021-91305905

تحصیل در ترابزون + معرفی دانشگاه ها + مکان های دیدنی

تحصیل-در-ترابزون

فهرست مطالب

شهر ترابزون  یکی از مراکز مهم تاریخی و فرهنگی در کشور ترکیه با بیش از 800هزار نفر جمعیت است. این شهر در منطقه ساحل دریای سیاه و بین قفقاز و ایران واقع شده است. ترابزون از جنوب با شهرستان گوموشهانه و بایبورت، از غرب با گیرسون واز شرق با ریزه همسایه است. این شهر در ارتفاع 39 متری از سطح دریا واقع شده است. شهر ترابزون یکی از بزرگ‌ترین شهرهایی است که در سواحل دریای شرقی ترکیه قرار دارد و توسط کوه‌های پونتیک که ترابزون را از فلات مرکزی آناتولی جدا می‌کند، احاطه شده است. ترابزون از آب و هوای بسیار خنک‌تری نسبت به دیگر شهرهای ترکیه برخوردار است. این مسئله به همراه بارندگی‌های نسبتا زیاد باعث شده این منطقه دارای جنگل‌های سرسبز در میان کوه‌های خیره کننده باشد و رودخانه‌ها و مناطق مرتفع جذابی را در خود جای دهد. این شهر با برخورداری از 3 دانشگاه یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه به حساب می‌آید که هرسال دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله به بررسی موضوع تحصیل در ترابزون خواهیم پرداخت. اگر شما هم یکی از علاقمندان به تحصیل در ترکیه هستید و نمی دانید کدام شهر را انتخاب کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

آب و هوای ترابزون

ترابزون از آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم و مرطوب برخوردار است. حداکثر دمای هوای این شهر در تابستان 26 درجه سانتی گراد است. ماه‌های زمستان در ترابزون خنک بوده و میانگین دما در ژانویه به 5 درجه سانتیگراد می‌رسد. در ماه‌های پاییز و زمستان، بارندگی به بالاترین حد خود رسیده و در تابستان کاهش محسوسی در مقدار بارش مشاهده می‌شود. همچنین بارش برف برای چند هفته بین دسامبر و مارس در این شهر معمول است. در صورتی که قصد تحصیل در ترابزون را دارید، خود را برای زندگی در این آب و هوا آماده کنید.

زندگی در ترابزون

ترابزون در ابتدا به نام تراپزوس شناخته می‌شد و یکی از شرقی‌ترین سکونتگاه‌های یونان باستان اولیه بود. گفته می‌شود که در حدود سال 756 قبل از میلاد تاسیس شده است. ترابزون امروزی توانسته است بسیاری از تاثیرات قرون وسطایی قدیم را حفظ کند. مرکز این شهر بر روی یک مثلث واقع شده است که در میان دو دره قرار دارد. ترابزون مملو از بناهای تاریخی است که اکثر دیوارهای شهر را شامل می‌شود. ترابزون در طول قرن‌ها یکی از بزرگ‌ترین راه‌های تجاری بین آسیای مرکزی و اروپا بود.

ترابزون در شمال شرقی ترکیه یکی از زیباترین مناطق برای زندگی در سواحل دریای سیاه است که مساحتی در حدود 4000 کیلومتر مربع دارد. آب و هوای این شهر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد و مرطوب است و از تمامی امکانات و ویژگی‌های لازم برای زندگی برخوردار است. ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که ترابزون را به مقصدی ایده‌آل برای زندگی و تحصیل تبدیل می‌کند. شهر ترابزون یک شهر توریستی ممتاز است که از تمامی خدمات  و امکانات لازم، دانشگاه، استراحت‌گاه، بیمارستان، بیمارستان و… برخوردار است.

شهر ترابزون شبکه‌های زیرساختی خود را برای پذیرش مسافران و دانشجویان گسترش داده است. هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترابزون متوسط است. مانند اکثر شهرها و ایالت‌های ترکیه، زندگی و تحصیل در ترکیه با هزینه‌ای معقول امکان پذیر است.

متوسط هزینه‌های زندگی در ترابزون 299 دلار است که این شهر را در 1 درصد از کم هزینه‌ترین شهرهای جهان قرار می‌دهد. شهر ترابزون از نظر هزینه‌های تحصیل و زندگی رتبه 101 از 128 شهر ترکیه را به خود اختصاص داده است. این شهر به طور کلی از نظر هزینه‌های تحصیل و زندگی نسبت به شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا و ازمیر به‌عنوان یک شهر متوسط تا ارزان طبقه بندی می‌شود.

ترابزون دارای یک فرودگاه است که پروازهای داخلی از استانبول و آنکارا و سایر پروازهای بین‌المللی را از چندین مقصد مختلف دریافت می‌کند. ترابزون همچنین به جاده‌های زمینی بین‌المللی متصل است که این شهر را به سایر استان‌های ترکیه متصل می‌کند. این شهر از طریق زمینی 12 ساعت با استانبول و 9 ساعت با آنکارا پایتخت ترکیه فاصله دارد

حمل و نقل در ترابزون با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی امکان پذیر است که تمام نقاط استان و ترکیه را پوشش می‌دهند. بنابراین در هنگام تحصیل در ترابزون دغدغه حمل و نقل را نخواهید داشت.

مکان‌های دیدنی ترابزون

ترابزون در شمال شرقی ترکیه، در ساحل دریای سیاه و در جاده تاریخی ابریشم، که دروازه تجاری به ایران و قفقاز بود، واقع شده است. تاریخ ترابزون به قرن هشتم قبل از میلاد بر میگردد. بناهای قدیمی موجود در این شهر حکایت از تمدن‌هایی دارد که در این شهر وجود داشته است. زمانی که سلطان بایزید دوم عثمانی این شهر را فتح کرد، یونان، رومیان و سپس مسلمانان عثمانی بر آن حکومت کردند. با تحصیل در ترابزون فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر را خواهید داشت. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی ترابزون می‌پردازیم.

مسجد-تاریخی-ایاصوفیه-در-ترابزون

مسجد تاریخی ایاصوفیه در ترابزون

این مسجد در اورتاحصار و برروی تپه‌ای مشرف به دریا واقع شده است. مسجد ایاصوفیه ترابزون در سال 1461 ساخته شد و نمادی از افتتاح ترابزون به شمار می‌رود. این مسجد در سال 1961 به موزه تبدیل شد. دیوارهای این مسجد حاوی تصاویر و تزئینات قدیمی است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان از مسجد ایاصوفیه دیدن می‌کنند.

عمارت آتاتورک

این کاخ در فاصله 5 کیلومتری از مرکز ترابزون قرار دارد. این بنا توسط یک معمار یونانی در سال 1903 به سبکی شبیه به ساختمان‌های دریای سیاه در کریمه ساخته شد. عمارت آتاتورک در سه طبقه بر تپه‌ای از تپه‌های ترابزون ساخته شد و هنگامی که آتاتورک در سال 1937 از این شهر دیدن کرد، خانواده سلطنتی این عمارت را به او تقدیم کردند. این کاخ در حال حاضر یک موزه با معماری زیبا، باغ‌های شگفت انگیز و مبلمان آنتیک که در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می‌گرفت، یکی از متمایزترین موزه‌های ترکیه به حساب می‌آید. اگر تصمیم به تحصیل در ترابزون دارید، دیدن از این موزه یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید. درهای این کاخ از ساعت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر به روی بازدید کنندگان باز است.

عمارت Kostaki

این عمارت کاخی مجلل متعلق به اوایل قرن بیستم است. عمارت Kostaki شامل نمایشگاه‌های عتیقه و قوم نگاری از مجسمه‌های حیوانات ترابزون و حرفه مردم این شهر است. در این موزه طلا و جواهرات، انواع غلات و گیاهان ترابزون، ماشین آلات مورد استفاده مردم و همچنین مجسمه‌هایی از آداب و رسوم این منطقه وجود دارد. این موزه در خیابان اوزون در ترابزون قرار دارد و از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای بازدید کنندگان است.

قلعه تاریخی ترابزون

این قلعه عثمانی در شهر ترابزون قرار دارد. این قلعه بر پایه‌هایی که به دوران بیزانس بر می‌گردد، با سنگ‌هایی از بنای تاریخی سابق در این شهر ساخته شده است. قلعه تاریخی ترابزون بر تپه‌ای مشرف به دریای سیاه قرار دارد. این قلعه از سه قسمت تشکیل شده است؛ قلعه بالا، قلعه مرکزی و قلعه پایین. معماری متمایز عثمانی، طبیعت منظره و درختان انبوه سبز از ویژگی‌های این قلعه است. اگر علاقمند به تحصیل در تحصیل در ترابزون هستید، حتما از این قلعه دیدن کنید.

دریاچه سرا در ترابزون

یکی از مکان‌های دیدنی جذاب ترابزون که دیدن از آن را در هنگام تحصیل در ترابزون به شما پیشنهاد می‌کنیم، دریاچه زیبای سرا است. این دریاچه در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر،  در میان مجموعه‌ای از کوه‌های سبز قرار دارد. این دریاچه مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در شهر ترابزون است.

دریاچه اوزونگول

دریاچه اوزونگول در جنوب شرقی ترابزون در دامنه کوه‌های سونگالی در ناحیه چایکارا در استان ترابزون در شمال شرقی ترکیه واقع شده است. این دریاچه به نام روستایی در ساحل دریاچه نامگذاری شده است. این دریاچه در طول سالیان متمادی محبوبیت زیادی به دست آورده و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. دریاچه اوزونگول از مرکز شهر ترابزون حدود 99 کیلومتر و تا مرکز چایکارا حدود 19 کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه حدود 5 قرن پیش زمانی که سد هلن جریان رودخانه هالدینیز را مسدود کرد، تشکیل شد. اگر به دنبال مکانی دنج برای لذت بردن از آخر هفته در هنگام تحصیل در ترابزون هستید، دریاچه اوزونگول گزینه خوبی است.

صومعه-یونان-باستان-سومله

صومعه یونان باستان سومله

صومعه سومله در منطقه مکه ترابزون در جنگلی به نام توندرا، در شیبی که از سطح دریا 1200 متر بالا می‌رود، در محدوده کوه‌های معروف پونتیاک واقع شده است. این صومعه در میان کوه و در شیب بلندی قرار دارد. صومعه سومله در 50 کیلومتری شهر ترابزون قرار دارد. این صومعه از 72 اتاق تشکیل شده است که در 5 طبقه مختلف پراکنده شده است که در آن کلیسا‌ها، آشپزخانه‌ها، اتاق‌های مطالعه، محل اقامت مهمان، کلیسای صخره‌ای، کتابخانه و … وجود دارد. درهای این صومعه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدظهر به روی بازدید کنندگان باز است.

ارتفاعات سلطان مراد

ارتفاعات سلطان مراد در جنوب غربی ترابزون در غرب ترکیه قرار دارد و از ترابزون 75 کیلومتر و تا دریاچه اوزونگول 35 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاعات سلطان مراد در بلندترین دامنه کوه‌های منطقه قرار دارد. از طریق جاده ساحلی از اوزونگول می‌توان به ارتفاعات سلطان مراد رسید. اگر مشغول به تحصیل در ترابزون هستید، دیدن از این مکان با مناظر طبیعی خیره کننده شما را شگفت زده خواهد کرد.

غار چال ترابزون

غار چال دومین غار طولانی جهان از نظر طول است و گذرگاه‌های کشف شده در این غار به 8 کیلومتر می‌رسد. این غار در 47 کیلومتری مرکز ترابزون قرار دارد. درصد آب در این غار در تابستان به 25 سانتی‌متر کاهش می‌یابد درحالی که در زمستان به 1.5 متر می‌رسد. این غار در سال 2013 درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد. بازدیدکنندگان اجازه دارند فقط تا 1 کیلومتر از طول غار قدم بزنند. این غار دارای هوایی تمیز است که اثرات مثبتی بر بیماران مبتلا به آسم دارد که از دیسترس تنفسی رنج می‌برند. غاز چال یکی از زیباترین جاذبه‌ها گردشگری ترابزون به حساب می‌آید که حتما باید در هنگام تحصیل در ترابزون از آن دیدن کنید و از شکوه خلقت خداوند لذت ببرید.

مکان-های-دیدنی-ترابزون-آیدر-یالاسی

آیدر یالاسی

یکی از زیباترین مناطق ریزه در استان ترابزون از زیبایی‌های طبیعی مسحور کننده و آبشار شگفت‌انگیزی برخوردار است که با گستره وسیعی از جنگل‌های انبوه و کوه‌های بلند که شکوه و زیبایی را به روستا می‌بخشند، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. آیدر به خاطر حمام‌های آبی و آب گوگردی و همچنین کایاک سوای در رودخانه‌ای که به شهر ترابزون وصل می‌شود، از شهرت زیادی برخوردار است.

روستای همسیکوی

این منطقه جذاب در 52 کیلومتری جنوب مرکز شهر ترابزون قرار دارد و با دشت‌های شگفت انگیز و زندگی روستایی آن شناخته شده است. روستای همسیکوی یکی از زیباترین مناطق ترکیه به ویژه برای علاقمندان به اسکی است. بارش برف در این منطقه در فصل زمستان سنگین است و در تابستان هوای معدلی دارد. اگر قصد تحصیل در ترابزون را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از این روستا و طبیعیت بکر و بی نظیر آن دیدن کنید.

تحصیل در ترابزون

ترابزون یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است که از زمان تاسیس جمهوری ترکیه به دلیل وجود موسسات آموزشی دانشگاهی متمایز بوده است. ترابزون اولین شهر در ترکیه پس از آنکارا و استانبول است که در آن دانشگاهی برای آموزش عالی تاسیس شده است. در حال حاضر 3 دانشگاه معتبر در ترابزون با رتبه علمی، پژوهشی و علمی در سطح جمهوری ترکیه و منطقه‌ای در سطح کشورهای اروپایی وجود دارد. دانشگاه‌های ترابزون دارای تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی هستند و این دانشگاه‌ها بیش از یک زبان در کنار ترکی مانند عربی و انگلیسی در بیشتر یا برخی از رشته‌ها تدریس می‌کنند. بنابراین ترابزون یکی از شهرهای پیشرفته در سطح جمهوری ترکیه است و با مراکز تحقیقاتی و آموزشی مختلف یکی از شهرهای منتخب دانشجویان بین‌المللی است. ترابزون دارای 3 دانشگاه است که به ده‌ها هزار دانشجوی داخلی و صدها دانشجوی بین‌المللی آموزش می‌دهند. در ادامه به معرفی دانشگاه‌های ترابزون می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ترابزون

دانشگاه ترابزون (Trabzon University)

دانشگاه ترابزون یک دانشگاه دولتی است که در سال 2018 در شهر ترابزون تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 7 دانشکده، مراکز تحقیقاتی، علمی و کاربردی است. دانشگاه ترابزون طیف مختلفی از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان‌های ترکی و انگلیسی دانشجویان ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه ترابزون می‌توان به دانشکده حقوق، دانشکده علوم ورزشی و علوم اقتصادی و اداری اشاره کرد. دانشگاه ترابزون با تلاش‌های خود در عرصه‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی موفق به کسب رتبه 163 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 9173 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ترابزون به دلیل دولتی بودن این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های خصوصی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه ترابزون به طور متوسط 7000 لیر می‌باشد. در حال حاضر 13255 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از جمله پر طرفدارترین رشته‌های دانشگاه ترابزون فیزیوتراپی، حسابداری، رشته‌های مهندسی، حقوق تربیت معلم و… اشاره کرد. دانشگاه ترابزون یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که تحصیل در ترابزون را انتخاب می‌کنند.

نمایی-از-دانشگاه-کارادنیز-تکنیک

دانشگاه فنی کارادنیز (Karadeniz Technical University)

دانشگاه فنی کارادنیز یکی از مهم‌ترین مراکز تحصیلی در کشور ترکیه است. این دانشگاه در سال 1995 در ترابزون تاسیس شد. این دانشگاه دارای 12 دانشکده است و بیش از 49 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، 92 رشته در مقطع کارنشناسی ارشد و 61 رشته در مقطع دکتری را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 29000 دانشجو دارد. از مهم‌ترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه کارادنیز می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، معماری، رشته‌های مهندسی و… اشاره کرد. دانشگاه کارادنیز یکی از مهم‌ترین مراکز تحصیلی در کشور ترکیه به شمار می‌رود. دانشگاه کارادنیز در رتبه 26 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 2130 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه امکانات مختلف آموزشی و رفاهی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که از جمله این امکانات می‌توان به خوابگاه، کتابخانه، رستوران، امکانات ورزشی و… اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه کارادنیز نسبت به دانشگاه‌های خصوصی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه به رشته، مقطع و زبان تحصیل دانشجویان بستگی دارد. شهریه دانشگاه کارادنیز به طور متوسط سالانه از 3500 الی 16000 دلار متغیر است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه به شمار می‌رود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ترازون است. دانشگاه کارادنیز با عضویت در برنامه‌های مختلف تبادل دانشجویی فرصت تحصیل دانشجویان خود در بهترین دانشگاه‌های اروپا فراهم می‌کند.

دانشگاه اوراسیا (Eurasia University)

دانشگاه اوراسیا یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که در سال 2010 در شهر ترابزون تاسیس شد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده است و طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. زبان تحصیل در دانشگاه اوراسیا انگلیسی و ترکی است. رشته‌هایی مانند ژنتیک، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری، روانشناسی و رشته‌های مهندسی از پر طرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌باشند. دانشگاه اوراسیا موفق به کسب رتبه 6804 در سطح جهان و رتبه 145 در بین دانشگاه‌های ترکیه شده است. دانشگاه اوراسیا امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از جمله امکانات این دانشگاه می‌توان به خوابگاه، کتابخانه غنی، امکانات تغذیه، امکانات ورزشی و… اشاره کرد. دانشگاه اوراسیا با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس، امکان تحصیل دانشجویان خود در بهترین دانشگاه‌های اروپا را فراهم می‌کند. هزینه تحصیل در دانشگاه اوراسیا با توجه به خصوصی بودن این دانشگاه بالاتر از دانشگاه‌های دولتی ترابزون است. هزینه کلی تحصیل در دانشگاه اوراسیا را می‌توان از 350 الی 650 دلار در ماه برآورد کرد.

تحصیل در شهر ترابزون

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از پر طرفدارترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. این کشور دارای 81 استان است که در هر استان حداقل یک دانشگاه وجود دارد. تمامی دانشگاه‌های ترکیه میزبان دانشجویان بین‌المللی هستند. ترابزون یکی از شهرهای ساحلی شمال ترکیه است. ترابزون با وجود مناظر بکر و زیبا، دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های زندگی و تحصیل به صرفه و فضای آرام یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ترکیه به حساب می‌آید. شهر ترابزون شهری مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در شهری آرام و لذت بردن از طبیعیت هستند. ترابزون در سال‌های اخیر دانشجویان بین‌المللی زیادی را در دانشگاه‌های خود پذیرش کرده است. در این مقاله به بررسی تحصیل در ترابزون پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم. خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.