021-91305905

تحصیل در ترکیه فرصت بی نظیری را در اختیار دانشجویان بین المللی جهت ورود به بازارهای کار جهانی و یا ادامه تحصیل در دیگر کشورها قرار می دهد. دانشگاه بیرونی استانبول (Biruni University) یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی است. دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول دارای شش دانشکده مختلف می باشد.دانشجویان می‌توانند در طیف گسترده ای از رشته ها تحصیل کنند. شما متقاضیان عزیز می توانید مقاله ای که در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید و با این دانشگاه برجسته بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است و شورای آموزش عالی ترکیه مدرک اخذ شده از این دانشگاه را معتبر می داند. این دانشگاه در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی شرکت کرده و با دانشگاه های اروپا، آمریکا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا همکاری می کند. بیش از 6000 دانشجو بومی و بین المللی در شش دانشکده دانشگاه بیرونی مشغول به تحصیل می باشند.

آشنایی با دانشگاه بیرونی

دلایل استقبال دانشجویان از دانشگاه بیرونی

از جمله دلایل مهمی که باعث می شود دانشجویان بین المللی این دانشگاه خصوصی را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل پزشکی در دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

دانشکده پزشکی این دانشگاه با هدف ارائه بهترین آموزش های پزشکی به دانشجویان تأسیس شده و نه تنها در ترکیه بلکه در دنیا معتبر شناخته می شود. زبان آموزش در این دانشکده انگلیسی و ترکی است. آموزش شش ساله رشته پزشکی در پردیس اصلی دانشگاه و بیمارستان دانشگاه بیرونی ارائه می شود. رویکرد آموزشی این دانشکده شامل علوم بالینی و علوم پایه و سیستم های بهداشتی است و دانشجویان را تشویق می کند تا با بیماران ملاقات کنند و اصطلاحات پزشکی را از روز اول یاد بگیرند.

بیمارستان دانشگاه

بیمارستان دانشگاه بیرونی از سال 2016 شروع به کار کرد و یک بیمارستان دانشگاهی 10 طبقه ای است که دارای 153 تخت است. در مجموع 500 پرسنل و بیش از 70 پزشک در بیمارستان دانشگاه بیرونی کار می کنند. مأموریت اصلی این بیمارستان تبدیل شدن به یک نهاد بهداشتی نوآور و پیشرو می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی استانبول

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بیرونی در استانبول هر ساله هزاران دانشجوی بومی و بین المللی را پذیرش می کند. مانند دانشکده پزشکی، زبان آموزشی در این دانشکده نیز انگلیسی و ترکی می باشد. مدت زمان تحصیل رشته دندان پزشکی در این دانشگاه پنج ساله است. دانشجویان بین المللی این دانشگاه فرصت درخواست و دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را خواهند داشت.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بیرونی استانبول

این دانشگاه معتبر فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی بتوانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشجویان بین المللی دانشکده داروسازی امکان تحصیل به زبان ترکی را خواهند داشت. مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه پنج سال است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند جهت ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه ها و یا خارج از کشور اقدام کنند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه بیرونی ترکیه

دانشجویان بین المللی دانشگاه بیرونی فرصت تحصیل در رشته های مهندسی را خواهند داشت. زبان آموزش در دانشکده مهندسی دانشگاه بیرونی استانبول ترکی است و مدت زمان تحصیل نیز سه ساله می باشد. این دانشکده امکان تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های مهم و پرطرفدار مهندسی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد.

شرایط تحصیل در دانشگاه ابوریحان بیرونی استانبول

شرایط تحصیل در این دانشگاه تقریبا مانند تمام دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در یکی از آزمون های ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند.

از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی و زبان ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان که نشان دهنده مهارت متقاضیان به زبان است، الزامی می باشد.

مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که چنان چه متقاضیان دارای معدل بالا باشند، امکان تحصیل در این دانشگاه بدون شرکت در آزمون ورودی را خواهند داشت.

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه بیرونی

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی دانشگاه بیرونی در استانبول ترکیه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیرونی به شرح زیر می باشد:

آزمون ورودی دانشگاه بیرونی در شهر استانبول

از آن جایی که متقاضیان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت‌، می توانند در آزمون هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند شرکت کنند.

آزمون SAT

آزمون ست (Scholastic Assessment Test) یک آزمون پذیرش دانشگاهی است که این آزمون را می توان یکی از مهم ترین آزمون ها برای تحصیل در کشور ترکیه دانست. این آزمون در شهرهای ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا برگزار می شود. برای پذیرش در دانشگاه بیرونی باید در درس ریاضی حداقل نمره 600 و حداقل نمره کل 1000 را کسب کنید. هزینه آزمون SAT برای متقاضیان کشورهای خاورمیانه 47 دلار آمریکا است.

آزمون ACT

آزمون ACT (American College Testing) از دیگر آزمون های ورودی در دانشگاه های ترکیه است. این آزمون چندین بار در سال در کشور ترکیه برگزار شده و به صورت چند گزینه ای است. مدت زمان اعتبار نتیجه این آزمون پنج سال است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی در شهر استانبول دارای چندین دانشکده متنوع است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی قرار می دهند. برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

شهریه دانشگاه بیرونی استانبول

شهریه دانشگاه بیرونی نسبت به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه کمی بیشتر است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این دانشگاه با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها متغیر خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بیرونی می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود به کارهای دانشجویی مشغول شوند. برخی از هزینه های تحصیل در این دانشگاه در سال 2021 به شرح زیر می باشد:

رشته تحصیلیزبان آموزشهزینه تحصیل
پزشکیترکی73000 لیر
دندانپزشکیترکی73000 لیر
داروسازیترکی50000 لیر
مهندسی کامپیوترترکی44000 لیر
ماماییترکی48000 لیر
پرستاریترکی48000 لیر
هزینه های دانشگاه بیرونی بروز رسانی خواهند شد.

هزینه های زندگی

دانشجویان بین المللی که به تحصیل در دانشگاه بیرونی استانبول مشغول هستند علاوه بر هزینه تحصیل به هزینه های دیگری نیز رو به رو می باشند. متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی این دانشگاه بسته به سبک زندگی و عادت های آن ها متغیر می باشد. دانشجویان دانشگاه بیرونی ترکیه می توانند جهت کاهش هزینه های خود تا 25 الی 30 ساعت در هفته را کار دانشجویی انجام دهند. برخی از هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه ماهانه باشگاه192.4 لیر
هزینه ماهانه کارت اتوبوس یا مترو215.6 لیر
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط150 لیر
موز (1 کیلوگرم)14.6 لیر
هزینه یک دقیقه تماس با موبایل0.77 لیر

رنکینگ دانشگاه بیرونی استانبول

این دانشگاه جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی می باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه بیرونی شده است. این دانشگاه دارای رتبه جهانی 6607 و رتبه ملی 67 است.

این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیست. این دانشگاه براساس معاهدات بین المللی مختلف مانند اراسموس، مولانا و … به تبادل دانشجو با سایر دانشگاه های جهان می پردازد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بیرونی استانبول

برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه گزینه های مختلف بورسیه تحصیلی وجود دارد. از جمله بورسیه های ارائه شده می توان به بورسیه های دولتی و موسسات اشاره کرد. میزان دریافت بورسیه تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود.

بورسیه تحصیلی CoHE: این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه است. اگر دانشجویانی که در برنامه های آموزش عالی ترکیه پذیرفته شده اند گواهی مهارت به زبان ترکی را نداشته باشند، باید دوره های یک ساله زبان را نیز پشت سر بگذارند.

برای اطلاع از سایر ویزاهای تحصیلی کشئر ترکیه می توانید به مقاله انواع ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

امکانات موجود در دانشگاه ابوریحان بیرونی در استانبول

دانشگاه بیرونی مانند سایر دانشگاه های ترکیه دارای امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی است. یکی از مهم ترین امکانات موجود در این دانشگاه می توان به کتابخانه مجهز آن اشاره کرد. کتابخانه این دانشگاه دارای غنی ترین مجموعه بهداشت و درمان در ترکیه است. از دیگر امکانات ارائه شده در این دانشگاه می توان به خوابگاه دانشجویی، مرکز بهداشت، بانک، باشگاه ورزشی، کافه تریا و رستوران اشاره کرد.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه بیرونی ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیرونی در کشور ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند. در صورتی که آن ها در آزمون های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کنند، می توانند نامه پذیرش از این دانشگاه را اخذ کنند. دانشجویان با ارائه این نامه پذیرش می توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

آشنایی با شهر استانبول

استانبول به عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه شناخته می شود. این شهر مهم در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده است. دو اصل مهم در استانبول آزادی مذهب و نگرش لیبرال می باشد. دانشگاه های دولتی و خصوصی این شهر امکانات و تسهیلات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. قیمت اجاره مسکن در شهر استانبول بسته به موقعیت خانه متغیر خواهد بود. از مهم ترین اماکن دیدنی این شهر می توان به برج گالاتا، موزه باستان شناسی، کلیسای چورا، مسجد آبی، هاگیا سوفیا و غیره اشاره کرد.

تحصیل در دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی استانبول از جمله دانشگاه‌های شناخته شده در کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می‌کند. این دانشگاه فرصت تحصیل در بهترین رشته های روز دنیا را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد و آن ها را جهت ورود به بازارهای کار جهانی آماده می کند. تحصیل در دانشگاه بیرونی می تواند فرصتی بی نظیر برای متقاضیان ایرانی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در رابطه با مهاجرت تحصیلی می توانید با مشاوران مجموعه یونی لند تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *