021-91305905

طراحی لباس در دانشگاه آیدین استانبول (Istanbul Aydin University)

فهرست مطالب

همیشه این طور نیست که تنها با تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی بتوانید موفق شوید. رشته های تحصیلی متنوعی وجود دارند که با کسب دانش و مهارت در آن ها می توانید چه بسا بیشتر از یک پزشک درآمد کسب کنید و موفق باشید. طراحی لباس یکی از این رشته هاست.

در یکی از تازه ترین مقاله هایمان در یونی لند به معرفی رشته طراحی لباس در ترکیه پرداختیم. همان طور که در آن مقاله اشاره شد˓ یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه در زمینه آموزش رشته طراحی لباس دانشگاه آیدین استانبول است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این رشته در دانشگاه آیدین استانبول بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

طراحی لباس دانشگاه آیدین

معرفی دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه خصوصی – وقفی در ترکیه است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ در استانبول تاسیس شده است.

دانشگاه آیدین استانبول دارای ۱۲ دانشکده˓ ۵ مدرسه آموزش عالی و یک مرکز تحصیلات تکمیلی است. در این دانشگاه رشته های متنوعی در سطوح کاردانی تا دکتری ارائه می شود. دانشکده های دانشگاه آیدین عبارت اند از:

▪ دانشکده پزشکی

▪ دانشکده دندان پزشکی

▪ دانشکده مهندسی

▪ دانشکده حقوق

▪ دانشکده علوم ارتباطات

▪ دانشکده علوم و ادبیات

▪ دانشکده علوم تربیت بدنی

▪ دانشکده علوم آموزشی

▪ دانشکده هنرهای زیبا

▪ دانشکده علوم اقتصادی و اداری

▪ دانشکده معماری و طراحی

▪ دانشکده علوم سلامت و بهداشت

همان طور که اشاره شد یکی از رشته هایی که در دانشگاه آیدین استانبول ارائه می شود رشته طراحی لباس است. اما شرایط تحصیل در این رشته چیست؟ با ما همراه باشید.

طراحی لباس دانشگاه آیدین

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول

دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته طراحی لباس و پارچه باید درخواست خود را برای دانشگاه آیدین ارسال نمایند. برخی از مدارکی که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول در مقطع کاردانی و کارشناسی باید دارا باشند به شرح زیر است:

▪ پاسپورت (کپی از تمام صفحات)

▪ مدرک دیپلم (ترجمه شده به زبان ترکی یا انگلیسی)

▪ ریز نمرات دبیرستان (ترجمه شده به زبان ترکی یا انگلیسی)

▪ معدل با شرط اخذ ۶۰ درصد از امتیاز کل

▪ نمره تافل ۷۹ (در صورتی که زبان رشته انگلیسی باشد) یا شرکت در آزمون زبان دانشگاه در صورت نداشتن مدرک تافل

▪ مدرک تومر (B1) (در صورتی که زبان رشته ترکی باشد)

▪ مدرک تومر (C1) برای رشته های دندان پزشکی و پزشکی

طراحی لباس دانشگاه آیدین

سیلابس رشته طراحی لباس و پارچه در دانشگاه آیدین استانبول

رشته طراحی لباس و پارچه در دانشگاه آیدین استانبول در مقطع کارشناسی ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان این رشته در هر سال ۲ ترم را پشت سر خواهند گذاشت.

برخی از کورس هایی که دانشجویان در طول هر ترم آموزش خواهند دید عبارت اند از:

ترم اول:

▪ طراحی

▪ آموزش هنر مقدماتی

 ▪ زبان ترکی و انگلیسی

 ترم دوم:          

▪ تکنولوژی نخ

▪ رسم

 ▪ تاریخ هنر                               

ترم سوم:

▪ انگلیسی پیشرفته

▪ مقدمات ساختار پارچه          

▪ ایجاد الگو

ترم چهارم:

▪ طراحی پوشاک

▪ روانشناسی ادراک دیداری

▪ طراحی پارچه با رایانه

برای مشاهده تمام دروس چهار ترم ذکر شده و دیگر ترم ها و همچنین اجباری بودن یا اختیاری بودن دروس اینجا کلیک کنید.

طراحی لباس دانشگاه آیدین

امکانات دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول از فضا و امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی مسئله خوابگاه است.

دانشگاه آیدین دارای خوابگاه دانشجویی است. پس از پذیرش در دانشگاه آیدین استانبول می توانید برای اسکان در خوابگاه دانشجویی درخواست و اقدامات لازم جهت اسکان را انجام دهید.

افتخارات دانشگاه آیدین استانبول

بر اساس آمار سازمان آموزش عالی ترکیه (YOK) در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ دانشگاه آیدین از سوی دانشجویان ترکیه ای با بیشترین استقبال مواجه بوده است.

دانشگاه آیدین همچنین در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۵ بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در میان دانشگاه های خصوصی – وقفی ترکیه را دارا بوده است.

دانشگاه آیدین استانبول در سال ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ رتبه ۱۹۴۵ جهان و ۵۷ ترکیه را از آن خود کرده است.

برنامه های تبادل دانشجو در دانشگاه آیدین استانبول

بسیاری از دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه آیدین در برنامه های تبادل دانشجو عضویت دارند. برنامه تبادل دانشجو به دانشجویان امکان تحصیل به مدت معین در برترین دانشگاه های اروپایی و سایر نقاط جهان را فراهم می کند. از جمله برنامه های معروف تبادل دانشجو در ترکیه می توان به برنامه Erasmus اشاره کرد. دانشگاه آیدین استانبول نیز در این طرح و طرح های مبادلاتی دیگر عضویت دارد.

طراحی لباس دانشگاه آیدین

بورسیه دانشگاه آیدین استانبول برای دانشجویان بین المللی

معمولا در اکثر دانشگاه ها دانشجویان بر سر دریافت بورسیه تحصیلی با یکدیگر رقابت دارند. دانشگاه ها نیز برای اعطای بورسیه به دانشجویان شرایط ویژه ای را در نظر می گیرند.

دانشگاه آیدین استانبول نیز از طریق برگزاری یک آزمون به دانشجویان بین المللی بورسیه اعطا می کند. دانشجویان برگزیده این آزمون می توانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند.

در این مقاله به معرفی دانشگاه آیدین استانبول پرداختیم. دانشگاه آیدین از جمله دانشگاه های خصوصی موفق در ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه در زمینه طراحی لباس و پارچه نیز از جمله بهترین و موفق ترین دانشگاه های ترکیه است.

همان طور که اشاره شد برای ورود به دانشگاه آیدین استانبول نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارید. تنها کافیست مدارک ذکر شده در این مقاله را مهیا کنید و برای پذیرش در این دانشگاه درخواست دهید. مسلما در کنار مدارک و شرایط ذکر شده باید توانایی پرداخت شهریه دانشگاه را نیز داشته باشید.

دانشگاه آیدین استانبول آموزش های تئوری و عملی جامع و به روزی در زمینه طراحی لباس و پارچه به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه از طریق پژوهش های مختلف و ارتباط خوبی که با صنعت دارد دانشجویان را برای ایجاد و موفقیت در کسب و کار نیز تربیت می کند.

همچنین دانشگاه آیدین میزبان ورک شاپ های آموزشی و فشن شوهای بین المللی مختلف است. اگر قصد تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه دارید دانشگاه آیدین می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

در مقالات آتی یونی لند تلاش می کنیم دیگر دانشگاه های خصوصی و دولتی موفق ترکیه در زمینه طراحی لباس را به شما معرفی کنیم.

یونی لند ارائه دهنده یکی از مفیدترین و جامع ترین آموزش ها و مشاوره ها در زمینه تحصیل در ترکیه است. کلاس آنلاین یوس ۲۰۲۱ یونی لند و مقالات اپلای یونی لند را از دست ندهید!

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.