هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

اشتراک گذاری:

همانطور که می دانید ترکیه مانند یک پل قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر وصل کرده است. با زندگی در این کشور می توانید تمدن غرب و شرق را در کنار یکدیگر تجربه کنید. دلایل زیادی همچون تحصیل باکیفیت، گرفتن حق شهروندی، پاسپورت معتبر، بازنشستگی خوب، بالا بودن استاندارد های زندگی و… باعث شده تا امروزه ترکیه به یکی از مقاصد مهاجرتی افراد مختلف از سراسر دنیا به ویژه ایرانیان تبدیل شود. یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان، هزینه مهاجرت به ترکیه است که قصد داریم در این مطلب به طور کامل در مورد آن صحبت کنیم. اگر شما هم در این زمینه نیاز به اطلاعات دارید، با ما همراه باشید.

هزینه درخواست ویزای ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه به بخش های مختلفی تقسیم می شود که یکی از آن ها هزینه درخواست ویزا است. وزارت امور خارجه ترکیه برای افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند، ویزا های متفاوتی مانند ویزای کاری، تحصیلی، پیوستن به خانواده و… در نظر گرفته است. هر یک از این ویزا ها، قوانین و هزینه خاص خود را دارند. به طور کلی هزینه ویزای ترکیه برابر است با کارمزد دولتی + هزینه پردازش ویزا

هزینه پردازش می تواند با توجه به نوع سرعت انجام این کار (پردازش سریع یا فوق العاده سریع) متفاوت باشد. در واقع اگر نیاز داشته باشید که ویزای شما فورا صادر شود باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. به این ترتیب درخواست شما در اولویت قرار می گیرد و سریع تر به آن رسیدگی می شود.

برای پرداخت هزینه ویزا نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • نمی توانید هزینه پردازش را نقدا پرداخت کنید.
  • تنها پرداخت هایی مورد قبول است که از طریق کارت بانکی یا PayPal و UnionPay انجام شود.
  • هزینه پردازش باید قبل از ارسال فرم درخواست، پرداخت شده باشد.

صرف نظر از اینکه درخواست ویزای شما تایید شود یا خیر، مبلغ پرداختی برگشت داده نمی شود.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

به جرئت می توان گفت که یکی از محبوب ترین و سریع ترین راه های دریافت اقامت ترکیه، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است.

هزینه مهاجرت به ترکیه از این طریق نسبت به سایر روش ها کمی بیشتر است و شما باید تقریبا مبلغی معادل 400000 دلار در املاک و مستغلات این کشور سرمایه گذاری کنید.

این کار به شما کمک می کند تا در کمتر از چهار ماه ویزای خود را دریافت کنید.

گرفتن حق شهروندی ترکیه از طریق  سرمایه گذاری مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اجازه زندگی، کار و تحصیل در ترکیه
  • دریافت شهروندی راحت
  • امکان مهاجرت به همراه خانواده
  • دریافت ویزای شینگن
  • دسترسی آسان به ویزای E2
  • داشتن تابعیت مضاعف
  • سرمایه گذاری بلند مدت سودآور
  • امکان سفر به 110 کشور دیگر بدون ویزا

برای دریافت شهروندی ترکیه از این طریق باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • 18 سالتان شده باشد.
  • سابقه اقامت غیرقانونی در ترکیه را نداشته باشید.
  • هزینه های جاری و مالیات ها را به طور کامل پرداخت کنید.

در صورت داشتن این شرایط می توانید تابعیت ترکیه را از طریق خرید املاک و مستغلات، ایجاد شغل و یا انتقال سرمایه به ترکیه (حداقل 500000 دلار در بانک، اوراق قرضه یا سهام) به دست آورید.

هزینه مهاجرت به ترکیه و دریافت کارت İkamet

هزینه مهاجرت به ترکیه و دریافت کارت İkamet

افراد بسیاری بعد از سفر توریستی به ترکیه عاشق این کشور می شوند و تمایل دارند بقیه عمر خود را در آن سپری کنند.

خوشبختانه وزارت خارجه این کشور امکان اقامت توریست های ایرانی را برای 90 روز در سال فراهم کرده است. شما می توانید با ویزای توریستی تقریبا 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. اگر بخواهید بیشتر از زمان تعیین شده در ترکیه بمانید، باید حتما اجازه اقامت یا کارت İkamet دریافت کنید.

مبلغ ثابت برای دریافت اجازه اقامت ترکیه در حال حاضر 160 لیر است. از آنجایی که این کشور با حجم زیادی از متقاضیان مواجه است، این رقم هر سال افزایش پیدا می کند.

به طور کلی، هزینه های اخذ اقامت ترکیه به شرح زیر است:

  • مالیات ایالتی برای بررسی درخواست مجوز اقامت بین 10 تا 80 دلار
  • مالیات ایالتی برای صدور کارت اجازه اقامت تقریبا 20 دلار
  • بیمه پزشکی از 50 دلار به بالا
  • ترجمه محضری یک صورت حساب بانکی برای تأیید درآمد کافی، 50 دلار برای هر صفحه
  • ترجمه محضری گواهی تولد برای کودکان زیر 18 سال یا گواهی ازدواج، 100 دلار

هزینه مهاجرت به ترکیه و بیمه درمانی

در کشور ترکیه نیز مانند ایران معمولا مراجعه به پزشک عمومی وجود ندارد و هر شهروند می تواند مستقیما به متخصص مورد نیاز خود مراجعه کند.

از آنجایی که اکثر پزشکان استخدام شده در کلینیک های ترکیه تحصیل به زبان انگلیسی داشته اند و در بهترین مراکز آموزشی بین المللی آموزش دیده اند، می توان گفت این کشور در زمینه خدمات پزشکی بسیار شناخته شده است. با توجه به این موضوع که هزینه مهاجرت به ترکیه و بیمه درمانی نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است، این کشور می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد.

مهاجرانی که به مدت یکسال در ترکیه زندگی کرده باشند، واجد شرایط دریافت بیمه درمانی همگانی می شوند. شما می توانید با پرداخت حدود 850 لیر به صورت ماهانه به تمام مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می توانید با پرداخت هزینه بیشتر به شرکت های بیمه، از مزایای بیمه درمانی خصوصی نیز بهره ببرید.

تقریبا هیچ هزینه استانداردی برای پوشش سلامت در ترکیه وجود ندارد و این مبلغ ممکن است بسته به سن متقاضی، از 500 تا 1800 لیر متغیر باشد.

جمع بندی

از سال 2017 تا کنون تعداد اتباع خارجی ای که مجوز اقامت در ترکیه را دارند افزایش قابل توجهی داشته و هم اکنون به 1.35 میلیون نفر رسیده است.

همانطور که گفته شد هزینه مهاجرت با توجه به هدف و روش مهاجرتی شما ممکن است متفاوت باشد. در اکثر مواقع مهاجران برای اقامت در این کشور مجوز اقامت ikamet را می گیرند که تقریبا 160 دلار هزینه دارد. این کارت یکسال اعتبار دارد و می توان آن را تمدید کرد.

به طور کلی، اتباع خارجی برای دریافت مجوز اقامت ترکیه باید هزینه های مختلفی از جمله عوارض دولتی، بیمه درمانی، هزینه های دفتر اسناد رسمی و هزینه های مترجم را پرداخت کنند.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط