شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

اشتراک گذاری:

ترکیه با داشتن ویرانه ‌های باستانی اعجاب انگیز، آب و هوای مدیترانه ‌ای دلپذیر و فرهنگی پویا، کشوری شگفت‌ انگیز برای هر دو گروه علاقه‌ مند به ساحل و شیفتگان تاریخ به شمار می ‌رود. جاذبه ‌های توریستی بی ‌شمار ترکیه، بر لذت سفر به این کشور می ‌افزاید. از دره ‌های صخره‌ ای کاپادوکیه تا کاخ باشکوه تاپکاپی در استانبول، از گشت‌ و گذار در سواحل مدیترانه تا کشف زیبایی‌ های اسرارآمیز ایاصوفیه، تجربیات و مکان ‌های بسیاری برای کشف و ماجراجویی در ترکیه هست. شما برای ورود به این کشور و لذت بردن از مقاصد گردشگری آن، نیاز به ویزای توریستی ترکیه دارید. در این مقاله شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه را بررسی می کنیم.

ویزای الکترونیکی توریستی ترکیه چیست؟

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

بهترین راه برای دریافت ویزای توریستی ترکیه اقدام از راه الکترونیکی است. ویزای الکترونیکی گردشگری ترکیه که با نام eVisa نیز شناخته می‌ شود، سندی رسمی برای سفر به این کشور به قصد گردشگری است. برنامه‌ eVisa در سال 2013 توسط وزارت امور خارجه‌ ترکیه راه ‌اندازی شد تا به مسافران خارجی کمک کند به صورت الکترونیکی برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنند. این ویزا جایگزین ویزای سنتی با برچسب کاغذی شده است، سندی رسمی به شمار می ‌رود و در سراسر کشور معتبر است.

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه الکترونیکی مشابه با ویزای کاغذی است. در حال حاضر مسافران می ‌توانند در مدت کمتر از 30 دقیقه و بدون نیاز به ایستادن در صف‌ های طولانی برای ثبت درخواست اخذ این ویزا به صورت آنلاین اقدام کنند. این روش، راهی راحت و مقرون ‌به ‌صرفه برای اخذ ویزای توریستی ترکیه و بازدید از این کشور است. شما می ‌توانید فرایند درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کنید و ویزای الکترونیکی ترکیه (eVisa) را از طریق ایمیل دریافت نمایید.

ارائه‌ هیچ ‌گونه مدرکی در کنسولگری ترکیه یا فرودگاه الزامی نیست. ویزای الکترونیکی در هر نقطه‌ ورود به کشور معتبر تلقی می ‌شود. با این حال تمامی مسافران پیش از ورود به کشور نیازمند داشتن ویزای معتبر هستند. برای درخواست آنلاین ویزای توریستی ترکیه می ‌توانید به وبسایت visa-turkey.org مراجعه کنید.

ویزای عادی در مقابل ویزای الکترونیکی

همان طور که اشاره کردیم، شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه در هر دو حالت الکترونیکی و عادی یکسان است. اما یک سری تفاوت ها بین ماهیت ویزای الکترونیکی و ویزای عادی مشاهده می شود. این تفاوت ها عبارتند از:

  • هدف از سفر: اگر به عنوان گردشگر یا تاجر برای کمتر از 90 روز به ترکیه سفر می ‌کنید، می ‌توانید به صورت آنلاین برای ویزای توریستی اقدام نمایید. درخواست آنلاین به راحتی از سایت رسمی آن امکان پذیر است.
  • مدت زمان اقامت: اگر قصد تحصیل، زندگی یا کار در ترکیه را دارید و یا لازم است اقامت برای مدت طولانی ‌تری در آنجا اقامت کنید، باید در نزدیک ‌ترین سفارتخانه یا کنسولگری ترکیه برای ویزا درخواست دهید.

با توجه به موارد گفته شده اینکه برای ویزای الکترونیکی (eVisa) اقدام کنید یا برای دریافت ویزا به سفارتخانه مراجعه نمایید، به هدف شما از سفر بستگی دارد. در صورتی که شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه به صورت عادی را داشته باشید، به احتمال زیاد می توانید به آسانی برای دریافت ویزای آنلاین نیز درخواست دهید و ویزای خود را دریافت کنید.

پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی

هزینه ویزا

در صورتی که قصد دارید ویزای توریستی خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنید، باید پرداخت هزینه ویزا را نیز به صورت اینترنتی انجام دهید. برای پرداخت هزینه صدور ویزا می توانید از کارت اعتباری استفاده کنید. همچنین اگر به کارت پی پال دسترسی دارید، می توانید در کوتاه ترین زمان، هزینه صدور ویزا را به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه ها، یک شماره مرجع خاص از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد که از طریق آن می توانید وضعیت صدور ویزای توریستی خود را پیگیری کنید.

مزایای درخواست ویزای آنلاین توریستی ترکیه

در صورتی که شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه را دارید، بهترین راه درخواست ویزا به صورت آنلاین است. برخی از مزایای درخواست ویزا در این حالت عبارتند از:

  • عدم نیاز به مراجعه حضوری: دیگر نیازی به مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری ترکیه برای دریافت ویزا نخواهید داشت.
  • خداحافظی با صف‌ های طولانی: با حذف نیاز به حضور در فرودگاه و ارائه‌ مدارک، دیگر در صف‌ های طولانی فرودگاه معطل نخواهید شد. تمام اطلاعات مربوط به ویزای الکترونیکی شما به صورت خودکار در سیستم رسمی به ‌روز رسانی می‌ شود و از آنجا قابل دسترسی است.
  • پیگیری آسان: می ‌توانید به راحتی وضعیت درخواست ویزای الکترونیکی خود را به صورت آنلاین بررسی کنید و از تمامی اطلاعات مهم مطلع شوید.
  • سرعت و سهولت: از آنجایی که نیازی به ارائه‌ حضوری مدارک در کنسولگری ترکیه یا حضور فیزیکی شما نیست، زمان پردازش و دریافت ویزا به طور قابل توجهی کاهش می ‌یابد.
  • پاسخ‌ دهی سریع: فرآیند تأیید ویزای توریستی ترکیه شما معمولا کمتر از 24 ساعت طول می ‌کشد. در صورت تأیید درخواست، ایمیلی حاوی لینک دانلود ویزای الکترونیکی (eVisa)  دریافت خواهید کرد.

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

درخواست ویزا

پیش از ارسال درخواست ویزا حتما شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه را بررسی کنید. این شرایط عبارتند از:

  • تابعیت کشور واجد شرایط

شما باید از کشوری باشید که امکان درخواست آنلاین ویزای ترکیه را برای اتباع خود فراهم می‌ کند. برای اطلاع از لیست کشور های واجد شرایط، به وبسایت رسمی اخذ ویزا ترکیه مراجعه نمایید.

  • عدم شمول در معافیت ‌ها

اطمینان حاصل کنید که در هیچ‌ کدام از دسته ‌های معافیت از اخذ ویزای الکترونیکی ترکیه قرار نمی ‌گیرید.

  • اعتبار گذرنامه

گذرنامه ‌ای معتبر با حداقل 60 روز اعتبار پس از تاریخ خروج از ترکیه داشته باشید.

  • ارائه مدارک پشتیبان

مدارک متقنی دال بر هدف سفر و مدت اقامت خود در ترکیه ارائه دهید. این مدارک ممکن است شامل بلیط هواپیما، رزرو هتل و… باشند.

  • آدرس ایمیل معتبر

یک آدرس ایمیل معتبر ارائه دهید تا تمامی به ‌روزرسانی ‌های مربوط به ویزای توریستی ترکیه و ویزای الکترونیکی (eVisa) پس از تأیید، به این آدرس ارسال گردد.

جمع بندی

ترکیه با جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی ‌نظیر، مقصدی ایده ‌آل برای گردشگری است. برای ورود به این کشور، اتباع بسیاری از کشور ها ملزم به دریافت ویزای توریستی هستند. خبر خوشحال ‌کننده اینکه، ترکیه امکان اخذ ویزای توریستی به صورت آنلاین (eVisa) را برای اتباع واجد شرایط فراهم کرده است که بسیار ساده تر از درخواست حضوری برای ویزا است. همچنین خبر خوب دیگر این است که شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه به صورت آنلاین تقریبا با شرایط اخذ ویزای حضوری یکسان است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد این نوع از ویزا توضیح دادیم.

 

فهرست مطالب

مطالب مرتبط