مشاوره کنکور یک گام برای حفظ فرصت ها | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

مشاوره کنکور یک گام برای حفظ فرصت ها

استفاده از مشاوره کنکور یا تجربه کردن؟

فرقی نمی‌کند قصد شرکت در کدام کنکور را داشته باشید. کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری. در هر صورت به استفاده از مشاوره کنکور حرفه‌ای و دریافت راهنمایی های لازم، نیاز خواهید داشت.

 برای بسیاری از کارها روش آزمون و خطا جواب خواهد داد. به این صورت که یک کار را با روش های مختلف امتحان کنید تا بالاخره با استفاده از یکی از روش ها به نتیجه مطلوب برسید. اما برای کنکور نمی‌توانید به این روش عمل کنید. زیرا فاصله یک کنکور تا کنکور بعدی زیاد بوده و عدم موفقیت در کنکور به منزله انتظاری یک ساله برای کنکور بعدی می‌باشد. البته که این زمان زیادی بوده و فرصت های شما را می سوزاند. پس بهتر است با جهت دهی به تلاش های خود و  برنامه ریزی اصولی این فرصت را از دست ندهید. مشاوره کنکور با ارائه راهکار و با استفاده از تجربیات کارآمد، در یافتن مسیر درست شما را یاری می کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره لزوم استفاده از مشاوره کنکور با شما صحبت کنیم.

مشاوره کنکور کارشناسی

همان‌طور که گفته شد مشاوره کنکور در همه سطوح لازم است. اما برای افرادی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی دارند، بسیار ضروری‌تر می‌باشد. این افراد برای بار اول است که در کنکور شرکت می‌کنند پس نیاز دارند که یک نفر آن‌ها را از پیچ و خم مسیر آگاه سازد. استفاده از آزمون های شبیه سازی شده کنکور نیز تا حدی این تجربه را به داوطلبان منتقل می کند.

مشاوره کنکور کارشناسی

برنامه ریزی و شیوه‌های تست زنی

در جلسات مشاوره کنکور کارشناسی، به داوطلبان در انتخاب هر چه بهتر منابع کنکور و طراحی یک برنامه ریزی جامع برای مطالعه منابع کمک می‌شود. شیوه‌های صحیح تست زدن و مدیریت زمان در جلسه نیز فاکتورهای مهمی برای آموزش به داوطلبان هستند. مهارت‌هایی که در موفقیت یا عدم موفقیت یک فرد در کنکور عامل بسیار تعیین کننده ای به شمار می‌آیند.

ادامه مطلب  آموزش زبان انگلیسی ، ایجاد فرصت های بیشتر در کار، تحصیل و زندگی

پیگیری دقیق

علاوه بر موارد ذکر شده مراکز مشاوره کنکور کارشناسی استاندارد، با پیگیری منظم و همیشگی موجب می‌شوند داوطلب طبق برنامه ریزی پیش رفته و با نظم بیشتری اقدام به مطالعه دروس کنکور نماید. این کار همچنین باعث می‌شود در صورت عقب افتادن، داوطلب به زودی خودش را به برنامه برساند. زیرا می‌داند شخصی پیگیر برنامه اوست و باید گزارش عملکرد خود را به وی ارائه دهد.

انگیزه بخشی در جلسات مشاوره کنکور

بسیاری از داوطلبان پس از گذشت مدتی از زمان مطالعه برای کنکور، انگیزه خود را از دست می‌دهند. این امر موجب می‌گردد داوطلب از تلاش طبق برنامه عقب بماند یا حتی به طور کلی از ادامه مطالعه صرف نظر کند.

یک مشاور حرفه‌ای در این مرحله با ایجاد صحیح انگیزه به داوطلب کمک می‌کند تا به مطالعه دروس ادامه داده و طبق برنامه ریزی خود پیش برود.

مطالعه دروس عمومی

با برنامه ریزی صحیح به داوطلب این امکان داده می شود تا زمانی نیز برای مطالعه دروس عمومی داشته باشد. همچنین مشاور می‌تواند کتاب‌های کمک آموزشی بهتر، حاوی نکاتی از دروس عمومی را به داوطلب پیشنهاد داده تا وقت کمتری از او گرفته شود و در عین حال همه آنها را مطالعه نماید.

مشاوره کنکور ارشد

مشاور کارشناسی ارشد می‌تواند به سوالات شما در خصوص انتخاب رشته‌ای متناسب با روحیه‌تان پاسخ دهد. وی با طراحی برنامه ریزی حرفه‌ای و شخصی برای شما، کمک می‌کند مسیر درستی را برای رسیدن به موفقت طی کنید. همچنین مشاوران خبره ارزیابی درستی از بازار کار و آینده شغلی رشته های مختلف به شما ارائه می کنند.

برنامه ریزی منحصر به فرد

منحصر به فرد بودن برنامه برای هر داوطلب، ویژگی بسیار مهمی برای یک برنامه ریزی کنکور است. به عبارتی مشاور کارشناسی ارشد با توجه به توانایی و روحیات یک فرد اقدام به برنامه ریزی برای او می‌نماید. به این ترتیب برنامه ریزی برای فردی که قابلیت مطالعه ساعات بیشتری را دارد با فردی که توانایی مطالعه کمتری دارد متفاوت می‌باشد.

ارزیابی آزمون های آزمایشی در مشاوره کنکور

مشاور با ارزیابی آزمون های آزمایشی شما، نقاط قوت، ضعف و توانایی های تان را می سنجد. همچنین برنامه ریزی مطالعه را با توجه به این موارد دستخوش تغییر می نماید. وی با تحلیل دقیق کارنامه آزمون های آزمایشی راهکارهایی به شما ارائه می‌کند که برای کسب موفقیت در کنکور مفید و ضروری می باشند.

ادامه مطلب  جمع بندی کنکور دی ماه

خلاصه نویسی صحیح

استفاده از آموزش های مشاوره کنکور، به داوطلب کمک می‌کند راه‌های خلاصه نویسی از مطالب کتاب را بداند و همچنین به خوبی آگاه باشد که چه قسمت هایی از کتاب نیاز به خلاصه نویسی دارند.

خلاصه نویسی از راهکارهای مهم برای موفقیت در کنکور بوده که برای برخی دروس مانند درس‌های عمومی و یا فرمول‌های فیزیک مناسب می‌باشد.

مشاوره کنکور ارشد

جبران عقب ماندن از برنامه مشاوره کنکور

مشاور با در نظر گرفتن ساعات خالی در برنامه ریزی کنکور به داوطلب کمک می‌کند زمان‌هایی در هفته را به استراحت بپردازد. شاید این کار به نظر ساده بیاید اما گاهی لازم است شخص متبهری از دید دیگر به برنامه شما نگاه کند. همچنین امکان جبران دروسی که داوطلب در طول هفته موفق به مطالعه آن‌ها نشده را فراهم می‌کند.

مشاوره کنکور دکتری

داوطلبان کنکور دکتری باید برنامه ریزی صحیحی برای مطالعه دروس مورد نیاز، داشته باشند. مشاور با راهنمایی در مورد روند پذیرش در مقطع دکتری و نحوه انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی و آزاد، داوطلبان را جهت رسیدن به بهترین نتیجه یاری می‌کند.

آمادگی برای مصاحبه دکتری

همان‌طور که می‌دانید داوطلبان کنکور دکتری پس از پذیرفته شدن در کنکور می بایست در مصاحبه‌ای شرکت نمایند و پس از قبولی در مصاحبه امکان تحصیل در مقطع دکتری را خواهند داشت.

مشاوره کنکور می‌تواند به داوطلبان کنکور دکتری کمک کند تا آمادگی بسیار زیادی برای مصاحبه دکتری داشته باشند و در آن موفق گردند.

جزییات تحصیل در مقطع دکتری

افراد می‌توانند پیش از شرکت در کنکور دکتری به مشاوره کنکور مراجعه نمایند تا به آنان کمک کند آگاهی بیشتری درباره مقطع دکتری داشته باشند.

برای مثال دوره دکتری تخصصی به دو صورت دکتری آموزشی-پژوهشی و دکتری پژوهش محور برگزار می‌گردد. جزییات این دو مورد به شرح زیر است:

  • دوره دکتری آموزشی-پژوهشی دوره‌ای است که برنامه آن شامل واحدهای درسی و پایان نامه می‌باشد. لازم به ذکر است که بیشترین رقابت برای این دوره انجام می گیرد.
  • دوره دکتری پژوهش محور به صورتی است فرد باید در نهایت، نظریه، ایده یا فناوری جدیدی ارائه کند. وی همچنین می‌تواند اختراعی ثبت نموده و یا دانش فنی تولید کند. در این دوره واحدهای درسی محدودی اخذ خواهند شد و پایان نامه نیز باید ارائه گردد.
ادامه مطلب  خواندن ریاضی به روش موثر و آسان

پرداخت یا عدم پرداخت شهریه

از دیگر اطلاعاتی که مشاور برای مقطع دکتری ارائه می کند، رایگان یا شهریه ای آن می‌باشد. پذیرش در مقطع دکتری به سه صورت روزانه، شبانه یا پردیس دانشگاه‌ها می‌باشد. معمولا تعداد واحدهای درسی و سطح علمی اساتید یکسان بوده و تنها تفاوت این دوره ها آن است که برای دوره‌های شبانه و پردیس بر خلاف دوره‌های روزانه مجبور به پرداخت شهریه خواهید بود.

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد بالا، افراد می‌توانند در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی نیز اقدام به تحصیل در مقطع دکتری نمایند. که تحصیل در این مراکز نیز مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. همچنین افراد برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی نیز باید در کنکور شرکت نمایند. دانشگاه آزاد اسلامی از طریق جذب داوطلبان استعدادهای درخشان بدون کنکور نیز در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

طول دوره دکتری

پیش از تصمیم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری حتما باید از مشاوره کنکور متبهر استفاده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تحصیل در دوره دکتری تخصصی آموزشی-پژوهشی حداقل شش نیم سال و حداکثر هشت نیم سال می‌باشد. این دوره با پیشنهاد استاد راهنما می‌تواند تا دو نیم سال دیگر نیز افزایش یابد.

طول دکتری پژوهشی نیز حداقل سه سال و حداکثر چهار سال می‌باشد. طول این دوره می‌تواند حداکثر یک نیم سال افزایش یابد.

مشاوره کنکور تلفنی

مشاوره کنکور تلفنی

بسیاری از افراد تمایل دارند از مشاوری خبره کمک بگیرند، اما به دلیل امکانات محل زندگی شان یا دلایل دیگر، مجبور به انتخاب مشاوره کنکور سطح پایینی شده که احتمالا کمکی به کسب رتبه مورد نظرشان نمی کند. از طرفی برخی افراد فرصت حضور در مراکز مشاوره کنکور را ندارند.

به همین دلایل مشاوره کنکور تلفنی پدید آمد تا افراد را با کمترین زحمت و بدون هزینه رفت و آمد در امر کنکور یاری کند. استفاده از کمک یک مشاور به صورت تلفنی موجب می‌گردد محدودیت زمانی نداشته باشید و در همه ساعات شبانه روز روی کمک فرد مشاور حساب کنید.

نتیجه گیری

مشاوره کنکور امری است اجتناب ناپذیر و ضروری؛ افرادی که بدون کمک مطالعه می کنند، ممکن است با برنامه ریزی غیر واقعی و ناصحیح موفق به کسب رتبه مورد نظر خود نشوند.

مشاوره کنکور در ابتدا به سخنان و نظرات داوطلب گوش می دهد تا داوطلب را هر چه بهتر درک کند و با روحیات و استعدادهای وی بیشتر آشنا گردد. سپس با توجه به آن اقدام به بودجه بندی و برنامه ریزی می‌نماید.

یک مشاور حرفه‌ای کنکور با آگاهی از رموز موفقیت در کنکور می‌تواند به داوطلبان تا کسب رتبه‌های برتر و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرشان کمک نماید. پس قدرت مشاوره کنکور را دست کم نگیرید و حتما مشورت را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

آموزش معادلات دیفرانسیل در یک نگاه

اگر قصد دارید درس معادلات دیفرانسیل را برای امتحانات دانشگاه یا کنکور ارشد آموزش ببینید، باید بگوییم بررسی این مقاله نقطه عطف تصمیم شما خواهد شد. در این مقاله با تمام سرفصل‌های معادلات دیفرانسیل و نحوه مطالعه آن‌ها آشنا می‌شوید. همچین منابع فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود که می‌توانید برای آموزش معادلات دیفرانسیل از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

آیا قبل از صرف هزینه و زمان نشتی‌ها را می‌گیرید؟ زمان و هزینه‌ای که برای موفقیت در کنکور صرف می‌کنید مانند پر کردن یک سطل سوراخ است. تا مادامی که نشتی‌های مطالعه شما بر طرف نشده باشد.

بیشتر بخوانید

گوگل اسکولار چیست؟

آنچه در این نوشته میخوانید مهم‌ترین نکات در مورد جست‌وجوی گوگل اسکولار نکات جستجو در گوگل اسکولار گوگل اسکولار فارسی…

بیشتر بخوانید

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی

آنچه در این نوشته میخوانید فراگیری آموزش زبان انگلیسی از کودکی یادگیری از طریق گوش دادن به موسیقی مهم‌ترین نکات…

بیشتر بخوانید

آزمون تافل (اطلاعات کاربردی درباره TOEFL )

آنچه در این نوشته میخوانید آزمون تافل چیست؟ آزمون تافل یا آیلتس لهجه آمریکایی یا بریتانیایی آزمون تافل ibt آزمون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *