021-91305905

کلاس آنلاین یا حضوری یوس؟ + هزینه‌ها

کلاس-یوس

فهرست مطالب

آزمون یوس، آزمونی برای جذب متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی در کشور ترکیه است. قبولی در این آزمون امکان تحصیل در رشته‌های پرطرفداری نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را برای متقاضیان فراهم می‌کند. با وجود این که آزمون یوس دانشگاه‌های ترکیه ساختار تقریبا یکسانی باهم دارند، ولی دانشگاه‌های ترکیه تا سال 2022 خود اقدام به برگزاری این آزمون می‌کنند. در صورتی که کنکور ایران به صورت متمرکز و یکسان برگزار خواهد شد. البته با توجه به تصویب قانون اخیر برای متمرکز شدن آزمون یوس، احتمال زیاد آزمون یوس در سال 2023 برای رشته‌های پرطرفدار به صورت متمرکز خواهد بود.

کلاس-یوس

آزمون یوس شامل چیست؟

آزمون یوس اغلب شامل 80 سؤال می‌باشد که حاوی 40 سؤال هوش، 35 سؤال ریاضی و 5 سؤال هندسه می‌باشد. البته در بعضی از دانشگاه‌ها سیاست برگزاری آزمون ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است تعداد سؤالات آزمون یوس دانشگاهی بیشتر و یا کمتر از 80 سؤال باشد. ضمناً زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون یوس هر دانشگاه، متفاوت می‌باشد. یعنی از 100 تا 120 دقیقه متغییر خواهد بود.

تاریخچه آزمون یوس

آزمون یوس که از سال 2011 توسط شورای آموزش عالی ترکیه، برای پذیرش دانشجویان بین المللی برنامه ریزی شده، تصمیماتی اتخاذ شد. هم اکنون پذیرش اغلب دانشگاه‌های ترکیه از این طریق این آزمون انجام می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که، انتخاب مجموعه‌ای حرفه‌ای و مجرب می‌تواند به شما در گرفتن نتیجه‌ای مطلوب کمک کننده باشد.

کلاس حضوری یوس

تجربه کلاس‌های حضوری یوس همیشه خبر از بازده بالا و تأثیر بیش‌تر نسبت به کلاس‌های آنلاین را می‌دهد. داوطلبینی که شیوه کلاس‌های حضوری را انتخاب می‌کنند، به این دلیل که در کلاس فضای پرسش و پاسخ قرار می‌گیرند و اساتید با مشکلات داوطلبان روبه رو هستند سریع‌تر می‌توانند در رفع مشکل آنها بکوشند. البته از اهمیت و مزایای کلاس‌های آنلاین نباید غافل شد.

مزایای-کلاس-یوس

مزایای کلاس حضوری یوس

۱- منظم شدن

نظم داشتن یکی از مواردی است که کلاس‌های حضوری برای ما به ارمغان می‌آورد، شاید برخی از دوستان به این موضوع اشاره کنند که کلاس آنلاین را هم می توان منظم برگزار کرد، اما توبیخی که در کلاس حضوری وجود دارد و همراه با تعهد اتفاق می افتد، بسیار متفاوت از آموزش آنلاین است.

کلاس حضوری که شما در طول سال مثلاً ۲۰ جلسه بصورت منظم در یک روز خاص و در یک ساعت خاص باید در آن کلاس حاضر باشید به مرور زمان شما را مجبور به برنامه ریزی می‌کند.

۲- مشارکت فعال

چون شما بصورت فیزیکی سر کلاس حاضر هستید مطمئناً مشارکت فعال‌تری دارید تا زمانی که بصورت مجازی آن دوره را می‌گذرانید و برخی مواقع این دوره مجازی لایو یا زنده نیست که همان ساعت با استاد در چت به بحث و گفتگو بپردازید و بیشتر بصورت دوره‌های غیر حضوری است.

۳- تجربیات جمعی زیاد

مطمئناً هر فرد تجربه خاص خود را در یک موضوع دارد مثلاً شما فرض کنید کلاسی در موضوع مدیریت برگزار شده و در آن افرادی وجود دارند که هر کدام در یک مجموع بعنوان مدیر فعالیت می‌کنند این می‌تواند یک فرصت فوق العاده برای یادگیری و استفاده از تجربیات دیگران باشد.

۴- آشنایی با افراد و ارتباطات

ارتباط با افراد در دنیای بی نظیر یونی لند  یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌تواند شمارا برای آزمون های دانشگاه های ترکیه آماده کند. این امکان در کلاس‌های حضوری کاملاً در دسترس است که می‌توان از عیب‌های بزرگ کلاس‌های مجازی را همین ارتباطات بر شمرد.

۵- سؤالات ذهنی

شما می‌توانید سؤالات ذهنی خود را در کسری از ثانیه بپرسید و جواب آن را از استاد و حتی هم کلاسیان با تجربه تر دریافت کنید این موضوع به شدت بر رضایت شما از کلاس تأثیر دارد.

۶- اجبار به نتیجه

برخی از دوستان همیشه گله مند هستند که ما نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم، مگر اینکه کسی باشد ما را مجبور کند. شاید به نظر شما این جمله مسخره باشد، ولی واقعاً افرادی وجود دارند که باید آنها را مجبور کنید تا نتیجه‌ای را حاصل کنند و  در این صورت رضایت بسیار بالاتری را از کلاس دریافت می‌کنند.

از مزایای کلاس‌های حضوری زیاد صحبت کردیم و به نظرم بهتر است که برخی از معایب این کلاس‌ها را هم برشمریم تا دوستان بهتر بتوانند قضاوت کنند.

معایب-کلاس-حضوری

معایب کلاس‌های حضوری یوس

۱- زمان و مکان مشخص

شاید خنده دار باشد، اما برخی از مواردی که بعنوان مزایا انتخاب شدند از طرفی خودشان عیب نیز هستند، مثلاً همین زمان و مکان مشخص که ما را منظم می‌کند، اما از سمتی بسیار ما را در چارچوب خاصی قرار می‌دهد که برخی از افراد بخاطر شرایط کاری نمی‌توانند آن را بپذیرند.

۲- هزینه‌های زیاد

مطمئناً هزینه‌های کلاس‌های حضوری بسیار بیشتر از کلاس‌های غیر حضوری و آنلاین است؛ زیرا شما باید افرادی را در یک مکان جمع کنید و یک استاد در آن مکان حاضر باشد در ساعتی خاص تا به همان افراد درس را یاد دهد و به همین دلیل هزینه‌ها بسیار بالاتر است.

۳- رفت و آمد

البته رفت و آمد را می‌توان جز هزینه‌های اضافه کلاس‌های حضوری به حساب آورد. اما این رفت و آمد امروزه خود معضلی است بسیار بزرگ و برخی مواقع باعث می‌شود شما قید کلاس حضوری را بزنید.

۴- احتمال حذف شدن

برخی از اساتید به هیچ وجه با افراد شوخی ندارند و اگر شما به دیر آمدن یا نیامدن سر کلاس ادامه دهید شما را از ادامه کلاس محروم می‌کنند که این هم باز هزینه‌های اضافه دیگری را به شما تحمیل می‌کند.

کلاس آنلاین یوس

کلاس‌های آنلاین چند سالی است که مخاطبان زیادی دارند و دانش آموزان در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این کلاس‌های آنلاین معمولاً از کلاس‌های حضوری راحت‌‌تر برگزار می‌گردد و تعداد زیادی از افراد مایل به استفاده از آن‌ها هستند. کلاس‌های آنلاین یوس موسسه‌ی یونی لند، به صورت فایل‌های ضبط شده‌ای هستند، که مداوم در حال آپدیت و بروزرسانی می‌باشند. البته موسسه یونی لند امکان رفع اشکال را برای افرادی که آموزش آنلاین را نیز انتخاب می‌کنند، قرار می‌دهد.

یونی-لند

مزایای کلاس آنلاین

1- به صرفه‌تر

کم هزینه بودن این کلاس‌ها نیز یکی از عواملی است که انعطاف پذیری کلاس‌های آنلاین را نشان می‌دهد. تجربه حضور در کلاس‌های آنلاین می‌تواند بی نظیر باشد. شاید کلاس‌های حضوری بیشتر مورد علاقه شما باشد، اما این را در نظر بگیرید که هزینه آن‌ها بالاتر است.

2- یادگیری فردی

کلاس‌های آنلاین این اجازه را به شما می‌دهد که بتوانید در هر کجا، هر زمان و هر طور که خواستید فرصت یادگیری فردی داشته باشید. اینکه اختیار زمان و مکان دست خودتان است، ویژگی فوق العاده کلاس آنلاین محسوب می‌شود. (منظور کلاس‌های از پیش ضبط شده است) در نتیجه می‌توانید هر طور که خواستید برنامه ریزی کنید. اگر یادگیری شما سریع است، پس مجبور نیستید که برای برگزاری کلاس صبر کنید.

اگر روش یادگیری شما کند و آهسته است، می‌توانید تا هر زمان که خواستید گوش دادن به کلاس‌ها را طولانی‌تر کنید؛ بدون اینکه فشار یا اجباری روی شما باشد. یکی از بزرگترین فواید یادگیری فردی این است که به شما اجازه می‌دهد توانایی خود را در یک درس خاص افزایش دهید و به ضعف‌هایتان غلبه و عزت نفس شما را نیز افزایش می‌دهد.

3- همان کلاس حضوری

در کلاس آنلاینی که در محیط‌هایی نظیر اسکای‌روم و بیگ‌بلو‌باتن برگزار می‌شود، کاربر مانند کلاس حضوری در کلاس حضور پیدا می‌کند و می‌تواند از استاد سوال کند و رفع اشکال نماید.

4- اتمام سریع‌تر دوره و صرف زمان کمتر

تعداد زیادی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر دنیا دوره های کوتاهی را به صورت آنلاین به شما پیشنهاد می‌کنند. به جای این که کلاس‌های آن‌ها در 16 جلسه برگزار شود، آن‌ها را به صورت آنلاین در 8 جلسه کامل می‌کنند. در واقع زمان شما نصف خواهد شد؛ زیرا در کلاس‌های حضوری بیشتر زمان بر حضور و غیاب و پرسش‌های متنوع دانش آموزان خواهد رفت. در بعضی از موارد نیز ممکن است کلاس‌های جدید هفته یک جلسه برگزار گردد. در نتیجه این فرصت را خواهید داشت که دوره مدنظر را زودتر به پایان برسانید.

5- نیاز نداشتن به رفت و آمد

استفاده از لوازم حمل و نقل برای رسیدن سر کلاس هم وقت شما را هدر می‌دهد و هم نیازمند هزینه می‌باشد. در نتیجه با کلاس‌های آنلاین مجبور به پرداخت این هزینه‌ها نیستید و با مشکلاتی مثل ترافیک، خرابی ماشین، بد بودن آب و هوا و … مواجه نمی‌شوید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کامپیوتر خود را روشن کرده و وارد کلاس شوید.

6- دسترسی به منابع

دانش آموزان می‌توانند به‌راحتی به منابع کلاس آنلاین در هر زمانی که بخواهند دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند چند درس را با یکدیگر سپری کنند. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارند، یک کامپیوتر و یک ارتباط اینترنتی می‌باشد تا بتوانند به چندین درس آنلاین دسترسی پیدا کنند. همچنین می‌توانند از مشاوره‌های یونی لند نیز برای انجام دادن تکالیف و خدمات تحصیلی بهره مند شوند.

7- درگیری با تکنولوژی

کلاس آنلاین نه تنها به بچه‌ها یاد می‌دهد که درس‌هایشان را به موقع انجام دهند، بلکه مهارت استفاده از تکنولوژی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه در این راه با نرم افزارها و عملکردهای اینترنت به طور گسترده‌تری آشنا می‌شوند.

8- برابری کامل

در کلاس‌های آنلاین اصلاً فرقی ندارد که جنسیت، نژاد، دین، مذهب، ملیت، سن و ظاهر افراد چگونه است و این یکی از بزرگترین مزایای کلاس آنلاین محسوب می‌شود. در نتیجه همه می‌توانند با خیال آسوده از این کلاس‌ها استفاده کنند.

9- افزایش تمرکز

از آن جایی که آموزش آنلاین به صورت فردی انجام می‌شود، در نتیجه کم‌تر پیش می‌آید که موضوعی حواس شما را از کلاس پرت کند و از آن عقب بمانید. در نتیجه تمرکز شما هنگام درس، نسبت به کلاس حضوری بیشتر خواهد بود.

معایب کلاس‌های آنلاین

1- کمبود تعامل اجتماعی

تعامل اجتماعی یک بخش مهم در تجربه افراد می‌باشد. حضور در کلاس فرصتی است که با افراد و دوستان جدید آشنا شوید که این امر در مهارت‌های اجتماعی شما بسیار تأثیر گذار است. همچنین می‌توانید در بحث‌های کلاس شرکت کنید و دیدگاه‌های جدیدی به دست بیاورید که انجام آن در کلاس‌های آنلاین خیلی کمرنگ خواهد بود.

2- اعتبار کم

ممکن است که بسیاری از افراد ساعت‌ها در فرمت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، اما بسیاری از سازمان‌ها هنوز به اطلاعات، علم و آگاهی افراد فارغ التحصیل از کلاس آنلاین اعتماد کافی ندارند و آن‌ها را با افرادی که کلاس‌های حضوری سپری کردند، مقایسه می‌کنند. در نتیجه می‌توان این را یکی از نقاط منفی کلاس‌های آنلاین دانست.

3- نیازمند مسئولیت پذیری فردی

اینکه چه زمانی تکالیف‌تان را انجام دهید، چه زمانی به کلاس مراجعه کنید یا چه زمانی آن را به پایان برسانید. همه این‌ها به تصمیم خود شما بستگی دارد. در نتیجه باید بلد باشید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید.

هزینه-کلاس-های-حضوری-و-آنلاین-یونی-لند

هزینه کلاس‌های یوس حضوری و آنلاین

تمامی موسساتی که پای در عرصه برگزاری کلاس‌های یوس می‌کند. طبیعتاً با توجه به سطح اساتید، تجربه مشاورین و برنامه‌های راهبری که در نظر دارند، هزینه‌های متفاوتی هم دارند. البته لازم به ذکر است که، هزینه کلاس‌های حضوری و آنلاین تفاوت‌های مشهودی باهم دارند. طبیعی است که این تفاوت قیمت به مزایا و معایب کلاس‌های باز می‌گردد. برای اطلاع از آخرین قیمت کلاس‌های حضوری و آنلاین یونی‌لند با شماره 02191305905 تماس بگیرید.

کلاس یوس در ارومیه

انتخاب منبع و موسسه یا آموزشگاهی که بتواند آموزشهای اصولی را با توجه به نقاط ضعف و قدرت داوطلب، ارائه دهد و از به روز ترین منایع، تجهیزات آموزشی و اساتید مجرب برخوردار باشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این مورد و موضوع در کلاس‌های یوس ارومیه رعایت شده و داوطلبین می‌توانند در دوه هایی با شرایطی که هر موسسه در نظر گرفته شرکت کنند و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسند.

کلاس حضوری یوس تبریز

کلاس یوس تبریز امکاناتی را برای افراد متقاضی در نظر گرفته که دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد و به سفر کردن به ترکیه نیست. شما می‌توانید با هزینه بسیارمناسب‌تری نسبت به کلاس‌های ترکیه، در شهر زیبای تبریز مشغول به آموزش شوید. آگاه باشید در این مسیر بسیار هوشیارانه عمل کنید.

کلاس حضوری یوس درتهران و کرج

موسسه‌ها در کرج و تهران اغلب در دوره‌های خود، کتاب‌ها و منابعی را که تدریس می‌کنند، شمارا تا حد زیادی به آزمون یوس ترکیه، میزان سختی و مسائل چالش برانگیز آن آشنا می‌کند. شما می‌توانید در ابتدا با کمی تحقیق و بررسی در انتخاب موسسه‌ای که نتیجه‌های خوبی در آزمون‌های یوس داشته، کاملاً هوشیارانه عمل کرده و خودتان در مقام اول با انتخاب راهی مناسب مشاور خودتان باشد. اگر مایل به شرکت در کلاس حضوری یوس تهران در موسسه یونی‌لند هستید، برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کلاس-یوس-یونی-لند

جمع بندی

همان طور که دیدید کلاس‌های آنلاین و حضوری یوس مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. پس بهتر است بسته به نوع شخصیت خود، مدل یادگیری و همینطور با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، تصمیم گیری مناسب داشته باشید تا موفق‌تر عمل کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

در موسسه یونی لند هم کلاس‌های آنلاین و هم حضوری YOS برگزار می‌شود و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد، شاید برخی از دوستان اهل اینترنت و کلاس‌های مجازی شاید بیشتر طرفدار این نظریه باشند که دوره کلاس‌های حضوری به پایان رسیده و ما باید تمام کلاس‌ها را غیر حضوری و بصورت آنلاین شرکت کنیم. اما چیزی که در دنیا دیده می‌شود اینگونه نیست؛ چرا که هم کلاس حضوری و هم غیر حضوری هر دو مخاطب خاص خود را دارد و هرکدام بصورتی برای برخی جذاب هستند.

پس این موضوع که فکر کنیم کلاس‌های حضوری از بین می‌روند اشتباه است؛ بلکه این کلاس‌ها به واسطه اینترنت و وبسایت های آموزشی کم رنگ ‌تر می‌شوند ولی همچنان شرکت کنندگانی هستند که کلاس‌های حضوری را ترجیح می‌دهند. در هر صورت ما در موسسه یونی لند آماده برگزاری کلاس های آنلاین و حضوری یوس هستیم. در صورت تمایل به ثبت‌نام از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما در تماس باشید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.