021-91305905

بررسی شرایط و بهترین راه های مهاجرت به ترکیه

بهترین راه های مهاجرت به ترکیه

فهرست مطالب

هنگام بررسی بهترین راه های مهاجرت به ترکیه تجزیه و تحلیل کامل پیامد ها از دیدگاه های مختلف بسیار مهم است. تحقیقات گسترده در مورد کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید به شدت توصیه می شود. ترکیه به ویژه شهر های جذاب آن مانند استانبول و آنکارا، مقصد مطلوبی برای مهاجرانی است که به دنبال اقامت و فرصت های شغلی هستند.

علاوه بر این ها، ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل محسوب می شود و 140 دانشگاه معتبر دارد. بسیاری از دانشگاه های دولتی ترکیه از لحاظ رتبه بندی جهانی در جایگاه خوبی قرار گرفته اند. ما در این راهنما بهترین راه های مهاجرت به ترکیه را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که شرایط کامل ورود به کشور ترکیه چیست. پس با ما همراه باشید.

دلایل مهاجرت به ترکیه

انگیزه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که تحصیل یکی از آن ها است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیلات خود، مهاجرت را انتخاب می کنند. آن ها ممکن است پیشنهاد های فریبنده ای از دانشگاه های خارجی دریافت کنند و به مهاجرت ترغیب شوند.

برخی دیگر مهاجرت را برای به دست آوردن شهروندی انتخاب می کنند؛ زیرا می خواهند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند و از مزایای ارائه شده توسط کشور دیگر بهره مند شوند. علاوه بر این، کسانی هستند که برای مقاصد تجاری مهاجرت می کنند. آن ها ممکن است در خارج از کشور خود پیشنهاد های شغلی جذابی دریافت کنند یا به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک یا مزایای اقتصادی آن، قصد سرمایه گذاری در کشور دیگری را داشته باشند.

راه های مهاجرت به ترکیه

بهترین راه های مهاجرت به ترکیه

هنگام مهاجرت به ترکیه، مراحل خاصی را باید طی کنید تا بتوانید برای اجازه اقامت اقدام کنید. اگر قصد دارید تا 90 روز در ترکیه بمانید، باید ویزای توریستی دریافت کنید. درخواست ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین امکان پذیر است. پرداخت ویزای الکترونیکی را می توان با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی انجام داد. پیشنهاد می شود درخواست ویزای الکترونیکی خود را حداقل 48 ساعت و حداکثر سه ماه قبل از سفر ارسال کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل فنی، حتما یک نسخه چاپی از ویزای الکترونیکی خود را همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در ترکیه بمانید، می توانید از قبل برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنید. با این حال، اگر در حال حاضر در ترکیه هستید و تصمیم دارید بیشتر بمانید، می ‌توانید برای اجازه اقامت از دولت محلی درخواست دهید تا زمانی که در 90 روز اول ورود خود هستید، مراحل اقامت شما انجام شود.

اگر از مرز زمینی وارد ترکیه می شوید، قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما مهر ورود به ترکیه دارد. علاوه بر این، مطمئن شوید که یک صفحه خالی کامل در پاسپورت شما برای مهر های ورودی و خروجی موجود است و حداقل شش ماه از روز ورودتان به ترکیه اعتبار دارد.

انواع مجوز های ورود به ترکیه

مجوز های ورود

ترکیه طیف متنوعی از انواع مجوز ها را برای اهداف مختلف سفر و اقامت ارائه می دهد. بهترین راه های مهاجرت به ترکیه بسیار متنوع هستند و می توان مجوز های لازم را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • مجوز های توریستی و تجاری

این دسته شامل مجوز های توریستی، ترانزیت های تک نفره و دو نفره، جلسات تجاری و بازرگانی، کنفرانس ها، سمینار ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها، فعالیت های ورزشی، فعالیت های فرهنگی و هنری است که در ترکیه برگزار می شود.

  • ویزای رسمی

برای افرادی که با مقاصد تجاری رسمی به ترکیه سفر می کنند، ویزای رسمی لازم است. دیپلمات ها، پرسنل وظیفه و… اغلب از این نوع ویزا استفاده می کنند.

  • مجوز های دانشجویی و تحصیلی

این نوع مجوز فرا تر از دانشجویان کالج است و دوره های کارآموزی قانونی، دوره های زبان ترکی، دوره های آموزشی و تحصیل در موسسات آموزشی معتبر در ترکیه را هم پوشش می دهد.

  • مجوز کار

کسانی که به دنبال کار در این کشور هستند، باید ویزای کار ترکیه دریافت کنند. این مجوز از حرفه های مختلف مانند مدرسین، دانشگاهیان، مجریان تور، نمایندگان تور، ورزشکاران، هنرمندان، کارگران مناطق آزاد، روزنامه نگاران و افرادی که در کار های مونتاژ و تعمیر فعالیت دارند پشتیبانی می کند. البته دو نوع مجوز کار وجود دارد: استخدام استاندارد و خود اشتغالی.

  1. استخدام استاندارد

برای استخدام استاندارد، اتباع خارجی که مایل به کار در ترکیه هستند باید مجوز کار معتبر دریافت کنند. این مجوز ها را وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه صادر می کند. برای درخواست مجوز کار، باید به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود مراجعه کنید و کارفرمای شما درخواست را ارسال کند. در برخی موارد، ممکن است بتوانید هنگام اقامت در ترکیه برای مجوز کار اقدام کنید. با این حال، این گزینه معمولا فقط برای اتباع خارجی که حداقل برای شش ماه دیگر مجوز اقامت دارند در دسترس است. گردشگران سایر کشور ها واجد شرایط درخواست نیستند. برای اعطای مجوز کار، باید یک قرارداد کاری کتبی یا یک پیشنهاد شغلی داشته باشید.

  1. خود اشتغالی

در مورد خود اشتغالی، اگر حداقل پنج سال به طور قانونی و مستمر در ترکیه کار کرده باشید، واجد شرایط درخواست مجوز کار مستقل هستید. با این مجوز می توانید برای خودتان کار کنید. درخواست مجوز های خود اشتغالی باید به وزارت کار و تامین اجتماعی ارسال شود.

سیستم آموزشی در ترکیه

سیستم آموزشی

هم شهروندان ترکیه و هم اتباع خارجی این امکان را دارند که در مدارس دولتی ترکیه شرکت کنند. شایان ذکر است در حالی که برخی از مدارس خصوصی به چندین زبان آموزش می دهند، همچنان به برنامه درسی ملی ترکیه پایبند هستند. بسیاری از اتباع خارجی که به ترکیه نقل مکان می کنند، فرزندان خود را در مدارس بین المللی که برنامه های درسی انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی ارائه می دهند، ثبت نام می کنند. اکثر این مدارس بین المللی را می توان در استانبول و آنکارا یافت. علاوه بر این، شهر های بزرگ تر در ترکیه موسسات آموزش عالی متعددی دارند.

جمع بندی

در چند سال گذشته، ایرانیان زیادی ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند. در میان شهر های مختلف ترکیه، استانبول، آنکارا و آلانیا در بین مهاجرانی که به دنبال زندگی بهتر و پرورش حرفه خود هستند محبوبیت پیدا کرده اند. امید است که با مطالعه این راهنما نکات ارزشمندی در مورد بهترین راه های مهاجرت به ترکیه ، الزامات و هزینه های مربوطه به دست آورید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.