021-91305905

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می تواند فرصت بی نظیری را جهت ورود به کشورهای اروپایی برای کار و ادامه تحصیل در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهد. دانشگاه کاراتای از جمله دانشگاه‌های خصوصی ترکیه محسوب می شود که فرصت تحصیل در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. دانشجویان بین المللی فرصت درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه کاراتای را خواهند داشت. رتبه دانشگاه کاراتای در دنیا قابل قبول است که همین موضوع باعث افزایش تمایل متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه شده است. شما متقاضیان عزیز می‌توانید مقاله ای که توسط یونی لند در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه کاراتای در ترکیه

دانشگاه کاراتای توسط بنیاد آموزش و بهداشت اتاق بازرگانی قونیه در سال 2009 تأسیس شد. دانشگاه Karatay به 9000 دانشجو در 6 دانشکده، 3 مدرسه، 3 مدرسه حرفه ای و 1 موسسه خدمات آموزشی ارائه می دهد. دانشگاه کاراتای یک دانشگاه بنیادی است که هدف آن پرورش افرادی است که از نظر ملی و جهانی به بشریت خدمت کرده و نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا خواهند کرد. بر اساس گزارش بنیاد موسسات آموزش عالی در سال 2020، این دانشگاه از نظر هزینه تحقیق و توسعه در بین 64 موسسه آموزش عالی رتبه 5 را به دست آورده است.

دانشکده های دانشگاه کاراتای در ترکیه

این دانشگاه دارای شش دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد. دانشکده های این دانشگاه خصوصی در شهر قونیه به شرح زیر می باشند:

دانشکده حقوق

ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه آموزش این رشته به منظور خدمت به جامعه از اهداف این دانشکده می باشد. وظیفه اصلی دانشکده حقوق ایجاد زیر ساخت های لازم برای تربیت دانشمندان و متخصصان حقوقی و ارائه آخرین تجهیزات فنی برای کمک به روشنگری جامعه است. مدت زمان تحصیل در این دانشکده چهار ساله و به زبان ترکی می باشد.

دانشکده مهندسی و علوم طبیعی

کارآفرینی و توسعه دهندگی به منظور بهبود کیفیت زندگی و سازگاری با شرایط در حال تغییر محیطی، زمینه های تحصیل در رشته مهندسی را ایجاد کرده است. این دانشکده آموزش خود را با گروه های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکاترونیک و مهندسی کامپیوتر در سال تحصیلی 2010 – 2009 آغاز کرد و در سال تحصیلی 2012 – 2011 گروه مهندسی مکانیک و گروه مهندسی عمران را افتتاح کرد. مدت تحصیل در دانشکده 4 سال است و به طور کلی، حداقل 30 درصد از گروه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت با مأموریت آموزش دانشجویان و فارغ التحصیلان شایسته برای دنیای تجارت، برنامه‌های آموزشی چهار ساله را در گروه های مدیریت بازرگانی، تجارت و تدارکات بین المللی، بیمه و تامین اجتماعی، مدیریت انرژی و اقتصاد اسلامی ارائه می دهد. هدف تمام بخش های این دانشکده تربیت مدیران و متخصصان مبتکر و دارای اعتماد به نفس است که از ظرفیت بالایی برای سازگاری با شرایط جهان برخوردارند، توانایی تولید راه حل برای مشکلات را دارند و دارای مسئولیت پذیری و رهبری هستند.

همچنین بخوانید:
دانشگاه کوجاعلی ساغلیک ترکیه + نحوه پذیرش + شهریه

دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی

در دانشکده علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه کاراتای، آموزش کارشناسی به مدت چهار ساله در پنج گروه جامعه شناسی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، طراحی و مدیریت ارتباطات و تاریخ ارائه می شود. دانشجویان این دانشکده قادر به انجام تحقیقات در سطوح محلی، ملی و بین المللی هستند؛ چرا که هدف اصلی دانشکده پرورش افرادی شایسته برای جامعه و کشور است.

دانشکده هنرهای زیبا و طراحی

دانشکده هنرهای زیبا و طراحی در سال 2012 تأسیس شد و شامل رشته های مختلف طراحی است که هماهنگ و یکپارچه با یکدیگر کار می کنند. یکی از اهداف اولیه این دانشکده پرورش معماران، معماران داخلی و هنرمندانی است که جامعه را در زمینه طراحی و مفاهیم هدایت می کنند، به ارزش های محلی و جهانی احترام می گذارند و می توانند از ارزش های اخلاقی و زیبایی شناختی در به اشتراک گذاری احساسات خود استفاده کنند.

تحصیل پزشکی در دانشکاه کاراتای در قونیه

هدف از آموزش در دانشکده پزشکی این دانشگاه تربیت پزشکانی است که کاملاً مجهز به دانش و مهارت های حرفه ای بوده، دارای صلاحیت و موفقیت در زمینه کاری هستند، ارتباط و همدلی صحیح با همکاران و بیماران دارند و اصل خدمت به بشریت را رعایت می کنند. مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه کاراتای شش ساله و به زبان ترکی است. تحصیل در این دانشکده با آزمون ورودی همراه است.

کارشناسان موسسه یونی لند آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه کاراتای در کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه کاراتای در قونیه

شرایط تحصیل در دانشگاه کاراتای تقریبا مانند تمام دانشگاه های ترکیه است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه خصوصی انگلیسی و ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان الزامی می باشد. فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است

مدارک لازم

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

آزمون های قابل قبول

همان طور که عنوان شد، اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی همراه است. آزمون های قابل قبول این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

رشته های موجود در دانشگاه کاراتای در ترکیه

همان طور که گفته شد، این دانشگاه دارای شش دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهند. برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در این دانشگاه خصوصی در شهر قونیه به شرح زیر می باشند:

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه کارابوک + شهریه 2021

هزینه تحصیل در دانشگاه کاراتای در قونیه

از آن جایی که دانشگاه Karatay یک دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه محسوب می شود؛ در نتیجه هزینه تحصیل در آن در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور کمی بالاتر می باشد. هزینه تحصیل بر اساس مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه کاراتای ترکیه در سال 2021  برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد

دانشکده و بخش هزینه تحصیل
دانشکده حقوق 8،500 دلار
دانشکده پزشکی 16،000 دلار
خلبانی 12،000 دلار
دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت 6،000 دلار
دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی 6،000 دلار
دانشکده مهندسی و علوم طبیعی 8،500 دلار
دانشکده هنرهای زیبا و طراحی 8،500 دلار
آکادمی زبان های خارجی 6،000 دلار
آکادمی علوم بهداشت 5،500 دلار

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه کاراتای در کشور ترکیه ماهانه در حدود 300 تا 500 دلار آمریکا است. دانشجویان باید برای خوابگاه دانشجویی نیز ماهانه در حدود 200 تا 300 دلار هزینه کنند. برخی از هزینه های زندگی در کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

بورسیه تحصیلی دانشگاه کاراتای ترکیه

این دانشگاه انواع مختلف تخفیف یا بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد. دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی را دارند باید در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شوند. چنان چه دانشجویان با موفقیت آزمون را پشت سر بگذارند از تخفیف های 100 و 50 درصد برخوردار خواهند شد. تاریخ های برگزاری آزمون به شرح زیر می باشند:

هر گونه سوال در رابطه با ادامه تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه کاراتای در ترکیه را با کارشناسان موسسه یونی لند در میان بگذارید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه کاراتای در شهر قونیه

این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه می ‌باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه علی الخصوص در رشته پزشکی شده است. این دانشگاه دارای جایگاه خوبی نیز در میان سایر دانشگاه های دنیا می ‌باشد. رتبه و رنکینگ دانشگاه کاراتای در شهر قونیه در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود:

رتبه در شهر رتبه در منطقه رتبه در جهان
31 1503 5236

خوابگاه دانشجویی دانشگاه کاراتای در کشور ترکیه

دانشگاه Karatay محل اقامتی امن، مقرون به صرفه و راحت را به دانشجویان دختر و پسر خود ارائه می دهد. خوابگاه های دانشجویی تنها 10 دقیقه تا محوطه دانشگاه فاصله دارند. دانشجویان می توانند در اتاق های یک نفره، دو نفره یا چهار نفره اقامت داشته باشند. اتاق ها علاوه بر کمد، میز و مبل، مجهز به یخچال و اجاق گاز هستند. اتاق صبحانه، لباسشویی، محل مطالعه و سالن های مهمان نیز از جمله مکان هایی خواهند بود که دانشجویان می توانند در طول اقامت خود از آن ها استفاده کنند.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه سابانجی ترکیه + شهریه 2022-2021

امکانات موجود در دانشگاه کاراتای

این دانشگاه امکانات متنوعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. کتابخانه دانشگاه بسیار مجهز بوده و دانشجویان می توانند در زمان امتحانات به صورت 24 ساعته از خدمات آن بهره مند شوند. زندگی دانشگاهی صرفاً شامل شرکت در کلاس ها و یا گذراندن ساعت های طولانی در کتابخانه نیست. دانشجویان می توانند با عضویت در جوامع دانشجویی، یا یک تیم ورزشی مهارت های شخصی و اجتماعی خود را توسعه دهند. هر یک از انجمن های دانشجویی دانشگاه کاراتای حداقل پنج رویداد را در یک سال تحصیلی برگزار می کند. تقریبا 50 انجمن دانشجویی دانشگاه وجود دارد.

آشنایی با شهر قونیه

شهر قونیه به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت در کشور ترکیه شناخته می شود و بیش از 2.1 میلیون نفر جمعیت دارد. قونیه جزو شهرهای مذهبی ترکیه نیز محسوب می ‌شود. آب و هوای این شهر سرد و نیمه خشک است و متوسط دمای آن در فصل تابستان تا 30 درجه سانتی گراد می‌ رسد. شهر قونیه دارای مراکز دیدنی و تفریحی زیادی است که در این بین می توان به مرکز فرهنگی مولانا، مجسمه آتاتورک، کاروانسرای سلطان هانی، دهکده سیله، موزه کاشی، موزه مردم نگاری و غیره اشاره کرد. دانشگاه های موجود در این شهر جزو بهترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شوند.

سخن آخر

دانشگاه کاراتای در شهر قونیه از جمله دانشگاه‌ های شناخته شده در کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می ‌کند. این دانشگاه در برنامه‌ های تبادل دانشجو مانند اراسموس می‌ کند و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها را خواهند داشت. دولت ترکیه امکانی را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه فراهم کرده است تا بتوانند به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند. آموزش های ارائه شده در این دانشگاه مطابق با استانداردهای آموزشی دنیا است. باتوجه به توضیحات ارائه شده در طول مقاله، آیا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *