021-91305905

آشنایی با شعبات بانک ملت در ترکیه

بانک ملت در ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه به عنوان یک مقصد مطلوب برای اقامت، تحصیل، اشتغال و سرمایه گذاری شناخته می شود. در نتیجه دسترسی راحت به خدمات بانکی و مالی برای ایرانیان مقیم ترکیه اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بانک های ایرانی که در ترکیه شعبه دارند، به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، با محدودیت های شدیدی در ارائه خدمات به مشتریان خود مواجه هستند. فعالیت بانک های ایرانی مانند بانک ملت در ترکیه به شدت محدود شده است.

خدمات بانک های ایرانی در ترکیه

بانک‌ های ایرانی دارای شعبه در ترکیه تنها می‌ توانند خدمات محدودی مانند افتتاح حساب برای ایرانیان دارای پاسپورت ارائه دهند. علاوه بر این، گردشگران ایرانی یا افراد مقیم ترکیه می‌ توانند با استفاده از دستگاه‌ های پوز بانکی، مبادلات ارزی محدودی را از جمله خرید لیر یا سایر ارز ها از طریق این شعب انجام دهند. یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شعب بانک های ایرانی با صرافی ها، تسهیل حواله ارزی است. با این حال ذکر این نکته ضروری است که در بانک های ایرانی در ترکیه نمی توان قادر از بانک های داخل ایران به شعب خارجی انتقال وجه مستقیم انجام داد.

بانک ملت در ترکیه

بانک ملت در ترکیه

بانک ملت، یکی از بانک های مطرح ایرانی، حضور خود را در ترکیه تثبیت کرده است. بانک ملت در کنار سایر بانک های ایرانی مانند آینده و پارسیان در ترکیه شعبه دارد؛ اما به دلیل تحریم ها، خدمات ارائه شده در حال حاضر محدود به سپرده گذاری است. این بانک ‌های ایرانی عمدتا در شهر های بزرگی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر متمرکز هستند. بانک ملت به عنوان مهم ترین بانک ایرانی در ترکیه با هدف اتصال به سیستم مالی بین المللی تاسیس شد. هدف آن نیز تسهیل انتقال پول از ایران به ترکیه برای مسافران بود؛ اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ های موجود، این هدف تاکنون محقق نشده است. با این حال بانک ملت با شعبه هایی در آنکارا، استانبول و ازمیر به خدمات رسانی به مشتریان ایرانی مقیم ترکیه ادامه می دهد.

این موسسه مالی در سال 1992 فعالیت خود را در استانبول آغاز کرد. در حال حاضر سه شعبه مجزا در داخل کشور فعالیت می کنند. هدف بانک ملت تسهیل و ایمن سازی خدمات بانکی برای مردم ایران است. ایرانیان مقیم ترکیه می توانند وجوه خود را اعم از کوتاه مدت و بلند مدت در این بانک واریز و از کارت بانکی استفاده کنند. کارت بانک ملت منحصرا در دستگاه های خودپرداز بانک ملت در ترکیه قابل استفاده است. بانک ملت با سرمایه اولیه 33 میلیارد ریال، اکنون با سرمایه ای بیش از 1209 میلیارد ریال، سومین بانک بزرگ ایران نام گرفته است.

خدمات بانک ملت در ترکیه

خدمات بانک ملت در ترکیه

بانک ملت برای حمایت از تجار ایرانی در تراکنش های مالی بین المللی خود شعبه هایی در ترکیه ایجاد کرده است. اما به دلیل تحریم های سختگیرانه ای که علیه ایران اعمال شده است، از طریق این بانک انتقال پول از ایران به ترکیه امکان پذیر نیست. در صورت کاهش محدودیت های بین المللی در آینده، فعال شدن شعب بانک ملت در ترکیه شدنی خواهد بود. در گذشته برنامه ‌ریزی ‌هایی برای گسترش همکاری ‌های بانکی ایران و ترکیه پس از امضای برجام انجام شده بود. مدیران بانک ملت آمادگی خود را برای ارائه خدمات به ایرانیان مقیم ترکیه اعلام کرده بودند. اما اجرا نشدن برجام بار دیگر این تلاش ‌های همکاری بانکی دو جانبه را متوقف کرد.

شعبات بانک ملت در ترکیه

بانک ملت سه شعبه در ترکیه دارد. شعبه استانبول در خیابان بویوک دیر، خیابان بینبیر چیچک با کد سوئیفت BKMTTRIS واقع شده است. شعبه آنکارا در محله فرهنگ، خیابان مدیحه الدم قرار دارد و کد سوئیفت آن 100BKMTTRIS است. شعبه ازمیر را نیز می توان در بلوار جمهوری 88 با کد سوئیفت BKMTTRISX200 یافت. علاوه بر ترکیه بانک ملت در کشور های مختلف دیگری شعبه دارد که خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این کشور ها عبارتند از: سئول (کره جنوبی)، لندن، ایروان، دبی و مالزی.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانک ملت در ترکیه

برای افتتاح حساب در شعب بانک ملت در ترکیه باید مقیم این کشور باشید. مدارک لازم برای افتتاح حساب در شعب بانک ملت ترکیه به این شرح است:

  1. کارت شناسایی و پاسپورت
  2. شماره شناسایی مالیاتی
  3. کارت جمعیت ترکیه صادر شده توسط سازمان ثبت احوال
  4. اثبات آدرس محل سکونت با قبض آب و برق به نام شما
  5. شماره تلفن تماس

سایر بانک های ایرانی در ترکیه

سایر بانک های ایرانی در ترکیه

بانک آینده مدعی است که هنگام انتقال وجه به ایرانیان مقیم ترکیه و کانادا، از قانون تبعیت می کند و کار جمع آوری اطلاعات مشتریان و تعیین مبدا وجوه را انجام می دهد. برای تسهیل این امر، مشتریان ملزم به انتقال وجوه از مبادلات آتی به بانک و استفاده از خدمات صرافی بانک برای نقل و انتقالات مالی هستند.

بانک تجارت ایران نیز بیش از 50 شعبه در خارج از کشور دارد که پس از رفع تحریم ها فعالیت خود را گسترش داده اند. بانک‌ های صادرات، سپه، تجارت و سرمایه بیشترین ظرفیت را برای تراکنش‌ های بانکی بین ‌المللی با کشور های جهان دارند. این تراکنش ها به طور بالقوه سود و درآمد قابل ‌توجهی را پس از تحریم ایجاد می ‌کنند. شعب بانک ملت در ترکیه در بین بانک های ایرانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

جمع بندی

بانک ملت یکی از موسسات مالی دارای شعبه در ترکیه است که نیاز های ایرانیان مقیم این کشور را تامین می کند. خدمات ارائه شده توسط شعب بانک ملت در استانبول و سایر نقاط ترکیه طیف گسترده ای از فعالیت های بانکی روزانه و کمک به امور شهروندی را پوشش می دهند. علاقه مندان به افتتاح حساب و یا انجام تراکنش در شعب بانک ملت در ترکیه می توانند به راحتی به آدرس های ارائه شده در این نوشته مراجعه کنند و از خدمات بانک ملت لذت ببرند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.