021-91305905

نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی

نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی

فهرست مطالب

ترکیه برای جذب دانشجویان خارجی برنامه های ویژه ای تدارک دیده است. یکی از راه های جذب دانشجو در ترکیه، آزمون یوس است. کسانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، باید برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه در آزمون یوس شرکت کنند. آزمون یوس در اکثر رشته های دانشگاهی برگزار می شود. یکی از رشته هایی که طرفداران زیادی دارد، قطعا رشته پزشکی است. در این مقاله قصد داریم درمورد نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی توضیح دهیم.

مدت زمان تحصیل پزشکی در ترکیه

اگر در آزمون یوس نمره قبولی را بگیرید، مدت زمان تحصیل شما در رشته پزشکی در ترکیه 6 سال خواهد بود. پس از گذراندن این دوره، دانشجو می تواند برای دریافت مجوز پزشکی اقدام کند و دکتر عمومی نامیده شود.

سه سال اول تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه مربوط به دروس تئوری است. بعد از آن، دانشجویان از سال تحصیلی چهارم، برای تکمیل دوره عملی در بیمارستان های ترکیه مشغول به کار خواهند شد.

بعد از گرفتن نمره قبولی آزمون برای پزشکی و فارغ التحصیلی در یکی از دانشگاه های ترکیه و گرفتن مدرک پزشکی عمومی، در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید در آزمون TUS شرکت کنید و در تخصص مورد علاقه خود شروع به تحصیل کنید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در ترکیه

نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی

تقریبا اکثر دانشگاه هایی که در رشته پزشکی اقدام به جذب دانشجو می کنند، متمایز از دیگر دانشگاه های ترکیه هستند. در سال 2018 دانشگاه های بسیار زیادی تاسیس شدند که فقط تخصص های پزشکی را آموزش می دادند و تحت حمایت دولت ترکیه بودند.

برخی از دانشگاه های ترکیه علاوه بر مراکز تحقیقاتی پیشرفته خود، به دلیل آنچه که در سطح آکادمیک خود اضافه کرده اند، به شهرت جهانی رسیده اند. در صورتی که نمره قبولی آزمون برای پزشکی را کسب کنید، می توانید در این دانشگاه ها اقدام به تحصیل کنید.

به طور کلی، بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی به دو دسته تقسیم می شوند:

بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل در رشته پزشکی

  1. دانشگاه Hacettepe
  2. دانشگاه استانبول
  3. دانشگاه غازی
  4. دانشگاه آنکارا
  5. دانشگاه ایگه

بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی

  1. دانشگاه کوچ
  2. دانشگاه باهچه شهیر
  3. دانشگاه آیدین استانبول
  4. دانشگاه مدیپل
  5. دانشگاه یدیتپه

چالش های تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه

چالش ها

در صورتی که موفق به کسب نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی شوید، می توانید وارد یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی ترکیه شوید؛ اما باید بدانید که تحصیل در ترکیه برای دانشجویان خارجی با چالش هایی مهم همراه است. برخی از مهم ترین چالش هایی که دانشجوی خارجی در ترکیه با آن ها مواجه خواهد شد عبارتند از:

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. همچنین این شرایط در هر سال تحصیلی فرق خواهد کرد.
  2. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه نسبت به سایر رشته ها بالا تر است.
  3. کرسی های پزشکی که به اتباع خارجی اختصاص داده می شوند، به سرعت تمام می شوند. به خصوص دوره هایی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.
  4. در صورتی که نمره قبولی در آزمون یوس برای پزشکی را کسب کنید، تنها می توانید به زبان ترکی یا انگلیسی تحصیل کنید و زبان های دیگر مانند عربی یا فرانسوی در دسترس نخواهد بود.
  5. ساعات تحصیل و کار رشته پزشکی در ترکیه سخت و طولانی است؛ به همین دلیل امکان کار کردن به صورت پاره وقت هنگام تحصیل برای رشته های پزشکی وجود ندارد.

آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون یوس امکان پذیر است؟

بدون آزمون یوس

سوال بسیاری از افراد این است که در صورت عدم کسب نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی هنوز هم می توان در این رشته در ترکیه تحصیل کرد یا خیر. تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه بدون آزمون یوس تنها در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است. برای ورود به دانشگاه های خصوصی نیز تنها دو راه وجود دارد:

راه اول

دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند؛ اما نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی را کسب نکرده اند، می توانند در آزمون SAT شرکت کنند و وارد دانشگاه های خصوصی شوند.

راه دوم

اکثر دانشگاه های خصوصی امکان پذیرش دانشجویان خارجی را بدون قبولی در آزمون یوس فراهم کرده اند. البته در صورتی که شما حداقل امتیاز های لازم برای ورود به دانشگاه های خصوصی را داشته باشید. در صورتی که شرایط خاصی دارید، احتمال کمی برای دریافت بورسیه وجود دارد.

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه

در کنار چالش ها، تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه مزایایی نیز دارد. برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  • شهریه بسیار پایین تر نسبت به دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های کشور های غربی
  • به رسمیت شناخته شدن دانشگاه های دولتی ترکیه در اتحادیه اروپا و کشور های غربی
  • بیشتر بودن تعداد دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی

نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی

در حقیقت باید گفت که نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی مشخص نیست و همه چیز بستگی به شرکت کنندگان آزمون دارد. آزمون یوس از 100 نمره است. کسانی می توانند وارد دانشگاه های ترکیه شوند که بالا ترین نمرات را به دست آورده باشند. به طور کلی، نمره قبولی در آزمون یوس برای پزشکی متغیر است؛ اما معمولا کسانی که نمره کامل و یا نمرات بسیار نزدیک به آن را کسب می کنند، می توانند وارد دانشگاه های ترکیه شوند.

برای درک بهتر، این مثال را در نظر بگیرید. اگر تعداد بسیار زیادی از داوطلبان موفق به کسب نمره کامل یعنی 100 شده باشند، در این صورت افرادی که حتی نمره 99 را کسب کرده باشند نیز برای قبولی شانسی نخواهند داشت.

جمع بندی

دانشگاه های ترکیه در سال های اخیر به ویژه در رشته پزشکی پیشرفت های بسیار زیادی کرده اند و مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه ها در اتحادیه اروپا و کشور های غربی به رسمیت شناخته می شود. ساده ترین راه برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه، کسب نمره قبولی آزمون یوس برای پزشکی است. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد نمره قبولی در آزمون و شرایط تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.