021-91305905

تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا

تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا

فهرست مطالب

 
 
 

تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا

پذیرفته شدگان در آزمون یوس کشور ترکیه مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. هیچ شرایط سنی ای برای شرکت در این آزمون تعیین نشده است و افراد مختلف می توانند پس از گذراندن دوره متوسطه و اخذ مدرک 11 ساله، دانش خود را در این آزمون محک بزنند. در بیشتر دانشگاه های معتبر و معروف ترکیه آزمون یوس هر ساله برگزار می شود. دانشگاه ساکاریای ترکیه را می توانیم یکی از این دانشگاه های خوش نام و سرشناس به شمار آوریم. ساکاریا در میان دانشگاه های برتر ترکیه از نظر رتبه بندی علمی دانشگاه در جایگاه یازدهم ایستاده و رتبه 1126 را در میان دانشگاه های برتر جهان کسب کرده است.

در آزمون دانشگاه ساکاریا 80 سوال مطرح می شود. هدف این 80 سوال سنجش مهارت ها و توانایی های تفکرات انتزاعی داوطلبان است. این سوالات شامل توضیحاتی به زبان های انگلیسی و ترکیه ای هستند. در ادامه این نوشته قصد داریم درمورد دانشگاه ساکاریا، آزمون یوس آن و تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا اطلاعاتی به دست دهیم.

اطلاعاتی جامع درمورد دانشگاه ساکاریا ترکیه

پیش از این که به بررسی سوالات ریاضی این آزمون بپردازیم، بهتر است با خود دانشگاه ساکاریا آشنا شویم. این دانشگاه در ابتدا مدرسه معماری و مهندسی بوده و با پیشرفت های زیادی که در جهت همگام شدن با علوم روز دنیا داشته، توانسته است امروزه پذیرای بیش از 53 هزار دانشجو در رشته های گوناگون باشد. این دانشگاه مسافت چندانی با شهر استانبول، ندارد و از به روز ترین و بهترین امکانات برای پذیرایی از دانشجویان بهره می برد. ساکاریا که در سال 1971 از مدرسه به آکادمی جامع مهندسی و معماری تبدیل شده بود، در سال 1992 حق قانونی گرفت و دانشگاهی مستقل نام گرفت.

امروزه رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند عبارت اند از: رشته پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی، کامپیوتر و علوم اطلاعات، علوم سیاسی، حقوق، هنر های زیبا، الهیات، جامعه شناسی، مدیریت، فناوری، گردشگری، علوم و هنر و فناوری آموزشی. این رشته ها به زبان های ترکی و انگلیسی آموزش داده می شوند.

بدیهی است که هر چه تعداد مقالات چاپ شده، اعضای هیئت علمی، تعداد کتاب های تالیف شده و مقالات جهانی دانشگاه بیشتر باشد، مدرک معتبر تری ارائه می دهد. همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، رتبه دانشگاه ساکاریا در میان دانشگاه های ترکیه 11 و در میان دانشگاه های جهان 1126 است. امری که این دانشگاه را از دیگر دانشگاه های این کشور متمایز می کند، تبادل دانشجو های آن با دانشگاه های اروپایی است. ساکاریا در این زمینه قدمتی چندین و چند ساله دارد و جزو اولین دانشگاه هایی است که به این کار پرداخته است. این دانشگاه بر اساس توافق نامه هایی که با بیش از 20 کشور در جهان منعقد کرده است، از کشور های مختلفی از اروپا، آمریکا، آسیا و … دانشجو می پذیرد.

تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا

آزمون دانشگاه ساکاریا ترکیه چه آزمونی است؟

دانشجویان خارجی و داوطلبان تحصیل در ساکاریا می توانند با شرکت در آزمون بین المللی دانشجویی، شانس خود را در تحصیل در این آموزشگاه امتحان کنند. با پذیرش در این آزمون، داوطلبان می توانند در این دانشگاه یا سایر دانشگاه هایی که در یوس ساکاریا فهرست شده اند، ادامه تحصیل دهند. این آزمون به زبان های ترکیه ای و انگلیسی برگزار می شود. در این آزمون 80 سوال پرسیده می شود که هدف آن ها آزمودن توانایی تفکر انتزاعی و دانش ریاضی دانشجویان است. تمام سوالات تستی هستند و 5 گزینه دارند که تنها یکی از آن ها صحیح است. پاسخ آن ها نیز در پاسخ نامه مجزا مشخص می شود.

تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا

حل سوالات آزمون سال های گذشته ساکاریا و سوالات مشابه آن، راهی است مطمئن برای تسلط کافی بر آزمونی که در آینده برگزار می شود. برای موفقیت در آزمون یوس، تنها توضیح و حل سوالات تالیفی کافی نیست و بررسی سوالات چند گزینه ای نیز می تواند آمادگی داوطلبان را به میزان چشم گیری افزایش دهد. پیش از تحلیل این آزمون بهتر است به نکات مهم آن توجه کنید.

از 80 سوال این آزمون 40 سوال آن به دروس ریاضی، 10 سوال به هندسه و 30 سوال به هندسه اختصاص دارد. مدت زمانی که داوطلبان برای پاسخ به این سوالات در اختیار دارند، 130 دقیقه است که نسبت به میانگین زمان سایر آزمون ها اندکی بیشتر است. این آزمون به احتمال زیاد نمره منفی نخواهد داشت. با این حال تاکید می کنیم که پیش از شروع به پاسخ دادن سوالات حتما اطلاعات ابتدای دفترچه را بخوانید. نادیده گرفتن آن ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد. همچنین لازم است از تمام زمانی که در اختیار دارید نهایت بهره را ببرید و زود از جلسه خارج نشوید.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت این است که بیشتر دانشجویان این آزمون را بسیار ساده می پندارند و تصور می کنند می توانند به آسانی نمره کامل را بگیرند. در حالی که این تصور نادرست از دقت لازم می کاهد. سوالات دشواری نیز در آزمون سال های گذشته مشاهده شده است و داوطلبان توانستند نمره 96 یا 97 درصد از آن کسب کنند.

با این حال جای نگرانی نیست. در سایت یونی لند می توان ویدیو های آموزشی مبنی بر تحلیل-ریاضی-آزمون-دانشگاه-ساکاریا را مشاهده کرد. در این ویدیو ها برای سهولت استفاده سوالات به چند سبک تقسیم شده اند که از میان آن ها می توانیم سوالات دم دستی و سوالات سبک اعداد را نام ببریم. در این ویدیو ها انواع سوالات مهم در آزمون ساکاریا با روش آسان و قابل فهم تجزیه و تحلیل شده اند.

جمع بندی

دانشگاه ساکاریای از دانشگاه های معتبر ترکیه محسوب می شود که شهرتی مناسب دارد و با پذیرش در آزمون یوس آن می توان در این دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخت. این آزمون 80 سوال دارد که نصف آن ها مربوط به ریاضی است. این سوالات به آسانی ای که تصور می شود نیست و باید آمادگی لازم را برای پاسخ به آن ها به دست آورد. در این مقاله پس از توضیحاتی درمورد این دانشگاه، به تحلیل ریاضی آزمون دانشگاه ساکاریا پرداختیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.