021-91305905

دانشگاه گیرسون (Giresun University) یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه است که امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشکده های دانشگاه گیرسون ترکیه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را ارائه داده و دانشجویان را جهت ورود به بازارهای کار آماده می کنند. هزینه تحصیل در این دانشگاه به دلیل دولتی بودن آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه ترکیه، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با دانشگاه گیرسون

دانشگاه گیرسون در سال 2006 تأسیس شد. در حال حاضر این دانشگاه دارای 19 پردیس، 13 دانشکده، 3 موسسه، 13 مدرسه حرفه ای، 21 مرکز کاربردی و تحقیقاتی، 5 گروه آموزشی و سایر موارد دیگر است. دانشگاه دولتی گیرسون 324 برنامه، از جمله 171 دوره کاردانی، 99 دوره کارشناسی، 44 دوره کارشناسی ارشد و 10 برنامه دکتری را در دانشکده ها، کالج ها و مدارس حرفه ای خود ارائه می دهد. چشم انداز این دانشگاه تبدیل شدن به دانشگاهی با اهمیت بین المللی است که بتواند به تولید دانش در سطح ملی و بین المللی کمک کند و در منطقه خود دارای رتبه ای برتر باشد.

دانشکده های دانشگاه گیرسون در ترکیه

این دانشگاه دارای 13 دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهند. برخی از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه دولتی در شهر گیرسون به شرح زیر است:

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه گیرسون

این دانشکده در سال 2015 و با دو گروه (گروه علوم بالینی و گروه علوم پایه) تأسیس شد. 2 استاد تمام، 1 استاد دانشیار و 7 پزشک در کادر علمی دانشکده وجود دارد. هدف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه گیرسون تربیت دندانپزشکانی شایسته است که ارزش های اخلاقی را رعایت می کنند. این دانشکده در نظر دارد با استفاده از تمام امکانات فناوری حفاظت و درمان سلامت دهان و دندان جامعه و با کمک به علم دندانپزشکی، خدمات را در سطح بالایی ارائه دهد.

دانشکده علوم و ادبیات

این دانشکده در سال 2006 افتتاح شد. دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه گیرسون دارای 12 گروه آموزشی مختلف است که شامل زیست شناسی، جغرافیا، فیزیک، شیمی، آمار، تاریخ هنر، جامعه شناسی، ریاضیات و غیره می شود. هدف دانشکده تربیت جوانانی متعهد به اصول و انقلاب آتاتورک است.

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت

تأسیس این دانشکده براساس تصمیم سنای دانشگاه فنی کارادانیز در تاریخ 28 سپتامبر 2001 است. هدف اصلی دانشکده از بدو تأسیس، پرورش جوانان مولد و مجهز به دانش روز است که حداقل در یک زمینه تخصص کسب کرده اند و می توانند از دانش خود به صورت انعطاف پذیر و خلاق استفاده کنند و از مهارت حل مسئله و کار گروهی برخوردار هستند. با این هدف، دانشکده فعالیت های آموزشی خود را با 70 دانشجو در گروه اقتصاد آغاز کرد.

دانشکده مهندسی دانشگاه گیرسون

دانشکده فنی مهندسی دانشگاه دولتی گیرسون در سال 2011 تاسیس شد. 8 گروه آموزشی در این دانشکده وجود دارد و فعالیت های آموزشی در مقاطع مختلف کارشناسی ارائه می دهند. هدف دانشکده تربیت مهندسانی است که با استفاده از دانش و تجربه مهندسی خود راه حل مشکلات پیش روی را ارائه می دهند، به ارزش های اخلاقی احترام می گذارند، کارآفرین هستند، و به فناوری و توسعه اجتماعی کمک می کنند.

دانشکده علوم بهداشت

در این دانشکده 5 دپارتمان مختلف وجود دارد که شامل مامایی، پرستاری، فیزیوتراپی و توانبخشی، مددکاری اجتماعی و زبان درمانی و گفتاردرمانی می شود. در مجموع 797 دانشجو تحصیلات خود را در بخش های مامایی و پرستاری در مقطع کارشناسی ادامه می دهند. در این دانشکده فعالیت های آموزشی توسط 1 پروفسور، 5 استاد دانشیار، 9 عضو هیئت علمی، 2 مدرس و 2 دستیار پژوهشی انجام می شود.

دانشکده پزشکی دانشگاه گیرسون

دانشکده پزشکی دانشگاه Giresun در سال 2007 افتتاح شد. اولین دانشجویان دانشکده در سال 2018 فارغ التحصیل شدند. مدت زمان تحصیل در این دانشکده شش سال خواهد بود و دانشجویان می توانند کارآموزی خود را در بیمارستان این دانشگاه پشت سر بگذارند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه گیرسون ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه گیرسون  تقریبا مانند تمام دانشگاه های ترکیه است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و پذیرفته شوند. ارائه مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه الزامی است. فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است.

مدارک لازم برای ثبت نام

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه گیرسون به شرح زیر است:

آزمون یوس دانشگاه گیرسون

همان طور که عنوان شد، اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی همراه است. آزمون یوس از مهم ترین آزمون های ورودی این دانشگاه به حساب می آید. نمره این آزمون از 100 محاسبه شده و هر چهار جواب غلط یک پاسخ درست را حذف می کند. اعتبار این آزمون دو ساله است. برای مشاهده سوالات این آزمون در سال های گذشته، می توانید به بخش نمونه سوالات آزمون یوس مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه گیرسون

از آن جایی که این دانشگاه از دانشگاه‌ های دولتی کشور ترکیه محسوب می ‌شود، شهریه این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه ‌های خصوصی در ترکیه و یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. شهریه دانشجویان بر اساس رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی در ترکیه

دانشجویان بین المللی دانشگاه گیرسون ترکیه علاوه بر هزینه‌ های تحصیل با هزینه ‌های دیگری از جمله هزینه زندگی نیز رو به رو خواهند بود. هزینه ‌های زندگی در این کشور تا حد زیادی به عادات و سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. به طور کلی، برخی از هزینه ‌های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه به شرح زیر است. توجه داشته باشید که این هزینه ها مربوط به سال 2021 بوده و با گذشت زمان تغییر خواهند کرد.

رستوران ها

بازارها

حمل و نقل

خدمات (ماهانه)

ورزش و سرگرمی

پوشاک و کفش

اجاره در هر ماه

رشته های تحصیلی در دانشگاه گیرسون ترکیه

همان طور که گفته شد این دانشگاه دارای 13 دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه عبارتند از:

امکانات رفاهی دانشگاه گیرسون

این دانشگاه امکانات متنوعی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. از جمله امکاناتی که دانشگاه در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد، می توان به سالن های ورزشی، کتابخانه، سالن های غذاخوری و رستوران و سایر موارد دیگر اشاره کرد. دانشگاه گیرسون مانند بسیاری از دانشگاه های ترکیه در برنامه های بین المللی مولانا، اراسموس و غیره شرکت می کند. با استفاده از این برنامه ها هر ترم تعداد دانشجویان خارجی افزایش یافته و همچنین دانشجویان این دانشگاه قادر به تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها خواهند بود.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه گیرسون ترکیه

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی کشور ترکیه هستند. در صورتی که آن ها در آزمون های ورودی این دانشگاه و آزمون زبان نمره لازم را کسب کنند، می توانند نامه پذیرش از دانشگاه را اخذ کنند. دانشجویان با ارائه این نامه پذیرش می توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به شرح زیر است:

کار دانشجویی در حین تحصیل

دولت کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه گیرسون امکان انجام کارهای پاره وقت و دانشجویی را در حین تحصیل می‌دهد. انجام کارهای دانشجویی می‌تواند هزینه زندگی دانشجویان در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهد. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت https://www.turkiye.gov.tr/ فرم درخواست اجازه کار را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

آشنایی با شهر گیرسون ترکیه

گیرسون یکی از با ارزش ترین شهرهای جاده ابریشم است. این شهر دارای 85،000 نفر جمعیت است. شهر گیرسون قدمتی 4000 ساله داشته و ساکنان این شهر بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. اقتصاد این شهر از طریق کشاورزی است و بیشتر فندق های ترکیه و همچنین گردو، گیلاس، چرم و چوب کشور را تأمین می کند.

تحصیل در دانشگاه گیرسون

دانشگاه گیرسون از جمله دانشگاه ‌های ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می ‌کند. این دانشگاه در برنامه ‌های تبادل دانشجو مانند اراسموس و فارابی و نیز مولانا شرکت می ‌کند و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها را خواهند داشت. دولت ترکیه امکانی را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه فراهم کرده تا بتوانند به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند. اکنون با توجه به اطلاعاتی که در راستای تحصیل در ترکیه کسب کردید، چنانچه هنوز سوال دیگری در ذهن شما باقی است، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

2 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    برای رشته موسیقی و تمام رشته های هنری دانشجو بین‌المللی قبول میکنن؟و مدرک معتبر منظورشون تومر ترکی هست یا انگلیسی؟

    1. سلام مهرانه عزیز مدرک زبان وابسته به برنامه ای هست که قبول میشین مثلا اگر در مرحله انتخاب رشته، مثلا زبان دوره فشن دیزاین رو انگلیسی انتخاب کرده باشین باید برای ورود به دانشگاه مدرک زبان انگلیسی ارائه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *