021-91305905

شرایط آزمون یوس ترکیه

فهرست مطالب

در مقالات پیشین یونی لند به تفصیل درباره آزمون یوس ترکیه صحبت کرده ایم. در این مقاله قصد داریم به صورت جداگانه به شرایط آزمون یوس بپردازیم. همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون را برای شما ذکر خواهیم کرد. با ما در ادامه مقاله شرایط آزمون یوس ترکیه همراه باشید.

مقدمه

احتمالا با آزمون یوس آشنا هستید. این آزمون برای ورود غیر بومیان ترکیه به دانشگاه های این کشور طراحی شده است. آزمون یوس دانش افراد در سه مبحث هوش˓ ریاضی و هندسه را مورد سنجش قرار می دهد. این آزمون غالبا از ۸۰ سوال تشکیل شده است.

با پذیرش در آزمون یوس می توان در مقطع کارشناسی رشته های مختلف و پزشکی تحصیل نمود.

آزمون یوس ۱ بار در سال و حدودا در بازه زمانی فروردین تا خرداد ماه برگزار می شود. دانشگاه های ترکیه چند ماه قبل از این موعد اقدام به ثبت نام علاقه مندان می نمایند.

آزمون یوس یک آزمون متمرکز نیست و دانشگاه های ترکیه خود مجری برگزاری این آزمون هستند. اما چه شرایطی برای ثبت نام و شرکت در آزمون یوس وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط آزمون یوس

شرایط ثبت نام در آزمون یوس

برای شرکت در آزمون یوس لازم است شرایطی را دارا باشید که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرایط آزمون یوس از نظر تابعیت

 اولین شرط ثبت نام در آزمون یوس این است که شما تابعیت ترکیه نداشته باشید. همان طور که اشاره شد این آزمون برای تحصیل غیر بومیان ترکیه طراحی شده است. پذیرفته شدگان آزمون یوس به عنوان دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در ترکیه مشغول به تحصیل می شوند.

شرایط آزمون یوس از نظر مدرک تحصیلی

دومین شرط از شرایط آزمون یوس اتمام مقطع متوسطه دوم یا پیش دانشگاهی است. اگر دانش آموز سال آخر متوسطه دوم هستید نیز می توانید در این آزمون شرکت کنید.

خوب است بدانید که شرکت در آزمون یوس محدودیت ندارد. شما می توانید به دفعات دلخواه در این آزمون شرکت کنید اما به خاطر داشته باشید که نتیجه این ازمون تنها ۱ سال اعتبار دارد. بنابراین زمانی در این آزمون شرکت کنید که در صورت قبولی بتوانید از نتیجه آن استفاده کنید. همچنین قادر باشید مدرک اتمام مقطع دبیرستان خود را ارئه دهید.

شرایط آزمون یوس از نظر زمان و مکان برگزاری

برای شرکت در آزمون یوس لازم است در زمان و مکان تعیین شده از سوی دانشگاه در محل برگزاری آزمون حضور یابید. شاید این مورد را از شرایط آزمون یوس ندانید اما به دو دلیل این مورد از شرایط ثبت نام در آزمون یوس محسوب می شود:

▪ اول این که آزمون یوس یک آزمون متمرکز نظیر کنکور در کشورمان نیست. دانشگاه های مختلف ترکیه خود طراح و مجری برگزاری آزمون یوس هستند. این به این معناست که دانشگاه های مختلف زمان و مکان برگزاری آزمون یوس مختص  به خود را دارند.

▪ برای شرکت در برخی از آزمون های یوس باید راهی ترکیه شوید. برخی از دانشگاه های ترکیه در کشورهای دیگر نظیر کشورمان ایران نیز حوزه برگزاری آزمون دارند. برخی از آن ها نیز در ایران حوزه برگزاری آزمون ندارند و شما باید بتوانید در زمان معین در محل برگزاری آزمون حضور یابید. البته لازم نیست نگران این موضوع باشید!

اگر تمایل دارید در آزمون یوس شرکت کنید خوب است بدانید که آزمون های یوس دانشگاه های مختلف معمولا در یک بازه زمانی معین (یک تا دو ماهه) برگزار می شوند.

تقریبا همه دانشگاه های ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول حوزه برگزاری آزمون دارند. شما با اقامت حدودا دو ماهه در یکی از این شهرها می توانید در همه آزمون هایی که در آن ها ثبت نام کرده اید شرکت کنید. در مقاله به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه شما را در مورد اقامت برای شرکت در آزمون یوس راهنمایی کرده ایم. مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

شرایط آزمون یوس از نظر هزینه

چهارمین شرط از شرایط آزمون یوس پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون است. ذکر این مورد در شرایط آزمون یوس نیز ممکن است عجیب به نظر بیاید! اما همان طور که اشاره شد دانشگاه های مختلف ترکیه خود آزمون یوس را برگزار می کنند.

 این به این معناست که شرکت در هر آزمون یوس مستلزم پرداخت هزینه ای جداگانه است. برای مثال اگر قصد دارید در آزمون یوس ۱۰ دانشگاه شرکت کنید باید برای هر کدام هزینه ای جداگانه بپردازید.

 هزینه آزمون یوس برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. برخی دانشگاه ها ممکن است برای شرکت در آزمون یوس از شما ۴۰۰ لیر (مانند دانشگاه استانبول) دریافت کنند. بنابراین لازم است توانایی مالی خود برای شرکت در آزمون یوس را در نظر بگیرید.

شرایط آزمون یوس از نظر قوانین (به هنگام برگزاری آزمون)

حتما از شرایط عمومی برگزاری آزمون های مختلف اطلاع دارید. قوانینی نظیر حضور در محل برگزاری پیش از ساعت اعلام شده˓ ممنوعیت همراه داشتن وسایل الکترونیکی˓ جزوه˓ کتاب و غلط گیر˓ صحبت نکردن با افراد کناری و …

در رابطه با شرکت در آزمون یوس آن چه ضرورت دارد به هنگام حضور در محل برگزاری آزمون به همراه داشته باشید پاسپورت است. بنابراین به هنگام شرکت در آزمون یوس از به همراه داشتن پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید.

تا به اینجا به شرایط آزمون یوس تر کیه پرداختیم. در ادامه این مقاله مدارک کلی لازم برای ثبت نام در آزمون یوس را برای شما ذکر خواهیم کرد.

شرایط آزمون یوس

مدارک کلی ثبت نام در آزمون یوس

در صورتی که واجد شرایط آزمون یوس هستید لازم است مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آن را آماده کنید. همان طور که اشاره شد دانشگاه های مختلف ترکیه خود طراح و مجری برگزاری آزمون یوس هستند. به همین ترتیب ممکن است مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون یوس دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

بنابراین موثق ترین و در واقع تنها منبع دریافت اطلاعات درباره آزمون یوس˓ سایت دانشگاهی است که قصد دارید در آزمون یوس آن شرکت کنید.

اما به طور کلی می توان مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون یوس را به صورت زیر عنوان کرد:

▪ بارگذاری عکس پرسنلی

▪ مدارک هویتی

▪ اصل و ترجمه رسمی مدرک دیپلم دبیرستان (یا پیش دانشگاهی)

▪ اصل و ترجمه ریز نمرات دوره دبیرستان

▪ اصل و ترجمه پاسپورت

▪ رسید پرداخت هزینه آزمون یوس

توجه داشته باشید که همه دانشگاه ها ممکن است در ابتدا مدارک نامبرده را از شما درخواست نکنند اما در ادامه لازم است مدارک زیر را ارائه دهید. بنابراین خوب است از قبل به موارد عنوان شده بیندیشید و آن ها را آماده کنید.

ثبت نام در آزمون یوس به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. برای ثبت نام در آزمون یوس دانشگاه مورد نظرتان باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و مطابق دستورات ثبت نام خود را انجام دهید.

توجه کنید که در زمان ثبت نام باید مکان برگزاری آزمون و زبان آزمون (ترکی˓ انگلیسی˓ عربی˓ فارسی یا …) را انتخاب کنید. البته شما باید مکان و زبان آزمون را طبق گزینه هایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. چرا که برخی دانشگاه ها ممکن است آزمون خود را تنها به زبان های انگلیسی و ترکی برگزار کنند.

در این مقاله به شرایط آزمون یوس و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید در آزمون یوس شرکت کنید کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند را به شما پیشنهاد می کنیم. این کلاس ها در راستای حفظ سلامت˓ هزینه و زمان شما طراحی شده اند و کاملا منطبق با تغییرات اخیر هستند. همچنین با شرکت در کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند علاوه بر آموزش در زمینه یوس از مشاوره جامع مدرسان و مشاوران یونی لند بهره مند خواهید شد.

همچنین با مراجعه به بخش مقالات یونی لند در دسته اپلای و تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات جامعی درباره تحصیل در ترکیه و آزمون یوس کسب کنید.

نظرات و سوالات خود را با یونی لند در میان بگذارید تا بتوانیم بهترین خدمات ممکن را به شما عزیزان ارائه دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.