021-91305905

تحصیل در آنتالیا + معرفی دانشگاه ها + مکان های دیدنی

تحصیل-در-آنتالیا

فهرست مطالب

شهر آنتالیا از نظر جمعیت در بین شهرهای ترکیه رتبه پنجم را دارد. آنتالیا یکی از شهرهای مهم ترکیه از نظر رشد اقتصادی است و اقتصاد این شهر به گردشگری، تجارت و کشاورزی وابسته است. این شهر به دلیل تاریخ باستانی، طبیعت زیبا، دریای آبی و جاذبه‌های توریستی خود که در سطح محلی و بین‌المللی شناخته شده‌اند، شهرت جهانی دارد. سواحل شهر آنتالیا از تمیزترین و بهترین سواحل مدیترانه به شمار می‌روند. شهر زیبای آنتالیا در سواحل مدیترانه در جنوب غربی ترکیه واضع شده است که اراضی آن از شمال به ازمیر و از شرق به مرسین متصل است. این شهر یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه است. آنتالیا با قرار گرفتن در سواحل مدیترانه و به لطف طبیعت زیبا و بکر، برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی، هزینه‌های زندگی و تحصیل به صرفه و همچنین دانشگاه‌های برتر به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می‌شود. قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌ها و شرایط تحصیل در آنتالیا بپردازیم. اگر شماهم یکی از شیفتگان تحصیل در ترکیه هستید اما نمی‌دانید کدام شهر را برای تحصیل انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

آب و هوا

آب و هوای آنتالیا بسیار خاص است زیرا کوه‌های توروس از این شهر در برابر بادهای سرد شمالی محافظت می‌کنند و دمای آنتالیا را با دمای مدیترانه سازگار می‌کنند؛ به همین دلیل هوای آنتالیا در تابستان گرم و خشک و در زمستان گرم و بارانی است. به طور کلی، آنتالیا از حدود 300 روز آفتابی در طول سال برخوردار است و میانگین دمای این شهر بین 15 تا 28 درجه سانتیگراد است. تابستان در آنتالیا تابستانی خاص در کل منطقه محسوب می‌شود که باعث می‌شود این شهر کانون توجه میلیون‌ها نفری باشد که برای مقاصد گردشگری از آن بازدید می‌کنند. اگرچه دما و رطوبت هوا در تابستان در آنتالیا تا حد قابل قبولی افزایش می‌یابد، تنوع جغرافیایی آن به ارتفاعات شمالی تابستان معتدلی می‌بخشد. چیزی که آنتالیا را در زمستان بسیار خاص می‌کند، این است که تمام فصول سال همزمان در این فصل جمع می‌شوند و این موضوع توجه علاقمندان به ورزش‌های زمستانی رابه ارتفاعات برفی آنتالیا معطوف می‌کند. در عین حال، زمستان آنتالیا در نقاطی غیر از ارتفاعات دارای دمای نسبتا گرم اما با بارش‌های اندک است. در صورتی که تصمیم به تحصیل در آنتالیا را در ذهن دارید، خود را برای زندگی در شهری با این خصوصیات آب و هوایی آماده کنید.

زندگی در آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شناخته شده‌ ترین شهرهای کشور ترکیه است که دارای 945131 نفر جمعیت است و دارای رتبه 8  از نظر جمعیت دربین شهرهای این کشور است. این شهر نه تنها مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات، بلکه مکانی عالی برای تحصیل می‌باشد. آفتاب گرم و سواحل زیبا، تحصیل در آنتالیا، این شهر رویایی را به یکی از پرمتقاضی‌ترین شهرهای دانشجویی ترکیه تبدیل می‌کند. آنتالیا دارای 2 دانشگاه خصوصی و 2 دانشگاه دولتی می‌باشد. اکثر دانشجویان بین‌المللی این شهر زیبا را برای تحصیل در ترکیه انتخاب می‌کنند.

باید به این نکته توجه کرد که آنتالیا یک شهر توریستی است و برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در یک شهر ساکت و آرام هستند، جای مناسبی نیست. زندگی و تحصیل در آنتالیا می‌تواند انتظارات خاص یک دانشجو برای زندگی در یک شهر پیشرفته و لذت موفقیت را به ارمغان بیاورد. واضح است که داشتن تفریحات سالم و مناسب و همچنین آرامش نقش مهمی در ایجاد احساس رضایت برای هر فرد دارد. اگر با این موضوع موافق هستید، تحصیل در آنتالیا گزینه مناسبی برای شما است زیرا این شهر به دلیل توریستی بودن، امکانات تفریحی زیادی دارد. به همین دلیل است که آنتالیا پس از استانبول دومین شهر محبوب ترکیه برای مهاجران و دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. نکته مثبتی دیگری که درمورد تحصیل در آنتالیا وجود دارد این است که آنتالیا دارای مناطق مختلفی است و برای دسترسی به امکانات مختلف مجبور نیستید در مرکز شهر زندگی کنید.

هزینه زندگی در آنتالیا 12 درصد ارزان‌تر از استانبول و 43 درصد کمتر از زندگی در لندن است. علاوه بر هزینه‌های پایین زندگی در آنتالیا، بازارهای متنوعی در شهر وجود دارد. درحین تحصیل در آنتالیا می‌توانید انواع کالاها از پوشاک و لوازم الکترونیکی گرفته تا غذا و نوشیدنی را در نزدیکی خود به راحتی پیدا کنید. از آنجایی که مراکز خرید زیادی در آنتالیا وجود دارد؛ تقریبا همه چیز با قیمت مناسب در دسترس شما خواهد بود.

آنتالیا دارای بزرگراهی به‌ نام D-400 است که تمام نقاط تفریحی و جاذبه‌های آن را به مرکز شهر متصل می‌کند. بنابراین در طول تحصیل در آنتالیا دغدغه حمل و نقل را نخواهید داشت زیرا اتوبوس‌های زیادی وجود دارند که شما را به جایی که می‌خواهید برسانند و اگر مایل باشید می‌توانید از تاکسی‌ها و یا مترو استفاده کنید. به هر حال حمل و نقل در آنتالیا اصلا سخت نیست و به راحتی می‌توانید از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنید.

مکان‌های دیدنی آنتالیا

آنتالیا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند آبشار دودن است. همچنین آبشار لارا با ارتفاع حدود 40 متر و آبشار ماناوگات آنتالیا از معروف‌ترین و زیباترین آبشارهای ترکیه به حساب می‌آیند. همچنین شهر باستانی آنتالیا با بناهای بیزانسی، رومی و عثمانی که در آن قرار دارند، هنوز به‌عنوان شاهدی بر وجود این تمدن‌ها در این شهر باقی مانده‌اند. در بندر شهر قدیم آنتالیا رستوران‌هایی با چشم اندار دریا و قایق‌هایی که در آن لنگر انداخته‌اند وجود دارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری آنتالیا دره کوپرولو است که پارک آبی به مساحت 366 کیلومتر در آن وجود دارد. در زیر به معرفی برخی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی آنتالیا می‌پردازیم.

آسپندوس-یکی-از-مکان-های-دیدنی-آنتالیا

 آسپندوس

شهر قدیمی یونانی-رومی آسپندوس که در حدود 1000 سال قبل از میلاد ساخته شده است، به دلیل وجود تئاتر رومی استثنائی که در آن وجود دارد، یکی از شگفت‌انگیزترین تئاترهای روی کره زمین شناخته شده است. این تئاتر که توسط Zeno متخصص یونانی و مسما از قرن دوم پس از میلاد سازماندهی شده است، تا 7000 نفر را در خود جای داده است و امروزه به‌عنوان یک مجموعه تارخی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد تحصیل در آنتالیا را دارید، آسپندوس یکی از مکان‌های دیدنی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

شهر قدیمی (کالیچی)

شهر قدیمی معروف به کالیچی، یک منطقه هزارتو مانند است که شما را به گذشته خواهد برد. این یک مکان دیدنی برای قدم زدن و لذت بردن از خیابان‌های سنگ‌فرش و کوچه‌های عجیب و غریب است. کوچه‌های سنگ‌فرش شده با کاخ‌های عثمانی سفید و سقف‌های قرمز که اکنون به هتل تبدیل شده‌اند، نظر هر کسی را جلب می‌کند. علاوه بر این، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و همچنین رستوران‌های مختلفی در این شهر وجود دارد. در فضای شهر قدیم آنتالیا جاذبه‌های گردشگری جزئی زیادی برای کسانی که مایل به گشت و گذار هستند، وجود دارد.

بندر تاریخی آنتالیا

بندرتاریخی آنتالیا مجموعه‌ای دوست داشتنی از مغازه‌ها، کافه‌های جذاب و بازار است. قایق‌های بادبانی که به آرامی در دریای درخشان مدیترانه قرار گرفته‌اند، زیبایی این بندر را دوچندان می‌کنند. سخت است که فکر کنیم این مکان زمانی هسته اصلی اقتصادی آنتالیا بوده است. با این حال، از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این بندر اصلی آنتالیا بود که تجارت و ثروت را برای شهر و منطقه به ارمغان می‌آورد. اگر تصمیم خود را برای تحصیل در آنتالیا گرفته‌اید، ممکن است بخواهید برای خرید و تفریح به این بندر بیایید و درحالی که قهوه می‌نوشید، غروب خورشید بر فراز دریا را تماشا کنید.

موزه آنتالیا

اگر قصد تحصیل در آنتالیا را دارید و به تاریخ ترکیه علاقمند هستید، این موزه خارق‌العاده را از دست ندهید. تمام یافته‌ها از سایت‌های حفاری در امتداد سواحل ترکیه در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. حتی بهتر از آن، این مجموعه به صورت حرفه‌ای ارائه می‌شود و تاریخ طولانی ترکیه را برای بازدید کنندگان قابل درک می‌کند. بخش وسیع باستان شناسی موزه آنتالیا دارای نمایشگاه‌هایی از عصر برنز تا بیزانس است.

مناره یولی

مناره یولی که توسط حاکم سلجوقی علاءالدین کیقباد ساخته شده است، یکی از مناطق دیدنی جذاب در آنتالیا است. مناره یولی نمونه کلاسیک ساخت و ساخت سلجوقی است. این مسجد که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مناره درست روبروی دروازه کاله قرار دارد که به شهر قدیمی منتهی می‌شود. برج ساعت آنتالیا که به دوران عثمانی مربوط می‌شود در مقابل این مناره قرار دارد و در نزدیکی آن چندین قبر مربوط به قرن چهاردهم وجود دارد.

نمایی-از-دروازه-هادریان-در-آنتالیا

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از اصلی‌ترین و چشمگیرترین مکان‌های دیدنی آنتالیا و دروازه‌های ورود به منطقه کالیچی است. در ضلع شرقی شهر قدیمی، بخش‌هایی از شهرهای هلنیستی و رومی قرار دارد. دیوارهای این مکان باستانی کاملا حفظ شده‌اند و برجسته‌ترین آن‌ها این درگاه مرمر سه طاقی باشکوه است. این دروازه که در کنار آن برج‌های بلند قرار دارند، برای جشن دیدار امپراطور هادریان در سال 130 پس از میلاد ساخته شد و با تزئینات و مجسمه‌های مجلل تزئین شده است. اگر قصد تحصیل در آنتالیا را دارید حتما به این مکان سر بزنید و زمانی که بین طاق‌ها حرکت می‌کنید به سقف نگاه کنید تا ظریف‌ترین حکاکی‌های باقی مانده را مشاهده کنید.

پرگه

استادیوم بزرگ، معابد نیمه ویران و ستون‌های عظیم حس شکوه این مجموعه پیش از ویرانی را کاملا منتقل می‌کنند. این شهر باستانی پایتخت پامفیلا بود که تحت حاکمیت یونان و روم شکوفا شد. خرابه‌های این شهر تقریبا در 17 کیلومتری آنتالیا به خوبی حفظ شده‌اند. حمام‌های رومی، دروازه هلنیستی و آکروپولیس همگی از جاذبه‌های قابل توجه شهر باستانی پرگه آنتالیا هستند.

چیرالی

چیرالی و المپوس دو روستای زیبا در نزدیکی بقایای باستانی المپوس هستند. این دو روستا در 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا مکانی دنج برای لذت بردن از سواحل زیبای دریای مدیترانه  هستند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مکان، شیمرا، یک شعله ابدی طبیعی است که از دل صخره سنگی بیرون می‌آید. چیرالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به تحصیل در آنتالیا علاقمند هستند و می‌خواهند آخرهفته در مکانی دنج دور از هیاهوی شهر ریلکس کنند. اما المپوس بین مسافران جوان محبوبیت بیشتری دارد و به فعالیت‌های شبانه معروف است.

ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی واقع در شرق آنتالیا، یکی از بهترین مناطق تفریحی آنتالیا است. با وجود نمای خیره‌کننده از کوه‌های شیب دار به سمت دریا، این ساحل یکی از پرطرفدار ترین سواحل آنتالیا هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است. این ساحل دارای امکانات تفریحی مختلفی مانند صندلی‌های آفتابگیر، حمام، تفرجگاه، کافه‌ها و رستوان‌ است.

آبشار دودن

در لارا، آبشار دودن در 8 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا، از یک صخره 40 متری به دریای مدیترانه می‌ریزد. این تنها آبشار ترکیه است که به دریا می‌ریزد. آبشار دودن آنتالیا در تمام فصول سال افراد را به خود جذب می‌کند و به دلیل شکست نور خورشید در هر ساعت ممکن است رنگین کمانی در آبشار دیده شود. اگر مشغول به تحصیل در آنتالیا هستید، آبشار دودن یکی از مکان‌هایی است که در هر زمان از سال از آن دیدن کنید، جذابیت خاص خودش را دارد.

نمایی-از-ساحل-لارا-در-آنتالیا

ساحل لارا

ساحل لارا واقع در جنوب مرکز شهر آنتالیا، به دلیل سواحل شنی و آب‌های آرام با موج‌های نرم و ملایم دریای مدیترانه از شهرت زیادی بین بازدید کنندگان از آنتالیا برخوردار است. امکانات بسیار خوبی در این ساحل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران، کافه، استراحتگاه و… اشاره کرد. اگر علاقمند به تحصیل در آنتالیا هستید و می‌خواهید در یک روز آفتابی در کنار ساحل لذت ببرید، حتما به ساحل لارا سر بزنید.

غار کاراین

غار کاراین در دوستمالی در 27 کیلومتری آنتالیا، خانه انسان باستان بوده و اکتشافاتی از هر دو دوره پارینه سنگی قدیم و میانه در این غار کشف شده است. استخوان‌ها و دندان‌هایی از انسان‌های دوران نوسنگی در این منطقه یافت شده است. برخی از آثار باستانی در موزه‌ای به نمایش گذاشته شده است. وجود غارهای بزرگ و قوسی غار نوردی را در این منطقه آسان کرده است. اگر قصد تحصیل در آنتالیا را دارید، این مکان یکی از مناسب‌ترین جاذبه‌های دیدنی آنتالیا برای کاوش در آخر هفته است.

غار کوکاین

غار کوکاین در 45 کیلومتری آنتالیا و در اعماق کوه‌های کارست واقع شده است. کوکتن اولین کسی بود که این غار 600 متری را مورد مطالعه قرار داد و یافته‌های او حامی از آن است که این غار در زمان قدیم یک مکان مسکونی بوده است. علاوه بر این، یک آب انبار بزرگ رومی و شواهدی از یک روستای اولیه در ورودی این غار به چشم می‌خورد. کوکاین یک غار عظیم است که با استالاگمیت‌هایی که به الگوهایی عجیب و خنده‌دار تبدیل شده‌اند، یکی از مکان‌های دیدنی معروف آنتالیا به شمار می‌رود.

فازلیس

فارلیس مکانی است که اسکندر مقدونی اقامتگاه زمستانی خود را در 334 قبل از میلاد در بندرگاه تاریخی لیکیا در آن گذراند. فازلیس در 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارد. از بقایای تاریخی موجود در این بنا می‌توان به یک تئاتر، قنات، معابد و درواره هادریان ساخته شده در سال 114 پس از میلاد اشاره کرد. محیط ساحلی این بقایای باستانی مکانی بسیار زیبا و لذت بخش برای علاقمندان به تاریخ است و یک موزه وجود دارد که آثار باستانی کشف شده در این محل را در معرض نمایش می‌گذارد.

سرزمین رویاها

تم پارک سرزمین رویاها با یک متل 5 ستاره، یک پارک آبی غول پیکر، یک خیابان پر از فروشگاه و تعداد زیادی سواری هیجان انگیز، بدون شک یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی آنتالیا برای کسانی است که قصد تحصیل در آنتالیا را دارند. این پارک در نزدیکی منطقه بلک در آنتالیا است. این پارک سالانه نزدیک به 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. از امکانات این پارک می‌توان به پارک آبی، قایق سواری، غواضی، کنسرت‌ها و فستیوال‌های جذاب، نمایش دلفین‌ها و صدها سرگرمی جذاب دیگر اشاره کرد.

نمایی-زیبا-از-شهر-آنتالیا

تحصیل در شهر آنتالیا

پایتخت گردشگری ترکیه با قرار گرفتن در سواحل مدیترانه، به دلیل طبیعت زییا و متمایز و میراث غنی تاریخی و فرهنگی، آنتالیا را به یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد برای زندگی و تحصیل تبدیل کرده است. علاوه بر شهرت توریستی فوق‌العاده آنتالیا، این شهر از نظر آموزشی نیز در رتبه خوبی قرار دارد زیرا دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است که فضای آموزشی ایده‌آلی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. دانشگاه‌های آنتالیا دارای کارکنانی هستند که خدمات آموزشی را در بالاترین سطوح ارائه می‌دهند. علاوه بر این، هر دانشگاه دارای چندین خوابگاه دانشجویی است که نیازهای موردتوجه دانشجویان را تامین می‌کنند. هر یک از این دانشگاه‌ها دارای زیرساخت‌های قوی از امکانات آموزشی و اجتماعی مانند آزمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی، سالن‌های بزرگ و تجهیزات مدرن و پیشرفته هستند. آنتالیا دارای 4 دانشگاه است که دو دانشگاه دولتی و دو دانشگاه خصوصی هستند. این دانشگاه‌ها دارای 95 دانشکده و موسسه عالی و 93212 دانشجو هستند. در ادامه به معرفی دانشگاه‌های آنتالیا می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در آنتالیا

1. دانشگاه آکدنیز (Akdeniz University )

دانشگاه آکدنیز یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه و آنتالیا است که از زمان تاسیس خود در 20 ژوئیه 1982 خدمات اموزشی را در بالاترین سطح ارائه می‌دهد. دانشگاه آکدنیز دارای یک موقعیت مرکزی استراتژیک در منطقه کنیالتی مشرف به دریای مدیترانه است و از تمام نقاط آنتالیا به راحتی قابل دسترسی است. دانشگاه آکدنیز جایگاه برجسته‌ای در بین دانشگاه‌های ترکیه دارد و اولین دانشگاهی است که در این ایالت تاسیس شده است. این دانشگاه به دلیل کنفرانس‌های علمی که برگزار می‌کند، تحقیقات علمی که ارائه می‌دهد و زیرساخت‌های قوی که به آن اجازه می‌دهد توانایی زیادی برای پذیرش بیشترین تعداد دانشجویان خارجی و داخلی داشته باشد، از جایگاه مطلوبی در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه برخوردار است.این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد تحصیل در آنتالیا را دارند. دانشگاه آکدنیز دارای اعتبار بین‌المللی در بین دانشگاه‌های جهان است و قراردادهای همکاری متعددی را با نهادهای بین‌المللی مرتبط با آموزش و پژوهش امضا کرده است. دانشگاه آکدنیز فعالیت‌های بسیار مهمی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و توسعه‌ خدمات اجتماعی انجام داده است و دستاوردهای بسیاری در این زمینه در سطوح ملی و بین‌المللی کسب نموده است. دانشگاه آکدنیز دارای رتبه 24 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 1512 را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان کسب نموده است. این دانشگاه دارای 24 دانشکده است و طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. آموزش در دانشگاه آکدنیز به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می‌شود. این دانشگاه در حال حاضر 77263 دانشجو را آموزش می‌دهد. از جمله پرمتقاضی ترین رشته‌ها در دانشگاه آکدنیز می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، معماری، مهندسی و مامایی اشاره کرد.

دانشگاه آکدنیز یک دانشگاه دولتی است، از شهریه مقرون به صرفه‌ای برخوردار است. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه آکدنیز 5510 لیر است.

2. دانشگاه علاءالدین کیقباد (Alaadin Keykubat University)

دانشگاه علاءالدین کیقباد یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که در 23 آوریل 2015 در منطقه آلانیا شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. دانشگاه علاءالدین کیقباد از زمان تاسیس خود پیوسته در حال تغییر و توسعه بوده است و بخش زیادی از تمرکز خود را بر بین‌المللی شدن و رقابت با دانشگاه‌های مطرح دنیا معطوف کرده است. این دانشگاه با شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس، فارابی، مولانا و… فرصت‌های استثنایی برای تحصیل دانشجویان در بهترین دانشگاه‌های دنیا را ایجاد می‌کند. دانشگاه علاءالدین کیقباد موفق به کسب رتبه‌های عالی در سطوح ملی و بین‌المللی شده است. این دانشگاه دارای رتبه 128 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 5781 در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا است. دانشگاه علاءالدین کیقباد با داشتن 4 دانشکده رشته‌های مختلفی را در زبان‌های ترکی و انگلیسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد.از پرطرفدارترین رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و رشته‌های مهندسی اشاره کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه علاءالدین کیقباد با وجود امکانات آموزشی و رفاهی عالی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد مقدار قابل قبولی است و گزینه مناسبی برای تحصیل در آنتالیا است.

میانگین شهریه دانشگاه علاءالدین کیقباد حدود 2250 می‌باشد.

3. دانشگاه بیلیم آنتالیا (Antalya Bilim University)

دانشگاه بیلیم آنتالیا در تاریخ  21 جولای 2010 تاسیس شد و یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های خصوصی آنتالیا به حساب می‌آید. هدف این دانشگاه کمک به دانشجویان برای توسعه توانایی‌های اجتماعی، فکری و تحقیقاتی خود است. دانشجویانی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه بیلیم آنتالیا مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای موقعیت ممتاز و مرکزی در شهر آنتالیا می‌باشد. دانشگاه بیلیم آنتالیا بسیاری از آزمایشگاه‌های علمی را برای دانشجویان فراهم کرده است تا فرصت‌های واقعی را برای تحقیقات علمی فراهم کند. پردیس این دانشگاه خدمات آموزشی و رفاهی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد و از این رو به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در آنتالیا به شمار می‌رود. دانشگاه بیلیم آنتالیا به داشتن اعضای هیئت علمی برجسته مشهور است و برنامه‌های زیادی را در 7 دانشکده خود به زبان‌های ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین رشته‌های ارائه شده در دانشگاه بیلیم می‌توان به تخصص‌های پزشکی، مهندسی و اداری اشاره کرد. دانشگاه بیلیم به واسطه تلاش‌های خود در سطوح علمی ملی و بین‌المللی موفق به کسب رتبه‌ 150 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 7361 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. با توجه به این امر که دانشگاه بیلیم آنتالیا یک دانشگاه خصوصی است شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دولتی کمی بیشتر است. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 9000 دلار می‌باشد. در حال حاضر دانشگاه بیلیم آنتالیا دارای 3180 دانشجو می‌باشد. اگر قصد تحصیل در آنتالیا را دارید می‌توانید این دانشگاه را در لیست دانشگاه‌های انتخابی خود قرار دهید.

4. دانشگاه آکیف آنتالیا (AKEV University)

دانشگاه آکیف یکی از دانشگاه‌های خصوصی آنتالیا است که در سال 2015 توسط بنیاد فرهنگ و آموزش آنتالیا تاسیس شد. تمرکز این دانشگاه بیشتر بر رشته‌های ادبی است. این دانشگاه دارای قرارداد همکاری با بهترین دانشگاه‌های ترکیه و اروپا است و با عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس فرصت تحصیل دانشجوهای خود را در برترین دانشگاه‌های ترکیه فراهم می‌کنند. دانشگاه آکیف در 38 کیلومتری شرق آنتالیا و در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته است. این دانشگاه دارای سطح آموزشی و تحقیقاتی بالایی است و موفقیت‌های چشمگیری را در سطح ملی و بین‌المللی به دست آورده است. این دانشگاه دارای رتبه 203 در بین دانشگاه‌های ترکیه و جایگاه 18009 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان است. دانشگاه آکیف آنتالیا دستاوردهای متعددی را در زمینه علوم پایه، علوم اجتماعی و هنر به دست آورده است. این دانشگاه رشته‌های مختلفی را در 4 دانشکده خود در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان‌ ترکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

هزینه-تحصیل-در-آنتالیا

هزینه تحصیل در آنتالیا

علی‌رغم این که آنتالیا شهری بزرگ، پر جنب و جوش و در حال رشد است، هزینه‌های زندگی در این شهر در مقایسه با شهرهای همتای خود بسیار مقرون به صرفه‌تر است. هزینه زندگی در شهر آنتالیا ترکیه به طور متوسط 461 دلار در ماه برآورد می‌شود. این شهر از نظر هزینه‌های تحصیل و زندگی در رتبه هفتم در کشور ترکیه قرار دارد. زندگی و تحصیل در آنتالیا حتی از بسیاری از کشورهای اروپایی کم هزینه‌تر است. علاوه بر این، هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در آنتالیا به این معنا نیست که باید خود را از همه چیزهایی که در آنتالیا وجود دارد، محروم کنید. کاملا برعکس، شما می‌توانید زندگی دانشجویی راحتی داشته باشید و با مدیریت هزینه‌های خود مزه فعالیت‌های تفریحی موجود در این شهر را با هزینه کمتری نسبت به تعداد زیادی از شهرهای بزرگ در سراسر جهان بچشید.

تحصیل در آنتالیا

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از پر طرفدارترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان ایرانی و  دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. سیستم آموزشی مدرن، محیط آموزشی مناسب، امکانات به روز و مطابق با استانداردهای جهانی، به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی از دلایل جذب دانشجویان به این کشور در حال توسعه می‌باشند. اغلب دانشجویانی که برای تحصیل به ترکیه می‌آیند، شهر های استانبول و آنکارا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. کمتر کسی شهر آنتالیا را به‌عنوان یک شهر دانشجویی می‌شناسد. استان آنتالیا با برخورداری از دو دانشگاه دولتی  و دو دانشگاه خصوصی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ترکیه به شمار می‌رود. دانشگاه‌های آنتالیا از اعتبار خوبی در بین دانشگاه‌های ترکیه و سراسر جهان برخوردارند و تحصیل در این دانشگاه‌ها از فرصت‌های استثنایی برای هر دانشجویی به شمار می‌رود. برخورداری از آب و هوای مدیترانه‌ای، طبیعت زیبا، هزینه‌های زندگی و تحصیل مقرون به صرفه از مزایای تحصیل در آنتالیا به حساب می‌آید. با انتخاب آنتالیا به‌عنوان مقصد تحصیلی خود فرصت تجربه یک زندگی دانشجویی منحصر به فرد و تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید. در این مقاله به معرفی دانشگاه‌ها و شرایط تحصیل در آنتالیا پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند. خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.