دانشگاه یزد (معرفی برترین دانشگاه های کشور ) | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

دانشگاه یزد (معرفی برترین دانشگاه های کشور )

بی‌شک یکی از برترین دانشگاه‌های کشور دانشگاه یزد است. دانشگاه یزد مثل بیشتر دانشگاه‌های کشور از سیستم گلستان برای ورود دانشجویان به سامانه خود استفاده می‌کند.

دانشگاه یزد از بدو تأسیس تاکنون همواره شاهد حضور و حمایت همه‌جانبه و خیرخواهانه نیک‌ اندیشان و خیرین و حامیان علم و دانش استان بوده است و جاودانه‌های بسیاری از این بزرگواران خیراندیش در دانشگاه به یادگار مانده است و اکنون در راستای نهادینه شدن فعالیت‌های خیرین و استمرار و گسترش این فعالیت‌ها در تمامی ابعـاد موردنیاز دانشگاه، مقرر گردید بنیادی تحت عنوان بنیاد حامیان این دانشگاه به‌عنوان یک موسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی به‌منظور اهداف خیرخواهانه و جلب مشارکت و کمک‌های مردمی ایجاد گردد و درنهایت بنیاد حامیان دانشگاه یزد، فعالیت‌های رسمی خود را از اواسط سال ۱۳۹۵ آغاز نمود.

برای آشنایی بیشتر سیستم گلستان دانشگاه یزد توضیحی کوتاه اما کاربردی برای شما ارائه خواهیم داد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید. به‌طورکلی سيستم گلستان کليه امور اجرايي آموزش دانشگاه از زمان پذيرش دانشجو تا پايان زمان کار دانشجو و همچنین عمليات بعد از فارغ‌التحصیلی را به‌صورت مکانیزه پشتیبانی می‌نماید.

در حال حاضر سيستم گلستان در کليه امور اجرايی تحت پوشش خود در بسياری از دانشگاه‌های کشور ازجمله این دانشگاه ، مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم حاصل کار فشرده کارشناسی اعضا تيم، هزاران ساعت همکاری مديريت و کارشناسان دانشگاه‌های کشور و تجربه بيش از سی سال فعاليت در بخش‌های مختلف و طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های دانشگاهی توسط کارشناسان خبره است که فرایندهای دانشگاهی را باکیفیت و کميت مناسب پوشش می‌دهد.

امکانات دانشگاه یزد

آدرس سایت گلستان دانشگاه یزد به‌صورت زیر است.

آدرس سایت گلستان این دانشگاه : https://golestan.yazd.ac.ir/home/Default.htm

کتابخانه دانشگاه یزد

کتابخانه‌ها در فرایند رشد و توسعه کشور نقش حیاتی دارند، زیرا یکی از پایه‌های بنیادین تحقیق و توسعه، وجود کتابخانه‌های غنی و باکیفیت است. نیازهای اطلاعاتی روزافزون جامعه دانشگاهی و لزوم دستیابی به اطلاعات کافی در زمان مناسب، به‌ویژه در عصر موسوم به اطلاعات، ضرورت بررسی کیفیت کتابخانه‌های دانشگاهی را ایجاب می‌نماید.

ادامه مطلب  تحصیل در فرانسه

کتابخانه دانشگاه یزد در سال 1368 تأسیس شد و در سال 1372 پس از انتقال دانشگاه به محل فعلی، کتابخانه نیز به محل پردیس شرقی ساختمان انتقال یافت. به علت محدودیت فضا، احداث کتابخانه‌ای تازه در دستور کار دانشگاه قرار گرفت. درنهایت، سال 1386 با تغییر کاربری ساختمان جنب مجتمع علوم پایه، کتابخانه به پردیس اصلی دانشگاه انتقال یافت.

طبقه اول این کتابخانه به بخش امانت، مخزن، مرجع، تأمین مدرک، فهرست‌نویسی و بخش اداری اختصاص یافت و در طبقه دوم نیز آرشیو مجلات و پایان‌نامه‌ها قرار گرفت. در حال حاضر کتابخانه این دانشگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های بروز خدمات باکیفیتی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

کتابخانه دانشگاه یزد

ازجمله خدمات کتابخانه دانشگاه یزد عبارت‌اند از:

– فراهم آوری و سازمان‌دهی اسناد

– آماده‌سازی و تهیه منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی در پنج حوزه فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، منابع طبیعی و هنر ارائه می‌گردد. سال 1390 با گسترش وسعت کتابخانه، ساختمان جدید با زیربنای بالغ‌بر 4000 مترمربع در دو طبقه بازسازی شد.

کتابخانه این دانشگاه همواره درزمینهٔ تأمین نیازهای اطلاعاتی مراجعه‌کنندگان، پایان‌نامه‌های چاپی و منابع الکترونیکی فعالیت نموده و با در اختیار داشتن بیش‌تر از 227000 نسخه کتاب فارسی و لاتین، دسترسی و اشتراک 40 پایگاه اطلاعاتی آنلاین، استانداردهای مهم در حوزه فنی و مهندسی، حدود 20000 نسخه کتاب الکترونیکی لاتین و بیش از 13600 پایان‌نامه دانشگاهی که از دستاوردهای علمی دانشگاه است، این دانشگاه را می‌توان غنی‌ترین مجموعه کتابخانه‌های دانشگاهی استان در زمینه‌های علوم پايه، فني مهندسی، منابع طبیعی، علوم انسانی و هنر و معماری دانست.

هم‌اکنون تنها دو کتابخانه پردیس هنر و معماری و کتابخانه پردیس مهریز زیر نظر کتابخانه مرکزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کتابخانه دانشگاهی قسمت مهمی از نظام آموزشی و شریان‌های حیاتی کانون‌های آموزشی و پژوهشی جوامع به شمار می‌روند و از جنبه‌های علمی و فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارند. عملکرد بهینه و بهره‌وری هرچه بیشتر دانشگاه‌ها، دستیابی به هدف های علمی و فرهنگی کشور را سرعت می‌بخشد. به همین دلیل، بررسی کیفیت خدمات می‌تواند معیار مناسبی برای ارزیابی میزان موفقیت کتابخانه‌ها باشد. از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد، بعد دسترسی به اطلاعات کتابخانه این دانشگاه، مهم‌ترین جنبه در زمینه ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه‌ای است. همچنین، ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه‌ای می‌تواند به ترتیب شامل کنترل شخصی، کتابخانه به‌عنوان مکان و تأثیرگذاری خدمات است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران غرب

 

از مهم‌ترین اهداف کتابخانه دانشگاه یزد

– دسترس‌پذیر بودن بهتر منابع و اطلاعات علمی موردنیاز پژوهشگران، جهت پیشبرد امر آموزش و پژوهش

– آموزش و راهنمایی دانشجویان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی

– انجام خدمات فنی که شامل: فهرست‌نویسی و سازمان‌دهی کلیه منابع کتابخانه

– جمع‌آوری، سازمان‌دهی و ارائه خدمات بهتر

 

دانشگاه یزد

دانشگاه علوم پزشکی یزد

دانشگاه علوم پزشکی یزد، واقع در استان يزد است و در سال 1361 تأسیس شده است. در حال حاضر 5400 دانشجو و 397 استاد در این مرکز مشغول فعالیت است. این دانشکده به‌عنوان اولین دانشکده پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در یزد با پذیرش ۳۳ دانشجوی پزشکی کار خود را آغاز نمود و در ادامه راه خود، دانشکده‌های پرستاری و مامایی و پیراپزشکی ایجاد شد.

بعد از آن در سال ۱۳۷۳ با توجه به طرح ادغام دانشکده‌های پزشکی در سازمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی یزد تبدیل شد. با توجه به تلاش‌های مستمر دانشگاه یزد، دانشکده‌های بهداشت و دندانپزشکی نیز به این مجموعه اضافه شد و اینک این دانشگاه علوم پزشکی با پذیرش دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف ازجمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای و علاوه بر این در ۷ رشته تخصصی و یک مقطع فلوشیپ نازایی در جهت آموزش علوم پزشکی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این دانشکده در ارائه خدمات بهداشتی درمانی با داشتن ۵۱ مرکز بهداشتی درمانی شهری، ۴۱ مرکز بهداشتی درمانی روستایی، ۲۱۹ خانه بهداشت و ۳۲ پایگاه بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی، ۵ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در مرکز استان یزد و ۹ بیمارستان عمومی در شهرستان‌های زیرمجموعه استان یزد ارائه شده و محیط آموزشی جهت دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی را فراهم آورده است. در حال حاضر این دانشگاه در ردیف دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور قرار دارد و مردم استان‌های نزدیک به یزد، برای درمان به مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. دانشگاه علوم پزشکی یزد دارای هفت معاونت و ده دانشکده و بیش تراز هجده مرکز تحقیقاتی و همچنین دوازده بیمارستان و ده شبکه بهداشتی است.

ادامه مطلب  دانشگاه فنی حرفه ای ، بستری برای رشد مهارت در کنار دانش

سیستم گلستان دانشگاه یزد

به‌طورکلی سيستم گلستان دانشگاه یزد، کليه امور اجرايي آموزش دانشگاه از زمان پذيرش دانشجو تا پايان زمان کار دانشجو و همچنین عمليات بعد از فارغ‌التحصیلی را به‌صورت مکانیزه پشتیبانی می‌نماید. در حال حاضر سيستم گلستان در کليه امور اجرايی تحت پوشش خود در بسياری از دانشگاه‌های کشور از جمله این دانشگاه، مورد استفاده قرار گرفته است.

دانشگاه یزد از زمان تأسیس تاکنون همواره از حضور و حمایت همه‌جانبه و خیرخواهانه نیک‌ اندیشان و خیرین و حامیان علم و دانش استان برخوردار بوده و افراد بزرگی در دانشگاه به یادگار مانده است و اکنون در راستای نهادینه شدن فعالیت‌های خیرین و تداوم و گسترش این فعالیت‌ها در تمامی ابعـاد موردنیاز دانشگاه، مقرر گردید. بنیادی تحت عنوان بنیاد حامیان دانشگاه یزد به‌عنوان یک موسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی به‌منظور اهداف خیرخواهانه و جلب مشارکت و کمک‌های مردمی ایجاد گردد و درنهایت بنیاد حامیان این دانشگاه، فعالیت‌های رسمی خود را از اواسط سال ۱۳۹۵ آغاز نمود.

 

FTP دانشگاه یزد

FTP دانشگاه یزد یا همان پایگاه نرم‌افزار، یک سامانه جست‌وجوی پیشرفته است که باهدف (سیستم دریافت فایل‌های موردنیاز کاربران شبکه داخلی) راه‌اندازی شده است.

 

MBA

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است. در نگاه اول شاید به نظر بیاید که مانند کارشناسی ارشد دیگر گرایش‌هاست. این رشته بسیار کاربردی و عملی بوده و به دلیل توجه خاصی که تمام دانشگاه‌های جهان به این امر، رشته MBA به شکلی مشخص به کوتاه‌ترین راه جهت ترقی مبدل شده است.

دانشکده‌ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری این دانشگاه، در سال ۱۳۶۹ با امکان تحصیل در رشته‌ی مدیریت صنعتی، فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر دانشگاه یزد نزدیک به ۳۰ عضو هیئت‌علمی در پنج گروه‌ آموزشی مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی(mba)، اقتصاد صنعتی، مدیریت جهانگردی و حسابداری مشغول به کار است.

 

سایت دانشگاه یزد

سایت دانشگاه یزد به‌صورت زیر است.

سایت دانشگاه یزد: https://yazd.ac.ir

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بناب ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بناب بدون آزمون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد نایین

دانشگاه پیام نور واحد نایین

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد نایین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نایین رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد شهرضا ثبت نام بدون کنکور پیام نور شهرضا رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور گلپایگان

دانشگاه پیام نور گلپایگان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور گلپایگان ثبت نام بدون کنکور پیام نور مرکز گلپایگان رشته…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *