021-91305905

دانشگاه 19 ماییس (Ondokuz Mayis University) از دانشگاه های دولتی ترکیه در شهر سامسون است که در سال 1975 میلادی با هدف بررسی مسائل علمی و تکنولوژی روز دنیا آغاز به کار کرد. سامسون از شهرهای قدیمی ترکیه با مکان های گردشگری بسیار زیاد است. دانشگاه 19 مایس همواره جزء دانشگاه های برتر ترکیه بوده و به همین علت تحصیل در این دانشگاه، آینده درخشانی را پیش رو خواهد داشت. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در ترکیه را دارید این مقاله و بقیه مقاله های یونی لند به شما کمک خواهند کرد.

در این دانشگاه، کارآفرینی و نوآوری در علم و فناوری، جلب اعتماد و رضایت ذینفعان و کیفیت در آموزش مورد توجه قرار می گیرد. این مرکز دانشجویانی تربیت می کند که کارآفرین، اهل پژوهش و تحقیق، خلاق و مسئولیت پذیر بوده و به دنبال حل چالش های زندگی هستند.

دانشکده های دانشگاه 19 مایس

این دانشگاه دارای دو پردیس مرکزی و آتاکوم است که پردیس آتاکوم در کنار دریا و 5 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. دانشگاه 19 ماییس از 13 دانشکده و 5 انستیتو برخوردار است. دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به اندازه ای مجهز هستند که به عنوان یک بیمارستان می توان آنها را در نظر گرفت. دانشکده پزشکی در سال 1973 زیر نظر دانشگاه حاجت تپه فعالیت داشته است.

در ادامه فهرست دانشکده های این دانشگاه را مشاهده می کنید:

رشته های تحصیلی در دانشگاه 19 ماییس

دانشگاه 19 مایس در رشته های تحصیلی گوناگون دانشجویان بسیاری را پذیرش می کند که یکی از بهترین رشته های این دانشگاه، پزشکی است. این دانشگاه تنوع بسیار زیادی در ارائه رشته ها در زمینه های اقتصاد، پزشکی، مهندسی، پیراپزشکی و… دارد که در زیر به برخی از این رشته ها اشاره می کنیم:

امکانات رفاهی دانشگاه ملی 19 مایس

دانشگاه اوندوکوز مایس امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی را در جهت ایجاد اوقاتی شاد برای دانشجویان و ایجاد انگیزه در آنان فراهم کرده است. این دانشگاه دارای سالن های ورزشی روباز و سربسته با کاربری چند منظوره است.

از دیگر امکانات ورزشی دانشگاه 19 ماییس می توان به زمین تنیس و استخر شنای المپیک اشاره کرد. کلاس های بزرگ و مجهز، کتابخانه غنی و به روز، سالن مشاهدات فضایی، گالری هنرهای زیبا، تئاتر هنرهای زیبا، مرکز فرهنگی کنگره آتاتورک، مهمانسرا، مرکز سلامت دانشجویان و… از دیگر خدمات و امکاناتی است که این دانشگاه برای دانشجویان فراهم کرده است.

کتابخانه دانشگاه، به طور پیوسته بر اساس نیازها و درخواست های دانشجویان غنی سازی و به روز می شود. یک خوابگاه دخترانه نیمه خصوصی با ظرفیت بالا در پردیس کوروپلت دانشگاه قرار گرفته و یک خوابگاه دخترانه هم در مجاورت دانشگاه قرار دارد. علاوه بر این 3 خوابگاه دیگر نیز که امکان دسترسی راحت به دانشگاه دارند برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشگاه دارای مهمانخانه برای والدین و مهمانان دانشجویان نیز هست.

همچنین بخوانید:
دانشگاه کوچ + شهریه 2022، معرفی رشته ها

دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند می توانند بر اساس برنامه Erasmus+ Mevlana چند ترم خود را در دانشگاه های اروپایی سپری کنند. علاوه بر این مطابق برنامه هایی همچون برنامه فارابی نیز، امکان تبادل و انتقال با دانشگاه های داخل کشور نیز وجود دارد.

شرایط دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه 19 ماییس

دانشگاه 19 مایس هر ساله از میان دانشجویانی که در آزمون یوس حداقل نمره قبولی را کسب کرده باشند دانشجو می پذیرد. همچنین نمره معدل داوطلب از دیگر شرایط تحصیل در این دانشگاه محسوب می شود. اما اولویت با افرادی است که در آزمون یوس شرکت کرده باشند. پیش از این در مقاله ای جداگانه درباره نمره قبولی آزمون یوس رشته ها و دانشگاه های برتر ترکیه صحبت کرده ایم.

مدارک لازم برای ثبت نام

برای ثبت نام در تمامی رشته ها به یک سری مدارک اصلی و پایه نیاز است که در ادامه آنها را ذکر می کنیم. اما برخی رشته ها نیاز به ارائه مدارک بیشتر و متفاوتی دارند که برای اطلاع از آنها نیاز است به سایت رسمی دانشگاه 19 ماییس مراجعه کنید.

  1. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه معتبر ترکی یا انگلیسی
  2. ریز نمرات و ترجمه معتبر آنها
  3. حداقل معدل 12 در دیپلم
  4. کسب حداقل نمره 60 در آزمون یوس (و یا حداقل 110 در آزمون SAT)
  5. داشتن مدرک تومر یا گذراندن دوره زبان ترکی

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه 19 ماییس

رشته های ارائه شده توسط دانشگاه 19 ماییس با توجه به مدت تحصیل، نوع رشته و بسیاری شرایط دیگر، شهریه های متفاوتی دارند. برای مشاهده شهریه تمامی رشته ها می توانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید. ما نیز در این جا شهریه سالانه برخی از بهترین رشته های این دانشگاه را در سال 2021-2020 ذکر می کنیم:

تحصیل در دانشگاه 19 ماییس

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کلی و ضروری درباره دانشگاه 19 ماییس در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مطالب، پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد این دانشگاه بوده باشد. چنانچه سوال دیگری در رابطه با دانشگاه اوندوکوز مایس یا مطالب این مقاله دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. با توجه به آنچه که در این مطلب به آن اشاره شد، آیا این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *