نگاه اجمالی

رشته‌ها و شهریه‌ها

درباره دانشگاه

تحصیلات تکمیلی

نظرات

اطلاعات دانشگاه

شهر: استانبول

نوع دانشگاه: خصوصي

تایید: مورد تایید نیست

زبان: ترکي,انگليسي

نحوه پذیرش: بدون آزمون

تعداد دانشکده: 6

رتبه ملی: 131

سال تاسیس: 2014

خوابگاه: دارد

توضیح کوتاه

دانشگاه خصوصی بیرونی که یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه به شمار می‌رود، نام خود را از ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی گرفته است. در سال 2014 توسط بنیاد آموزش جهانی (Dunya)، در شهر استانبول تأسیس شد. هدف این دانشگاه تربیت متخصصان و نخبگان در زمینه‌های سلامت و بهداشت است. دانشگاه خصوصی بیرونی 26 برنامه را در 6 دانشکده، 1 مؤسسه تحصیلات تکمیلی و 1 مدرسه حرفه‌ای دارد و بیش از 9000 دانشجو آنجا مشغول به تحصیل هستند.

قوی ترین تیم مشاوره کشور در زمینه تحصیل در ترکیه کنار شماست؛ کافیه فرم زیر را پر کنید.

برای دانلود فایل رشته ها و شهریه ها اینجا کلیک کنید!

رشته تحصیلیزبانمدت دورهشهریه سالیانهبورسیه ویژه یونی لند
پزشکيانگليسي620.000$
پزشکيترکي618.000$
دندانپزشکيانگليسي520.000$
دندانپزشکيترکي518.000$
داروسازيانگليسي512.000$
داروسازيترکي510.000$
معماري داخلي و طراحي محيطيترکي45.000$
مهندسي کامپيوترانگليسي45.000$
مهندسي کامپيوترترکي47.000$
مهندسي پزشکيانگليسي47.000$
ژنتيکانگليسي47.000$
ژنتيکترکي45.000$
دبيري زبانترکي45.000$
دبير رياضيترکي45.000$
فيزيوتراپيانگليسي47.000$
فيزيوتراپيترکي45.000$
پرستاريانگليسي47.000$
پرستاريترکي45.000$
شنوايي سنجيترکي45.000$
تغذيهترکي45.000$
رشته هاي دوسالهترکي42.500$

دانشگاه بیرونی استانبول که در سال 2014 تاسیس شد، به عنوان یکی از دانشگاه های خصوصی پیشرو ترکیه با داشتن مجموعه ای جامع از برنامه های آموزشی، به ویژه در حوزه علوم بهداشت، مشهور شده است. با تعهد به تعالی دانشگاهی و تحقیقات، این دانشگاه متخصصان بسیار ماهر را پرورش می دهد که برای خدمت به بخش سلامت جامعه مجهز هستند. دانشگاه بیرونی با دارا بودن میراث غنی از سنت آموزشی، مجهز به آزمایشگاه ‌های پیشرفته و پرسنل و اساتید مجرب است. همانطور که عمیق تر به این مقاله می پردازیم، رتبه بندی دانشگاه بیرونی و شهریه ها را بررسی می کنیم و راهنمای دقیقی در مورد فرایند درخواست و ثبت نام ارائه می دهیم.

مزایای تحصیل در دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول
  • برنامه های آموزشی جامع و متنوع

 دانشگاه بیرونی اولویت را بر ارائه طیف وسیعی از برنامه های آموزشی پیشرفته در رشته های مختلف قرار می دهد. این دانشگاه تضمین می‌ کند که دانشجویان فرصت‌ کافی برای کشف علایق و پیگیری اهداف تحصیلی خود را در زمینه‌ هایی که با علایق و آرزوهای شغلی شان هماهنگ است، داشته باشند.

  • بیمارستان های وابسته

 داشتن دو بیمارستان وابسته به دانشجویان دانشگاه بیرونی استانبول تجربیات عملی ارزشمند و فرصت های آموزشی عملی در علوم بهداشتی را در اختیار دانشجویان می دهد. این قرار گرفتن در دنیای واقعی تجربه یادگیری آن ها را افزایش می دهد. همچنین آن ها را با مهارت ها و دانش لازم برای برتری در زمینه های مربوطه پس از فارغ التحصیلی مجهز می کند.

  • آموزش دو زبانه

دانشگاه بیرونی به دلیل رویکرد دوزبانه خود در آموزش، از هر دو زبان انگلیسی و ترکی در تدریس دروس اصلی بهره می برد. این محیط دو زبانه نه تنها مهارت زبان ترکی و انگلیسی دانشجویان را افزایش می دهد، بلکه آن ها را برای فرصت های شغلی جهانی آماده می کند. پر واضح است که مهارت انگلیسی در بسیاری از زمینه های حرفه ای در سراسر جهان ارزشمند است.

  •  همکاری های بین المللی و برنامه های تبادل دانشجو

 توافق نامه های همکاری گسترده دانشگاه بیرونی با شرکت ها و سازمان های بین المللی، همراه با شرکت در برنامه هایی مانند اراسموس، فرصت های منحصر به فردی را برای انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تجربیات مطالعاتی بین المللی به دانشجویان ارائه می دهد. این مشارکت‌ ها سفر های تحصیلی دانشجویان را غنی ‌تر می ‌کنند و چشم‌ انداز وسیع‌ تری در زمینه ‌های انتخابی‌ شان به آن ها ارائه می ‌دهند.

شرایط درخواست ثبت نام دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول

متقاضیان برای ثبت نام در دانشگاه بیرونی استانبول باید شرایط خاصی داشته باشند. این شرایط عبارتند از:

  • گواهی ثانویه

متقاضیان باید یک نسخه ترجمه شده از گواهینامه ثانویه خود را با حداقل میانگین 60% ارائه دهند. این امر تضمین می کند که متقاضیان شرایط تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه را دارا هستند.

  • گذرنامه

 کپی ترجمه شده گذرنامه برای اهداف شناسایی و مدارک مورد نیاز است.

  • تسلط به زبان

 برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، متقاضیان باید مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند. مدرک تافل با حداقل میانگین نمره 79 برای رشته های کارشناسی الزامی است. از طرف دیگر، برای برنامه هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند، سطح مهارت حداقل C1 در ترکی مورد نیاز است. این شرایط درخواست تضمین می کند که متقاضیان دارای مدارک تحصیلی و مهارت زبان انگلیسی و ترکی لازم برای پیشرفت در برنامه های انتخابی خود در دانشگاه بیرونی هستند.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا در رشته های مختلف به زبان انگلیسی تحصیل کنند. این دانشگاه مسیری را برای آن ها فراهم می کند تا اهداف تحصیلی خود را به زبان بین المللی دنبال کنند. دانشجویان می‌ توانند برنامه‌ هایی را مانند پزشکی انسانی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری، به زبان انگلیسی در کنار همتایان ترک خود انتخاب کنند. علاوه بر این، رشته های مهندسی خاصی مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی زیست پزشکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در دسترس هستند. این رویکرد دو زبانه به آموزش، مهارت زبان دانشجویان را افزایش می دهد و آن ها را برای فرصت های شغلی جهانی در زمینه های مرتبط آماده می کند.

شهریه دانشگاه بیرونی

شهریه دانشگاه بیرونی

- برنامه های معمولی: 4000 تا 20000 دلار

  • رشته های کارشناسی ارشد: 3500 تا 8250 دلار
  • گرایش های دکترا: 9000 تا 13000 دلار

این هزینه ها بسته به برنامه و سطح تحصیل متفاوت است. برای دانشجویان آینده نگر ضروری است که برنامه شهریه ویژه ارائه شده توسط دانشگاه بیرونی را برای اطلاعات دقیق و به روز درمورد هزینه های شهریه بررسی کنند.

رتبه بندی دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول به دلیل کسب دستاورد های مداوم و انتشارات پربار خود در زمینه های مختلف مانند پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، زیست شناسی، شیمی و ریاضیات مورد توجه قرار گرفته است. این تعهد به تعالی، رتبه جهانی قابل توجه 3172 را در بین دانشگاه های سراسر جهان برای دانشگاه به ارمغان آورده است. علاوه بر این، این دانشگاه در سطح ملی، جایگاه 95 را در بین دانشگاه های ترکیه دارد که نشان دهنده جایگاه برجسته آن در چشم انداز دانشگاهی محلی است.

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه بیرونی

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه بیرونی برای دانشجویان آموزش جامع و پیشرفته در زمینه بهداشت و درمان را به همراه دارد. این برنامه دانش نظری را با تجربه عملی ادغام می کند و مهارت ها و تخصص مورد نیاز برای برتری به عنوان متخصصان پزشکی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. با تمرکز بر آموزش عملی و قرار گرفتن در معرض درمان بالینی، دانشجویان این فرصت را دارند که در بیمارستان‌ های وابسته به دانشگاه بیرونی کار کنند و تجربه ارزشمندی در دنیای واقعی کسب کنند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی

رشته دندانپزشکی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی به دانشجویان آموزش جامعی در زمینه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان ارائه می دهد که دانش نظری را با مهارت های عملی ترکیب می کند. این برنامه بر آموزش عملی و تجربه بالینی تاکید دارد و به دانشجویان امکان می دهد با امکانات پیشرفته کار کنند. با تمرکز بر مراقبت های دندانپزشکی پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی، دانشجویان از اعضای هیئت علمی باتجربه علم می آموزند. برنامه دندانپزشکی دانشگاه بیرونی استانبول دانشجویان را برای تبدیل شدن به متخصصان دندانپزشکی شایسته برای رسیدگی به چالش های بهداشت دهان و دندان و کمک به رفاه جوامع خود آماده می کند.

تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه بیرونی

تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه بیرونی تجربه آموزشی پویا و نوآورانه ای را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر و مهندسی زیست پزشکی را ارائه می دهد. علم آموزی در این رشته ها دانشجویان را با دانش و مهارت های مورد نیاز برای مقابله با چالش های فنی پیچیده مجهز می کند. با برنامه درسی که مبانی نظری را با کاربرد های عملی ترکیب می کند، دانشجویان در پروژه های عملی، کارهای آزمایشگاهی و همکاری های صنعتی شرکت می کنند.

برنامه های مهندسی دانشگاه بیرونی توسط اعضای هیئت علمی باتجربه که در زمینه مورد نظر متخصص هستند و در طول تحصیل به دانشجویان مشاوره و راهنمایی می دهند، تدریس می شوند. فارغ التحصیلان با تخصص و اعتماد به نفس برای موفقیت در مشاغل مختلف مهندسی ظاهر می شوند و از طریق نوآوری و حل مسئله به جامعه کمک می کنند.

آزمایشگاه های دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول دارای آزمایشگاه های پیشرفته مجهز به آخرین تکنولوژی و تجهیزات برای پشتیبانی از رشته های مختلف تحصیلی است. این آزمایشگاه ‌ها تجربه عملی را برای دانشجویان فراهم می‌ کنند و به آن ها اجازه می‌ دهند آزمایش‌ ها، تجزیه و تحلیل داده ‌ها و مشارکت در پروژه ‌های تحقیقاتی را تحت نظارت اعضای هیئت علمی مجرب انجام دهند. آزمایشگاه های دانشگاه بیرونی از علومی مانند زیست شناسی و شیمی تا رشته های مهندسی مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی زیست پزشکی، محیط مناسبی را برای اکتشاف، نوآوری و یادگیری دانشجویان ارائه می دهند.

امکانات خدماتی در دانشگاه بیرونی

امکانات خدماتی

دانشگاه بیرونی استانبول امکانات خدماتی مختلفی را برای حمایت از پیشرفت تحصیلی و شخصی دانشجویان خود ارائه می دهد:

  • مرکز حمایت از دانشجویان با نیاز های ویژه

 این مرکز به دانشجویان دارای معلولیت یا نیاز های ویژه کمک و امکان اسکان ارائه می دهد و دسترسی به آموزش و منابع را تضمین می کند.

  • مرکز تحصیلی و هدایت شغلی

 این مرکز برای کمک به دانشجویان، مشاوره، کارگاه ها و منابعی را برای موفقیت تحصیلی و پیشرفت شغلی ارائه می دهد.

  • مرکز آموزش مداوم

 این مرکز فرصت های آموزشی بیشتری را برای یادگیری مادام العمر، توسعه حرفه ای و ارتقای مهارت از طریق دوره ها و کارگاه های مختلف ارائه می دهد.

  • کتابخانه دانشگاه بیرونی

کتابخانه دانشگاه مجهز به مجموعه وسیعی از کتاب ها، مجلات و منابع دیجیتال، از تحقیقات، مطالعات و تلاش های علمی دانشجویان و اعضای هیئت علمی پشتیبانی می کند.

  • باشگاه‌ های دانشجویی در دانشگاه بیرونی

 این باشگاه‌ ها فرصت‌ هایی را برای دانشجویان فراهم می‌ کنند تا علایق، سرگرمی ‌ها و فعالیت‌ های اجتماعی خود را دنبال کنند و احساس اجتماعی و تعلق را در آن ها تقویت می کنند.

  • بیمارستان های دانشگاه بیرونی

به عنوان بیمارستان های وابسته به دانشگاه، خدمات پزشکی را به دانشجویان، اساتید و جامعه محلی ارائه می دهند و فرصت های آموزشی عملی را برای دانشجویان پزشکی و فراهم می کنند.

برنامه های دانشگاه بیرونی

 

دانشکده ها

دانشگاه بیرونی طیف متنوعی از برنامه ها را از طریق دانشکده ها و مدارس حرفه ای خود ارائه می دهد:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  5. دانشکده علوم بهداشتی
  6. دانشکده تعلیم و تربیت

آموزشگاه های حرفه ای

 ارائه برنامه در رشته هایی مانند:

    - برنامه نویسی کامپیوتر

    - فناوری های دستگاه های زیست پزشکی

    - خدمات دندانپزشکی

    - خدمات و تکنیک های پزشکی (برای مثال، بیهوشی، رادیوتراپی، تصویربرداری پزشکی)

    - فیزیوتراپی و توانبخشی

    - خدمات داروسازی

    - مراقبت از کودک

علاوه بر این دانشگاه بیرونی استانبول شامل دانشکده مطالعات عالی در محوطه خود است که فرصت های آموزشی پیشرفته ای را ارائه می دهد. این برنامه ها طیف گسترده ای از علایق تحصیلی و آرزو های شغلی را برآورده می کند و تضمین می کنند که دانشجویان به آموزش جامع و تخصصی در زمینه های مختلف دسترسی دارند.

چشم انداز و ماموریت دانشگاه بیرونی

برنامه ها

چشم انداز

هدف دانشگاه بیرونی پیشرو بودن در آموزش عالی در سطح جهانی است. همان گونه که ذکر شد، این دانشگاه به دلیل تعهد خود به پیشرفت، نوآوری و تاثیر اجتماعی شناخته شده است. این دانشگاه با تمرکز بر همکاری بین رشته ای، تحقیق و یادگیری دانشجو محور، قصد دارد فرهنگ خلاقیت، تفکر انتقادی و یادگیری مادام العمر را تقویت کند.

ماموریت

دانشگاه بیرونی استانبول به ارائه آموزش، تحقیق و خدمات با کیفیت بالا به دانشجویان، اساتید و جامعه متعهد است. این دانشگاه از طریق طیف متنوع برنامه‌ های خود، تاکید بر تجربه عملی و تعامل با صنعت و جامعه، قصد دارد فارغ ‌التحصیلانی را آماده کند که برای رسیدگی به چالش‌ های آینده و کمک‌ های معنادار به حرفه و جوامع خود مجهز باشند. دانشگاه بیرونی با تعهد به ترویج تنوع، برابری و شمول، تلاش می‌ کند تا محیطی حامی و فراگیر را ایجاد کند که در آن همه افراد بتوانند پیشرفت و توانایی های خود را عملی کنند.

جمع بندی

دانشگاه بیرونی با طیف متنوعی از برنامه های تحصیلی خود در دانشکده ها و مدارس حرفه ای، امکانات پیشرفته و تعهد به تحقیق و مشارکت جامعه، تجربه آموزشی غنی ارائه می دهد. این دانشگاه از طریق آماده سازی فارغ التحصیلان برای مقابله با چالش های دنیای واقعی، فرهنگ یادگیری مادام العمر، تفکر انتقادی و تاثیر اجتماعی را پرورش می دهد.

با ایجاد یک محیط حمایتی و فراگیر، دانشگاه افراد را برای پیشرفت و کمک مثبت به حرفه، جوامع و جهان به طور کلی توانمند می کند. در این نوشته در ابتدا این دانشگاه را معرفی کردیم و رتبه آن را در میان دانشگاه های برتر جهان ذکر نمودیم. سپس به توضیح درمورد دانشکده ها و امکانات خدماتی آن پرداختیم. بیان مطالبی درمورد مزایای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه بیرونی نیز خالی از فایده نبود؛ بنابراین مزایای آن را نیز بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دانشجویان درحال تحصیل