021-91305905

دانشگاه نامیک کمال (NKU) یکی از دانشگاه‌های دولتی واقع در تکیرداغ ترکیه است.  NKU در سال 2006 تحت مدیریت دانشگاه تراکیا فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. این دانشگاه به نام یکی از روشنفکران برجسته کشور ترکیه نامیک کمال نام‌گذاری شده است.

آشنایی با دانشگاه نامیک کمال

آشنایی با دانشگاه نامیک کمال

دانشگاه نامیک کمال از 10 دانشکده، 11 آموزشگاه حرفه‌ای، 3 مدرسه و 9 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده‌است. این دانشگاه مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌های معماری، الهیات، طراحی، ارتباطات، هنر، علوم اداری، آموزش، مهندسی مکانیک، پزشکی، سیاست، دندانپزشکی، علوم طبیعی، علوم بهداشتی، فناوری و … ارائه می‌دهد.

درحال حاضر حدود 16000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای روابط تحقیقاتی بین‌المللی با بسیاری از کشورها در سراسر جهان است و وابسته به EUA، IUA و یکی از اعضای شبکه دانشگاه‌های بالکان است.

دانشگاه نامیک کمال به دلیل دستاوردهای مختلف خود مخفتخر به دریافت جوایز تحقیقاتی، فناوری و علمی بسیاری شده‌ است.

رنکینگ دانشگاه یونیک کمال

رنکینگ دانشگاه نامیک کمال

دانشگاه نامیک کمال به دانشجویان شایسته کمک هزینه و بورسیه اعطا می‌کند. هدف دانشگاه نامیک کمال تربیت افرادی است که با پیگیری تحولات جهان و استفاده از روش‌های نوین بتوانند به توسعه علم کمک کنند؛ همچنین پرورش افرادی است که بتوانند با در نظر گرفتن نفع بشریت و احترام به ارزش‌های دموکراتیک، خود را در زمینه‌های مختلف تجهیز نموده و موجب توسعه علم و فناوری‌های جدید شوند. علمی که به سود کل جوامع باشد.

پردیس‌ها

دانشگاه نامیک کمال دارای پردیس‌های زیبا است. تمام این پردیس‌‌ها مبله و با آخرین امکانات تجهیز شده‌اند. این پردیس‌ها‌ دارای زیرساخت‌های هنری بوده و مجهز به آزمایشگاه‌های کامپیوتر، موزه، باشگاه ورزشی، تئاتر، کافه تریا، فروشگاه، مراکز سرگرمی و استخر هستند.  این دانشگاه دارای خوابگاه‌های متعدد و هتل‌های دانشجویی مجهز است که برای اسکان دانشجویان فراهم شده‌اند. هر کدام از این پردیس‌ها دارای یک کتابخانه اصلی است که به دیگر کتابخانه‌های موجود متصل است. این کتابخانه‌ها به خوبی با آخرین نسخه‌ کتاب‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی الکترونیکی، اسناد، مجلات و مقالات مجهز شده‌اند.

دانشکده های دانشگاه نامیک کمال

دانشکده‌های دانشگاه نامیک کمال

رشته‌های تحصیلی دانشگاه نامیک کمال

کارشناسی

پذیرش دانشگاه نامیک کمال

پذیرش در دانشگاه نامیک کمال ترکیه

دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه نامیک کمال باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. پس از کسب نمره قبولی و امتیاز بالا در این آزمون نیز باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند. تمامی مدارک و سوابق تحصیلی باید ترجمه شده رسمی شده و به آموزش این دانشگاه ارسال شوند.

پذیرش در برنامه‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه نامیک کمال ترکیه مطابق با نتایج یک سیستم آزمون دو مرحله‌ای که توسط مرکز انتخاب و استقرار دانشجویان (OSYM) انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

مدارک جهت ثبت نام در دانشگاه نامیک کمال

مدارک لازم جهت درخواست در دانشگاه نامیک کمال ترکیه

کارشناسی

کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه نامیک کمال باید ابتدا به‌صورت آنلاین در وب‌سایت دانشگاه درخواست پذیرش کنند. سپس اسامی دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه نامیک کمال پذیرفته می‌شوند، در وبسایت این دانشگاه قرار می‌گیرد و دانشجو موظف است تا ثبت‌نام نهایی را در تاریخ مشخص شده انجام دهد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به نشانی http://www.nku.edu.tr مراجعه کنید.

اطلاعاتی جامع درباره دانشگاه نامیک کمال

تحصیل در دانشگاه نامیک کمال

در سال‌های اخیر کشور ترکیه به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل برای دانشجویان در سراسر دنیا مطرح شده است. کیفیت تحصیل در ترکیه بسیار نزدیک به کشورهای اروپایی همجوار است؛ با این تفاوت که این کشور خدمات تحصیلی نسبتا ارزان و با کیفیت را برای دانشجویان فراهم آورده ‌است.

اگر شما هم به دنبال ادامه تحصیل هستید، دانشگاه نامیک کمال یک گزینه عالی پیش روی شما است. با تحصیل در این دانشگاه، علاوه بر داشتن مدرک معتبر در سطح جهانی، فرصت گذراندن دوران دانشجویی با امکانات رفاهی عالی را خواهید داشت. در این مقاله به معرفی دانشگاه نامیک کمال پرداختیم. امید است این مقاله به شما در یافتن دانشگاه مناسب جهت تحصیل در خارج از کشور و طی کردن مسیر موفقیت مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *