برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است ؟ راهنمای جامع تنظیم بودجه برای سفر

برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است

ترکیه از جمله کشور های توریست پذیری است که هر ساله تعداد زیادی از افراد تمایل دارند از آن دیدن کنند. سفر به ترکیه، با خاطرات فراموش ‌نشدنی و بازدید از چشم ‌انداز های خیره ‌کننده همراه خواهد بود اما باید چه مقداری پول برای سفر به ترکیه کنار گذاشت؟ مطمئنا هزینه سفر به یک کشور توریستی قابل توجه است و به عوامل فراوانی بستگی دارد. از این رو تصمیم گرفتیم در نوشته پیش رو، گوشه ای از این عوامل را بررسی کنیم تا متوجه شوید برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است .

برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است ؟

برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است ؟

  • هزینه اقامت در ترکیه را مد نظر قرار دهید.

برای آن که بخواهیم به این سوال که برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است پاسخ دهیم باید بگوییم، بخش عمده ای از هزینه های هر سفر به هزینه های اقامت مربوط می شود و سفر به ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوب است بدانید قیمت هتل یا هاستل در ترکیه، به میزان قابل توجهی به مکان و زمان سفر شما وابسته است.

علاوه بر آن خدمات ارائه شده در محل اقامت نیز روی این هزینه تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال در شهر های گردشگری محبوب ترکیه مانند استانبول و آنتالیا، اتاق‌ های میان ‌رده هتل بین 30 تا 100 دلار به ازای هر شب هزینه دارند. چنانچه می خواهید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، می ‌توانید از هاستل های کم هزینه تر در حاشیه شهر ها بهره ببرید.

  • از هزینه صرف غذا چشم پوشی نکنید.

یکی دیگر جوانب مهم که باید در هنگام برآورد هزینه‌ های سفر به ترکیه در نظر گرفته شود، هزینه صرف غذا است. به طور میانگین، هزینه صرف یک وعده غذای رستورانی در حدود 10 تا 20 دلار است که بسته به نوع رستوران و مکان آن متغیر است. اگر می خواهید تجربه متفاوتی داشته باشید، می توانید از صرف غذا های خیابانی لذت ببرید و کمتر هزینه کنید. با این روش شما به ازای هر وعده در حدود 5 تا 10 دلار پرداخت می کنید.

صرف یک غذای خیابانی (ساندویچ) بسته به نوع ساندویچ در حدود 5 تا 15 لیر ترکیه،  صرف ناهار، بسته به محل صرف و البته نوع ناهار از 15 تا 30 لیر ترکیه، صرف شام همانند صرف ناهار در حدود 15 تا 30 لیر ترکیه و صرف دسر در حدود 5 تا 7 لیر ترکیه قیمت دارد.

سفر به ترکیه

  • هزینه حمل و نقل و جابجایی در کشور ترکیه

در ادامه بررسی پاسخ سوال برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است باید بگوییم که هزینه حمل و نقل درون شهری، از دیگر عواملی است که شما باید آن را جز هزینه های سفر به ترکیه در نظر بگیرید. برای گردش داخل شهر، می ‌توانید از حمل و نقل عمومی، تاکسی ‌ها یا خدمات ویژه استفاده کنید. خوب است بدانید هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه مقرون به صرفه تر از گرفتن تاکسی بوده و شما باید به ازای هر سفر 1.5 دلار پرداخت نمایید.

  • بازدید از جاذبه ‌ها و نقاط گردشگری

ترکیه دارای جاذبه ‌های تاریخی شگفت ‌انگیز و دیدنی ‌های طبیعی بسیاری است. خوب است بدانید هزینه بازدید از این نقاط متفاوت است. شما برای بازدید از برخی مکان‌ ها، نیاز به پرداخت هزینه دارید در حالی که بازدید از دیگر مناطق رایگان است. به عنوان مثال، برای بازدید از مسجد ایاصوفیه در استانبول باید حدود 15 دلار هزینه نمایید و این هزینه برای بازدید از شهر باستانی افسوس در حدود 25 دلار است.

یکی از نقاط گردشگری جذاب ترکیه مسجد آبی است. این مسجد بسیار زیبا به علت کاشی های آبی رنگی که دارد به این نام شناخته شده است. مسجد آبی بین سال های 1609 تا 1616 ساخته شده است. حوضچه های کلسیمی پاموکاله نیز یکی از پدیده های طبیعی زیبای این کشور هستند.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه، شهر باستانی افسوس است که قدمت آن به سده 12 قبل از میلاد بر می گردد. این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بهتر است برای بازدید، ساعاتی را انتخاب کنید که ازدحام کمتری وجود دارد. می توانید از یک راهنما برای آشنایی بیشتر با شهر افسوس کمک بخواهید.

برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است

  • هزینه لذت بردن از سرگرمی های موجود

در کنار هزینه های مختلفی که شما هنگام سفر به ترکیه با آن ها رو به رو هستید، هزینه سرگرمی و تفریح نیز وجود دارد که بسیاری از توریست ها در ترکیه آن را پرداخت می کنند. گوشه ای از این مخارج عبارت اند از:

  • هزینه ورودی Gorge Walk و عکس گرفتن در آن: 5.50 لیر ترکیه
  • هزینه بازدید از شهر زیرزمینی: 8.00 لیر ترکیه
  • هزینه ورود به قلعه: 10 لیر ترکیه
  • هزینه ورود به موزه فضای باز گورمه: 20 لیر ترکیه
  • هزینه استفاده از حمام ترکی: 70 لیر ترکیه
  • هزینه پاراگلایدینگ: 240 لیر ترکیه در ترکیه
  • وجود هزینه های متفرقه

علاوه بر هزینه ‌های اصلی مشخص ‌شده در بالا، هزینه ‌های متفرقه دیگری هم وجود دارند که باید در هنگام برنامه ‌ریزی سفر به ترکیه به آن ها توجه کرد. این هزینه ها شامل مواردی مانند هزینه اخذ ویزا، هزینه دریافت بیمه مسافرتی و هزینه خرید انواع سوغاتی‌ ها هستند. خوب است بدانید شما باید برای اخذ ویزا ترکیه در حدود 60 دلار هزینه نمایید.

جمع بندی

ترکیه از کشورهای قدمت دار اروپایی-آسیایی محسوب می شود که هر ساله تعداد زیادی از بازدید کنندگان را مجذوب خود می کند. فرهنگ غنی و مکان های گردشگری تاریخی این کشور سبب شده افراد بخواهند حداقل برای یکبار در عمرشان، به آن سفر نمایند. برای سفر به این کشور رویایی لازم است شما بودجه مشخص شده ای را در نظر بگیرید و طبق آن برنامه ریزی کنید. با بررسی موردی برخی از هزینه های سفر به ترکیه سعی نمودیم مشخص نماییم برای سفر به ترکیه چقدر پول لازم است؟ تا بتوانید درست ترین تصمیم ها را اتخاد نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

admin
بدون دیدگاه
فهرست مطالب
پربازدید ترین ها
قیمت ویزای توریستی ترکیه
تبدیل ریال به لیر در استانبول
زراعت بانک ترکیه در تهران
مطالب مرتبط
بیمه دانشجویی ترکیه
دی ۲۷, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
هزینه تحصیل دکتری در ترکیه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه