021-91305905

تحصیل در قاضی آنتپ + معرفی دانشگاه ها + مکان های دیدنی

تحصیل-در-دانشگاه-قاضی-آنتپ

فهرست مطالب

دانشگاه قاضی آنتپ با نام‌ها دیگر (غازی عینتاب، غازی آنتپ) نیز شناخته می‌شود. شهر غازی عینتاپیکی از شهرهای استان‌ مدرن قاضی آنتپ در منطقه جنوب شرقی آناتولی است. این شهر در زبان عامیانه با نام عینتاپ

یا آنتپ نیز شناخته می‌شود. غاضی آنتپ در 185 کیلومتری شرق آدنا و 97 کیلومتری شمال حلب، سوریه قرار دارد. این شهر با حدود 2 میلیون نفر جمعیت ششمین شهر ترکیه از نظر جمعیت می‌باشد. این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است. قاضی آنتپ یک مرکز تجاری و صنعتی بسیار مهم در ترکیه است. ساکنان قاضی آنتپ به کشاورزی نیز می‌پردازند و این شهر به دلیل کشت محصولات مختلف مانند زیتون و برخی از مرغوب‌ترین و گران‌ترین پسته‌های دنیا معروف است. شهر قاضی آنتپ با برخورداری از 4 دانشگاه یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه شناخته می‌شود. آب و هوای مطلوب، فضای شهری آرام و هزینه‌های تحصیل و زندگی به صرفه در قاضی آنتپ باعث شده تا دانشجویان زیادی این شهر را برای تحصیل در ترکیه انتخاب کنند. در ادامه به موضوع تحصیل در قاضی عینتاب خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

آب و هوای قاضی آنتپ

قاضی آنتپ دارای تابستان‌ها گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. در طول سال دمای این شهر معولا از 1- درجه تا 35 درجه متغیر است و به ندرت به زیر 5- درجه یا بالاتر از 38 درجه می‌رسد. فصل گرم به مدت 3.3 ماه از 10 ژوئن تا 19 سپتامبر با دمای روزانه بالای 29 درجه ادامه دارد. گرم‌ترین ماه سال در قاضی آنتپ با میانگین حداکثر 34 و کمینه 21 درجه ماه جولای است. فصل سرد به مدت 3.6 ماه از 26 نوامبر تا 13 مارس با دمای روزانه زیر 12 درجه ادامه دارد. سردترین ماه سال در غازی آنتپ ژانویه است که میانگین کمترین دمای آن به 1 در جه و بیشترین دمای 7 درجه می‌رسد. ماه فوریه پربارش‌ترین ماه در قاضی آنتپ است و میزان بارش در این ماه به طور میانگین 0.04 اینچ می‌باشد. اگر قصد تحصیل در قاضی آنتپ را دارید، خود را برای زندگی در این آب و هوا آماده کنید.

زندگی و تحصیل در قاضی آنتپ

شهر قاضی آنتپ که در فاصله کمی از دریای مدیترانه و سوریه قرار دارد، در نزدیکی رودخانه Sacirsuyu در ارتفاع 1070 متری از سطح دریا قرار دارد. این شهر یکی از توسعه یافته‌ترین مناطق جنوب شرقی آناتولی است و این شهر ترکیبی از یک شهرمدرنیته و یک منطقه باستانی به حساب می‌آید. قاضی آنتپ یکی از نقطه‌های اتصال مهم در جاده ابریشم به شمار می‌رود. این شهر با امکانات صنعتی قوی و محصولات بومی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای صنعتی و تجاری ترکیه به حساب می‌آید. این شهر در نقطه‌ای قرار دارد که حمل و نقل جاده‌ای و ریلی جنوب و دریای مدیترانه را به شرق و شمال متصل می‌کند. شهر قاضی آنتپ دارای فرودگاه اختصاصی خود است که در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد.

متوسط هزینه زندگی و تحصیل در قاضی آنتپ حدود 436 دلار است که این شهر را در بین 7 درصد شهرهای ارزان قیمت جهان قرار می‌دهد. این شهر در رتبه 10 از نظر هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه قرار دارد. قیمت کالاها و خدمات در قاضی آنتپ برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویانی که تحصیل در قاضی آنتپ را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با مدیریت هزینه‌های خود یک زندگی دانشجویی با کیفیت را در این شهر تجربه کنند.

قاضی آنتپ دارای زیرساخت‌های فرهنگی گسترده و پیشینه تاریخی باستانی است. قاضی آنتپ یک شهر تاریخی و به معنای واقعی کلمه شهر موزه‌ها است. بسیاری از آثار تاریخی که از تمدن‌های مختلف به جا مانده در موزه‌های این شهر به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، این شهر محل برگزاری جشنواره بین‌المللی غذا و خوراکی قاضی آنتپ با غذاهای بسیار غنی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در قاضی آنتپ را دارند می‌توانند در این رویدادهای جذاب شرکت کنند. قاضی آنتپ، شهری که تاریخ، فرهنگ و تجارت را در کنار هم قرار می‌دهد، شهر خوراک شناسی ترکیه است.

قاضی آنتپ یکی از شهرهای ترکیه است که به طور مداوم در حال رشد و توسعه است. از سوی دیگر این شهر یکی از شهرهای پیشروی ترکیه است که با حجم تولید و صادرات خود، نقش مهمی در اقتصاد ترکیه ایفا می‌کند. قاضی آنتپ با قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم، مهم‌ترین مرکز صنعتی و تجاری منطقه به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین سایت صنعتی ترکیه واقع در قاضی آنتپ است. همچنین این شهر در زمینه کشاورزی، دام پروری و منابع انرژی پتانسیل بالایی دارد. اگر از دیدگاه آموزش به قاضی آنتپ نگاه کنیم، این شهر دارای دانشگاه‌های باکیفیتی مانند دانشگاه قاضی آنتپ است. تحصیل در قاضی آنتپ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی دانشجویانی باشد که کشور ترکیه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

مکان‌های دیدنی قاضی آنتپ

شهر قاضی آنتپ دارای آثار باستانی بسیاری در اعصار تاریخی متعددی مانند بیزانس، عباسیان سلجوقبان و رومیان است. تحصیل در قاضی آنتپ مکان مناسبی برای افرادی است که عاشق کاوش درغذاهای شگفت انگیز و لذیذ هستند. در زیر به برخی از جذاب ترین مکان‌های دیدنی قاضی آنتپ می‌پردازیم:

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی قاضی آنتپ میزبان قطعات سرامیکی از دوران نوسنگی، اشیاء مختلف، پیکره‌ها، مهرهای مربوط به دوران کاتولیک و عصر برنز، جواهرات و اشیاء دوره‌های مختلف مانند دوره اوراتو، هیتی، ایرانی، رومی و بیزانسی است. از دیگر بخش‌های جذاب این موزه می‌توان به بخش فناوری‌های نوستالژیک اشاره کرد. در این بخش دوربین‌ها، رادیوهای قدیمی، گرامافون، ماشین تحریر، ساعت‌های دیواری و کارت پستال‌هایی که توسعه شهر قاضی آنتپ را به نمایش می‌گذارند، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. اگر به تاریخ علاقمند هستید و قصد تحصیل در قاضی آنتپ را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از این موزه دیدن کنید.

موزه-موزائیک-زئوگما

موزه موزائیک زئوگما

در یک سازه مدرن در حومه قاضی آنتپ، این موزه زیبا با چیدمانی مدرن، کاربردی و منظم قرار دارد. اگر مشغول به تحصیل در قاضی آنتپ هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، بازدید از موزه موزائیک زئوگما است. این موزه بزرگ‌ترین موزه موزائیک در جهان است. بیشتر قطعات داخل این موزه متعلق به محوطه باستانی بلکیس-زئوگما بوده و به خوبی حفظ شده است. این موزه همچنین مکانی است که موزادیک معروف بانوی کولی به نمایش گذاشته شده است.

قلعه قاضی آنتپ

این مکان که در مرکز شهر قاضی آنتپ واقع شده است، مکانی فوق‌العاده است که لحظات احساسی را برای شما رقم می‌زند و از اینجا، شهر را از منظر پرندگان خواهید دید. اگرچه این قلعه آنقدر بزرگ نیست، اما اکنون به عنوان موزه پانورامای دفاعی و قهرمانی قاضی آنتپ استفاده می‌شود. نکته دیگری که درمورد قلعه قاضی آنتپ وجود دارد این است که در راه رسیدن به قلعه، مساجد، معماری‌ها و بازارها را خواهید دید.

موزه موزائیک و اسباب بازی

اگر می‌خواهید به دوران کودکی خود بازگردید، موزه موزائیک و اسباب بازی موزه‌ای است که باید در هنگام تحصیل در قاضی آنتپ از آن دیدن کنید. این موزه یک مکان عالی برای مشاهده اسباب بازی‌های قدیمی به‌عنوان آثار هنری است. موزه اسباب بازی‌های قاضی آنتپ مکانی عالی برای کاوش در خانه‌های تاریخی قاضی آنتپ، دیدن خیابان‌های قدیمی و کشف اسباب بازی‌هایی است که به کودکان و بزرگسالان شادی می‌بخشد. شما می‌توانید مجموعه‌ای از اسباب بازی‌ها را از اروپا، ترکیه، آمریکا و سایر کشورها در این موزه پیدا کنید. بسیاری از اقلام موجود در این موزه  دست ساز هستند و حدود 50 الی 150 سال قدمت دارند.

باغ وحش قاضی آنتپ

البته جذابیت‌های شهر قاضی آنتپ تنها به غذا و موزه‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه بزرگ‌ترین باغ وحش ترکیه نیز در این شهر قرار دارد و میزبان گونه‌های حیوانات وحشی و اهلی زیادی است. آکواریوم و موزه جانورشناسی از جاذبه‌های این باغ وحش هستند که می‌توانید در هنگام تحصیل در قاضی آنتپ از آن‌ها دیدن کنید. در این باغ وحش محوطه‌های پیک نیک برای لذت بردن خانواده‌ها از این فضای زیبا فراهم شده است.

قلعه-تاریخی-رومکله

رومکله

رومکله قلعه‌ای مشرف به آب‌‌های سد آتاتورک، مکانی عالی با موقعیت مکانی فوق‌العاده است. رومکله مکانی افسانه‌ای است که در صورت تحصیل در قاضی آنتپ باید با تورهای قایق از آن دیدن کنید. زمانی که با تورهای قایق به این مکان می‌روید، می‌توانید از منظره باشکوه رومکله لذت ببرید.

مسجد کورتولوس کامی

این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد در قاضی آنتپ است. مسجد کورتولوس در سال 1892 به‌عنوان کلیسای والده مریم ساخته شد. این بنا که قبلا به‌عنوان کلیسا و زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت، بعدها به مسجد تبدیل شد. برج ناقوس کلیسا به‌عنوان مناره طراحی شده و جزو میراث فرهنگی به شمار می‌رود. دیدن این گنجینه تاریخی که با گذشت زمان چیزی از شکوه سابق خود را از دست نداده است در زمان تحصیل در قاضی آنتپ خالی از لطف نیست.

بازار الماسی پازاری

همه چیز برای خرید از قاضی آنتپ اینجا پیدا می‌شود. در هنگام تحصیل در قاضی آنتپ می‌توانید هر آنچه که به دنبال آن هستید در این منطقه زیبا برای خرید پیدا کنید. بازار الماسی پازاری جایی است که می‌توانید انواع وسایل مورد نیاز خود از ادویه و خشکبار گرفته تا وسایل تحریر را بیابید.

پارک طبیعت دولوک بابا

برای گشت و گذار، پیک نیک، عکس گرفتن و لذت بردن از اوقات فراغت در هنگام تحصیل در قاضی آنتپ، پارک طبیعت دولوک بابا مکان مناسبی است. این پارک دارای فضای پیک نیک بزرگ و حوض است. میزهای پیک نیک در این پارک فراهم شده‌اند تا چای خود را در باغچه‌های چای بنوشید و هوای تازه را استشمام کنید.

باغ گیاه شناسی قاضی آنتپ

اگر به گل و گیاهان علاقه دارید و قصد تحصیل در قاضی آنتپ را دارید، می‌توانید برای پیاده روی به باغ گیاه شناسی بروید. یک پارک بزرگ در این باغ قرار دارد. این پارک یکی از پارک‌های دلپذیر در مرکز شهر با درختان سبز، گل‌های رنگارنگ، گیاهان و استخرهای زینتی است. به دلیل جلوه خیره کننده‌ای که این باغ دارد یکی از مکان‌های مورد علاقه عکاسان است.

موزه یادبود آتاتورک قاضی آنتپ

موزه یادبود آتاورک یک موزه کوچک اما شگفت انگیز است. این موزه در منطقه بی، که منطقه فرهنگی قاضی آنتپ است، واقع شده است. در این موزه وسایل شخصی آتاتورک، از فنجان‌های قهوه گرفته تا کتاب‌هایی که خوانده بود، به نمایش گذاشته شده است. در این موزه می‌توانید مطالب بصری زیادی درمورد تاریخ شهر پیدا کنید.

تحصیل در قاضی آنتپ

شهر باستانی قاضی آنتپ که ترکیبی منحصر به فرد از غذا و تاریخ است، در تقاطع بین‌النهرین و مدیترانه، در جاده تاریخی ابریشم واقع شده است. قاضی آنتپ یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه است که با آب و هوای مطلوب، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه و برخورداری از دانشگاه‌های برتر ترکیه، به‌عنوان یکی از بهترین شهر های این کشور برای تحصیل شناخته می‌شود. به برخورداری این شهر از دو دانشگاه خصوصی و یک دانشگاه دولتی، تحصیل در قاضی آنتپ را به یکی از فرصت‌های منحصر به فرد تحصیل در ترکیه تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی دانشگاه‌های قاضی آنتپ می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در قاضی آنتپ

دانشگاه-حسن-کالیونجو

دانشگاه حسن کالیونجو (Hasan Kalyoncu University)

دانشگاه حسن کالیونجو که در سال 2008 با نام Gazikent در شهر قاضی آنتپ تاسیس شد، فعالیت خود را از سال تحصیلی 2009 آغاز کرد. این دانشگاه که بر روی غنای فرهنگی و تاریخی شهر قاضی آنتپ که سابقه هزاران ساله دارد و میزبان ده‌ها تمدن بوده است، ساخته شده است. دانشگاه حسن کالیونجو یکی از سه دانشگاه برای تحصیل در قاضی آنتپ است. هدف این دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی در یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. دانشگاه حسن کالیونجو یکی از مراکز تحقیقاتی موفق در منطقه قاضی آنتپ به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای یک پردیس بزرگ و دلپذیر است که علاوه بر کلاس‌های درس مدرن، خوابگاه، کافه تریا، امکانات ورزشی و مراکز بهداشتی برای رفع نیازهای مختلف دانشجویان وجود دارد.

دانشگاه حسن کالیونجو دارای 53286 دانشجو است و حدود 230 از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشگاه حسن کالیونجو دارای رتبه 2785 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان و رتبه 90 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه می‌باشد.

این دانشگاه دارای 8 دانشکده است و طیف مختلفی از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به پرستاری، حقوق، فیزیوتراپی، حقوق، رشته‌های مهندسی و … اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه حسن کالیونجو با توجه به خصوصی بودن این دانشگاه نسبت به  دانشگاه‌های دولتی ترکیه بالاتر است. این دانشگاه با عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجویی با بهترین دانشگاه‌های ترکیه و سراسر اروپا، امکان تحصیل دانشجویان خود در این دانشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

دانشگاه قاضی آنتپ (Gaziantep University)

دانشگاه قاضی آنتپ یکی از برترین و مناسب‌ترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل به حساب می‌آید. این دانشگاه دولتی در سال 1978 در شهر قاضی آنتپ تاسیس شد. دانشگاه قاضی آنتپ با هدف تربیت و آموزش دانشجویان حرفه‌ای به دانشجویانی که از مهارت‌های لازم و متناسب با نیاز بازار کار در زمینه‌های مختلف علمی، برخوردار باشند. دانشگاه قاضی آنتپ موفق به کسب رتبه 2270 در بین دانشگاه‌های جهان و رتبه 32 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه شده است. این دانشگاه با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مختلف مانند اراسموس، فارابی، مولانا و … فرصت تحصیل دانشجویان خود در بهترین دانشگاه‌های ترکیه و اروپا را فراهم می‌کند. دانشگاه قاضی آنتپ دارای 20 دانشکده است و طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین و پر طرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، داروسازی، رشته‌های مهندسی و مامایی اشاره کرد. این دانشگاه امکانات مختلفی را برای تامین آرامش، آسایش و سلامت جسمی و روحی دانشجویان خود قراهم کرده است. خوابگاه‌های دانشجویی مجهز، امکانات ورزشی، خدمات تغذیه و… از امکانات دانشگاه قاضی آنتپ به شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که درمورد دانشگاه قاضی آنتپ وجود دارد این است که مدارک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می‌باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه قاضی آنتپ به دلیل دولتی بودن این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته، مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. شهریه دانشگاه قاضی آنتپ از 4600 لیر الی 30000 لیر متفاوت است. تمامی این ویژگی‌ها دانشگاه قاضی آنتپ را به یک گزینه عالی برای تحصیل در قاضی آنتپ تبدیل می‌کند.

دانشگاه سانکو (Sanko University)

دانشگاه سانکو در سال 2013 در قاضی آنتپ تاسیس شد. این دانشگاه خصوصی با هدف آموزش افراد شایسته، متخصص و مسئولیت پذیر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تاسیس شده است. دانشگاه سانکو از زمان تاسیس خود همواره در تلاش بوده است تا با ارائه آموزش و خدمات مبتنی بر نیاز جامعه، در میان بهترین دانشگاه‌های ترکیه بدرخشد. دانشگاه سانکو با عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجویی این فرصت را برای دانشجویان خود به ارمغان می‌آورد تا در بهترین دانشگاه‌های اروپا به تحصیل بپردازند. دانشگاه سانکو دارای 2 دانشکده است و در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رشته‌های مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه سانکو به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های خصوصی برتر ترکیه شناخته می‌شود و موفق به کسب رتبه 170 در بین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 9307 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. همانطور که می‌دانید هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مانند  دانشگاه سانکو از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه از 20500 الی 83000 لیر متفاوت است. از جمله رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه سانکو می‌توان به پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و… اشاره کرد. دانشگاه سانکو دارای سطح بالایی از امکانات مانند خوابگاه‌های دانشجویی، خدمات امنیتی، خدمات تغذیه، خدمات نظافتی و… است. اگر قصد تحصیل در قاضی آنتپ را دارید، دانشگاه سانکو می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد.

نمایی-از-شهر-زیبای-قاضی-آنتپ

سخن پایانی

کشور ترکیه با ارتقا سیستم آموزشی خود در سطح بین‌المللی در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دانشجویان تبدیل شده است. هزینه‌های زندگی و تحصیل مناسب در ترکیه، دانشگاه‌های عالی، شرایط پذیرش آسان و امکانات مختلفی که دانشگاه‌های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، دانشجویان زیادی را به ترکیه جذب می‌کند. شهر قاضی آنتپ یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه به حساب می‌آید که با برخورداری از 3 دانشگاه با رتبه‌های عالی در سطح ملی و بین‌المللی، یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در ترکیه به شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی موضوع تحصیل در قاضی آنتپ پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید، از شما متشکریم. خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.