ویزای توریستی سه ماهه ترکیه

ویزای توریستی سه ماهه ترکیه | هزینه ویزای توریستی ترکیه

اشتراک گذاری:

اگر قصد دارید برای ویزای الکترونیک ترکیه اقدام کنید، باید از زمان بندی مناسبی برخوردار شوید تا در روزی که قصد سفر دارید با تاخیر های غیر ضروری روبرو نشوید. تنها راه جلوگیری از تاخیر ها، آشنایی با زمان پردازش ویزای توریستی سه ماهه ترکیه است. درخواست ویزای الکترونیک برای شهروندان کشور های واجد شرایط آسان است؛ اما اگر زمانبندی را اشتباه در نظر بگیرید، ممکن است برنامه ‌های شما بهم بخورد. این مقاله شامل اطلاعاتی درباره ویزای الکترونیک ترکیه، زمان پردازش و سایر اطلاعات مرتبط است. پس پیشنهاد می شود تا انتهای آن ما را همراهی کنید.

شرایط اخذ ویزای الکترونیکی

ویزای توریستی سه ماهه ترکیه

ضوابط و الزامات ویزا و ورود ممکن است در هر لحظه تغییر کند؛ بنابراین توصیه می‌ کنیم تمام مسافران با سفارت یا کنسولگری محلی خود تماس بگیرند تا اطلاعات جدید را به دست آورند. شما می ‌توانید برای درخواست ویزای الکترونیک آنلاین اقدام کنید؛ اما باید حداقل دو هفته قبل از رفتن به مقصد وقت بگذارید تا ویزای توریستی سه ماهه ترکیه صادر شود. برای درخواست ویزای الکترونیک و ورود به ترکیه گذرنامه شما باید:

  • حداقل شش ماه بعد از تاریخ ورود اعتبار داشته باشد.
  • حداقل یک برگ خالی در گذرنامه برای ورود و خروج وجود داشته باشد.

مدت زمان ویزای توریستی

برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌ کنند، ویزای گردشگری استاندارد امکان اقامت تا ۹۰ روز در دوره‌ ۱۸۰ روزه، یا به عبارت دیگر ویزای توریستی سه ماهه ترکیه را ارائه می ‌دهد. ما مفهوم دوره ۱۸۰ روزه و تأثیر آن بر مدت اقامت شما را توضیح خواهیم داد. لازم به ذکر است که تجاوز به مدت اقامت مجاز ممکن است منجر به جریمه یا محدودیت ‌های ویزایی در آینده شود؛ بنابراین برنامه ‌ریزی دقیق مورد نیاز است.

هزینه ویزای ترکیه

هزینه ‌های ویزا می‌ توانند در هر لحظه تغییر کنند و وابسته به شرایط سیاسی منطقه باشند. به طور معمول، هزینه ویزای الکترونیک بین 91 تا 137 دلار خواهد بود. البته این هزینه به تابعیت شما نیز بستگی دارد.

ویزای الکترونیکی ترکیه

ویزای الکترونیکی ترکیه

دولت ترکیه در تاریخ ۱۷ آپریل ۲۰۱۳، ویزای الکترونیک ترکیه را راه ‌اندازی کرد. این ویزا توسط وزارت امور خارجه ترکیه صادر می‌ شود و یک مدرک دیجیتالی است. شهروندان خارجی ای که می ‌خواهند برای گردشگری، سفر های کوتاه کاری یا حتی برای تردد، ویزا دریافت کنند، نیازی نیست که به سفارت ترکیه در کشور های مورد نظر خود برای درخواست ویزای الکترونیک مراجعه کنند. آن ‌ها می ‌توانند بعد از پر کردن درخواست آنلاین با گوشی ‌های هوشمند خود و ضمیمه کردن اسناد لازم، درخواست‌ آنلاین خود را ارسال کنند. ویزای الکترونیک تنها چند دقیقه زمان می ‌برد و برای ۹۰ روز معتبر است، به شرطی که ویزای توریستی سه ماهه ترکیه صادر شود.

مدت زمان صدور ویزای الکترونیکی

پس از تکمیل و ارسال فرم درخواست آنلاین، وزارت امور خارجه حدود 1-3 روز نیاز دارد تا آن را پردازش کند. اگر شانس شما خوب باشد، ممکن است ویزای الکترونیک در 19 ساعت به ایمیلتان ارسال شود.

با این حال، توجه داشته باشید که مسافران باید از ویزای الکترونیک برای ورود به ترکیه در یک ماه و حداکثر سه ماه پس از تأیید و صدور آن استفاده کنند. آن ها همچنین باید پس از ورود به ترکیه در فرودگاه یک گواهینامه بهداشتی ارائه دهند.

انواع ویزای الکترونیکی ترکیه

ویزای گردشگری: این ویزا برای شهروندان خارجی که برای تعطیلات یا بازدید از خانواده و دوستان  به ترکیه سفر می کنند است.

ویزای تجاری: این ویزا برای افرادی است که برای منافع تجاری به ترکیه سفر می کنند.

توجه داشته باشید که ویزای الکترونیکی فقط برای گردشگری و تجارت است و برای هیچ هدف دیگری نیست. اگر برای هدف دیگری به مدرک سفری نیاز دارید، به سفارت ترکیه در کشور خود مراجعه کنید تا بتوانید برای یک ویزای متفاوت درخواست دهید.

همچنین توجه داشته باشید که مسافران ترانزیت نیازی به دریافت ویزای الکترونیکی ندارند تا زمانی که قصد خروج از فرودگاه را نداشته باشند.

پس از تکمیل و ارسال فرم درخواست آنلاین، وزارت امور خارجه بین ۱ تا ۳ روز زمان برای پردازش آن نیاز دارد. اگر شانس با شما باشد، ممکن است ویزای الکترونیکی خود را در ۱۹ ساعت دریافت کنید.

مدت زمان ویزای تجاری

مدت زمان ویزای تجاری

اگر برای اهداف تجاری به ترکیه سفر می ‌کنید، مدت اقامت شما بستگی به نوع ویزای تجاری دریافتی دارد. ما در مورد انواع دسته‌ بندی ‌های ویزای تجاری و دوره اعتبار هر یک صحبت خواهیم کرد. حائز اهمیت است که مدت اقامت شما با الزامات ویزا همخوانی داشته باشد تا از هر گونه پیچیدگی حقوقی جلوگیری شود.

مدت زمان ویزای تحصیلی

برای دانشجویانی که در ترکیه درس می ‌خوانند، مدت اقامت آن ها توسط مدت برنامه تحصیلی آن ها تعیین می ‌شود. ویزای توریستی سه ماهه ترکیه به دانشجویان امکان می ‌دهد مدت زمان حضور آن ‌ها در کشور را تا سه ماه که معمولاً با مدت برنامه تحصیلی همخوانی دارد، تمدید کنند. این اقدام به دانشجو ها اجازه می‌ دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود، زمان کافی برای پیش‌ بردن مسائل مربوط به تحصیلات و دیگر فعالیت ‌هایشان در نظر بگیرند. با این وجود، در صورت نیاز به اقامت بیشتر، باید اقدامات لازم برای تمدید ویزای توریستی خود را انجام دهند یا از انواع دیگری از ویزا استفاده کنند.

جمع بندی

ویزای توریستی سه ماهه ترکیه از شهروندان خارجی، فرصتی برای سفر به این کشور به مدت سه ماه و استفاده از جاذبه ‌های گردشگری و فرهنگی آن فراهم می ‌آورد. این ویزا به افراد اجازه می ‌دهد تا در هر بار ورود به ترکیه حداکثر سه ماه اقامت داشته باشند اما با امکان تمدید آن، این مدت اقامت قابل تمدید خواهد بود. از طریق تمدید ویزا، افراد می‌ توانند فرصتی برای کشف و شناخت عمیق‌ تر از فرهنگ و زیبایی ‌های ترکیه داشته باشند و به تجربه ‌های گردشگری متنوع و جذابی دست یابند.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط