021-91305905

دوره ی TR YOS | درس هوش| جلسه صفر

TR-YOS-درس-هوش

فهرست مطالب

مبحث هوش آزمون یوس

یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در قبولی شما در آزمون یوس (YOS) سوالات هوش است. ممکن است از این سوالات بترسید و یا فکر کنید باید از آی کیوی (IQ) خارق العاده ای برخوردار باشید تا بتوانید به سوالات این بخش پاسخ دهید. ما در این مطلب قصد داریم تا ذهنیت شما درباره این سوالات را تصحیح کنیم و به شما بگوییم چگونه می توانید بهترین نتیجه را در سوالات هوش آزمون یوس دریافت کنید.

آیا سوالات بخش هوش آزمون یوس واقعا به میزان هوش شما بستگی دارد؟

ممکن است تصور کنید که همیشه انسان های باهوش تری از شما وجود دارند و در نتیجه تلاش برای سوالات بخش هوش بی فایده است! این تصور غلط را کاملا دور بریزید. زیربنای سوالات هوش، درس ریاضی است و شما باید بر پایه ریاضیات، مسلط باشید.  چند سال است که محتوای آزمون یوس در تمام بخش ها به خصوص بخش هوش به سمت مفهومی شدن پیش رفته است. در حقیقت، تقویت مهارت های ریاضی شما، تقویت مهارتتان در پاسخگویی به سوالات هوش را نیز در پی دارد؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای پاسخگویی به این سوالات حتما دوره های آموزشی مرتبط را بگذرانید و مهارت های ریاضی خود را تقویت کنید.

ما به طور کلی، سوالات هوش آزمون یوس را به چند دسته تقسیم می کنیم.

  • سوالات متن دار (سوالات منطقی)
  • سوالات وقت گیر
  • سوالات مفاهیم کاربردی ریاضیات
  • سوالات خلاقیتی

پیش از اینکه بخواهید میزان تسلطتان بر هر کدام از انواع سوالات بالا را افزایش دهید، بهتر است که پایه و اساس پاسخ دادن به سوالات هوش را یاد بگیرید. از این رو، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش هوش یوس مجموعه یونی لند است. این دوره با تدریس مهندس شیما زینالی برای متقاضیان آزمونTR-YOS  و آزمون‌ های یوس دانشگاه ‌های ترکیه طراحی شده است. مزیت اصلی این دوره این است که به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد و می تواند شما را با صفر تا صد مفاهیم پایه هوش یوس آشنا کند.

ویژگی های دوره آموزش هوش یونی لند

  • 65 ساعت آموزش حضوری و آنلاین (در اسکای روم و محل برگزاری کلاس های حضوری)
  • ویدیوی ضبط شده جلسات به صورت حفاظت شده
  • یک جلد کتاب آموزشی اختصاصی یونی ‌لند، تالیف شده توسط مهندس زینالی
  • کلاس رفع اشکال
  • گروه VIP رفع اشکال

کتاب آموزشی اختصاصی یونی لند شامل درسنامه فارسی برای مبحث هوش است و سوالات مشابه با دانشگاه‌ها را نیز در بر می‌گیرد. با مطالعه این کتاب، می توانید هر کتاب دیگری را کنار بگذارید؛ زیرا انواع سوال ها و هر آنچه که در منابع دیگر وجود دارد را در این کتاب خواهید دید.

روند کلاس های آموزش هوش یونی لند چگونه است؟

برنامه ریزی مدرسین آموزش بخش هوش آزمون یوس به گونه ای است که بخشی از کلاس ها به مرور سریع و خلاصه وار مباحث اختصاص دارد. بخش دیگری نیز به حل تست های جدید و مرور حالات مختلف هر سوال برای هر مبحث اختصاص داده شده. در بخش سوم ساعات کلاس نیز به ارائه تکالیفی برای هر جلسه پرداخته می شود. خوب است بدانید که کلاس های هوش در آزمون یوس به گونه ای برنامه ریزی شده اند که از ساده ترین تا دشوار ترین سوالات هوش در سال های اخیر را پوشش دهند. مدرس مجموعه یونی لند، سوالات دشوار را به اصطلاح Killer می نامد. سوالاتی که در بالا ترین سطح از دشواری قرار دارند و حتی ممکن است بسیار وقت گیر باشند. این سوالات نیز به عنوان پکیج تکمیلی برای شما توضیح داده خواهند شد.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، اهمیت انجام تکالیف هر جلسه است. در صورتی که تکالیف را انجام ندهید، دسترسی شما به پنل کاربری تان محدود خواهد شد و علاوه بر عدم دسترسی به فیلم ضبط شده جلسات، در جلسات بعد نیز حضور نخواهید داشت. لازم به یادآوری است که موفقیت شما در آزمون هوش در گرو تلاش خودتان است؛ نه تعداد کلاس ها و دوره هایی که شرکت می کنید. کلاس ها هنگامی اثربخش خواهند بود که تمرین زیادی داشته باشید و نمونه سوالات و تکالیف زیادی را مرور کنید.

دوره ی TR YOS | درس هوش| جلسه صفر

منابع مهم برای موفقیت در سوالات هوش آزمون یوس

  • کتاب تالیفی استاد زینالی به عنوان منبع جامعی از مطالب هوش
  • گاتالا
  • تاساری
  • جانر
  • آزمون های سال های قبل

توجه به سوالات سال های قبل، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در میان سوالات آزمون هایی مانند یوس همواره یک الگوی تکرار شونده وجود دارد. علاوه بر این، تعداد سوالاتی که طراح به نحوی آن ها را طرح کرده باشد که شما نتوانید به آن ها پاسخ دهید بسیار کم است. شما می توانید با بررسی و تسلط بر سوالات سال های قبل، درصد زیادی از سوالات جدید را حل کنید.

حتما خودتان دست به قلم شوید و سوالات سال های قبل را مجدد حل کنید. روخوانی از روی پاسخ نامه و یا تماشای حل کردن سوالات توسط اساتید فایده ای نخواهد داشت. کلید موفقیت در دستان شماست؛ پس خودتان حل کنید و بنویسید.

در نهایت اگر علاقه مندید که فوت و فن های پاسخ دادن به انواع سوالات هوش آزمون یوس را بیشتر بشناسید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی «دوره ی TR YOS | درس هوش| جلسه صفر» را مشاهده کنید.

در میان راه های افزایش مهارت برای پاسخگویی به سوالات هوش، برخی بازی ها جایگاه ویژه ای دارند. روزی 10 تا 15 دقیقه بازی پس از چند ماه، ذهن شما را رشد می دهد. این بازی ها نسخه اندروید و آیفون، هر دو را دارند. برای مشاهده لیست این بازی های مفید نیز ویدیو را تا انتها مشاهده کنید.

جمع بندی

بخش هوش یکی از بخش های آزمون یوس است که معمولا شرکت کنندگان از آن می ترسند و تصور می کنند باید IQ عجیب و غریبی داشته باشند تا قادر به پاسخگویی سوالات آن باشند. همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، پایه سوالات هوش، IQ شما نیست؛ بلکه مهارت های ریاضی تان است! در این مطلب از یونی لند سعی کردیم تا شما را با دوره های آموزشی هوش آزمون یوس و نکات مهم و اساسی درباره این مبحث آشنا کنیم. فراموش نکنید که موفقیت شما در درجه اول به تمرین و تلاش خودتان بستگی دارد. ناامید نشوید و با تلاش مستمر به سوی موفقیت حرکت کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.