021-91305905

 دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University) توسط بنیاد فرهنگ و آموزش در سال ۱۹۹۶ در شهر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه اصول خود را هم راستا با دانشگاه آتاتورک تبیین کرده است. دانشگاه یدی تپه در تلاش است جوانانی مدرن˓ جویای علم و برخودار از تمام مهارت لازم در جامعه تجاری و فنی امروز پرورش دهد. دانشگاه یدی تپه مدعی است که آموزش لازم در عصر اطلاعات را به افراد ارائه می‌کند.  

برنامه های آموزشی دانشگاه یدی تپه در مقاطع تحصیلی مختلف

دانشگاه یدی تپه فعالیت آموزشی خود را در قالب ۱۳ دانشکده ارائه می دهد:

▪ دندان پزشکی

▪ داروسازی

▪ علوم و هنر

▪ هنرهای زیبا

▪ حقوق

▪ اقتصاد

▪ علوم اجرایی

▪ ارتباطات

▪ معماری

▪ مهندسی

▪ علوم بهداشت

▪ پزشکی

▪ علوم بازرگانی

در دانشگاه یدی تپه دانشکده های مختلفی از جمله؛ دانشکده تحصیلات تکمیلی اصول و تاریخ انقلاب آتاتورک، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده علوم کاربردی طبیعی و دانشکده علوم اجتماعی ارائه می‌شود. زبان تحصیل در دانشگاه یدی تپه انگلیسی است.

امکانات آموزشی˓ رفاهی و پژوهشی دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه به هر آن چه یک دانشجو نیاز دارد مجهز است. از جمله آن ها می توان به امکانات آموزشی˓ فرهنگی˓ هنری˓ ورزشی و رفاهی در دانشگاه یدی تپه اشاره کرد.

امتیازات دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه رتبه نخست Green Metric را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از آن خود کرده است. Green Metric دانشگاه های جهان را بر اساس اصول و معیارهای مرتبط با مسائل زیست محیطی ارزیابی و رتبه بندی می کند. بر این اساس دانشگاه یدی تپه تنها دانشگاه ترکیه است که انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی تامین می کند. علاوه بر این˓ دانشگاه یدی تپه از فضای سبز و محیطی طبیعی نیز برخوردار است.

بورسیه های دانشگاه یدی تپه

امکان تحصیل در اروپا و دانشگاه های برتر جهان از طریق دانشگاه یدی تپه

با توجه به همکاری با دانشگاه های مطرح اروپا˓ ایالات متحده آمریکا˓ کانادا˓ روسیه˓ آمریکای جنوبی و آسیای شرقی˓ دانشگاه یدی تپه از پیشگامان آموزش عالی در ترکیه به شمار می رود.

این همکاری زمینه تبادل دانشجویان در کشورهای نام برده را ممکن ساخته است. دانشگاه یدی تپه همچنین بیشترین تعداد دانشجو در برنامه Erasmus و دیگر برنامه های مبادله دانشجو در میان دانشگاه های ترکیه را دارد. برنامه Erasmus امکان مبادله دانشجویان و تحصیل آنان به مدت مشخصی در کشورهای اروپایی را ممکن می سازد.

حضور دانشگاه یدی تپه در صنعت

دانشگاه یدی تپه در سال ۲۰۰۵ خدمات بهداشتی خود را در قالب تولید محصولات مراقبتی و همچنین کودهای ارگانیک با برند Bactogen نموده است. این مجموعه در تلاش است تا از آسیب های ناشی از استفاده محصولات غیر ارکانیک و غیر استاندارد بر جامعه بکاهد. جمعی از متخصصان ژنتیک و زیست مهندسی دانشگاه یدی تپه در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

دانشگاه یدی تپه با دارا بودن ۱۰ مرکز پژوهش و ۱۸۱ آزمایشگاه در زمینه پزشکی و سایر زمینه ها حضور فعالی در عرصه پژوهش و تحقیقات دارد.

بیمارستان دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه دارای بیمارستان و کلینیک دندان پزشکی می باشد. این مراکز در کنار خدمات رسانی به فراد˓ مراکزی برای آموزش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه نیز هستند. در این مراکز خدماتی نظیر جراحی آنکولوژی˓ درمان بیماری های چشمی و انواع جراحی های زیبایی و درمانی مربوط به دهان و دندان ارائه می شود.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه حاجت تپه ترکیه + شهریه 2022-2021

دانشکده دندان پزشکی دانشگاه یدی تپه

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه از جایگاه خوبی در ترکیه برخوردار است و از دانشکده های خوش نام این دانشگاه است. همان طور که اشاره شد این دانشگاه با برخورداری از کلینیک مجهز دندان پزشکی آموزش و خدمات بسیار خوبی در زمینه جراحی های پیشرفته فک˓ پیوندهای استخوانی با تیتانیوم برای دندان های مصنوعی˓ جراحی زیبایی و ایمپلنت ارائه می شود.

زبان آموزش در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه یدی تپه انگلیسی و ترکی است.

طول دوره تحصیل در دانشکده داندان پزشکی دانشگاه یدی تپه ۵ سال است. این زمان شامل کلاس های آمادگی زبان نیز می باشد. حداکثر زمان مجاز برای تحصیل در دانشکده دندان پزشکی یدی تپه ۹ سال است.

پذیرش دانشجو در در دانشکده دندان پزشکی یدی تپه به صورت تمام وقت است.

پذیرش در دانشگاه یدی تپه

تحصیل در دانشگاه یدی تپه به عنوان دانشجوی بین المللی

به منظور پذیرش تمام وقت دانشجویان بین المللی در دانشگاه یدی تپه مدارک زیر مورد نیاز است:

▪ کپی پاسپورت و کارت شناسایی ملی

▪ مدرک دیپلم مقطع دبیرستان (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)

▪ رونوشت نمرات دبیرستان به طور کامل (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)

توجه کنید در صورتی که مدرک دیپلم خود را دریافت نکرده اید می توانید وضعیت آموزشی و نمرات مقطع فعلی خود را ارسال نمایید. هرچند که ارائه مدرک دیپلم در زمان پذیرش قطعی و ورود شما به دانشگاه الزامی است.

▪ عکس (مربوط به بیش از شش ماه پیش نباشد)

▪ پذیرش در یکی از آزمون های: 

YÖS

 SAT

 ACT

 GCE

 IB

Matura

 Abitur و …

▪ توصیه نامه شخصی و یا آکادمیک

▪ ارائه مدارک مهارت زبان نظیر ,IELTS ,TOFEL DELF و …  

در یونی لند درباره آزمون های یوس و ست بیشتر بخوانید:

آزمون یوس چیست؟

آزمون ست چیست؟

تفاوت آزمون های یوس و ست

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه یدی تپه

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه یدی تپه در رشته های زیر امکان پذیر است:

▪ پزشکی

▪ دندان پزشکی

▪ داروسازی

▪ فیزیوتراپی

▪ تغذیه

▪ پرستاری

▪ هتلداری

▪ مهندسی

▪ معماری

▪ MBA

شهریه رشته های دانشگاه یدی تپه 2023-2024

 رشته  شهریه
 دندانپزشکی30.000 دلار
 آموزش کامپیوتر و فناوری های آموزشی8.500 دلار 
 تدریس ریاضی ابتدایی 8.500 دلار 
 راهنمایی و مشاوره روانشناسی  8.500 دلار 
 زبان و ادبیات انگلیسی 10.500 دلار
 غذا و هنر آشپزی 11.500 دلار
 طراحی گرافیک 12.635 دلار
نساجی و طراحی مد12.635 دلار
اقتصاد13.965 دلار
مدیریت کسب و کار13.965 دلار
مدیریت دولتی13.965 دلار
علوم سیاسی و روابط بین الملل (فرانسه)13.965 دلار
علوم سیاسی و روابط بین الملل (انگلیسی)13.965 دلار
طراحی ارتباطات بصری10.500 دلار
روابط عمومی و تبلیغات10.500 دلار
رادیو، تلویزیون و سینما10.500 دلار
معماری داخلی13.965 دلار
معماری16.625 دلار
مهندسی پزشکی16.625 دلار
مهندسی برق و الکترونیک16.625 دلار
مهندسی صنایع16.625 دلار
فیزیوتراپی و توانبخشی11.305 دلار
پرستاری11.305 دلار

امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه یدی تپه

امکان دریافت کمک هزینه های در دانشگاه یدی تپه وجود دارد. طبق روال سال های گذشته این دانشگاه در صورتی که دانشجویان واجد شرایط لازم باشند به آنان کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند. رتبه های برتر آزمون های ورودی دانشگاه˓ دانشجویانی که از طریق دانشگاه به عضویت تیم ملی در می آیند و … واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی می باشند. کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه یدی تپه شامل کمک هزینه تحصیلی ۱۰۰ یا کمک هزینه تحصیلی کامل˓ ۵۰ و ۲۵ درصد می باشد.

همچنین بخوانید:
دانشگاه آنادولو + نحوه پذیرش، امکانات

در این مقاله با دانشگاه یدی تپه آشنا شدیم. دانشگاه یدی تپه از جمله دانشگاه های برتر ترکیه است. دانشگاه یدی تپه پذیرای دانشجویان داخلی و بین المللی است. دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه از کیفت بالا و محبوبیت بسیارب برخوردار است. با تحصیل در دانشگاه یدی تپه می توانید علاوه بر برخورداری از امکانات آموزشی˓ رفاهی و پژوهشی خوب از کمک هزینه تحصیلی نیز بهره ببرید. به ویژه امکان تحصیل در اروپا و دانشگاه های برتر جهان از طریق تحصیل در دانشگاه یدی تپه فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه یدی تپه می توانید به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه یدی تپه

سخن آخر

در سری مقالاتمان در یونی لند تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات مفیدی را برای علاقه مندان به تحصیل در ترکیه فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *