021-91305905

دانشگاه چانکری (Cankırı Karatekin University) کاراتکین یک دانشگاه دولتی است که در سال 2007 توسط احمد نجدت در شهر چانکری واقع در منطقه آناتولی مرکزی تاسیس شد. شهر چانکری با وجود مکان‌های تاریخی، زیبایی‌های طبیعی، سهولت در حمل و نقل و… فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا در محیطی زبیا و آرام به تحصیل بپردازند. درحال حاضر 10573 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه (Çankırı Karatekin University) در برنامه‌های تبادل دانشجویی همچون فارابی، مولانا و اراسموس عضویت دارد و امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا را برای دانشجویان واجد شرایط خود فراهم می‌کند. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی است و دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ملزم به داشتن مدرک زبان ترکی هستند.

دانشگاه چانکری کاراتکین، معیارهای جهانی و ارزش‌های اخلاقی را در آموزش و پژوهش معیار قرار داده و منافع جامعه و رضایت ذینفعان را به‌عنوان اصلی برای خود قرار می‌دهد. هدف این دانشگاه پرورش افرادی است که قادر به تفکر انتقادی، دارای شایستگی حرفه‌ای، مجهز به فلسفه یادگیری مادام‌العمر، تولید، به کارگیری و انتشار اطلاعات جدید هستند و توانایی شرکت در رقابت‌های بین‌المللی در زمینه‌های علمی و هنری را دارند.

دانشگاه چانکری کاراتکین دارای چشم انداز تبدیل شدن به یک دانشگاه مبتکر و پیشگام در آموزش و تحقیقات بین‌المللی است که توسط دانشجویان، محققان و کارمندان تحقق می‌پذیرد.

دانشگاه چانکری کاراتکین در بین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 91 و دربین دانشگاه‌های جهان در جایگاه 1014 قرار دارد.

پردیس دانشگاه دانشگاه چانکری کاراتکین

دانشگاه چانکری با توجه به رشد علمی و فکری داشجویان خود و همچنین توسعه اجتماعی با فرصت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را در پردیس زندگی برای دانشجویان فراهم می‌کند. در پردیس زندگی، دانشجویان در یک پردیس مجهز آموزش می‌بینند که آن‌ها را قادر می‌سازد به تمام نیازهای خود از نظر جنبه‌های علمی و اجتماعی دسترسی داشته باشند. در این پردیس هدف ایجاد محیط‌هایی است که دانشجویان بتوانند فعالیت‌هایی غیر از آموزش حرفه‌ای را انجام دهند و خور را به‌ عنوان افرادی آماده برای زندگی اجتماعی پرورش دهند. دانشجویانی که دانشگاه چانکری را از نقاط مختلف جهان انتخاب می‌کنند، فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی متفاوتی را در محوطه این دانشگاه تجربه می‌کنند.

پردیس دانشگاه چانکری کاراتکین

جوامع دانشجویی محیطی پویا را با سازمان‌ها و رویدادهایی برای دانشجویان فراهم می‌کنند که در طول سال ادامه دارند. غیر از ساختمان‌های دانشگاهی، مراکز کاربردی و تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مناطق خدمات اجتماعی مانند کتابخانه، کافه تریا، میهمان خانه، خوابگاه‌های دانشجویی، دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه‌های فروش غذا و نوشیدنی، مراکز چاپ و تکثیر، واحدهای بهداشتی و مراکز اطلاع رسانی در این پردیس قرار دارند.

امکانات دانشگاه چانکری کاراتکین

در داخل دانشگاه چانکری، یک خوابگاه دانشجویی متعلق به موسسه خوابگاه‌های اعتباری (KYK) وجود دارد. همچنین خوابگاه‌های دخترانه متعلق به دانشگاه در پردیس اصلی قرار دارند. با این حال، تعداد دانشجویانی که یک آپارتمان مبله را برای اقامت انتخاب می‌کنند، بسیار زیاد است. تعداد و محبوبیت آپارتمان‌های دانشجویی روز به روز درحال افزایش است.

پس از انتقال دانشگاه چانکری به پردیس اولویازی در سال 2014، کتابخانه  این دانشگاه به طور موقت در کلاس‌های مرکزی در اختیار دانشحویان قرار گرفته می‌گرفت. ساختمان کتابخانه در سال 2014 در پردیس اولویازی پایه‌گذاری شد، و در سال 2016  تکمیل و مراحل جابجایی انجام شد. در حال حاضر این کتابخانه با مساحتی حدود 7000 متر مربع به تمام دانشجویان و دانشگاهیان خدمات ارائه می‌دهد. 3 سالن مطالعه  گروهی و 7 اتاق مطالعه انفرادی در این کتابخانه وجود دارد. این کتابخانه از سال 2017 با حدود 50000 کتاب به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهد.

نمایی از کتابخانه دانشگاه چانکری کاراتکین

با سفرهای یکروزه رایگان که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، فرصت تجربه اسکی، پیاده روی، کوهنوردی و بسیاری از ورزش‌های دیگر برای دانشجویان فراهم شده است. با این سفرها دانشجویان می‌توانند با وسایل نقلیه ارائه شده توسط دانشگاه به مناطق طبیعی مانند مرکز اسکی ایلگاز، غار نمک، فلات یاپراکلی و … به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

این دانشگاه دارای امانات زیادی از جمله مجتمع‌های ورزشی، خوابگاه‌ها، کافه‌ها، سالن‌های کنفرانس، مراکز بهداشتی، بانک، پارکینگ و… است. دانشگاه چانکری بیشترین و بهترین امکانات ورزشی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. مجتمع ورزشی این دانشگاه شامل 8 اتاق آموزش و تمرین است و مساحت فضای داخلی آن 8415 متر مربع برآورد شده است.

دانشکده‌ها

دانشکده ادبیات

دانشکده علوم

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده مهندسی

معرفی دانشکده های دانشگاه چانکری

دانشکده جنگلداری

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده حرفه‌ای خدمات بهداشتی

آموزشگاه حرفه‌ای

برق

نحوه پذیرش دانشگاه چانکری کاراتکین

نحوه پذیرش دانشگاه چانکری کاراتکین

این دانشگاه هرساله میزبان دانشجویان داخلی و بین‌المللی زیادی است. دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه چانکری موظف به شرکت در آزمون یوس (YOS) یا‌ SAT و به دست آوردن رتبه موردنیاز هستند. دانشجویان بومی ترکیه نیز موظف به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و سپس مصاحبه حضوری هستند. برای اطلاعات دقیق می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرس karatekin.edu.tr مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام

تحصیل در دانشگاه چانکری کاراتکین

تحصیل در ترکیه یکی از فرصت‌های مناسبی است که در چند سال اخیر مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. از دلایل محبوبیت دانشگاه‌های ترکیه می‌توان به دانشگاه‌های معتبر، هزینه تحصیل کمتر، مدارک اعطایی معتبر، امکانات رفاهی و… اشاره کرد. در این مقاله به معرفی دانشگاه چانکری که یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است پرداختیم. این دانشگاه می‌تواند یک گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در کشور ترکیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *