قیمت ویزای توریستی ترکیه

قیمت ویزای توریستی ترکیه چقدر است؟

اشتراک گذاری:

اهمیت گردشگری به عنوان یکی از بخش ‌های مهم اقتصادی در سطح جهانی به ‌طور پیوسته در حال افزایش است. به همین جهت کشور های مختلف سعی دارند گردشگران بیشتری را جذب خود کنند و از این راه درآمد کسب نمایند. در این میان ترکیه، یکی از کشور هایی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی خاص خود، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل شده است. این کشور با ارائه ویزای توریستی به شهروندان بسیاری از کشور ها، توانسته است گردشگران زیادی را جذب خود کند. در این مقاله به بررسی قیمت ویزای توریستی ترکیه می پردازیم و اهمیت آن را بررسی می‌ کنیم.

قیمت ویزای توریستی ترکیه برای کشور های مختلف چقدر است؟

قیمت ویزای توریستی ترکیه

هزینه‌ گواهی الکترونیکی در کشور ترکیه بستگی به ملیت متقاضی دارد. به طور کلی هزینه‌ گواهی الکترونیکی از ۱۴ یورو تا ۷۱ یورو متغیر است. در ادامه بیان می نماییم که هزینه گواهی الکترونیکی کشور های مختلف چقدر است.

  • هزینه گواهی الکترونیکی ترکیه برای کشور ارمنستان ۱۴ یورو در نظر گرفته شده است.
  • شهروندان و مردم قطر نیز برای ورود به کشور ترکیه باید مبلغ ۲۵ یورو را جهت دریافت ویزا پرداخت نمایند.
  • مردم استرالیا، کانادا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان نیز جهت ورود به کشور ترکیه باید مبلغ ۵۴ یورو را به عنوان قیمت ویزای توریستی ترکیه بپردازند.
  • یک شهروند بحرینی نیز برای دریافت ویزا ملزم به پرداخت ۷۱ یورو است.
  • کویت، مالت، مکزیک جزو کشور هایی هستند که برای رفت و آمد به ترکیه نیاز به پرداخت هزینه جهت دریافت ویزا ندارند. در حقیقت این شهروندان بدون صرف هزینه ویزا می توانند آزادانه به ترکیه سفر کنند.

لازم به ذکر است که برای درخواست ویزای ترکیه جهت ترانزیت، گردشگری، موارد کاری، مطالعاتی، فرهنگی، ورزشی، تحقیقاتی، پزشکی، بازدید از خانواده و دوستان یا به عنوان روزنامه ‌نگار، باید هزینه ویزای ترکیه را به شرح زیر پرداخت نمایید:

  • ورود بار اول به کشور ترکیه مبلغی معادل حدود ۵۵ یورو برای همه ملیت ‌ها در نظر گرفته می شود؛ البته حدود این مبلغ برای کشور امارات متحده عربی مبلغ ۱۱۷ یورو است.
  • هزینه ورود برای بار دوم به ترکیه نیز حدود ۱۱۰ یورو برای همه ملیت‌ ها است. ولی مجدد این مبلغ برای کشور امارات متحده عربی معادل 233 یورو است.
  • هزینه ورود چند باره به ترکیه نیز حدود ۱۸۰ یورو برای همه افراد از سراسر جهان است. البته قیمت ویزای توریستی ترکیه برای ورود چند باره به ترکیه برای شهروندان اماراتی حدود ۴۶۵ یورو در نظر گرفته می شود.

ویزای الکترونیکی ترکیه

ویزای الکترونیکی ترکیه

راه اخذ ویزای الکترونیکی ترکیه برای حدود ۳۰ کشور و منطقه، از دارندگان گذرنامه باز است. برای اطلاع بیشتر خوب است بدانید این لیست به‌ طور مداوم به ‌روز می‌ شود. از این رو بهتر است برای پیگیری بیشتر از مسئولین مربوط پیگیری های لازم را انجام دهید. این ویزا به صورت الکترونیکی صادر می‌ شود و درخواست نیز آنلاین ارسال می گردد. متقاضی باید یک فرم درخواست آنلاین را پر کرده و آن را به مقامات برای تایید ارسال کند. متقاضیان موفق ویزا های خود را از طریق ایمیل دریافت خواهند کرد تا بتوانند سفر خود را آغاز کنند.

ویزا، دسترسی و اقامت ترکیه را برای دارندگان گواهینامه، از مدت‌ های مختلفی بسته به ملیت آن ها فراهم می‌ کند. مدت اقامت می‌ تواند بین ۳۰ تا ۹۰ روز در عرض ۶ ماه باشد و این سند برای کار، مطالعه یا اقامت موقت نیست. شما باید از یک کشور واجد شرایط باشید تا بتوانید در راستای درخواست ویزای الکترونیک اقدام کنید و باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

  • هیچ برنامه ‌ای برای اقامت فراتر از روز های تایید شده در ویزای خود نداشته باشید؛
  • هیچ برنامه ‌ای برای استخدام شدن در ترکیه ندارید؛
  • گذرنامه ‌تان حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد؛
  • توانایی مالی کافی برای این کار را داشته باشید؛
  • محل اقامت ثابتی دارید؛
  • برای برگشت یا ادامه سفر بلیط دارید.

کشور هایی که برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارند

سفر به ترکیه

خوب است بدانید شهروندان کشور ها یا مناطقی که از ویزای ترکیه معاف هستند و پاسپورت معمولی معتبر دارند، می ‌توانند به منظور کار یا تفریح به ترکیه سفر کنند و ویزا ارائه ندهند. بازدید کنندگان این کشورها می‌ توانند پاسپورت یا کارت شناسایی خود را برای بازدید هایی به مدت ۹۰ روز در عرض ۶ ماه ارائه دهند.

در میان لیست کشور های معاف از ارائه ویزا، نام قبرس شمالی به چشم می خورد. لازم است یادآور شویم شهروندان قبرس شمالی می ‌توانند طولانی ‌ترین مدت ممکن را در مقایسه با سایر کشور ها در ترکیه باقی بمانند. علت این امر در این است که هیچ محدودیتی برای مدت بازدید آن‌ ها وجود ندارد اما افرادی که از سایر کشور های این لیست وارد این کشور می شوند از محدودیت هایی برخوردار می شوند.

خوب است یادآور شویم برخی از بازدید کنندگان عضو کشور های معاف از مالیات می ‌توانند به مدت ۹۰ روز در عرض ۶ ماه در ترکیه باقی بمانند. در حالی که برخی دیگر می توانند به مدت ۶۰ روز و در عرض ۶ ماه بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند. جالب است بدانید شهروندان روسی، می ‌توانند برای ۶۰ یا ۹۰ روز در عرض ۶ ماه در ترکیه باقی بمانند. گروه دیگر که آخرین گروه از این لیست محسوب می گردند، می توانند فقط برای ۳۰ روز در ترکیه مستقر باشند.

توجه: ترکیه به طور مداوم لیست معافیت از ویزای خود را بر اساس توافقات دیپلماتیک مستمر با کشور های دیگر و شرایط کنونی مهاجرت به‌ روز می‌ کند. همیشه قبل از انتخاب سفر، لیست معافیت از ویزا را مطالعه فرمایید.

جمع بندی

اگر درباره قیمت ویزای توریستی ترکیه ابهام دارید باید بدانید ویزای توریستی ترکیه برای شهروندان مختلف هزینه‌ های متفاوتی دارد و این هزینه از ۱۴ یورو تا ۷۱ یورو متغیر است. این ویزا برای مدت ‌های مختلفی صادر می ‌شود، این مدت، می تواند از ۳۰ تا ۹۰ روز را شامل گردد. متقاضی باید از کشور واجد شرایط باشد و شرایطی از قبیل داشتن گذرنامه اعتباری حداقل ۳ ماهه و تمکن مالی کافی را برآورده کند. ویزای توریستی الکترونیکی یک روش دیگر جهت اخذ ویزا است که طی آن ویزا با روند آنلاین اخذ می ‌شود و پس از تایید، از طریق ایمیل به متقاضی ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط