021-91305905

آزمون یوس دانشگاه بغازیچی استانبول

دانشگاه بغازیچی

فهرست مطالب

دانشگاه بغازیچی استانبول (Bogazici University) انتخاب بسیاری از افراد در داخل و خارج ترکیه است. از اینرو برگزاری یا عدم برگزاری آزمون یوس دانشگاه بغازیچی سوال بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون یوس است. در این نوشتار قصد داریم ضمن معرفی کوتاه دانشگاه بغازیچی به این سوال نیز پاسخ دهیم. همچنین مدارک و آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه را می توانید در این مطلب معالعه کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی دانشگاه بغازیچی استانبول

دانشگاه بغازیچی استانبول از جمله برترین دانشگاه های کشور ترکیه است. این دانشگاه در سال 1863 در استانبول با نام Robert College تاسیس شد. دانشگاه بغازیچی اولین دانشگاه آمریکایی است که در خارج از مرزهای آمریکا ساخته شده است.

زبان آموزش در این دانشگاه انگلیسی است و سیستم آموزش آن ارتباط بسیار نزدیکی با سیستم آموزش در آمریکا دارد.

دانشگاه بغازیچی استانبول از طریق پنج دانشکده خود رشته های متنوعی را در تمامی مقاطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد. دانشکده ها و مراکز آموزش اصلی در این دانشگاه عبارت اند از:

▪ دانشکده هنر و علوم

▪ دانشکده آموزش

▪ دانشکده اقتصاد و علوم اداری

▪ دانشکده مهندسی

▪ کالج علوم کاربردی

▪ کالج زبان انگلیسی

دانشگاه بغازیچی همچنین از امکانات بسیار مطلوب آموزشی و رفاهی برخوردار است. مجموع موارد نامبرده موجب شده است تا این دانشگاه در رتبه بندی اخیر QS World Ranking جایگاه 700-651 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه همچنین در سال 2018 و بر اساس همین رتبه بندی در شمار 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

اما راه یا راه های ورود به دانشگاه بغازیچی کدامند؟ آیا دانشگاه بغازیچی از طریق آزمون یوس دانشجو می پذیرد؟ مدارک لازم برای ارسال درخواست برای این دانشگاه کدامند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه بغازیچی استانبول

آزمون های ورودی دانشگاه بغازیچی استانبول

دانشگاه بغازیچی نیز همانند دیگر دانشگاه های ترکیه شرایط پذیرش ویژه خود را دارد. این دانشگاه از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. اگر خواهان تحصیل در دانشگاه بغازیچی هستید می توانید از طریق پذیرش در دو آزمون زیر به این دانشگاه راه پیدا کنید:

آزمون SAT (حداقل نمره 35.5 از 40 در بخش ریاضی و حداقل نمره 65 از 80 از بخش ریاضی و خواندن این آزمون)

آزمون OSYS (برای شهروندان خارجی که در این ازمون شرکت کرده اند)

بنابراین دانشگاه بغازیچی از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. به عنوان یک ایرانی اگر قصد تحصیل در این دانشگاه دارید لازم است در آزمون SAT (ست) شرکت کنید و نمره این آزمون را به دانشگاه ارائه دهید. برای آشنایی با آزمون ست می توانید به مقاله آزمون SAT مراجعه کنید.

دیگر مدارک لازم برای ورود به دانشگاه بغازیچی استانبول

به هنگام ارسال درخواست خود به صورت الکترونیکی برای پذیرش در دانشگاه بغازیچی لازم است در کنار ارائه نتیجه آزمون ست مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

ارائه مدرک دیپلم (یا نامه رسمی که نشان دهنده فارغ التحصیلی فرد است)

ریز نمرات دوره دبیرستان (این ریز نمرات باید به صورت رسمی باشد و نشان دهنده کلیه دروس گذرانده شده و نمره آن ها باشد)

مدارک زبان انگلیسی که می تواند شامل یکی از مدارک زیر باشد:

1) مدرک دوره فشرده زبان انگلیسی دانشگاه بغازیچی

2) مدرک تافل:

TOFEL (PBT) 550, TWE 4.5

TOFEL (IBT) 79, TWE 22

TOFEL (IBT Speacial Home Edition Test) 79, TWE 22

عبارات داخل پرانتز نشان دهنده نوع آزمون تافل و TWE مربوط به بخش essay یا انشاء این ازمون است. مدارک نامبرده به مدت دو سال اعتبار دارند.

3) مدرک آیلتس

آیلتس آکادمیک و نگارش آکادمیک با نمره حداقل 6.5 برای هر دو بخش. این مدارک نیز به مدت دو سال پس از برگزاری اعتبار دارند.

انگیزه نامه (در این نامه که لازم است به زبان انگلیسی باشد افراد به دلایل خود برای تحصیل در رشته مورد نظرشان می پردازند)

ارائه فتوکپی از پاسپورت

هزینه درخواست (100 یورو به ازای هر رشته انتخابی)

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به سایت دانشگاه بغازیچی مراجعه نمایید.

دانشگاه بغازیچی

در این مقاله به معرفی آزمون های ورودی و مدارک لازم برای ارسال درخواست تحصیل در دانشگاه بغازیچی استانبول پرداختیم. همان طور که اشاره شد این دانشگاه از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. دانشگاه بغازیچی که یک دانشگاه با سیستم آمریکایی و زبان آموزشی انگلیسی است از طریق آزمون ست (SAT) دانشجو می پذیرد.

یونی لند ارائه دهنده به روزترین و جامع ترین کلاس های آمادگی آزمون یوس است. کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند یک پکیج آموزشی کامل از مشاوره تحصیلی˓ آزمون آزمایشی و کارنامه تحلیلی گرفته تا نکات لازم پس از پذیرش در آزمون یوس است. این کلاس ها که توسط موفق ترین مدرسان یوس کشور برگزار می شوند از ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز برخوردارند که با کلیک روی نام کلاس می توانید از آن ها مطلع شوید.

همچنین با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه یونی لند می توانید اطلاعات بسیار خوبی پیرامون آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه و به طور کلی تحصیل در ترکیه بدست آورید.

امیدواریم شما نیز به خانواده یونی لند بپیوندید. لطفا نظرات˓ پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن خدماتمان را به شما ارائه دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.