021-91305905

هزینه آزمون یوس

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به هزینه آزمون یوس (YOS) ترکیه بپردازیم. هزینه این آزمون بنا به شرایطی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد متفاوت است. اگر قصد دارید از هزینه آزمون یوس مطلع شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

پیش از پرداختن به هزینه آزمون یوس لازم است به مختصری درباره این آزمون اشاره کنیم. جهت مطالعه کامل درباره آزمون یوس می توانید به مقاله آزمون یوس مراجعه کنید.

آزمون یوس

آزمون یوس آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی است. پذیرش در این آزمون امکان تحصیل در طیف وسیعی از رشته ها˓ از رشته های هنری تا پزشکی و … را برای علاقه مندان فراهم می کند.

آزمون یوس دانش افراد در سه مبحث هوش˓ ریاضی و هندسه را ارزیابی می کند. این آزمون معمولا ۸۰ سوال دارد و نتیجه آن به مدت ۱ سال اعتبار دارد.

همان طور که در مقالات پیشین نیز اشاره کرده ایم˓ آزمون یوس یک آزمون متمرکز نیست. دانشگاه های مختلف در ترکیه خود مجری برگزاری آزمون یوس هستند.

برخی از دانشگاه های ترکیه نیز خود آزمون یوس را برگزار نمی کنند و نتیجه آزمون یوس یک دانشگاه دیگر را می پذیرند.

البته تعدادی از دانشگاه های ترکیه حتی با آزمون یوس دانشجو نمی پذیرند. این دانشگاه ها بر اساس نمرات آزمون هایی مانند SAT و یا مدرک تحصیلی افراد اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

هزینه آزمون یوس ترکیه

هزینه آزمون یوس ترکیه

همان طور که اشاره شد دانشگاه های مختلف ترکیه خود طراح و مجری برگزاری آزمون یوس هستند. به همین دلیل هزینه آزمون یوس برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. به عبارت دیگر هر دانشگاهی که مجری برگزاری آزمون یوس است مبلغ معینی را برای علاقه مندان شرکت در آزمون خود اعلام می کند.

علاوه بر این هزینه آزمون یوس بسته به این که شرکت کنندگان اهل چه کشوری هستند یا در برخی موارد بنابر مکان حوزه برگزاری آزمون متفاوت است. برای مثال هزینه آزمون یوس دانشگاه استانبول برای شرکت کنندگان ایرانی با شرکت کنندگان آلمانی متفاوت است یا شرکت در آزمون یوس دانشگاه اگه (Ege) در خاک ترکیه یا خارج از آن متفاوت خواهد بود.

بنابراین هزینه آزمون یوس می تواند با توجه به این که شما در آزمون یوس کدام دانشگاه شرکت می کنید˓ اهل کدام کشور هستید و یا مکان برگزاری آزمون شما کجاست متفاوت باشد.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد آزمون یوس هر دانشگاه می توانید به بخش بین الملل سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

هزینه آزمون یوس برخی از دانشگاه ها برای شرکت کنندگان ایرانی

هزینه آزمون یوس برخی از دانشگاه های ترکیه برای شرکت کنندگان ایرانی در سال جاری به صورت زیر اعلام شد:

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه اگه (در ترکیه): ۴۰۰ لیر

هزینه آزمون یوس دانشگاه اگه (در آذربایجان): ۱۲۵ دلار

هزینه آزمون یوس دانشگاه اگه (در ازبکستان): ۱۰۰ دلار

البته به علت همه گیری ویروس کرونا آزمون یوس دانشگاه اگه در خارج از خاک ترکیه لغو شد.

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه استانبول (شرکت کنندگان ایرانی): ۴۰۰ لیر

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه آتاتورک (در ترکیه): ۳۵۰ لیر

هزینه آزمون یوس دانشگاه آتاتورک (در آذربایجان و گرجستان): ۲۵۰ لیر

هزینه آزمون یوس

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل (صرف نظر از مکان و ملیت شرکت کنندگان): ۳۲۵ لیر

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه فنی استانبول (شرکت کنندگان ایرانی): ۴۰۰ لیر

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه اولولداغ (در ترکیه): ۳۰۰ لیر

هزینه آزمون یوس دانشگاه اولولداغ (در حوزه های برگزاری آزمون در اروپا˓ آسیا و آفریقا): ۴۸۰ لیر

▪ هزینه آزمون یوس دانشگاه چوکوروا (در ترکیه): ۳۰۰ لیر

هزینه آزمون یوس دانشگاه چوکوروا (در آلمان): ۶۰ یورو

هزینه آزمون یوس دانشگاه چوکوروا (در آذربایجان و عربستان سعودی): ۷۰ دلار

در این مقاله به موضوع هزینه آزمون یوس پرداختیم. همان طور که اشاره شد چند عامل می توانند در هزینه آزمون یوس تاثیر گذار باشند. این عوامل عبارت اند از:

▪ دانشگاهی که در آزمون یوس آن شرکت می کنید

▪ کشور یا حوزه برگزاری آزمون یوس (داخل ترکیه یا خارج از آن)

▪ و در برخی موارد ملیت شرکت کنندگان در آزمون یوس

برخی از دانشگاه های ترکیه حوزه برگزاری آزمون در ایران نیز دارند. در مقاله ای با عنوان آزمون یوس در ایران برخی از این دانشگاه ها را به شما معرفی کردیم. همچنین با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظرتان می توانید از حوزه های برگزاری این آزمون مطلع شوید.

هزینه آزمون یوس

شرکت در آزمون یوس و موفقیت در آن مشروط بر آمادگی کامل در مباحث هوش˓ ریاضی و هندسه است. از آن جایی که  غالبا افراد درباره آزمون یوس˓ انتخاب رشته˓ سیر احتمالی تغییر سوالات و … اطلاعی ندارند لازم است تحت راهنمایی و آموزش قرار گیرند.

اگر قصد دارید در ازمون یوس شرکت کنید باید در دوره های آمادگی آزمونی شرکت کنید که در کنار آموزش مباحث هوش˓ ریاضی و هندسه شما را برای تحصیل در ترکیه نیز راهنمایی کنند. این دوره ها باید آگاهی لازم در مورد انتخاب رشته و شهر و تا حدودی آن چه در ترکیه در انتظار شماست را در اختیار شما قرار دهند.

یونی لند با علم به این موضوع از اساتید با تجربه و موفق یوس دعوت به عمل آورده و دوره ای جامع تحت عنوان کلاس آنلاین یوس 2021 یونی لند تهیه کرده است.

این دوره با بهترین کیفیت ممکن و هزینه ای مناسب و با در اولویت قرار دادن سلامت شرکت کنندگان عزیز در ایام بحرانی ویروس کرونا تجربه یک کلاس واقعی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند. همچنین مشاوره ای کامل توسط مدرسان و مشاوران یونی لند در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود.

اگر قصد دارید در دوره های آمادگی آزمون یوس شرکت کنید کلاس آنلاین 2021 یونی لند که منطبق با تغییرات اخیر و ویژه آزمون یوس سال آینده است را به شما پیشنهاد می دهیم.

شما با مراجعه به صفحه محصول کلاس آنلاین یوس 2021 یونی لند می توانید با مدرسان و ویژگی های این دوره به صورت کامل آشنا شوید و در صورت تمایل در این دوره ثبت نام کنید.

همچنین با مراجعه به مقالات وبسایت یونی لند در دسته اپلای و تحصیل در ترکیه اطلاعات جامعی پیرامون آزمون یوس˓ دیگر آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه و به طور کلی تحصیل در ترکیه کسب کنید.

نظرات و دغدغه های خود را با یونی لند در میان بگذارید تا بتوانیم بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.