021-91305905

شانس قبولی در آزمون یوس ترکیه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

شانس-قبولی-یوس

فهرست مطالب

یکی از دغدغه های علاقه مندان به شرکت در آزمون یوس (YOS) این است که شانس قبولی در این آزمون چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم از چند زاویه به این موضوع بپردازیم. اگر شما نیز می خواهید بدانید شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آزمون یوس (YOS) آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه ویژه داوطلبان غیر بومی این کشور است. این آزمون اگر چه تنها راه ورود به دانشگاه های ترکیه نیست اما اصلی ترین آزمون است. در واقع همین نکته تا حدودی شانس قبولی در آزمون یوس را افزایش می دهد. بله درست فکر می کنید! برخی از افراد برای ورود به دانشگاه های ترکیه از طریق دیگر آزمون ها اقدام می کنند. برخی از افراد نیز از طریق سابقه تحصیلی خود به دانشگاه های ترکیه راه می یابند. بنابراین آزمون یوس اصلی ترین گزینه برای ورود به دانشگاه های ترکیه است اما تنها گزینه نیست.

در ادامه مقاله شانس قبولی در آزمون یوس را از زوایای دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شانس قبولی در آزمون یوس؛ متمرکز نبودن

آزمون یوس یک آزمون متمرکز و سراسری نیست. دانشگاه های مختلف ترکیه خود این آزمون را طراحی و برگزار می کنند. در واقع برای شرکت در آزمون یوس ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در آزمون یوس آن دانشگاه شرکت کنید. این مسئله باعث می شود شما مجاز به شرکت در چندین آزمون یوس باشید. برای مثال شما می توانید ۱۰ دانشگاه مورد علاقه تان را در ترکیه انتخاب کنید و در ۱۰ آزمون یوس مجزا شرکت کنید. واضح است که شانس قبولی در آزمون یوس در این صورت افزایش می یابد.

شانس قبولی در آزمون یوس؛ مواد امتحانی

همان طور که مطالعه کردید دانشگاه های مختلف ترکیه خود مجری و برگزار کننده آزمون یوس هستند. با این وجود مواد امتحانی آزمون یوس صرف نظر از دانشگاه برگزار کننده کاملا یکسان است.

آزمون های یوس تنها از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده اند. تنها تفاوت آزمون یوس دانشگاه های مختلف ترکیه می تواند در محدوده سوالات˓ سختی آن ها و یا بودجه بندی سوالات هر بخش باشد.

بنابراین تعداد کم مواد امتحانی آزمون های یوس موجب می شود افراد بتوانند تسلط بیشتری بیابند و شانس قبولی آنان در آزمون یوس افزایش یابد.

شانس قبولی در آزمون یوس؛ لحاظ نکردن نمره منفی توسط برخی دانشگاه ها

همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم دانشگاه های مختلف ترکیه خود تعیین کننده شرایط آزمون یوس هستند. در این میان برخی از دانشگاه ها برای آزمون یوس نمره منفی در نظر نمی گیرند. برای مثال دانشگاه سلیمان دمیرل (Soleyman Demirel) در آزمون یوس سال 2020 خود نمره منفی لحاظ نکرده است. جالب است بدانید که این دانشگاه از جمله دانشگاه های موفق ترکیه و مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2021 – 2020 نیز هست.

بنابراین لحاظ نشدن نمره منفی توسط برخی از دانشگاه های ترکیه یکی دیگر از عوامل افزایش شانس قبولی در آزمون یوس است.

شانس قبولی در آزمون یوس؛ تعداد سوالات و زمان آزمون

آزمون های یوس غالبا شامل 80 سوال هستند. زمان پاسخگویی به این 80 سوال نیز غالبا 120 دقیقه در نظر گرفته می شود. این مقادیر می توانند برای دانشگاه های مختلف مقداری متفاوت باشند اما در همین محدوده هستند.

اگر تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آن ها را به ترتیب 80 و 120 در نظر بگیریم˓ برای پاسخگویی به هر سوال 1/5 دقیقه زمان خواهید داشت. این زمان˓ زمان بسیار خوبی برای پاسخگویی به هر سوال است و می تواند شانس قبولی در آزمون یوس را افزایش می دهد.

کلاس-های-یوس-یونی-لند

در این مقاله به شانس قبولی در آزمون یوس پرداختیم. همان طور که اشاره شد متمرکز نبودن˓ تعداد کم مواد امتحانی˓ لحاظ نشدن نمره منفی توسط برخی دانشگاه ها و تعداد سوالات و زمان آزمون یوس از مواردی هستند که شانس قبولی در این ازمون را افزایش می دهند.

در کنار این موارد آزمون یوس ویژگی های محبوب دیگری نیز در میان علاقه مندان به شرکت در این آزمون دارد. امکان انتخاب رشته در دانشگاه صرف نظر از رشته مقطع دبیرستان یکی از این موارد است. این ویژگی امکان انتخاب رشته در طیف وسیعی را برای پذیرفته شدگان فراهم می کند.

نکته دیگری که لازم است بدانید این است که سطح آزمون یوس چندان دشوار نیست. در مقالات آینده یونی لند حتما به صورت جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت. اما اگر سختی سطح این آزمون مانع از اقدام شما برای شرکت در آن شده است نگران نباشید. کافی است تحقیقات بیشتری پیرامون این موضوع انجام دهید تا نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

یونی لند ارائه دهنده مشاوره و آموزش در زمینه آزمون یوس است. چنان چه پیرامون این آزمون سوالی دارید کافی است با مشاوران یونی لند در تماس باشید.

اگر خواهان شرکت در دوره های آمادگی آزمون یوس هستید می توانید در کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند شرکت کنید. کافی است در مکان مورد علاقه خود بنشینید و بدون نگرانی از اوضاع نابسامان ویروس کرونا آموزش ببینید و برای آزمون یوس آماده شوید. مدرسان خوش نام و با سابقه یوس یونی لند تجربه منحصر به فرد و لذت بخشی را برای شما رقم خواهند زد.

برای اطلاع از ویژگی های خاص و ارزشمند این دوره ها کافی است روی عنوان کلاس های یوس 2021 یونی لند کلیک کنید.

همچنین با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات جامعی پیرامون تحصیل در این کشور به دست آورید.

امیدواریم شما نیز به خانواده یونی لند بپیوندید. لطفا نظرات˓ پیشنهادات˓ انتقادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.