021-91305905

آموزش ریاضی یوس ترکیه | مشتقات قدر مطلقی | مهندس میلاد مقدم

فیلم های رایگان یوس ترکیه

فهرست مطالب

مشتق قدر مطلق چیست و چگونه محاسبه می شود؟

برای آماده شدن برای آزمون یوس، باید تلاش کنید که مهارت خود را در سه عنوان کلی هوش، هندسه و ریاضی تقویت کنید. برای این که بتوانید به خوبی از پس سوالات ریاضی این آزمون برآیید، لازم است که با مباحث مختلفی که از آن ها سوال طرح می شود، آشنا باشید و تسلط خود را روی آن ها بیشتر کنید. مشتق قدر مطلق یکی از این مباحث است. شما با تمرین کافی و شناخت تکنیک های حل سوالات این مبحث، به راحتی می توانید نمره و امتیاز مربوط به حل آن ها را دریافت کنید. در این مقاله به بررسی مبحث مشتق قدر مطلق و راهکار های مواجهه با سوالات این مبحث خواهیم پرداخت.

مشتق چیست؟

مشتق از مباحثی است که کاربرد زیادی در ریاضیات آزمون یوس دارد. اگر بخواهیم مشتق را به ساده ترین شکل تعریف کنیم، باید بگوییم که مشتق از پیدا کردن خط مماس در یک نقطه از منحنی ناشی می شود و در واقع می توان گفت که در هر نقطه، مشتق شیب مماس است.

مشتق چه انواعی دارد؟

مشتق بنا بر نوع تابعی که با آن مواجه هستیم، انواع مختلفی پیدا می کند و روش محاسبه آن ها نیز متفاوت می شود. برخی از این انواع عبارت اند از:

  • مشتق توابع متعالی

تابع متعالی به تابعی گفته می شود که در آن متغیر به توان متغیر رسیده باشد یا به بیان دیگر یک تابع داشته باشیم که به توان یک تابع دیگر برسد. برای مشتق گرفتن از این مدل تابع باید از هر دو طرف nام بگیریم، سپس مشتق دو طرف به دست آمده را محاسبه نماییم و در مرحله آخر هر دو طرف را دوباره به توان e برسانیم.

  • مشتق توابع مرکب

وقتی که یک تابع درون یک تابع دیگر قرار بگیرد، به آن تابع مرکب گفته می شود. برای این که بتوان از این مدل تابع مشتق گیری کرد، لازم است که ابتدا مشتق کل عبارت و سپس مشتق تابع درون آن محاسبه شود.

  • مشتق تابع ضمنی

به تابعی ضمنی گفته می شود که نحوه و روش ترکیب شدن متغیر های آن اعم از مستقل و وابسته،  به طوری باشد که نتوان یکی را بر حسب دیگری نوشت. روش محاسبه توابع ضمنی به این صورت است که از قرینه و عکس تابع نسبت به متغیر های مستقل و وابسته استفاده می کنیم.

  • مشتق تابع پارامتری

اگر در یک تابع x و y به شکل غیرمستقیم با یک پارامتر دیگر مرتبط باشند، این تابع را تابع پارامتری می نامیم. برای گرفتن مشتق این نوع از تابع ها، باید به طور جداگانه عمل کرد. به این معنی که به صورت مستقل و جداگانه از هر کدام از متغیر ها نسبت به متغیر سوم مشتق می گیریم.

  • مشتق تابع قدر مطلق

وقتی قرار است مشتق قدر مطلق بگیریم و با تابع قدر مطلق مواجه می شویم، دو حالت ممکن است به وجود بیاید. حالت اول زمانی است که نقطه ما صفر نباشد. در این صورت ما نقطه داده شده را جای گذاری می کنیم و پس از آن به کشف علامت درون قدر مطلق می پردازیم. در مرحله بعد قدر مطلق را حذف می کنیم  و مشتق می گیریم. پس از آن و در مرحله نهایی نقطه را جای گذاری می کنیم. اما اگر نقطه ما صفر باشد، در این صورت ریشه داخل قدر مطلق را محاسبه می کنیم، اگر ریشه ما ساده بود، آن گاه می فهمیم که تابع مشتق پذیر نیست. این به این معنی است که در واقع به نقطه تیز نمودار خورده ایم؛ ولی اگر به ریشه ای رسیدیم که مراتب دو و بالا تر از آن بود، جواب ما صفر است.

آموزش ریاضی یوس ترکیه | مشتقات قدر مطلقی | مهندس میلاد مقدم

نحوه درست مطالعه و تمرین مبحث مشتق چیست؟

قدم اول برای پیدا کردن مهارت در حل سوالات مشتق قدر مطلق ، درک و فهم مباحث پایه ای آن است. بعد از دست یافتن به نگاه درست و درک عمیق از مشتق، باید تکنیک ها و روش های حل آن را بیاموزید و با حل نمونه سوالات آزمون یوس، مهارت خود را در این مبحث بسنجید و اشکالات خود را برطرف کنید. فراموش نکنید که تمرین و تکرار کافی و بررسی سوالات مختلف می تواند کلید اصلی شما برای کسب مهارت در مبحث مشتق قدر مطلق باشد.

چگونه خود را برای پاسخگویی برای سوالات مبحث مشتق قدر مطلق آماده کنیم؟

پیشنهاد یونی لند برای افزایش تسلط بر مبحث مشتق قدر مطلق، شرکت در دوره نکته و تست این مجموعه است.

دوره نکته و تست کنکور یوس ترکیه برای اولین بار در ایران توسط مجموعه یونی لند و استادان مجرب آن، تهیه و ارائه شد. مهندس مقدم طراح این دوره، از مدرسان محبوب و به نام آزمون یوس در ایران است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد و مهارت ایشان در این زمینه آزمون یوس زبانزد است.

روش ها و تکنیک هایی که به شما در این دوره آموزش داده می شود، توسط مهندس میلاد مقدم ابداع شده است و به همین دوره اختصاص دارد. این موضوع باعث تمایز و تفاوت دوره نکته و تست مجموعه یونی لند با دوره های مشابه شده است. شما با مشاهده ویودیو های آموزشی یونی لند به راحتی متوجه این نکته خواهید شد. بیشتر سوالات این دوره از سوالات چالشی و نکته دار مباحث مختلف انتخاب شده است تا به شما کمک کند خود را برای سخت ترین سوالات و حالت های مختلف آن ها آماده کنید. تمرین و تکرار زیاد این دست از سوالات به همراه یادگیری تکنیک های مختلف ابداعی و منحصر به یونی لند در نهایت شما را به بهترین شکل برای آزمون یوس آماده خواهد کرد.

جمع بندی

اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید و در حال آماده کردن خود برای آزمون یوس هستید، حتما می دانید که بخشی از این سوالات به درس ریاضی اختصاص دارد. یکی از مباحث مهم در این درس مشتق قدر مطلق است. شما باید برای کسب مهارت و تسلط روی این مبحث با مفهوم، تکنیک های حل و نمونه سوالات آزمون های قبلی آشنا باشید. در این مقاله به بررسی مفهوم مشتق، انواع آن و مشتق قدر مطلق پرداختیم و نحوه مطالعه و تمرین آن را بررسی نمودیم تا به شما در حل این سوالات کمک کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مبحث، به مشاهده ویدیوی آموزش ریاضی یوس ترکیه | مشتقات قدر مطلقی | مهندس میلاد مقدم بپردازید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.