021-91305905

تحلیل آزمون ریاضی دانشگاه اینونو

تحلیل آزمون ریاضی دانشگاه اینونو

فهرست مطالب

بررسی شرایط پذیرش دانشگاه اینونو

در سال های اخیر تعداد افرادی که قصد دارند در ترکیه تحصیل کنند بیشتر شده است و داوطلبان آزمون یوس دانشگاه های مختلف ترکیه روز به روز افزایش می یابند. یکی از دانشگاه های مطرح که می توانید برای تحصیل در آن از طریق آزمون یوس اقدام کنید، دانشگاه اینونو است. در این مقاله به معرفی این دانشگاه و بررسی سوالات آزمون ورودی و شرایط پذیرش آن خواهیم پرداخت.

محل تاسیس دانشگاه

دانشگاه اینونو در شهر مالاتیای ترکیه واقع شده است. این شهر در قسمت شرقی ترکیه قرار دارد و از استان های مرزی است. این شهر در تابستان هوایی بسیار گرم و در زمستان هوایی سرد و برفی دارد. از نظر امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی مالاتیا در سطح خوبی قرار دارد و به همین دلیل زندگی و تحصیل در این شهر با سختی ویژه ای همراه نخواهد بود.

معرفی دانشگاه اینونو ترکیه

دانشگاه اینونو یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است که در سال 1975 در شهر مالاتیا تاسیس شد. این دانشگاه بزرگ ترین مرکز آموزشی شهر مالاتیا است و نام خود را از اسم رییس جمهور سابق ترکیه، عصمت اینونو، وام گفته است. اکنون بیش از 41 هزار دانشجو در دانشگاه اینونو مشغول به تحصیل اند که در این میان چیزی حدود 1500 نفر از آن ها را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می دهند. البته زبان آموزشی این دانشگاه زبان ترکی است. دانشگاه اینونو از نظر زیر ساخت آموزشی دارای  15 دانشکده، 19 مرکز تحقیقاتی، 5 موسسه و 6 پردیس اصلی است و رشته های متعددی مثل رشته پزشکی، ریاضیات، پرستاری، شیمی، مدیریت و اقتصاد در آن تدریس می شوند.

دانشکده ها و موسسه ها

همان طور که پیش تر گفته شد، این داشتگاه مشتمل بر 15 دانشکده مختلف است که این دانشکده ها عبارت اند از: پزشکی، داروسازی، دندانسازی، علوم بهداشتی، حقوق، مهندسی، تجارت و علوم اداری، هنر و علوم، هنر های زیبا و طراحی، آموزش، کشاورزی، شیلات، ارتباطات، الهیات و علوم ورشی.

علاوه بر این 15 دانشکده، دانشگاه اینونو داری 5 موسسه نیز هست که عملکرد علمی خوبی از خود نشان داده اند. این موسسات عبارت اند از: موسسه علوم آموزش و پرورش، موسسه علوم پزشکی، موسسه علوم و فناوری موسسه علوم اجتماعی و موسسه پیوند کبد.

مرکز پزشکی اینونو

دالنشگاه اینونو از نظر پزشکی یکی تاز دانشگاه های برتر شرق ترکیه به حساب می آید. در سال  ۱۹۹۱  بیمارستان مدرنی با مساحت 124 هزار متر مربع در این دانشگاه احداث شد که دارای 16 طبقه، 1400 تخت خواب، 31 سرویس بهداشتی و 40 اتاق عمل است. این بیمارستان اکنون به عنوان یکی از سه بیمارستان برتر در زمینه پیوند کلیه در جهان جهان شناخته می شود و  سهم بسزایی در حسن شهرت این دانشگاه ایفا می کند.

رنکینگ دانشگاه

طبق آمار سال 2018 این دانشگاه از نظر بین المللی دارای رتبه 2536 است و در کشور ترکیه نیز در رتبه 42 قرار دارد. اینونو یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی شرق ترکیه است؛ البته متاسفانه تا کنون مورد تایید وزارت علوم ایران قرار نگرفته است.

دانشگاه اینونو

شرایط پذیرش دانشجو

دانشگاه اینونو نیز مانند سایر دانشگاه های معروف کشور ترکیه دارای برخی شرایط کلی برای پذیرش دانشجو است:

  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و تمام کردن دوره متوسطه
  • تابعیت خارجی؛ توجه داشته باشید که اگر دو تابعیتی هستید، نباید یکی از تابعیت های شما از کشور های ترک زبان یا جمهوری قبرس باشد.
  • عدم اخراجی بودن از موسسات علمی یا دانشگاه های دیگر
  • گرفتن نمره قبولی در آزمون یوس
  • داشتن مدرک زبان تومر

نحوه پذیرش

برای تحصیبل در دانشگاه اینونو از دو طریق می توانید اقدام کنید:

  • شرکت در آزمون یوس و گرفتن نمره قبولی .
  • شرکت در آزمون اس ای تی و دریافت امتیاز قبولی.

البته اگر بخواهید در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوید، ارائه مدرک آزمون آلس یا GER برای شما الزمی است.

بررسی دفترچه آزمون یوس دانشگاه اینونو

آزمون یوس دانشگاه اینونو 120 دقیقه وقت دارد و شما موظفید به 40 سوال ترکیبی ریاضی و هندسه و 40 سوال مهارت اصلی یا همان هوش در این زمان پاسخ دهید. همان طور که اشاره شد، سوالات هندسه و ریاضی این آزمون ترکیبی هستند و برای پاسخگویی به آن ها لازم است که به هر دو مبحث مسلط باشید.

برای شرکت در این آزمون لازم است که حتما کارت شناسایی، شناسنامه و پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و بهتر است از بردن وسایلی مثل جامدادی یا چرک نویس سر جلسه تا جای ممکن خوددداری کنید؛ زیرا احتمال ضبط آن توسط مراقب آزمون وجود دارد و این برای شما فقط استرس اضافی و نالازم ایجاد خواهد کرد.

این آزمون یک آزمون چهار گزینه ای است و نمره منفی دارد. پس سعی کنید با دقت بالا و توجه کامل به سوالات پاسخ دهید و از پاسخ دادن به سوالاتی که برای شما شک برانگیز اند و از جواب آن ها مطمئن نیستید؛ بپرهیزید.

با توجه به زمان دو ساعته این آزمون لازم است که سرعت عمل خوبی داشته باشد و از ابتدای جلسه حواستان به زمان بندی و مهندسی درست زمان آزمون باشد.

سطح سوالات آزمون یوس دانشگاه اینونو چندان سخت نیست، البته به شرط آن که به اندازه کافی تمرین کرده باشید و به مباحث اصلی مسلط باشید. از حل کردن نمونه سوالات آزمون یوس در سال های گذشته غافل نشوید. با بررسی این سوالات متوجه خواهید شد که بسیاری از سوالات از نظر ساختاری در سال های مختلف تکرار می شوند. این نشان می دهد که شما با تسلط بر نمونه سوالات و یادگیری ساختار های متداول می توانید شانس خود را برای قبولی تا حد زیادی ارتقا دهید.

جمع بندی

دانشگاه اینونو در شهر مالاتیای ترکیه واقع شده است. این دانشگاه از نظر پزشکی یکی از برترین دانشگاه های شرق ترکیه به حساب می آید و افراد زیادی متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه هستند. به جز رشته پزشکی این دانشگاه با مشتمل بودن بر 15 دانشکده، تعداد زیادی از رشته های تحصیلی را پوشش می دهد و داوطلبان زیادی را از سراسر دنیا جذب می نماید. زبان آموزشی این دانشگاه ترکی است و برای تحصیل در آن لازم است که نمره قبولی را در آزمون یوس یا اس ای تی دریافت کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.