021-91305905

دانشگاه کنت استانبول (İstanbul Kent University) یک موسسه خصوصی و در قلب استانبول واقع شده است. این مرکز توسط بنیاد آموزش بدون مانع (ENEV) برای کمک به توسعه ترکیه در سال 2016 بنیانگذاری شد. ENEV  با هدف معرفی فناوری پیشرفته، پیشرفت‌های علم مدرن و فناوری در استانداردهای جهانی به نوجوانان تأسیس شد تا بتواند آموزشی مدرن، مولد و موثر را در اختیار آن‌ها قرار دهد .

دانشکده های دانشگاه کنت

دانشگاه کنت ترکیه دارای 4 دانشکده و 5 مدرسه و هنرستان فنی حرفه ای است. این دانشگاه دانشجویان و دانش آموزان را در مقاطع فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند. دانشکده ها و موسسات آموزشی این دانشگاه عبارتند از:

هنرستان ها و مدارس آموزش:

رشته های تحصیلی در دانشگاه کنت

رشته های دانشگاه کنت در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق دیپلم ارائه شده اند. مدت زمان تحصیل در این دانشگاه حداقل 2 سال برای دوره‌های فوق‌دیپلم و حداکثر 5 سال برای دوره‌ دندانپزشکی است.

رشته‌های دوره کاردانی دانشگاه کنت

طول دوره تحصیل در مقطع فوق دیپلم در هنرستان فنی‌حرفه‌ای و مدرسه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه کنت 2 سال است. این رشته‌ها عبارت اند از:

رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه کنت

طول تحصیل هر ‌رشته در مقطع‌ کارشناسی این دانشگاه 4 سال است. رشته‌های دوره کارشناسی عبارت‌اند از:

رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه کنت

طول مدت تحصیل در دانشگاه کنت در مقطع کارشناسی ارشد 3 سال و در برخی رشته ها 4 سال است. این رشته ها شامل موارد زیر می شوند:

رشته های علوم پزشکی دانشگاه کنت

امکانات رفاهی دانشگاه کنت

دانشگاه کنت دارای امکانات رفاهی مانند محل عبادت، فروشگاه لوازم تحریر، کافه تریا، مرکز سلامت، کافه، رستوران، سالن‌های ورزشی و 2 تیم ورزشی است. حدود 40 انجمن و باشگاه دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

شرایط دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه کنت

برای اخذ پذیرش از دانشگاه کنت می‌توان با مراجعه به سایت دانشگاه و تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارسال مدارک ثبت نام کرد. پس از ارزیابی و تأیید درخواست پذیرش، نامه پیشنهاد مشروط ظرف یک هفته به ایمیل متقاضی ارسال می شود. نامه پیشنهاد شرطی 1 هفته اعتبار دارد. پرداخت سپرده برای دریافت نامه پذیرش رسمی باید توسط متقاضی انجام شود. البته شرط اولیه پذیرش در دانشگاه کنت مانند سایر دانشگاه های ترکیه، کسب حداقل نمره لازم در آزمون یوس یا SAT است. برای آشنایی بیشتر با این دو آزمون می توانید به مقاله «دوراهی یوس یا ست» مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه کنت استانبول

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه کنت

شهریه دانشگاه کنت در مقطع کرشناسی و کارشناسی ارشد با احتساب مالیات در ادامه به تفکیک دانشکده آمده است. شهریه دانشگاه کنت برای کلیه دانشکده ها در 2 قسط قابل پرداخت است و در صورت تحصیل در دانشکده دندانپزشکی از 7 درصد تخفیف شهریه و در سایر دانشکده‌ها داشتن خواهر و برادر محصل در همان سال تحصیلی 5 درصد تخفیف شهریه دارد.

گفتنی است که این شهریه ها بر اساس دلار امریکا و مطابق با آخرین آپدیت وبسایت دانشگاه تا به امروز یعنی شهریور 1400 هستند.

مقطع کارشناسی دانشکده هنر و طراحی

مقطع کارشناسی دانشکده دندانپزشکی

مقطع کارشناسی دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی

شهریه سالانه مقطع کارشناسی ارشد

شهریه سالانه مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی و درمانی در مقطع فوق دیپلم

شهریه سالانه هنرستان فنی حرفه ای در مقطع فوق دیپلم

مزایای تحصیل در دانشگاه کنت ترکیه

دانشگاه کنت یک دانشگاه تازه تاسیس و دارای اعضای آموزشی مجرب است که از صلاحیت بالا برخوردار هستند. این دانشگاه فرصت های آموزشی متفاوتی را در خارج از ترکیه برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه کنت دارای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز و با تجهیزات پیشرفته دنیا می‌باشد. همچنین این دانشگاه به دنبال پیروی از رویکردهای جدید و تغییر و تحول در بخش آموزشی است و با داشتن ارتباط با مراکز کاریابی، برنامه‌ریزی خوبی برای آماده سازی دانشجویان برای ورود به‌کار دارد. دانشگاه کنت دارای کتابخانه عظیمی شامل مطالب مختلف، کتاب‌ها، نشریات و منابع دیگر است در درون خود دارد.

هزینه‌های زندگی در استانبول

هزینه زندگی در استانبول برای یک فرد مجرد بدون محاسبه اجاره حداقل ماهیانه 445 دلار یا 3700 لیر ترکیه است. به‌طور کلی زندگی در استانبول ارزانتر از تهران است. متوسط اجاره‌بها در این شهر در مقایسه با تهران 54 درصد کمتر است. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2875 لیر و در سایر نقاط 1644 لیر است. هزینه یک وعده غذا برای یک نفر در یک رستوران ارزان 40 لیر و یک بطری آب معدنی 3.3 ‌لیتری 2.29 لیر است. این هزینه ها برای سال 2021 است و با گذشت زمان تغییر خواهند کرد.

تحصیل در دانشگاه کنت استانبول

در این مقاله اطلاعات کلی درباره دانشگاه کنت ترکیه در اختیار شما قرار دادیم. درست است که این دانشگاه تازه تاسیس در بین دانشگاه‌های جهان و حتی دانشگاه‌های ترکیه رتبه خیلی خوبی ندارد اما با توجه به اهداف و برنامه‌هایی آن آینده درخشانی را می‌توان برای آن متصور شد. چنانچه هنوز سوالی در ذهن شما وجود دارد که پاسخ آن را در این مقاله نیافته اید، در قسمت نظرات با ما مطرح کنید. کارشناسان و مشاورین یونی لند می توانند شما را در مورد تحصیل در ترکیه و آزمون ورودی دانشگاه های آن راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *