021-91305905

هر دانشگاه در ترکیه˓ یک آزمون یوس

فهرست مطالب

یکی از شیوه های مهاجرت به ترکیه˓ مهاجرت تحصیلی است. ترکیه با برخورداری از کیفیت مطلوب آموزشی تجربه رضایت بخشی را برای افراد به ارمغان می آورد. افراد با تحصیل در ترکیه می توانند یک مدرک آکادمیک معتبر بدست بیاورند. همچنین تحصیل در ترکیه می تواند راه را برای ادامه تحصیل و اشتغال در سایر کشورها˓ نظیر کشورهای اروپایی باز کند.

ورود به یک دانشگاه در ترکیه نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون ورودی آن دانشگاه است. بله! درست متوجه شده اید. هر دانشگاه در ترکیه یک آزمون ورودی مخصوص به خود دارد. به عبارت دیگر˓ آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه یک آزمون متمرکز نظیر کنکور در ایران نیست. اما خبر خوب دیگر این که آزمون ورودی همه دانشگاه های ترکیه ساختاری یکسان دارد. صرف نظر از دانشگاه برگزار کننده˓ همه این آزمون ها دانش ریاضی˓ هندسه و هوش افراد را می سنجند. برای شفافیت بیشتر تصور کنید که شما قصد تحصیل در ترکیه را دارید. شما می توانید در آزمون ورودی ۲۰ دانشگاه مختلف شرکت کنید. با این حال مواد امتحانی این ۲۰ آزمون کاملا یکسان و شامل ریاضی˓ هندسه و هوش است.

اما این آزمون های ورودی دانشگاه ها در ترکیه چه نام دارند؟ آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه یوس نام دارند. در ادامه این مقاله ابتدا آزمون یوس را به طور کامل معرفی خواهیم کرد. سپس به مزیت ویژه برگزاری جداگانه آزمون یوس توسط هر دانشگاه اشاره خواهیم کرد.

آزمون یوس

آزمون یوس (YOS) چیست؟

آزمون یوس رایج ترین آزمون برای ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی است. این آزمون غالبا شامل ۸۰ سوال است و از سه بخش ریاضی˓ هوش و هندسه تشکیل شده است. حدودا ۴۵ سوال این آزمون سوالات هوش و مابقی سوالات ریاضی و هندسه هستند.

دفترچه آزمون یوس معمولا به زبان های ترکی و انگلیسی به چاپ می رسد. افراد به هنگام ثبت نام در آزمون یوس می توانند زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای پاسخ دادن به سوالات آزمون یوس به دانش مختصری از زبان ترکی یا انگلیسی نیاز دارید. البته در صورتی که در ابتدای مسیر آموزش زبان هستید نگران نباشید. ما در یونی لند در کنار آموزش مواد آزمون یوس آن چه (مهارت زبان) را برای پاسخگویی به سوالات آزمون یوس نیاز دارید به شما خواهیم آموخت. در این راستا  بزودی مقاله ای را در یونی لند منتشر خواهیم کرد و به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.

آزمون یوس هر سال یک بار  توسط دانشگاه های مختلف ترکیه برگزار می شود. عموما دانشگاه های ترکیه در یک بازه زمانی معین اقدام به برگزاری آزمون می نمایند. این امر باعث سهولت شرکت داوطلبان˓ به ویژه داوطلبان خارجی˓ در آزمون یوس دانشگاه های مختلف می شود.

برای شرکت در آزمون یوس هر دانشگاه داوطلبان لازم است هزینه ای که از سوی دانشگاه اعلام می شود را بپردازند. در رابطه با مکان برگزاری آزمون یوس هر دانشگاه نیز باید اخبار یوس دانشگاه مورد نظر را دنبال کنید. برخی از دانشگاه های ترکیه در ایران نیز حوزه برگزاری آزمون دارند اما غالبا آزمون ها در ترکیه برگزار می شوند. مطالعه مقاله به صرفه ترین اقامت گاه های آزمون یوس را به شما پیشنهاد می دهیم. برای مطالعه این مقاله می توانید روی عنوان آن کلیک کنید.

خوب است بدانید برای شرکت در آزمون یوس دانشگاه های ترکیه محدودیت سنی وجود ندارد. البته پذیرش افراد در دانشگاه ها ملزم به ارائه مدرک اتمام مقطع متوسطه دوم (یا پیش دانشگاهی) است.

تا به این جا با آزمون یوس آشنا شدید. تنها نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که اخبار یوس هر دانشگاه را از سایت دانشگاه مورد نظرتان پیگیری کنید. اما در ادامه به مزیت ویژه برگزاری جداگانه آزمون یوس توسط دانشگاه های ترکیه خواهیم پرداخت.

آزمون یوس

مزیت ارزشمند برگزاری جداگانه آزمون یوس توسط دانشگاه های ترکیه

همان طور که اشاره شد هر دانشگاه در ترکیه آزمون یوس ویژه خود را دارد. این امر می تواند مزیت ارزشمندی را برای داوطلبان به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

هر آزمون یوس یک فرصت برای ورود به دانشگاه

شرکت در آزمونی که نتیجه آن سهم بسزایی در آینده افراد دارد معمولا با اندکی استرس همراه است. برگزاری جداگانه آزمون یوس توسط دانشگاه های مختلف فرصت های بسیاری در اختیار افراد قرار می دهد. اگر داوطلبی به هنگام شرکت در آزمون یوس یک دانشگاه بنا به هر دلیلی عملکرد موفقیت آمیزی نداشته باشد همچنان فرصت جبران برای او باقیست. به عبارتی او ثمره یک سال (یا بیشتر) تلاش خود را به یکباره از دست نخواهد داد. این فرد می تواند در آزمون های یوس دیگر دانشگاه ها نیز شرکت کند و نتیجه دلخواه خود را بدست بیاورد.

در مقاله قبلی مان در یونی لند با عنوان ۵ دلیل برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه به نکته ارزشمند دیگری درباره آزمون یوس اشاره کردیم. موفقیت در آزمون یوس امکان انتخاب رشته از میان طیف وسیعی از رشته های متنوع را امکان پذیر می کند. افراد با موفقیت در آزمون یوس می توانند در رشته های مختلفی نظیر پزشکی˓ وکالت˓ مهندسی در شاخه های مختلف˓ هنر و دیگر رشته ها رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید هر یک از دانشگاه های ترکیه آزمون یوس ویژه خود را برگزار می کنند. این آزمون صرف نظر از دانشگاه برگزار کننده از سه بخش ریاضی˓ هوش و هندسه تشکیل شده است. تنها تفاوت آزمون یوس دانشگاه های مختلف با یکدیگر به تعداد تقریبی سوالات و سختی آن ها محدود می شود. البته در این میان برخی دانشگاه ها ممکن است در ایران نیز حوزه برگزاری آزمون داشته باشند و برخی تنها در ترکیه آزمون را برگزار کنند.

همچنین در این مقاله به امتیاز ارزشمند برگزاری جداگانه آزمون یوس توسط دانشگاه های ترکیه اشاره کردیم. یک فرد با یک سال تلاش و مطالعه برای آزمون یوس به تعداد دانشگاه های ترکیه شانس موفقیت و ورود به دانشگاه دارد. به عبارت دیگر˓ اگر داوطلبی در آزمون یوس یک دانشگاه نتوانست به خوبی ظاهر شود آزمون یوس دانشگاه های دیگر را از دست نداده است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارید و از علاقه مندان شرکت در آزمون یوس ۲۰۲۱ هستید با یونی لند همراه باشید. یونی لند با بهره گیری از دانش اساتید برجسته و با سابقه درخشان در سه بخش ریاضی˓ هوش و هندسه آموزش های ویژه ای را برای یوس ۲۰۲۱ تهیه کرده است. برای استفاده از این آموزش ها کافی است در کلاس های آنلاین یوس ۲۰۲۱ یونی لند شرکت کنید. همچنین به شما پیشنهاد می دهیم دوره رایگان Pre Yos در یونی لند که ویژه یوس ۲۰۲۱ را دنبال کنید. به این ترتیب هم با مدرسان یوس در یونی لند آشنا خواهید شد و هم می توانید از اطلاعات به روز و کامل آنان بهره ببرید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.