021-91305905

هندسه|۱۸۲۳|مثلث|جلسه اول- بخش دوم

هندسه-1823

فهرست مطالب

مبحث زوایای مثلث در هندسه یوس (YOS)

آسان ترین شیوه مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است. حتما این موضوع را بار ها از اطرافیان خود شنیده اید. حال، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آسان ترین مهاجرت تحصیلی مربوط به کدام کشور هاست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ترکیه یکی از کشور هایی است که به راحتی تحصیلات دانشگاهی را برایتان فراهم می کند. در کنار استفاده از مزایای تحصیل در این کشور، می توانید کار و زندگی در کشوری نیمه اروپایی را هم تجربه کنید و خاطرات خوبی را در ذهنتان حک کنید. آزمون یوس (YOS) آزمونی شبیه به کنکور ایران است که قبولی در آن فرصت تحصیل و زندگی در ترکیه را برایتان فراهم می کند. قبولی در این آزمون به شرط تلاش مستمر و تمرین زیاد، کار دشواری نخواهد بود. ما در این مطلب قصد داریم که شما را با مبحث زوایای مثلث و اهمیت آن در آزمون یوس آشنا کنیم.

زوایای مثلث در هندسه

اگر بخواهیم اجزای مثلث را نام ببریم، باید از موارد زیر یاد کنیم.

  • قاعده (ضلع)
  • ارتفاع
  • راس (محل اتصال ضلع‌ها)
  • زوایای داخلی
  • زوایای خارجی

برای یادآوری خوب است بدانید که به زاویه‌ هایی که درون ضلع‌ های مثلث قرار دارند، زوایای داخلی مثلث می ‌گویند. مثلث سه زاویه داخلی دارد. زاویه ‌های مکمل زوایای داخلی، زوایای خارجی هستند. مجموع زوایای داخلی مثلث همواره برابر با 180 درجه است.

حال اجازه دهید با یک مثال ساده، سوالات مبحث زوایای مثلث را برایتان یادآوری کنیم.

-اگر زاویه‌ های مساوی یک مثلث متساوی الساقین برابر 50 درجه باشد، زاویه سوم آن را حساب کنید.

همانطور که می دانید، مثلث متساوی الساقین، مثلثی است که دو ضلع آن (ساق‌ ها) با هم برابرند. همچنین دو زاویه آن هم با هم مساوی هستند. می دانیم که مجموعه زوایای داخلی مثلث 180 درجه است. بنابراین زاویه سوم برابر است با:

80=180-100

برای محاسبه زوایای مثلث این نکته اساسی را در نظر داشته باشید که مجموع زوایای خارجی مثلث برابر با 360 درجه است. به بیان دیگر، مجموعه زوایای خارجی هر مثلث، دو برابر مجموع زوایای داخلی آن است و اندازه هر زاویه خارجی برابر است با مجموع زوایای داخلی غیر مجاورش.

دانستن همین چند نکته ساده، پایه مبحث زوایای مثلث در هندسه را تشکیل می دهد.

هندسه|1823|مثلث|جلسه اول- بخش دوم

برای آشنایی بیشتر با سوالات مبحث زوایای مثلث ویدیوی ” هندسه|1823|مثلث|جلسه اول- بخش دوم ”  را تماشا کنید.

اهمیت مبحث زوایای مثلث در آزمون یوس

اگر آزمون یوس سال های قبل را مرور کنید حتما متوجه اهمیت مباحث ریاضیات و هندسه خواهید شد. مجموعه یونی لند در این راستا دوره های آموزشی ای را برگزار می کند و در آن ها مدل های گوناگون سوالات در مباحث گوناگون را بررسی می کند.

دوره آموزش هندسه یوس که شامل مبحث زوایای مثلث نیز می شود، به دو صورت آنلاین و حضوری (در بستر اسکای روم و محل برگزاری جلسات حضوری) برگزار می شود. این دوره مختص متقاضیان شرکت در آزمون یوس دانشگاه های ترکیه است.

مهم ترین مزیت این دوره سطح آن است که از مبتدی تا پیشرفته را در بر می گیرد. پس اگر داوطلب آزمون یوس هستید، بابت سطح علمی خود نگرانی ای نداشته باشید. دوره هندسه مجموعه یونی لند به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد و شما را در هر سطح علمی ای که باشید برای پاسخ دادن به سوالات هندسه یوس آماده می کند. با هر رشته تحصیلی دبیرستانی ای اعم از ریاضی، تجربی، انسانی و… می توانید در این دوره شرکت کنید؛ زیرا همانطور که گفتیم هیچ پیش زمینه علمی ای نیاز نخواهید داشت. مزیت دیگر این دوره، پشتیبانی آن است که در ادامه این مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

شیوه تدریس در این دوره، به صورت طبقه بندی شده است. تمام مباحث با نظم و ترتیب خاصی به شما آموزش داده می شود و در نتیجه ذهن منظم و طبقه بندی شده ای خواهید داشت. پس از پایان هر مبحث کتاب می توانید مطمئن باشید که صفر تا صد آن را یاد گرفته اید؛ البته فراموش نکنید که همه چیز به تمرین شما بستگی دارد.

به طور خلاصه مزایای دوره هندسه یوس عبارتند از:

  • 144 ساعت آموزش حضوری و آنلاین
  • ویدیوی ضبط شده جلسات به صورت حفاظت شده
  • 2 جلد منابع آموزشی اختصاصی یونی ‌لند + بانک تست هندسه اختصاصی یونی‌ لند
  • کلاس رفع اشکال
  • گروه VIP رفع اشکال

در خصوص 2 جلد منابع آموزشی اختصاصی یونی لند خوب است این نکته را بدانید که این دو جلد تمام نکات منابع دیگر که برای آزمون یوس کاربردی هستند را به علاوه تجربه چندین ساله مدرس مجموعه در بر می گیرد. با مطالعه و حل تمرین های هر دو جلد شما بر تمام مباحث هندسه مسلط خواهید شد.

بانک تست هندسه اختصاصی یونی‌ لند هم اجتماع 5 منبع مختلف و مهم آزمون یوس است که شامل 7000 تست می شود. در حقیقت منابع این دوره شما را از منابع دیگر بی نیاز می کند.

144 ساعت آموزش این دوره به صورت 6 ماهه و هر هفته 3 الی 4 ساعت آموزش برگزار می شود. تدریس از روی درسنامه انجام می شود و علاوه بر توضیح، شامل تست و مثال هم می شود. انتهای هر فصل نیز تعداد زیادی تست در نظر گرفته شده است که به عنوان تکلیف در منزل به داوطلبان داده می شود. هر هفته نیز جلسه رفع اشکال برگزار می شود و این جلسه توسط دانشجویان برتر سال های گذشته برگزار می شود.

گروه رفع اشکال نیز سبب می شود تا ارتباط استاد و داوطلبان در تمام طول دوره 6 ماهه حفظ شود. شما می توانید سوالات خود را در گروه مطرح کنید و اگر هم گروهی هایتان پاسخ سوال شما را ندادند، استادان حاضر در گروه به کمک شما خواهند آمد.

جمع بندی

مبحث زوایای مثلث یکی از مباحث هندسه است که تسلط بر آن می تواند تاثیر چشمگیری بر موفقیت شما در آزمون یوس داشته باشد. هر کدام از دانشگاه های ترکیه را که هدف خود قرار داده اید، تفاوتی ندارد. آنچه مهم است تمرین و تکرار مداوم است. مجموعه یونی لند با برگزاری دوره آموزشی هندسه از پایه شما را آماده شرکت در آزمون یوس می کند. حل تمارین بسیار زیاد در این دوره آموزشی، جلسات دوره و گروه های رفع اشکال تسلط شما بر مبحث را افزایش خواهد داد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.