. امکان پرداخت با کارت اعتباری، استانبول کارت (کارت پیش‌ پرداخت) یا وجه نقد به صورت مستقیم برای شما فراهم است.

اپلیکیشن های کاربردی

  • یمک سپتی (Yemeksepeti)

اگر به دنبال اپلیکیشن های کاربردی در استانبول هستید که کار شما را آسان کند، باید یمک سپتی را نصب کنید. یِمَک ‌سپتی، با سابقه ‌ترین و بزرگ ترین سرویس آنلاین سفارش غذا در ترکیه است. با استفاده از این اپلیکیشن می ‌توانید از هر رستورانی که می ‌خواهید غذای مورد علاقه ‌تان را سفارش دهید. امکان مشاهده جزئیات سفارش، پرداخت آنلاین و ردیابی زمان رسیدن غذا همگی از طریق این برنامه قابل انجام است.

علاوه بر این، یِمَک‌ سپتی به شما کمک می ‌کند تا از نزدیک ‌ترین رستوران ‌ها، غذا های محبوب و مدت زمان رسیدن سفارش خود مطلع شوید. حتی می ‌توانید غذای سفارش داده شده را به مکان دیگری بفرستید یا زمان تحویل آن را تعیین کنید. هوش مصنوعی این اپلیکیشن دائما به ‌روز می ‌شود و با شناختن سلیقه‌ غذایی شما، در سفارش‌ های بعدی پیشنهاد های ویژه ارائه می‌ دهد.

  • استانبول کارت (Istanbulkart)

از جمله اپلیکیشن های کاربردی در استانبول که باید حتما آن را نصب داشته باشید، استانبول کارت است. استانبول کارت، کارت اعتباری مخصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول است. با اپلیکیشن استانبول کارت به راحتی می ‌توانید از میزان اعتبار باقی مانده روی کارت خود مطلع شوید و در صورت نیاز آن را شارژ کنید. همچنین امکان مشاهده‌ سوابق تراکنش‌ های قبلی نیز هست. اگر گوشی شما از قابلیت NFC پشتیبانی می ‌کند، می‌ توانید با نزدیک کردن استانبول ‌کارت به آن، از میزان اعتبار خود مطلع شوید.

این اپلیکیشن با صرفه‌ جویی در وقت شما، به سفری راحت‌ تر در استانبول کمک می‌ کند. فراموش نکنید که برای اطلاع از بانک ‌ها و کارت‌ های اعتباری قابل استفاده جهت شارژ استانبول ‌کارت به جدول این اپلیکیشن مراجعه کنید.

استانبول کارت

  • ترافی (Trafi)

اپلیکیشن های کاربردی در استانبول زیاد هستند؛ اما ترافی یکی از ضروری ‌ترین اپلیکیشن ‌هایی است که به محض رسیدن به ترکیه باید آن را دانلود کنید. این برنامه‌ کاربردی به شما در زمینه حمل و نقل عمومی در ترکیه و استانبول یاری می‌ رساند. ترافی نقشه‌ های به ‌روز از انواع وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار شما قرار می‌ دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می ‌توانید جزئیات مربوط به شماره اتوبوس ‌ها، مسیر حرکت، نام ایستگاه‌ ها و همچنین زمان رسیدن و حرکت اتوبوس ‌ها را به دست آورید. ترافی با تعیین دقیق مسیر به شما کمک می‌ کند تا به راحتی به مقصد خود برسید.

  • اسن بایک (Isbike)

اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید، از جمله اپلیکیشن های کاربردی در استانبول برای شما اپلیکیشن اسن بایک خواهد بود. اسن ‌بایک، یکی از خدمات شهرداری کلان ‌شهر استانبول، به شما امکان اجاره دوچرخه با استفاده از استانبول ‌کارت را می ‌دهد. با اپلیکیشن اسن ‌بایک به راحتی می‌ت وانید از تعداد دوچرخه‌ های موجود در هر ایستگاه و همچنین فاصله‌ آن ایستگاه تا موقعیت خود مطلع شوید. اجاره دوچرخه یا بررسی میزان اعتبار باقی مانده نیز از طریق این برنامه امکان ‌پذیر است. علاوه بر این، می توانید نزدیک‌ ترین ایستگاه اسن‌ بایک به مقصد خود را پیدا کنید، مسیر رسیدن به ایستگاه مورد نظر را ببینید و از سابقه‌ استفاده و پرداخت ‌های خود در گذشته مطلع شوید.

شما می توانید اپلیکیشن اسن بایک را از طریق اپ استور برای گوشی های آیفون و گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی دانلود کنید.

جمع بندی

استانبول یکی از شهر های بزرگی است که خدمات زیادی در آن ارائه می شود. امروزه بسیاری از خدماتی که به گردشگران در استانبول عرضه می گردد، بر بستر اینترنت و از طریق اپلیکیشن های گوشی های هوشمند است. به همین دلیل برای این که سفر و یا زندگی راحت تری در استانبول داشته باشید، باید این اپلیکیشن ها را نصب کنید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر، اپلیکیشن های کاربردی در استانبول را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.