نحوه جمع بندی کنکور | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

نحوه جمع بندی کنکور

مقوله نام‌آشنای کنکور، مقوله‌ای است که همه‌ساله، خانواده‌های زیادی˓ از آن دم می زنند. مسئله ای که اغلب همه اعضای خانواده را درگیر می کند و تلاش می‌کنند این ماراتن دشوار را با موفقیت پشت سر بگذارند. در این میان نکات بسیاری در موفقیت یک دانش آموز در کنکور ایفای نقش می کنند. یکی از این نکات نحوه جمع بندی کنکور است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. در این مقاله به دو ویژگی حیاتی جمع بندی کنکور صحیح خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

جمع بندی صحیح کنکور؛ اساسی‌ترین گام برای موفقیت

درواقع، عبور از سد کنکور و نشستن بر کرسی دانشگاه، آرزویی است که جز با تلاش و کوشش مضاعف، به ثمر نخواهد نشست.

جالب اینجاست که حتی بعد از اعلام نتایج کنکور، افراد مدعی بی‌شماری را شاهد هستیم که با تأسف بسیار، می‌گویند حقم این رشته نبود. برخی نیز می‌گویند که با وجود تلاش‌های مکرر، اما نتیجه آن‌گونه نشد که انتظار می‌رفت!

به‌راستی اگر قرار است با تلاش و کوشش مضاعف، به جایگاه واقعی خود برسیم، پس ادعای این افراد، چه حکم و ادله‌ای خواهد داشت؟!

شاید بی‌اغراق بتوان چنین پاسخ داد که اگرچه برنامه‌ریزی، مطالعه و تست‌زنی، نقش مهمی دارد؛ اما نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد. فردی که برای شرکت در کنکور آماده می شود می بایست در یک بازه زمانی نسبتا طولانی˓ حجم زیادی از مطالب را مالعه کند. بنابراین پرداختن به مقوله ” مرور” و ” نحوه جمع بندی صحیح کنکور”، از جمله مباحث اساسی برای جلوگیری از فراموشی و همچنین دست‌یابی به یک موفقیت ناب خواهد بود.

جمع بندی کنکور و انتقال مطالب به حافظه بلند مدت

کسب یک نتیجه مطلوب، در آزمون‌های سراسری، برنامه‌ریزی درست و ویژه‌ای را طلب می‌کند که باید مطابق با ویژگی‌های هر مقطع از زمان تنظیم شود. به‌طور مثال، عموم داوطلبان کنکوری، با هر سبک و سیاقی که داشته‌اند، می بایست در زمان مناسب و استفاده از تکنیک های نحوه جمع بندی کنکور˓ مطالب را از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت خود، انتقال دهند.

 به عبارتی بهتر، داوطلبان باید از ابتدای امر، دروس مربوط به کنکور را به نحو احسنت، مطالعه و خلاصه‌برداری نمایند. سپس در پاییز و بهار، این فرصت های طلایی مطالعاتی را مغتنم شمرده و خیال خودشان را از این که به‌موقع و به شیوه ای صحیح به جمع‌بندی مباحث و نیز مرور نهایی پرداخته‌اند، راحت نمایند.

ادامه مطلب  اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

هدف از جمع‌بندی کنکور چیست؟

در دوران مطالعه، انبوهی از اطلاعات، در حافظه داوطلب گنجانیده می‌شود. این اطلاعات، قطعاً به یک سازمان‌دهی مطلوب در ذهن نیاز دارند تا در هنگام برپایی آزمون سراسری، به‌راحتی، قابل بازیابی باشند. بنابراین علاوه بر انتخاب زمان صحیح برای جمع بندی˓ نحوه جمع بندی کنکور نیز اهمیت ویژه ای دارد.

آنچه حائز اهمیت است آن است که بدانیم همیشه آموختن 60 درصدی مطالب با عمق 90 درصد، بهتر از آموختن 90 درصد با عمق 60 درصد است! لذا اگر به هر دلیلی، بخشی یا بخش‌هایی از کتابی ناتمام بماند، بازهم برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی کنکور، آن هم به شیوهای درست و در زمان مناسب˓ باید در اولویت امور قرار داده شود.

روش‌های جمع‌بندی اصولی کنکور چگونه است؟

اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از دوره جمع‌بندی خود ببرید، لازم است در ابتدا انتخاب صحیحی برای نحوه جمع بندی کنکور داشته باشید. جمع بندی کنکور می بایست شامل مرور مطالب خوانده شده و حل سوالات باشد. این کار اگر به درستی و در زمان مناسب صورت پذیرد بی گمان نتیجه ای مطلوب به همراه خواهد داشت.

یکی از زمان های طلایی جمع بندی کنکور دی ماه است. آن چه در این مقطع حساس اهمیت دارد نحوه جمع بندی کنکور است. اگر صرف زمان و پیروی از برنامه خودتان را راهگشا نمی بینید به هیچ عنوان به پیروی از آن اصرار نورزید. کافی است با استفاده از آموزش های کوتاه و موثر موجود با نحوه جمع بندی کنکور آشنا شوید و زمان ارزشمند و مهم تر از آن انگیزه خود را حفظ نمایید.

بنابراین به طور خلاصه آگاهی از نحوه  صحیح جمع بندی کنکور در زمان طلایی را شاه کلید موفقیت خود بدانید.

نتایج حاصل از جمع‌بندی کنکور اصولی

پس از آن که به شیوه ای صحیح  و در زمانی مناسب جمع بندی کنکور را انجام دادید لازم است هم چنان آزمون های گذشته را نیز بررسی و تمرین نمایید. گفتنی است پس از ارزیابی هر آزمون که بهتر آن است کنکور جامع باشد، باید طبق برنامه‌ریزی قبلی، آزمون سال‌های بعد را نیز تمرین نمایید تا تمامی مجموعه آزمون‌ها به اتمام برسد. این کار شما را به نتایج مطلوبی می‌رساند و به یک جمع‌بندی اصولی و منطقی بسیار عالی و کارساز نزدیک‌تر می‌کند.

ادامه مطلب  راهکارهای آموزش زبان انگلیسی
جمع بندی اصولی کنکور

 عدم اتلاف وقت، تمرین و کسب مهارت‌های لازم برای آزمون دادن، آشنایی با نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف خود، توجه به بودجه‌بندی کنکور و تثبیت سؤالات تستی در ذهن، بالاتر رفتن آمادگی و تقویت انگیزش و اعتمادبه‌نفس، آگاهی بر توانمندی‌ها و غلبه بر استرس، مرور کلیه مطالب خلاصه نکات و اخذ مدیریت زمان و درنتیجه قبولی در رشته موردعلاقه، ازجمله دستاوردهای شیرینی است که جمع‌بندی اصولی کنکور، به ارمغان خواهد آورد.

تاکید بر آشنایی با نحوه جمع بندی کنکور و به بیان دیگر جمع بندی اصولی کنکور به همین علت است. جمع بندی کنکور در زمان صحیح و به شیوه ای صحیح باعث تثبت مطالب و تسهیل فرآیند یادآوری آن ها می شود.

ویژگی های یک جمع بندی کنکور صحیح

جمع بندی کنکور همان طور که از نامش پیداست برای مرور و تثبت مطالبی است که تا به حال خوانده شده است. بنابراین ضروری است که جمع بندی کنکور شنا دو ویژگی توامان داشته باشند. این دو ویژگی حیاتی عبارت اند از:

۱) جمع بندی کنکور باید کوتاه و صحیح باشد.

۲) جمع بندی کنکور باید در زمان صحیح صورت بگیرد.

اما چرا باید جمع بندی کنکور کوتاه باشد و در زمان صحیح صورت بگیرد؟ شما زمانی که حجم مشخصی از مطالب را خوانده اید باید آن ها را مرور و جمع بندی کنید.

 ممکن است سوال بپرسید چگونه می توان زمان صحیح برای جمع بندی را تشخیص داد؟ خوب است بدانید مدارس و دانش آموزان موفق کنکور در پاییز و بهار به جمع بندی مطالب می پردازند. هم اکنون در زمان طلایی جمع بندی در پاییز که دی ماه است قرار داریم. بنابراین شما نیز نباید از دانش آموزان موفق و با برنامه جا بمانید و لازم است مطالبی که تا به حال خوانده اید را جمع بندی کنید.

اما در رابطه با اهمیت جمع بندی کوتاه لازم است بدانید که˓ صرف زمان زیاد برای جمع بندی نه تنها باعث مرور و تثبت مطالب نمی شود˓ بلکه موجب از دست دادن زمان و افزایش استرس می شود.هنگامی که شما زمان زیادی را صرف جمع بندی کنکور می کنید و از آن نتیجه دلخواه را نمی گیرید هم زمان را دست داده اید و هم انگیزه خود را از دست می دهید.شاید بگویید حجم مطالب زیاد است و مرور همه آن ها زمانبر! بله صحیح است اما ما برای کمک به شما و حل این مشکل چاره اندیشی کرده ایم.

ادامه مطلب  جمع بندی هندسه کنکور ویژه دی ماه

ما در مجموعه یونی لند آموزش های کوتاه و جامعی را برای جمع بندی کنکور ویژه دی ماه تهیه کرده ایم. با استفاده از این آموزش های کوتاه در بهترین زمان ممکن˓ همه مطالب لازم را مرور خواهید کرد و با قدرت و انگیزه بیشتری به مطالعه ادامه مطالب خواهید پرداخت. برای آشنایی با این دوره های منحصر به فرد بر روی عنوان کنکور سراسری کلیک کنید.

سخن پایانی

درست است که دانشگاه رفتن، تنها مسیر رسیدن به سعادت نیست، اما به‌هرحال همواره به کسب علم سفارش شده است و چه‌بهتر در رشته‌ای مشغول به تحصیل شویم که گرایش بیشتری به آن داریم.

برای موفق شدن نیاز است تا چند صباحی، مسیر دشوار مطالعه را با استفاده از آموزش اساتید کار بلد و مدیریت درست خود، هموار نماییم. جمع‌بندی کنکور، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که قطعاً باید در این ایام رخ دهد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

آموزش معادلات دیفرانسیل در یک نگاه

اگر قصد دارید درس معادلات دیفرانسیل را برای امتحانات دانشگاه یا کنکور ارشد آموزش ببینید، باید بگوییم بررسی این مقاله نقطه عطف تصمیم شما خواهد شد. در این مقاله با تمام سرفصل‌های معادلات دیفرانسیل و نحوه مطالعه آن‌ها آشنا می‌شوید. همچین منابع فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود که می‌توانید برای آموزش معادلات دیفرانسیل از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

آیا قبل از صرف هزینه و زمان نشتی‌ها را می‌گیرید؟ زمان و هزینه‌ای که برای موفقیت در کنکور صرف می‌کنید مانند پر کردن یک سطل سوراخ است. تا مادامی که نشتی‌های مطالعه شما بر طرف نشده باشد.

بیشتر بخوانید

گوگل اسکولار چیست؟

آنچه در این نوشته میخوانید مهم‌ترین نکات در مورد جست‌وجوی گوگل اسکولار نکات جستجو در گوگل اسکولار گوگل اسکولار فارسی…

بیشتر بخوانید

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی

آنچه در این نوشته میخوانید فراگیری آموزش زبان انگلیسی از کودکی یادگیری از طریق گوش دادن به موسیقی مهم‌ترین نکات…

بیشتر بخوانید

آزمون تافل (اطلاعات کاربردی درباره TOEFL )

آنچه در این نوشته میخوانید آزمون تافل چیست؟ آزمون تافل یا آیلتس لهجه آمریکایی یا بریتانیایی آزمون تافل ibt آزمون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *