021-91305905

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه | بررسی مزایا و کاربرد ها

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه

فهرست مطالب

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه نقشی اساسی در اطلاع رسانی به مهاجران و همچنین پناهندگان ایفا می کند. این اپلیکیشن با تمرکز بر اطلاع رسانی درباره سیاست های مهاجرت، مقررات ویزا و کنترل مرز، باعث ایجاد نظم و از بین رفتن هرگونه ابهام در خصوص قوانین و مقررات می شود و در عین حال امنیت و حاکمیت ملی را حفظ می نماید. اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه از رسیدگی به مجوز های اقامت گرفته تا تسهیل درخواست ها، نقش مهمی برای افرادی که به دنبال زندگی، کار یا تحصیل در ترکیه هستند، ایفا می کند. علاوه بر این، اپلیکیشن های وزارتخانه به درخواست های پناهندگی رسیدگی می کند و از پناهندگانی که از درگیری و آزار و اذیت فرار می کنند، محافظت می نماید.

انواع اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه

اداره مهاجرت ترکیه، زیر نظر وزارت کشور، یک اپلیکیشن اندروید کاربرپسند را معرفی می کند که برای کمک به خارجی ها در درک مقررات اقامت، معیار های شهروندی و زندگی در ترکیه طراحی شده است. این برنامه که به چندین زبان از جمله ترکی، انگلیسی، عربی، فارسی، روسی و آلمانی در دسترس است، به عنوان یک منبع یک مرحله ای برای اطلاعات ضروری، پرسش های متداول و کانال های ارتباطی مستقیم با مرکز پاسخگویی اتباع خارجی عمل می کند.

چه اطلاعاتی را می توان در خصوص اقامت و تابعیت در اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه برنامه پیدا کرد؟

این اپلیکیشن ها شامل جزئیات جامعی در مورد قوانین اقامت، معیار های شهروندی، سوالات متداول و اطلاعات تماس برای پرس و جو هستند و باعث ایجاد وضوح بیشتر و دسترسی آسان به راهنمایی های مورد نیاز برای خارجی ها می شوند.

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه چگونه به مبارزه با مهاجرت غیرقانونی کمک می کند؟

این برنامه با ارائه اطلاعات و منابع دقیق برای اقامت قانونی و شهروندی و توانمندسازی افراد با دانش لازم برای رعایت قوانین مهاجرت ترکیه، از افزایش اتباع خارجی غیرقانونی جلوگیری می کند.

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه به نام Cöç Idaresi

Cöç Idaresi

اپلیکیشن Göç İdaresi  یک اپلیکیشن موبایلی است که توسط اداره مهاجرت وزارت کشور جمهوری ترکیه توسعه یافته است. هدف این اپلیکیشن ارائه اطلاعات، راهنمایی و کمک به خارجیانی است که در ترکیه مقیم اند یا قصد اقامت در آن را دارند. این برنامه جزئیاتی در مورد قوانین اقامت، معیار های شهروندی، سوالات متداول و اطلاعات تماس برای سوالات خاص تر را ارائه می دهد و به چندین زبان از جمله ترکی، انگلیسی، عربی، فارسی، روسی و آلمانی در دسترس عموم قرار گرفته است.

اطلاعات مهمی که باید قبل از استفاده از اپلیکیشن مهاجرت ترکیه داشته باشید.

قبل از اینکه وارد مراحل اخذ اقامت و مهاجرت به ترکیه شود خوب است که با برخی مفاهیم و موارد مهم در این روند آشنا شوید:

  • اعتبار پاسپورت

اعتبار پاسپورت به مدت زمانی که پاسپورت معتبر می ماند و می تواند برای سفر های بین المللی استفاده شود، گفته می شود. هر کشور مقررات خاص خود را در مورد الزامات اعتبار پاسپورت برای ورود دارد. به طور کلی، گذرنامه ها باید حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت در کشور مقصد اعتبار داشته باشند. برای مسافران بسیار مهم است که الزامات اعتبار پاسپورت کشور مقصد خود را قبل از تاریخ سفر بررسی کنند تا از هرگونه مشکل یا ممنوعیت ورود در ایست های بازرسی مهاجرت جلوگیری کنند. علاوه بر این، برخی از کشور ها ممکن است به تعداد مشخصی صفحات خالی در پاسپورت برای مهر ویزا یا مهر ورود و خروج نیاز داشته باشند.

  • ویزای کار

ویزای کار در ترکیه به خارجی ها اجازه می دهد تا به طور قانونی در این کشور کار کنند. برای درخواست، افراد باید درخواست های خود را از طریق دفاتر کنسولی ترکیه در کشور خود ارسال کنند. مدارک ضروری شامل گذرنامه، فرم درخواست ویزا و نامه اشتغال از کارفرمای احتمالی است. ظرف ده روز کاری پس از ارسال درخواست، کارفرما باید مدارک اضافی را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارائه کند.

MLSS برنامه ها را ظرف سی روز ارزیابی می کند. در صورت تایید، فرد خارجی باید هزینه ویزای ورود، هزینه گواهی مجوز کار و هزینه اقامت را در دفاتر کنسولی ترکیه بپردازد. سپس یک “ویزای مشروح کاری” صادر می شود که اجازه ورود حداکثر به مدت 90 روز را می دهد.

بخش های خاصی مانند مناطق آزاد، واحد های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و گردشگری یا دانشگاه ها فرآیند های جداگانه ای برای مجوز کار دارند. پس از ورود، افراد باید ظرف یک ماه در اداره پلیس محلی ثبت نام کنند تا اجازه اقامت در ترکیه را که قبل از شروع کار ضروری است، دریافت کنند.

انواع دیگر ویزای ترکیه

ویزای ترکیه

  1. ویزای نماینده تور های گردشگری:

    – نمایندگان خارجی مجریان تور تا هشت ماه از اخذ ویزای کار معاف هستند.

    – درخواست های مجوز اقامت به عنوان نمایندگان اپراتور تور توسط اداره مهاجرت استانی تحت قوانین تنظیم بازدید های توریستی بررسی می شود.

  1. ویزای حمل و نقل:

    – اتباع خارجی متقاضی ویزای حمل و نقل می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، ویزای چند بار ورود با اعتبار یک ساله دریافت کنند.

    – مقررات ویزا برای رانندگان کامیون ممکن است با روند اخذ ویزا عمومی بسته به کشورشان متفاوت باشد.

  1. پرسنل تعیین شده برای بنیادهای مذهبی خارجی:

    – پرسنل شاغل در موسسات مذهبی خارجی در ترکیه دارای مجوز کار به عنوان یک شرط استثنایی هستند.

    – درخواست مجوز از طریق وزارتخانه انجام می شود و اجازه اقامت توسط وزارت امور داخلی صادر می شود تا آن ها بتوانند در کشور کار کنند.

جمع بندی

اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه راهنمایی منحصر به فرد برای دسترسی آسان تر به اطلاعات است. درواقع این اپلیکیشن از شهروندان و خارجیانی که در مسیر پر پیچ و خم مهاجرت و شروع زندگی در ترکیه هستند، حمایت می کند. اپلیکیشن اداره مهاجرت ترکیه بسیار کاربرپسند است و استفاده از آن نیز به دلیل امکان استفاده از چندین زبان؛ بسیار ساده است. این اپلیکیشن با تعهد به رعایت انطباق قانونی و حفاظت از منافع ملی، نقش مهمی در ترویج مهاجرت قانونی و در عین حال مبارزه با فعالیت های غیرقانونی ایفا می کند. وجود چنین برنامه هایی به عنوان سنگ بنای زیرساخت های مهاجرت ترکیه، نمونه ای از تعهد به خدمات، فراگیری و کارایی در پرورش جامعه ای پر جنب و جوش و متنوع است.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.