021-91305905

معرفی دانشگاه آرل + شهریه ۲۰۲۱، بورسیه

دانشگاه آرل استانبول (Istanbul Arel University)

  • مقطع

    کاردانی/کارشناسی

  • سال تاسیس

    2007

  • مورد تایید وزارت علوم

    خیر

  • مورد تایید وزارت بهداشت

    خیر

  • نحوه پذیرش

    یوس

  • نوع دانشگاه

    خصوصی

  • شماره تماس

    2735 850 850 90+

  • رنکینگ جهانی

    4652

  • وب سایت

    www.arel.edu.tr/en

  • رنکینگ ملی

    85

  • شهر

    استانبول

  • خوابگاه

    1

فهرست مطالب

معرفی دانشگاه آرل + شهریه ۲۰۲۱، بورسیه

دانشگاه آرل استانبول یک دانشگاه پایه خصوصی است که در سال 2007 توسط بنیاد آموزشی کمال گوزوکارا تاسیس شد. این بنیاد از دهه 1990 در روند آموزشی کودکان خردسال ترکیه مشارکت داشته است. آن‌ها اکنون بیش از دو دهه است که پیش دبستانی، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را تاسیس و مدیریت کرده‌اند. در سال 2007، زمانی که تصمیم گرفتند ماموریت خود را به مرحله بعدی ارتقا دهند، دارای 17 سال تجربه در زمینه آموزش بودند.

امروزه دانشگاه آرل استانبول یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است.

دانشگاه آرل استانبول از بدو تاسیس تاکنون با چشم اندار یک دانشگاه در سطح جهانی عمل می‌کند. این دانشگاه در این زمینه و با آگاهی از تغییرات جهان در حال توسعه، به پیشرفت و تنوع بخشیدن به روابط بین‌الملل اهمیت زیادی می‌دهد. دفتر بین‌المللی دانشگاه آرل به همین منظور تاسیس شده است. در این راستا، این دانشگاه از سال 2009 پذیرای دانشجویان بین‌المللی بوده است.

دانشگاه آرل استانبول، درحالی که به سرعت درحال رشد بوده است، با دانشگاه‌های کشورهای خارج از منطقه آموزش عالی اروپا همکاری کرده و مقدمات پذیرش دانشجو از طریق این دانشگاه‌ها را فراهم می‌کند. در این زمینه، اهداف اصلی دفتر بین‌المللی شامل افزایش فرصت‌ها برای تقویت همکاری با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، آفریقا، خاورمیانه، ژاپن و چین است.

ماموریت دانشگاه آرل استانبول شامل ارائه بهترین آموزش بدون تبعیض برای همه دانشجویان است و دفتر بین‌المللی این ماموریت را در زمینه بین‌المللی بر عهده می‌گیرد.

دانشگاه آرل استانبول از 6 دانشکده، 2 مدرسه حرفه‌ای و 2 موسسه تشکیل شده است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌‌ها را در مقاطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. درحال حاضر حدود 10000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و حدود 430 استاد و محقق توسط این دانشگاه استخدام شده‌اند.

موقعیت مکانی

استانبول (تلفظ ترکی: [isˈtanbuɫ]) در منطقه مرمره ترکیه قرار دارد و یکی از 81 استان جمهوری ترکیه است. این استان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین استان کشور ترکیه است. این شهر از نظر تاریخی، اجتماعی و فرهنگی یکی از شهرهای مطرح جهان است و از نظر توسعه اقتصادی در رتبه 34 جهان قرار دارد.

استانبول در شمال غربی ترکیه، در متداد ساحل مرمره و تنگه بسفر در اطراف شاخ طلایی واقع شده‌است. آب و هوای این شهر تحت تاثیر آب و هوای بارانی منطقه دریای سیاه و آب و هوای معتدل منطقه دریای مدیترانه است. بارش برف در فصل زمستان در این شهر رایج است و معمولا ناشی از هوای سردی است که از سمت بالکان وارد می‌شود.

استانبول یک شهر بین قاره‌ای است، قسمت اروپایی آن روملی و قسمت آسیایی آن آناتولی نامیده می‌شود. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. در سال‌های اخیر با کشف یافته‌های باستان شناسی و حفاری غار یارمبورگاز مشخص شد که آثار اولیه انسان در این منطقه به 400000 سال پیش باز می‌گردد.

از سال 1517 میلادی تا سال 1924 میلادی همزمان با حکومت عثمانی‌ها این شهر مرکز جهان اسلام بود. علاوه بر این در بین سال‌های 1453 تا 1922 این شهر پایتخت کشور ترکیه بود. با انتقال پایتخت به آنکارا در 13 اکتبر 1923، شهر استانبول حاکمیت خود را از دست داد اما همچنان مرکز تجارت، صنعت، حمل و نقل، گردشگری، آموزش، فرهنگ و هنر است.

آشنایی با دانشگاه آرل استانبول

دانشگاه آرل یکی از دانشگاه‌های خصوصی شهر استانبول است که در سال 2007 توسط کمال گوزوکارا تاسیس شد. این دانشگاه رشته‌های پزشکی و بهداشت را در پردیس سویزلیبا، رشته‌های فنی_مهندسی و علوم انسانی را در پردیس کمال گوزوکارا و رشته‌های فنی حرفه‌ای را در پردیس صفاکوی ارائه می‌دهد. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است.

در حال حاضر احمد ارکان گگز (Ahmet Ercan Gegez) ریاست این دانشگاه را بر عهده دارد. پروفسور آیشه آکیول یکی دیگر از اساتید دانشگاه آرل است و در سال 2021 جایزه دستاورد برجسته سازمان YÖK را دریافت کرد.

دانشگاه آرل دارای بهترین امکانات برای تحصیل دانشجویان در رشته‌های مختلف است و همچنین آزمایشگاه‌های بسیار مجهزی دارد. این دانشگاه بسیاری از فرصت‌های کارآموزی را در شرکت‌های چند ملیتی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشگاه آرل با بیش از 2500 شرکت در سراسر جهان همکاری دارد که یکی از آن‌ها مرسدس است و دانشجویان می‌توانند گواهی نامه‌های آموزشی را به عنوان اثبات سابقه کار از این شرکت‌ها دریافت کنند.

دانشگاه آرل کشور ترکیه عضو معاهده بولونیا و اِراسموس است و دانشجویان می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان این دانشگاه فرصت رفت و آمد آسان به ایران و نیز کار دانشجویی در حین تحصیل نیز دارند.

سایر امکانات دانشگاه آرل استانبول عبارتند از؛ سالن‌های کنفرانس، سالن‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری، رستوران و کافه تریا، کلوب‌های دانشجویی، کتابخانه‌ها، بانک و غیره.

رنکینگ دانشگاه آرل استانبول

این دانشگاه جزو دانشگاه‌های جوان و تازه تأسیس در کشور ترکیه است و توانسته جایگاه خوبی را در میان دانشگاه‌های ترکیه به دست آورد. این دانشگاه در سال 2021 در هیچ یک از مجلات معتبر رنکینگ‌بندی دانشگاه‌ها، رتبه‌ای را کسب نکرده است.

دانشکده‌­های دانشگاه آرل استانبول

دپارتمان‌های دانشگاه آرل شامل؛ دانشکده علوم و ادبیات، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده ارتباطات، دانشکده فنی_مهندسی و معماری، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده زبان‌های خارجی، هنرستان فنی‌ حرفه‌ای و موسسه تحصیلات تکمیلی است.

دانشکده پزشکی

این دانشکده در سال 2012 تاسیس شد و پروفسور انور دوران (Enver DURAN) به عنوان رئیس موسس این دانشکده انتخاب شد. در حال حاضر دکتر مصطفی جم اوزل (Mustafa Cem UZAL) سرپرست این دانشکده است. دانشکده پزشکی در سال تحصیلی 2021_2020 با پذیریش اولین دانشجویان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

دانشکده علوم و ادبیات

دانشکده علوم و ادبیات دانشگاه آرل به منظور انجام فعالیت‌های علمی در یک ساختار معین تاسیس شد. چشم‌انداز دانشکده علوم و ادبیات پرورش دانشجویانی است که می‌توانند جهانی بیندیشند و مجهز به دانش و مهارت باشند. دانشجویان مقاطع مختلف در این دانشکده با مطالعات علمی آشنا می‌شوند و در مسیر تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی و فناوری، پذیرای پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها قرار می‌گیرند.

در حال حاضر سرپرست دانشکده علوم وادبیات پروفسور ارگل بربر (Ergül BERBER) است. بخش علوم اجتماعی این دانشکده شامل؛ گروه‌های زبان و ادبیات ترکی، روانشناسی، مترجمی و جامعه‌شناسی است. بخش علوم این دانشکده شامل؛ گروه‌های ریاضی، علوم کامپیوتر، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک است.

در بخش‌های زبان و ادبیات ترکی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، آموزش مقدماتی انگلیسی اختیاری است. برای دانشجویان رشته‌های ریاضی، علوم کامپیوتر، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک این آموزش مقدماتی اجباری است. به منظور پیشرفت دانشجویان در عرصه‌های بین‌المللی، دوره‌های زبان انگلیسی پیشرفته و انگلیسی حرفه‌ای در طول شش ترم تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.

امکان تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی از طریق قرارداد اراسموس پلاس برای دانشجویان این دانشکده فراهم است. دانشجویان در صورت کسب موفقیت لازم و در صورت تمایل می‌توانند با انتخاب رشته‌های دو گرایشی یا فرعی در دو گروه مجزا به تحصیل خود ادامه دهند. دانشجویان در صورت کسب ملاک‌های لازم پس از تحصیل در مقطع کارشناسی، می‌توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد (با پایان‌نامه یا بدون پایان‌نامه) شده و ادامه تحصیل دهد.

دانشکده هنرهای زیبا

این دانشکده در سال تحصیلی 2009_2008 در پردیس کمال گوزوکارا تاسیس شد، و در حال حاضر سرپرست این دانشکده پرفسور Selahattin Ganiz است. چشم‌انداز دانشکده هنرهای زیبا پرورش ذهن‌های جوان حساس، بردبار و مشتاق است که مدرنیته، نوآوری و اصالت را نادیده نمی‌گیرند. در حال حاضر دو رشته‌ی طراحی گرافیک و طراحی مد و لباس در این دانشکده تدریس می‌شود. این دانشکده قصد دارد بزودی رشته‌های جدیدی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه کند، از جمله:

کارتون و انیمیشن
گاسترونومی
طراحی مد و پارچه
طراحی گرافیک

زبان آموزشی در این دانشکده ترکی است اما تمام دروس با یک سیستم پشتیبانی از زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. همچنین دانشجویان این فرصت را دارند با انتخاب دو رشته متفاوت مدرک دوم کسب کنند.

کارتون و انیمیشن
گاسترونومی
طراحی مد و پارچه
طراحی گرافیک

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت

این دانشکده در پردیس کمال گوزوکارا قرار دارد و در حال حاضر پروفسور Ayşe Yiğit ŞAKAR سرپرستی این دانشکده را برعهده دارد. چشم‌انداز دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت پرورش افرادی کارآفرین، دموکرات، توانمند در تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل، حامی حقوق بشر، دارای اعتماد بنفس و مفید برای جامعه است.

رشته‌های امورمالی و بانکی، مدیریت هوانوردی، مدیریت بازرگانی، حسابداری و مدیریت مالی، علوم سیاسی و مدیریت دولتی، مدیریت سفر و گردشگری، تجارت و امور مالی بین‌المللی، مدیریت لجستیک، روابط بین‌الملل و سیستم‌های مدیریت اطلاعات در این دانشکده به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند.

دانشجویان این دانشکده فرصت شرکت در برنامه تبادل دانشجوی اراسموس و تحصیل در کشورهای اروپایی را نیز دارند. علاوه بر آن هر دانشجو می‌تواند به طور همزمان در دو رشته تحصیل و آزموش‌های بین‌رشته‌ای دریافت کند.

دانشگاه آرل استانبول

دانشکده ارتباطات

ارتباطات یکی از کهن‌ترین تلاش‌های انسان برای ایجاد ارتباط با دیگران، پرسش از دیگران و رفع نیازهای اساسی خود است. بدون ارتباطات نمی‌توان آثار هنری و متون ادبی و علمی را که به عنوان میراث مشترک بشریت پذیرفته شده‌است، به نسل‌های بعدی منتقل کرد. چشم‌انداز دانشکده ارتباطات ارزیابی و بررسی این رشته‌ی تحصیلی براساس اصول علمی و با روش‌ها و تکنیک‌های خاص است.

دانشکده ارتباطات دانشگاه آرل استانبول در 2007 تاسیس شد و در حال حاضر پروفسور Ayhan BİBER سرپرست این دانشکده است. رشته‌های روزنامه‌نگاری، سینما و تلویزیون، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه‌های نوین و ارتباطات و طراحی ارتباطات تصویری در این دانشکده ارائه می‌شوند.

دانشکده فنی_مهندسی و معماری

دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه آرل استانبول در سال 2008 تاسیس شد. رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنعتی، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری، معماری داخلی و طراحی محصولات صنعتی در این دانشکده ارائه می‌شود. چشم‌انداز دانشکده مهندسی و معماری آموزش و پروش دانشجویان در مهارت‌های فنی، اجتماعی، رهبری، همکاری و رعایت اخلاق حرفه‌ی است.

در حال حاضر پروفسور Didem BAŞ سرپرست این دانشکده است. اعضای هیئت علمی این دانشکده 27 درصد استاد تمام، 5 درصد دانشیار و 68 درصد استادیار هستند و از دانشگاه‌های معتبر جهان فارغ التحصیل شده‌اند.

دانشکده زبان‌های خارجی

در حال حاضر دانشیار Yıldıray ÇEVİK، سرپرستی دانشکده زبان‌های خارجی را بر عهده دارد. چشم‌انداز دانشکده زبان‌های خارجی انتقال دانش و ارتباط با سایر کشورهای جهان از طریق زبان و پرورش دانشجویانی پژوهشگر و با اعتماد بنفس است. دوره‌های زبان انگلیسی در این دانشکده به دو گروه دوره‌ی اجباری مقدماتی و دوره‌ی پس از آمادگی تقسیم می‌شوند.

آموزش زبان در این دانشکده با روش‌های دانشجو محور مانند CLT و براساس مدل‌های آموزشی مبتنی بر استانداردهای CEF (چارچوب مشترک اروپایی) است.

دانشکده علوم بهداشت

این دانشکده در سال 2009 در پردیس سِویزلیبا افتتاح شد. چشم‌انداز دانشکده علوم بهداشت ارائه آموزش با کیفیت، کمک به تحول اجتماعی، حمایت از تحقیق و نوآوری و توسعه کادر متخصص بهداشت و درمان است. هیئت علمی این دانشکده شامل 6 استاد تمام، 3 دانشیار، 13 دکتر، 16 مدرس و 13 دستیار پژوهشی است. رشته‌های تغذیه و رژیم غذایی، رشد کودک، فیزیوتراپی و توانبخشی، پرستاری، شنوایی شناسی، مدیریت سلامت و خدمات اجتماعی در این دانشکده ارائه می‌شوند.

دانشجویان این دانشکده در چارچوب برنامه اراسموس می‌توانند در کشورهای طرف قرارداد، به ویژه در آلمان، دوره‌های کارآموزی را انجام دهند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی امکان کار در کشورهایی که کمبود پرسنل بهداشتی وجود دارد را دارند.

رشد کودک
مدیریت سلامت
پرستاری
تغذیه و رژیم غذایی
فیزیوتراپی و توان‌بخشی
مددکاری اجتماعی

دانشکده تحصیلات تکمیلی

چشم‌انداز دانشکده تحصیلات تکمیلی ترکیب دانش با نوآوری، خلاقیت، سخت‌کوشی است. دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آرل 29 رشته کارشناسی ارشد، 6 رشته دکتری و 1 رشته مهارت در هنر را ارائه می‌دهد. در حال حاضر پروفسور علی اکدمیر (Ali AKDEMİR)، سرپرست این دانشکده است.

دانشکده فنی و حرفه‌ای

چشم‌انداز دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه آرل پرورش نیروی کار حرفه‌ای و واجد شرایط در رشته‌های بهداشتی، فنی و اجتماعی است. در حال حاضر پروفسور باتسین کاواک است و 41 رشته در این دانشکده ارائه می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و دوره‌های کارآموزی از مزایای تحصیل در این دانشکده است. دانشجویان فارغ التحصیل این دانشکده می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز اقدام کنند.

پردیس‌ها

 این دانشگاه روند آموزشی خود را در پردیس Kucukceme-sefakoy  آغاز نمود. بعدا در سال 2010، پردیس Buyukcekme تاسیس شد و بسیاری از مدارس فنی و حرفه‌ای و آزمایشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار گرفت. پردیس دیگری به تازگی در Cevizlibag تاسیس شده است که شامل دانشکده علوم بهداشتی و دانشکده پزشکی است. تمامی این دانشکده‌ها در قسمت اروپایی استانبول واقع شده‌اند. برخی از این دانشکده‌ها در مکان‌های مرکزی‌تر و برخی در مناطق حومه شهر واقع شده‌اند.

دانشکده‌ها

دانشکده ارتباطات

  • سینما و تلویزیون
  • روزنامه نگاری
  • رسانه‌های جدید و ارتباطات
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • طراحی ارتباطات بصری

دانشکده اقتصادی و علوم اداری

  • حسابداری و مدیریت مالی
  • مدیریت هوانوردی
  • بانکداری و مالی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدریریت بازرگانی (انگلیسی)
  • لجیستیک و حمل و نقل بین‌المللی
  • روابط بین‌الملل (انگلیسی)
  • روابط بین‌الملل
  • سیستم‌های اطلاعات و مدیریت دولتی
  • املاک و مستغلات و ارزیابی دولتی دارایی
  • میدیریت گردشگری و هتل‌داری
  • تجارت و امور مالی بین‌المللی (انگلیسی)

دانشکده فنی مهندسی و معماری

  • مهندسی زیست پزشکی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق و الکترونیک (انگلیسی)
  • طراحی صنعتی
  • مهندسی صنایع
  • معماری داخلی
  • مهندسی مکانیک

دانشکده هنرهای زیبا

  • کارتون و انیمیشن
  • گاسترونومی
  • طراحی مد و پارچه
  • طراحی گرافیک

دانشکده پزشکی

  • پزشکی

دانشکده علوم و هنر

  • ریاضایت و علوم کامپیوتر
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (انگلیسی)
  • روانشناسی
  • جامعه شناسی
  • ترجمه و تفسیر (ترکی – انگلیسی) (انگلیسی)
  • ربان و ادبیات ترکی

مدرسه آموزش عالی حرفه‌ای

  • حسابداری و مالیات
  • فناوری هواپیما
  • هوشبری
  • انگلیسی کاربردی و ترجمه
  • بازسازی معماری
  • بانکداری و بیمه
  • مدیریت بازرگانی
  • رشد کودک
  • خدمات کابین هواپیما
  • مدیریت هواپیما
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • فناوری ساخت و ساز
  • آشپزی
  • فناوری پروتز دندان
  • برق
  • فناوری الکترونیک
  • طراحی مد
  • کمک‌های اولیه و اورژانس
  • طراحی گرافیک
  • مدیریت موسسات بهداشتی
  • مدیریت منابع انسانی
  • تجرت بین‌الملل
  • طراحی جواهرات
  • لجیستیک
  • ماشین آلات
  • اسناد پزشکی و دبیرخانه
  • تکنیک‌های تصویر برداری پزشکی
  • روش‌های آزمایشگاهی پزشکی
  • بهداشت و ایمنی کار
  • بهداشت دهان و دندان
  • فیزیوتراپی
  • فناوری‌های چاپ و انتشار
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • برنامه نویسی رادیو و تلویزیون

مدیریت گردگشگری وهتل‌داری

رشته‌های دانشگاه Arel

رشته‌هایی که در سال 2021 در دانشگاه آرل ارائه شدند به شرح زیر است:

  • پزشکی
  • امور مالی و بانکی
  • مدیریت هوانوردی
  • کسب و کار
  • تجارت
  • مدیریت تدارکات
  • حسابداری و مدیریت مالی
  • علوم سیاسی و مدیریت دولتی
  • روابط بین‌الملل
  • تجارت و امور مالی بین‌المللی
  • سیستم‌های مدیریت اطلاعات
  • روزنامه‌نگاری
  • طراحی ارتباط بصری
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • سینما و تلویزیون
  • سانه‌های نوین و ارتباطات
  • کارتون و انیمیشن
  • غذا و هنر آشپزی
  • طراحی گرافیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی الکترونیک و برق
  • مهندسی صنایع
  • معماری داخلی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • معماری
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • رشد کودک
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • پرستاری
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • خدمات اجتماعی
  • زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک
  • مترجمی
  • روانشناسی
  • جامعه‌شناسی
  • زبان و ادبیات ترکی
  • عدالت
  • سلامت دهان و دندان
  • بی‌هوشی
  • بانک و بیمه
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • تکنولوژی پروتز دندان
  • کمک‌های اولیه و اورژانس
  • مدیریت منابع انسانی
  • فناوری ساخت و ساز
  • لجستیک
  • بهداشت و ایمنی شغلی
  • مرمت معماری
  • طراحی مد
  • بینایی‌سنجی
  • مدیریت حمل و نقل هوایی غیرنظامی
  • تکنیک‌­های تصویربرداری پزشکی
  • تکنیک­‌های آزمایشگاهی پزشکی
  • راهنمای گردشگری

هزینه تحصیل در دانشگاه آرل استانبول

از آن جایی که دانشگاه آرل یک دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه است؛ در نتیجه هزینه تحصیل در آن در مقایسه با هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور کمی بالاتر است. هزینه تحصیل براساس مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. شهریه دانشگاه Arel در سال 2021 بر اساس مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

پزشکی (ترکی)87500 پوند
سینما و تلویزیون (ترکی)45087 پوند
مهندسی کامپیوتر (ترکی)51867 پوند
فیزیوتراپی و توانبخشی (ترکی)41697 پوند
مهندسی پزشکی (ترکی)41690 پوند
پرستاری (ترکی)42827 پوند
شهریه دانشگاه آرل 2021 (شهریه‌ها در حال بروز رسانی هستند)

برای مشاهده شهریه سایر رشته‌های دانشگاه آرل می توانید PDF زیر که توسط تیم تولید محتوای یونی لند تهیه شده است را دانلود کنید.

شرایط تحصیل در دانشگاه آرل استانبول

دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه آرل ترکیه می‌توانند در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده یا با مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان نسبت به پذیرش دانشگاه اقدام کنند.

خوشبختانه امکان پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی با معدل و مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان وجود دارد. شما متقاضی عزیز می‌توانید با خیالی آسوده برای اخذ پذیرش رشته مورد نظرتان اقدام کنید. مجموعه یونی لند علاوه بر پذیرش دانشگاه مورد نظرتان، می‌تواند بهترین تخفیف ممکن را از دانشگاه مورد نظر برای شما دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ثبت نام دانشگاه های خصوصی ترکیه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. مشاوران مجموعه یونی لند در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس خواهند‌گرفت.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در مقطع کاردانی و کارشناسی

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر است:

  • فرم درخواست دانشجویان بین‌المللی (در وب‌سایت دانشگاه مشاهده کنید)
  • دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل + ترجمه (اگر هنوز مدرک خود را دریافت نکرده‌اید باید از گواهی معادل استفاده کنید)
  • ریزنمرات دروس دبیرستان + ترجمه
  • نمره آزمون‌های ورودی مورد تایید سازمان YOK
  • مدرک معتبر مهارت زبان ترکی یا انگلیسی
  • دو قطعه عکس در سایز 6*4.5 که ظرف 6 ماه گذشته گرفته شده باشد
  • عکس پاسپورت
  • فتوکپی از پاسپورت

مدارک لازم جهت ثبت‌نام تحصیلا تکمیلی

  • فرم درخواست دانشجویان بین‌المللی (در وب‌سایت دانشگاه مشاهده کنید)
  • مدارک تحصیلی مقاطع قبل + ترجمه
  • ریزنمرات دروس اخذ شده در مقاطع قبل + ترجمه
  • مدرک معتبر مهارت زبان ترکی یا انگلیسی
  • نمره آزمون ورودی
  • دو قطعه عکس در سایز 6*4.5 که ظرف 6 ماه گذشته گرفته شده باشد
  • عکس پاسپورت
  • فتوکپی از پاسپورت
  • رزومه و تعهدنامه

مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی ایران با معدل 11 از 20 در دانشگاه آرل مورد قبول است. آزمون‌های مورد قبول برای اخذ پذیرش از دانشگاه آرل به شرح زیر است:

آزمونحداقل نمرهمدت اعتبار
YÖS40 از 1002 سال
آزمون سایر دانشگاه40 از 1002 سال
ACTحداقل 21 امتیاز2 سال
CSATحداقل 500 امتیازنامعین
IBحداقل 24 امتیازنامعین
GAOKAOحداقل 450 امتیاز2 سال
GCEسطح Aنامعین
ENTحداقل 70 امتیازنامعین
ORTحداقل 130 امتیازنامعین
SATحداقل 1000 امتیاز2 سال
TCSحداقل 40 امتیاز2 سال
UCEحداقل 6 امتیاز از 8 امتیازنامعین

از آن جایی که زبان تحصیل در دانشگاه آرل انگلیسی و ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی (تافل و آیلتس) یا ترکی (تومر) الزامی است.

اگر تاکنون هیچ دوره زبان انگلیسی نتوانسته ۰ تا ۱۰۰ گرامر زبان انگلیسی را به شما آموزش دهد، پیشنهاد ما برای تقویت گرامر زبان انگلیسی شما، دوره‌ی گرامر زبان انگلیسی (ارشد، دکتری، تافل و آیلتس) مجموعه یونی لند است. در این دوره‌ تمام گرامر زبان انگلیسی به صورت کوتاه و جذاب برای شما تدریس شده است.

پس از دریافت نامه رسمی پذیرش با تایید ریاست دانشگاه، داوطلبان باید به همراه گواهی اثبات تکن مالی به سفارت ترکیه مراجعه کرده و ویزای تحصیلی دریافت کنید.

ویزای تحصیلی برای ورود دانشجویان به ترکیه و ثبت‌نام در دانشگاه الزامی است. بعد از ورود به کشور ترکیه، در تاریخ تعیین شده دانشجویان باید با اصل مدارک و ترجمه مدارک به دانشگاه مراجعه کرده و ثبت‌نام نهایی را انجام دهند.

پس از ثبت‌نام نهایی دانشگاه یک آزمون مهارت زبان ترکی یا انگلیسی (بستگی دارد کدام زبان را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید) برگزار می‌کند. اگر دانشجویان در این آزمون نمره‌ی لازم را کسب نکنند دانشگاه یک فرصت یک ساله به آن‌ها برای شرکت در کلاس‌های مقدماتی مهارت زبان می‌دهد. در پایان این یک سال اگر دانشجویان باز هم موفق به کسب نمره‌ی لازم نشوند، پذیرش آن‌ها لغو می‌شود.

ارائه مدرک زبان برای دانشجویانی که از کشورهای انگلیسی زبان یا ترکی زبان وارد کشور ترکیه می‌شوند و دیپلم خود را به زبان انگلیسی یا ترکی دریافت کرده‌اند، الزامی نیست.

SINAV TÜRÜنوع آزمونکمترین نمره برای قبولی
TOEFL-IBT (Internet Based)تافل (مبتنی بر اینترنت)90
ARELİYESآزمون دانشگاه آرل70
YDS/YÖKDİLآزمون تعیین سطح گرامر خارجی (مجری برگزاری سازمان YÖK)75

بورسیه دانشگاه آرل استانبول

پس از آغاز سال تحصیلی دانشجویان فرصت دارند به مدت 2 هفته با تکمیل سوابق مالی خود، فرم درخواست بورسیه را پر کرده و برای ریاست دانشگاه ارسال کنند. حداقل 15 روز پس از ارسال فرم، درخواست آن‌ها بررسی می‌شود. انواع بورسیه در دانشگاه آرل به شرح زیر است:

بورسیه‌ی افتخاری آزمون موسسات عالی

دانشجویان کارشناسی که در آزمون‌های ورودی نمرات بالا کسب می‌کنند و در بین 4000 هزار نفر برتر ورودی دانشگاه آرل قرار می‌گیرند؛ از طرف هیئت امنای دانشگاه بورسیه‌ی افتخاری موسسات عالی را کسب می‌کنند. در این بورسیه‌ی تحصیلی به عنوان حمایت مالی دانشجویان در طول 9 ماه سال تحصیلی مبلغی به آن‌ها پرداخت می‌کند. برای دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی نباید قبلا مدرک کاردانی یا کارشناسی اخذ کرده باشید.

بورسیه‌ی تحصیلی کامل و درصدی

به دانشجویانی که براساس نتایج آزمون تعیین سطح مرکزی که توسط OSYM پذیرفته شده اند؛ بورسیه‌های 100 درصد، 50 درصد و 25 درصدی تعلق می‌گیرد.

بورسیه‌ی خواهر و برادر

دانشجویانی که خواهر و برادرشان (هر دو والد مشترک، یک والد مشترک یا خواهر و برادر قانونی) در دانشگاه آرل تحصیل می‌کنند؛ از 10 درصد تخفیف در طول تحصیل برای پرداخت شهریه برخوردار هستند.

بورسیه‌ی موفقیت

دانشجویانی که در پایان هر سال تحصیلی جزو دانشجویان برتر باشند (معدل بالای 3.5، نداشتن نمره‌ی مردودی و …) از 25 درصد تخفیف در پرداخت شهریه برخوردار می‌شوند.

بورسیه‌ی دانشجویان با معلولیت جسمی

به دانشجویان با معلولیت جسمی با توجه به میزان معلولیت آن‌ها، 25 درصد تا 50 درصد بورسیه ارائه می‌شود.

بورسیه‌های ورزشی

دانشجویان ورزشکارِ مقطع کاردانی و کارشناسی که در تیم ملی حضور دارند، در مدت حضور در تیم دانشگاه شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند. دانشجویان ورزشکارِ مقطع کاردانی و کارشناسی که در تیم دانشگاه حضور دارند، از 10 درصد تخفیف در پرداخت شهریه برخوردارند.

خوابگاه دانشگاه آرل

این دانشگاه خوابگاه‌های جداگانه برای پسران و دختران ارائه می‌دهد و از طریق سایت دانشگاه برای رزرو خوابگاه دانشجویی می‌توان اقدام کرد.

دانشگاه آرل 20 خوابگاه مجزا با ظرفیت 400 دانشجو که براساس اصول مقاومت در برابر زلزله ساخته‌ شده‌اند دارد. هر خوابگاه شامل، 2 استخر رو باز، زمین فوتبال، بسکتبال، والیبال، ساختمان واحد اداری، رستوران و سایر امکانات اجتماعی است.

دانشجویان می‌توانند اتاق‌های یک، دو یا سه نفره را انتخاب کنند. هر اتاق شامل امکانات رفاهی مانند، حمام، تختخواب، قفسه کتاب، کمد، مبلمان، یخچال، تلویزیون و شبکه اینترنت است. در هر خوابگاه یک آشپزخانه کوچک برای پخت و پزهای ساده نیز وجود دارد. خدمات اتو و خشکشویی در این خوابگاه‌ها رایگان است.

امنیت ویلاها و خوابگاه ها 24 ساعته توسط نگهبانان خصوصی تامین می‌شود. پرستاران و پرسنل ویژه خدمات نیز به صورت 24 ساعته در خوابگاه حضور دارند. علاوه بر این، سرویس‌ رایگان رفت‌وآمد به دانشگاه و مرکز شهر نیز در ساعات معینی از روز به دانشجویان ارائه می‌شود.

هزینه‌های زندگی در ترکیه

هزینه‌های زندگی در ترکیه بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و سبک زندگی شما متفاوت است. برای مثال اگر شما فرصت یا علاقه کافی برای آشپزی ندارید و بیشتر در رستوران غذا می‌خورید، هزینه خورد و خوراک شما نسبت به شخصی که سبک زندگی دیگری دارد بیشتر خواهد بود. برخی از هزینه‌های زندگی در ترکیه به این صورت هستند:

غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط150 لیر
آب کوچک1.9 لیر
پرتقال (1 کیلوگرم)7.8 لیر
هزینه اینترنت پر سرعت119.3 لیر
یک جفت کفش ورزشی نایک557.6 لیر

 

تحصیل در دانشگاه آرل

دانشگاه آرل استانبول از جمله دانشگاه‌های خصوصی و شناخته شده در کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین‌المللی از سراسر دنیا می‌کند. این دانشگاه فرصت تحصیل در بهترین رشته‌های روز دنیا را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد و آن‌ها را جهت ورود به بازارهای کار جهانی آماده می‌کند. هزینه تحصیل در رشته‌ی پزشکی این دانشگاه 87500 پوند و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها به طور میانگین 40000 تا 55000 پوند است. تحصیل در دانشگاه Arel می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای متقاضیان ایرانی باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، می توانند با مشاورین ما در تماس باشند.

مشاوران مجموعه یونی آماده ارائه خدمات مشاوره مهاجرتی، تحصیلی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

  1. با سلام هزینه ی تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی هر ترم چند پوند میشه و آیا مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت هست؟

    1. سلام دانشگاه آرل مورد تایید وزارت بهداشت نیست برای اطلاع از شهریه های جدید و انجام پذیرش کافیه به آیدی تلگرام ما uniland_support پیام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.