021-91305905

دانشگاه روملی استانبول (Istanbul Rumeli University) که به اختصار IRU نامیده می‌شود. یک دانشگاه خصوصی در استانبول است که در 23 آوریل 2015 تاسیس شد. این دانشگاه با هدف ارتقای سطح تحصیلات در کشور ترکیه و ایجاد تمدن مدرن و محیط آموزش عالی به ویژه در حوزه سلامت و علوم اجتماعی، به دنبال ایجاد یک محیط مثبت ایجاد شده است. بدین منظور، دانشگاه روملی استانبول با همکاری با بخش خصوصی، موسسات دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، کادر علمی مجرب و متخصص در تمامی رشته‌ها به خصوص علوم پزشکی، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان آموزش ارائه می‌دهد.

در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

استانبول شهری ترکیبی از دنیای مدرن و دنیای سنتی و تنوع بی‌پایان است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. موزه‌ها، کلیسا‌ها، کاخ‌ها، مساجد بزرگ، بازارها و مکان‌های طبیعی زیادی در این شهر وجود دارد. درحالی که هنگام غروب خورشید در سواحل غربی بسفر استراحت می‌کنید و نور زرشکی عصر را که در قاره‌ای دیگر منعکس می‌شود تماشا می‌کنید، متوجه خواهید شد که چرا قرن‌ها پیش مهاجران تصمیم گرفتند به این سرزمین سفر کنند.

ماموریت دانشگاه روملی استانبول انتقال دانش غنی است که در طول قرن‌ها به دست آورده است و به عنوان پل فرهنگی میان تمدن‌ها عمل می‌کند. علاوه بر این انبوه دانش، هدف این دانشگاه تربیت افرادی است که دارای چارچوب ذهنی معاصر، مدرن و جهانی هستند. دانشگاه روملی محیطی را ایجاد کرده است که در آن دانشجویان می‌توانند به جزئیات توجه کنند، تفاوت‌ها را تشخیص دهند و به طور مستقل فکر کنند. در نهایت این دانشگاه به‌عنوان یک مرکز آموزش عالی آرزوی پرورش افرادی را دارد که به همان اندازه که تحلیلگر، راه حل گرا و خلاق هستند، دارای تفکر انتقادی و پرسشگر باشند.

چشم انداز دانشگاه روملی استانبول تبدیل شدن به یک دانشگاه جهانی است که ضمن تاکید بر ارزش‌های ملی و بین‌المللی، رضایت ذینفعان خود را در نظر بگیرد. این دانشگاه قصد دارد به موسسه‌ای تبدیل شود که به طور مستمر درحال تکامل و توسعه است و هدفش این است که جسور، پویا و رقابتی باشد.

دانشگاه روملی استانبول با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی، رویای دانشجویان برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به واقعیت تبدیل می‌کند. این دانشگاه در برنامه‌های اراسموس، مولانا و فارابی عضویت دارد و در این راستا با بهترین دانشگاه‌های سطح اروپا و آمریکا قراردارد امضا کرده است.

دانشگاه روملی دارای در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه در جایگاه 164 و در بین دانشگاه‌های جهان دارای رتبه 8450 است.

 

کتابخانه-دانشگاه-روملی-استانبول

پردیس و امکانات

در پردیس محمت بالچی این دانشگاه که مساحت کل آن به 40 هزار متر مربع می‌رسد، 4 هزار متر مربع به آزمایشگاه‌ها اختصاص داده شده است. این پردیس دارای یک کتابخانه بزرگ و از نظر منابع غنی است که در مساحتی حدود 2000 متر مربع ساخته شده است و همچنین یک سالن کنفرانس، یک آمفی تئاتر و فضاهای اجتماعی گسترده‌ای است. دانشگاه روملی استانبول در این پردیس از جدیدترین نوآوری‌ها استفاده کرده است.  از جمله این نوآوری‌ها می‌توان به سیستم تخته هوشمند در کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌های مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن اشاره کرد که کیفیت ارتباط دانشجویان را در دروس عملی و نظری افزایش می‌دهند.

از جمله آزمایشگاه‌های موجود در پردیس محمت بالچی می‌توان به آزمایشگاه‌های بهداشت دهان و دندان، خدمات اتاق عمل، بیهوشی، دیالیز، فناوری پروتز دندان، الکترونوروفیزیولوژی، فیزیوتراپی، اورژانس و کمک‌های اولیه، آزمایشگاه‌های شنوایی‌سنجی، آسیب شناسی و علوم پایه، کارگاه بازی رشد کودک، کارگاه چاپ تصویر، آزمایشگاه کامپیوتر و … اشاره کرد که از زیر ساخت‌های غنی برخوردار هستند.

این پردیس با موقعیت مرکزی آن، فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا با نزدیکی به دریا و زیبایی‌های طبیعی، اوقات دانشجویی خوشی را برای خود رقم  بزنند. در این پردیس مراکز ورزشی به دانشجویان این امکان را می‌دهند که از اوقات فراغت خود در طول روز استفاده کنند. دانشگاه روملی استانبول از فعالیت‌های ورزشی دانشجویان پشتیبانی می‌کند. از کافه تریا گرفته تا مرکز تناسب اندام، از بخش سرگرمی تا مکان‌های استراحت فضای سبز، انواع مکان‌های اجتماعی و… وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها اوقات خوشی داشته باشند.

دانشکده-های-دانشگاه-روملی-استانبول

در پردیس محمت بالچی دانشگاه روملی استانبول خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه و پسرانه وجود دارد که از بلوک‌های جداگانه تشکیل شده‌اند. در این خوابگاه‌ها خدمات امنیتی 24 ساعته ارائه می‌شود و شامل تمامی امکانات برای زندگی راحت برای دانشجویان است. پردیس فکریه بالچی دانشگاه روملی استانبول توسط طرح دانشکده مهندسی و معماری و دانشجویان طراحی شده است. نقشه‌ها و پروژه‌های معماری در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شوند. برنامه ریزی شده است که آموزش آکادمیک در سال 2022 در این پردیس آغاز شود. همچنین گزینه‌های اقامتی امن در نزدیکی پردیس این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد سکونت در خوابگاه را ندارند، وجود دارد.

دانشکده‌های دانشگاه روملی

دانشکده علوم بهداشتی

دانشکده فنی و مهندسی و معماری

دانشکده اقتصاد،علوم اداری و اجتماعی

دانشکده علوم ورزشی

مدرسه فنی و حرفه‌ای

مدرسه خدمات بهداشتی و درمانی

شهریه-رشته-های-دانشگاه-روملی-استانبول

شهریه دانشگاه روملی

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشگاه روملی استانبول یک دانشگاه خصوصی است و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنند. مقدار شهریه در هر سال متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. در زیر به شهریه سالانه برخی از رشته‌های این دانشگاه می‌پردازیم:

پذیرش-در-دانشگاه-روملی-استانبول

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه روملی استانبول در راستای هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک دانشگاه شناخته شده در سطح جهان، هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان است. شرط پذیرش دانشجویان در این دانشگاه، کسب نمره قبولی در آزمون‌های YOS، SAT و ALES می‌باشد. همچنین داشتن مدرک دیپلم دبیرستان با معدل حداقل 12 برای متقاضیان الزامی است. دانشجویانی که دارای مدرک مهارت زبانی معتبر مانند تومر، آیلس و تافل باشند، از دوره‌های آموزش زبان مقدماتی معاف خواهند شد.

مدارک لازم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه شرکت در آزمون‌های ورودی می‌توانید به آدرس وبسایت دانشگاه به آدرس rumeli.rdu.tr  مراجعه کنید.

تحصیل در دانشگاه روملی استانبول

دانشگاه روملی استانبول یکی از بهرین دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه است. پردیس اصلی این دانشگاه در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه روملی استانبول، بهره‌مند شدن  از امکانات عالی و درجه یکی است که این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی تدارک دیده است. با توجه به ارائه رشته‌های پرطرفداری مانند دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و… این دانشگاه گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که رویای تحصیل در این رشته‌ها را دنبال می‌کنند. این دانشگاه از یک فضای بین‌المللی برخوردار است که باعث رشد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان می‌شود. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید، فرصت تحصیل در رشته‌های پرطرفدار در دانشگاهی بین‌المللی در کلان شهر استانبول را از دست ندهید. امید است با مطالعه این مقاله گامی در جهت هدایت شما در زمینه تحصیل در ترکیه برداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *