کتاب های یوس

معرفی بهترین کتاب های یوس برای قبولی

اشتراک گذاری:

اگر در ایران تحصیل کرده اید و اکنون به دنبال مهاجرت و سپس ادامه تحصیل هستید، می دانید که ترکیه یکی از بهترین کشور ها از نظر دانشگاه های دولتی و شرایط پذیرش است. پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی ترکیه آسان است؛ اما نیاز به قبولی در آزمونی بین المللی به نام یوس دارد. با این وجود شما باید برای این آزمون آماده باشید. برای قبول شدن در این آزمون باید بهترین کتاب های یوس را مطالعه کنید و با استفاده از تمرینات آن‌‌ ها، تسلط خود را روی مباحث آزمون بالا ببرید. منابع بسیار زیادی در رابطه با آزمون یوس نوشته شده اند که مطالعه بهترین آن ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد. در این راهنما می توانید برترین کتاب های یوس را پیدا کنید.

آزمون یوس چیست؟

کتاب های یوس

همان طور که می دانید، دانشجویان بین المللی برای این که بتوانند تحصیلات خود را دانشگاه های دولتی ترکیه ادامه دهند، در ابتدا باید در آزمونی به نام یوس شرکت کنند. پس از اعلام نتایج، بر اساس امتیازاتی که دریافت کرده اند می توانند به دانشگاه های مورد نظر خود مراجعه کنند. تقریبا می توان گفت اکثر دانشگاه های دولتی برای پذیرش شما نیاز به قبولی در آزمون یوس دارند؛ اما برای دانشگاه های خصوصی با استفاده از مدرک ترجمه شده دیپلم نیز می توان درخواست داد. آزمون یوس به طور هماهنگ در یک تاریخ از قبل مشخص شده برگزار می شود. برای اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون می توانید به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و زمان آزمون را دریافت نمایید. این آزمون دارای ۸۰ سوال است که ۴۰ سوال به هوش اختصاص می یابد و دیگر سوالات به ریاضی و هندسه می پردازد. لازم به ذکر است که این آزمون را می توانید به زبان های بین المللی دنیا پاسخ دهید و نیازی به یادگیری زبان ترکی نیست. آزمون یوس در ۶ زبان بین المللی برگزار می شود که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. فرانسوی، روسی و عربی از جمله این زبان ها هستند.

نحوه قبولی در آزمون یوس

به طور کلی شما برای قبول شدن در آزمون یوس و سپس پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی ترکیه، دو راه در پیش خواهید داشت. اولین راه مطالعه به صورت خودخوان و دومین راه، شرکت در کلاس های آمادگی برای آزمون یوس است که می تواند برای شما مفید باشد. البته نمی توان گفت که کدام یک می تواند برای شما بهترین گزینه باشد؛ زیرا هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. با مطالعه منابع و کتاب های یوس به طور خودخوان در وقت و همچنین هزینه صرفه جویی خواهید کرد؛ اما با استفاده از این روش دیگر نمی توانید از تجربه اساتید برجسته آزمون یوس استفاده کنید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که ضمن استفاده از کتاب‌ های آزمون یوس در کلاس های یک مجموعه معتبر مثل مجموعه خوش سابقه یونی لند نیز شرکت نمایید.

بهترین کتاب های یوس

آزمون یوس

بدیهی است که برای قبولی در آزمون یوس و موفقیت در آن، نیاز به مطالعه برخی از منابع مهم و کلیدی خواهید داشت. در این زمینه کتاب های بسیاری منتشر شده اند که می توان از آن ها استفاده کرد؛ اما نکته بسیار مهم این است که برخی از این کتاب ها کمک چندانی به شما نخواهند کرد. ما در ادامه به معرفی بهترین کتاب های یوس می پردازیم.

به طور کلی منابع آزمون یوس را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کتاب های یوس دارای درسنامه
  • کتاب های یوس دارای تست
  • کتاب های یوس دارای سوالات تکمیلی

کتاب ریاضی تی نی نی

یکی از بهترین کتاب های یوس برای شروع مطالعه ریاضی، قطعا کتاب ریاضی تی نی نی خواهد بود. درسنامه این کتاب تماما به زبان فارسی نوشته شده است که کار را برای دانشجویان فارسی زبان بسیار راحت می کند. علاوه بر درسنامه جامع و مفهومی، کتاب ریاضی تی نی نی دارای تست های بسیار زیادی نیز هست. در این کتاب مباحث مهم و کلیدی تدریس شده اند که لیست کامل آن ها به شرح زیر است:

اعداد کسری، اعداد اعشاری و متناوب، معادله درجه اول و اعداد توان دار، جذر و فاکتور گیری، معادلات و نامعادلات درجه اول، قدر مطلق، نسبت و تناسب، مجموعه ‌ها، لگاریتم، مثلثات اعداد مختلط، توابع خاص، تصاعد و دنباله ‌ها، حد و مشتق، انتگرال، ماتریس و دترمینان، ترکیبات، مهارت های عددی و عمل گر ها.

یوس

کتاب هندسه متروپل

بهترین کتابی که می توان در بخش هندسه معرفی کرد، قطعا کتاب هندسه متروپل است. این کتاب به طور تخصصی برای دانشجویان و متقاضیان آزمون یوس نوشته شده است و بدین طریق، تمامی مباحث مورد نیاز در بخش هندسه آزمون یوس را پوشش می دهد. این کتاب را می توان در نسخه فارسی به همراه درسنامه و تست کامل در ایران تهیه کرد. همچنین اگر پس از اتمام کتاب نیازمند تست های بیشتری در بخش هندسه بودید؛ می توانید از دیگر کتاب انتشارات متروپل، یعنی «بانک سوالات هندسه» استفاده کنید. اگر علاقه مند بررسی بخش های مختلف کتاب هندسه متروپل هستید، لیست کامل مباحث تدریس شده در این کتاب برای شما آمده است:

زوایا، مباحث مربوط به مثلث از جمله مثلث‌ های خاص، تشابه میان مثلث ‌‌ها و ارتباط اندازه‌ زوایا با طول اضلاع مثلث، چند ضلعی‌ های منتظم، متوازی الاضلاع و چهار ضلعی ‌های متساوی الاضلاع، مستطیل و مربع، ذوزنقه و لوزی، مباحث مربوط به دایره از جمله مساحت و محیط دایره، وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی، وضعیت دایره در هندسه تحلیلی، هندسه سه بعدی و خواص اجسام در بردار ها.

جمع بندی

فرقی نمی کند که به طور خودخوان در حال آماده شدن برای آزمون یوس باشید و یا از اساتید مختلف کمک بگیرید. در هر حال شما نیاز به خریداری بهترین کتاب های یوس دارید و چه بهتر که کتاب هایی را خریداری کنید که می توانند برای شما بسیار مفید باشند. انتخاب کتاب های یوس شاید کار ساده ای به نظر برسد؛ اما یک انتخاب اشتباه می تواند شما را از مسیر خود عقب بیندازد و وقت شما را هدر دهد. با مطالعه برخی از کتاب های برتر و شرکت در کلاس های آمادگی یوس می توانید به راحتی از پس آزمون یوس بر بیایید و در دانشگاه دولتی ای که به آن علاقه مند هستید، تحصیل کنید.

 

فهرست مطالب

مطالب مرتبط